PDA

צפייה בגרסה מלאה : שמן ממסרת ידנית (R380)



asafk
15-12-04, 22:51
היום החלפתי שמן ממסרת, השמן שמילאתי הוא 80W90, מסוג GL-5. לפי ספר הטיפולים שיש לי, שמן 80W90 טוב לממסרת הזאת (שמן גיר רגיל ופשוט).
מייד לאחר החלפת השמן, התחיל סימפטום ששמעתי עליו- החלפת הילוכים קשה מאוד כשהממסרת קרה.
בירור באינטרנט, ומתברר ש:
-GL-5 לא טוב לסינכרונים, עלול לגרום להם נזק.
-80W90 צמיגי מדי, ובעצם צריך 75W80, או ATF שהוא דומה בצמיגותו ל75W80.
-הצמיגות הגדולה מדי של השמן עלולה לגרום נזק למשאבת השמן (יש כזו?)..
-ממליצים להשתמש ב75W80 שהוא GL-4, וכך למנוע נזק לסינכרונים, או בATF.

אני יודע מנסיון שATF עובד מצויין במניעת הסימפטום שכתבתי עליו. האם מעבר לזה יש לכם מה לומר על ההמלצות האחרות שכתבתי?

(הלחיצו אותי. אני רץ לקנות שמן 75W80 GL-4... איפה משיגים כזה דבר? )

אסף.

gali
15-12-04, 22:55
אני משתמש ב-ATF סינטטי לחלוטין של Allison. זהו שמן יקר מאוד.
שמעתי שג'קי מוכר שמן ממסרת - תנסה אצלו.

asafk
15-12-04, 23:05
לנדרובר לא אמור להיות פרימדונה ששותה שמן יקר. השאלה היא אם יש שמן מינרלי זול ופשוט GL-4 75W80, או שאין ברירה וחייבים שמן יקר, או שATF - דקסרון הכי פשוט יעשה את העבודה?

אסף.

asafk
15-12-04, 23:15
קצת עבודת מחקר:
The designation API GL-4 denotes lubricants intended for
axles with spiral bevel gears operating under moderate to se-
vere conditions of speed and load or axles with hypoid (see
note)gears operating under moderate speeds and loads.
These oils may be used in selected manual transmission and
transaxle applications where MT-1 lubricants are unsuitable.
The manufacturerױs specific lubricant quality recommenda-
tions should be followed.
Although this service designation is still used commer-
cially to describe lubricants, some test equipment used for
performance verification is no longer available. Procedures
to define this performance are currently being reviewed for
adoption by ASTM.

The designation API GL-5 denotes lubricants intended for
gears, particularly hypoid (see note) gears, in axles operating
under various combinations of high-speed/shock load and
low-speed/high-torque conditions. Lubricants qualified un-
der U.S. Military Specification MIL-L-2105D (formerly
MIL-L-2105C) satisfy the requirements of the API GL-5 ser-
vice designation, although the API designation does not re-
quire military approval. Performance test details are in
ASTM Publication STP-512A.


זה מתוך האתר של API.
לפי מה שכתוב כאן, לא מוזכר בכלל שGL-5 מיועד לממסרות...

אסף.

קיד
16-12-04, 00:24
אסף,
GL5 החליף את GL4, בדיוק כמו ש-SJ החליף את SI וכו'. לכן אל תטרח לחפש GL4.
לי נשמע שאתה צריך שמן יותר דליל. במקום 80 חורפי לעבור ל-75 חורפי.
ATF אינו שמן המיועד לסיכת גג"שים. ATF משמש בחלקו כשמן הידאולי, ובחלקו לסיכת מסבי החלקה. צמיגותו של ATF היא 15 בלבד, ובתור שכזה, אינו יודע לעמוד מול לחץ נקודתי, כגון לחץ של שילוב שיניים.
האם אתה יודע את מספר דגם הממסרה שלך?
שמן קונים בתחנת דלק ==> יקר מאוד.
שמן קונים בחנות חלפים לרכב ==> מחיר בהתאם לקשרים שלך עם בעל הבית.
שמן מזמינים מיבואן שמנים ==> מחיר מצויין, ומקבלים יעוץ מקצועי.

בלי קשר לכלום, יש שמנים יעודיים לגירים בעיתיים, הנקראים "סינכרו-שיפט", בהתאם להודאת היצרן. שמן זה יקר מאוד מאוד מאוד.
בהצלחה,
קיד.

איציק - 4X6ZH
16-12-04, 08:05
ולמה לא להשתמש בשמן מנוע רגיל ?
****
איציק

שחף110
16-12-04, 08:15
ולמה לא להשתמש בשמן מנוע רגיל ?
****
איציק

אסף - אומנם עד עתה היה אצלי LT77 אבל שם ע"פ הספר הייתי צריך לשים שמן מנוע סטנדרטי והכל היה בסדר גמור. שוב אין שום סיבה לשלם 140 שקל לגלון לשמן גיר !

sagisendler
16-12-04, 11:33
לפי ספר הטיפולים מדברים על שמן ATF אומנם לפי בירורים ששמעתי השמן לא מצליח לשמור על הגיר (אצלי עבד במשך שלוש שנים ולא קרה כלום אבל אולי היה נזק שישפיע בהמשך) בכל מקרה יש שמן מיוחד לממסרת של לנרובר אצל ג'קי.
בקשר להעברה קשה של הילוכים בקור, אתה רוצה להחליף פעמיים בשנה שמן ? צריכה להיות התפשרות בין חום לקור אח"כ בקיץ תבכה שהשמן דליל מדי ולא עושה את עבודתו ...
ויש הרבה רכבים (בעיקר כלי עבודה) שידוע שהעברת ההילוכים קשה כשהמנוע קר אבל זה משתלם כי השמן הרבה יותר טוב לגיר כשהוא מתחמם ...
חייבים להתפשר על משהו .
שגיא

עמי
16-12-04, 12:07
בספרי הרכב הראשונים של הדיפנדרים בהם הותקנו תיבות הילוכים מסוג R380, הופיעה המלצה להשתמש בATF; מאוחר יותר, כאשר הבינו שזה לא עובד מספיק טוב, החליפו את ההמלצה.
השמן המקורי שנמכר אצל ג'קי ועל ידי חברת המזרח הוא שמן MTF94 מתוצרת TEXACO.

"Any how, the Bulletin specified to change the Lubricant from ATF to a Product produced by Caltex of Australia, but Marketed under the Texaco name. “TEXACO MTF94”. I have not tried to find it in the US, and it may or may not be available here. However, RedLine's MTL (Manual Transmission Lubricant) has virtually identical specifications, and is probably the best lubricant you could pour into your R380. Both the MTF94 and MTL are Rated as GL-4, 70W80 Gear Oils."

asafk
16-12-04, 22:12
מה לגבי הטענה שGL-5 יהרוס את הסינכרונים?
האם הבעיה היחידה שתהיה לי עם השמן הצמיגי מדי היא העברת הילוכים כשהגיר קר (לזה אני כבר רגיל מהסופה, אז ממש לא דחוף לי לפתור את העניין), או שבאמת עלול להיגרם נזק?
מה לגבי זה שלפי ההגדרות של API,לפיהן GL-4 מיועד לממסרות סינכרוניות, ובGL-5 זה בכלל לא מוזכר?

אסף.

נמרוד
16-12-04, 22:14
מעניין לדעת מה ההבדל הטכני בין הממסרת הזאת לממסרות ידניות אחרות שכן משתמשות ב80-90 רגיל?

asafk
16-12-04, 22:21
לדעתי אין הבדל, ולכן אני לא מוכן למלא שמן של פרימדונות. אם הבעיה היחידה של ה80W90 היא בזה שההילוכים נכנסים קשה בבוקר (איזה בוקר... אני לא קם לפני הצהריים), אז זה כמו כל ג'יפ אחר שהיה לי. בפורומים בחו"ל ממש מפחדים מGL-5, ואני עדיין מנסה להבין למה.

אסף.

איציק - 4X6ZH
16-12-04, 22:32
הנזק לסינכורנים הוא תוצאה של הפעלת כח לצורך השילוב
ואז הסינכרון מנפתח / משתפשף .
מי שלא מפעיל כח או נוהג עם קלאץ ביניים במיוחד בשילוב להילוך השני אין כל בעיה
****
איציק

קיד
16-12-04, 22:55
מה לגבי זה שלפי ההגדרות של API,לפיהן GL-4 מיועד לממסרות סינכרוניות, ובGL-5 זה בכלל לא מוזכר?
אסף.
אסף, ביום בו עלה תקן GL5, כל הממסרות כבר היו סינכרוניות. GL5 מתאים גם לגיר וגם לדיפרנציאל מוגבל החלקה. אם השמן מספיק טוב לדיסקיות החיכוך של הדיפרציאל, אז הוא ממש מתאים לדיסקיות של הסינכרונים.
אתה בטח יודע שיותר חשוב לשמור על גלגלי השיניים בגיר מאשר על כל חלק אחר. אל תתפתה לשים שמן דליל.
נמרוד, אין הבדל מהותי, למעט העובדה שסביר להניח שהצימנוט והחיסום שמבצעים האנגלים לשיני הגלגלים, הם ברמה ירודה יותר מאשר של האמריקאים (בעצם אפילו משל ההודים).
:wink:
קיד.
אסף, סע בראש שקט. סינכרון לא מתקלקל משימון עודף. סינכרון נשרף מהפעלה לקויה (של הנהג) או ממחסור בשמן.

עמי
16-12-04, 23:34
זה דף נתוני היצרן של ה MTF94.
שימו לב שכתוב במיוחד שהשמן אינו מתאים לתמסורות היפואידיות להן מומלץ GL5.

gali
17-12-04, 23:47
לנדרובר לא אמור להיות פרימדונה ששותה שמן יקר. השאלה היא אם יש שמן מינרלי זול ופשוט GL-4 75W80, או שאין ברירה וחייבים שמן יקר, או שATF - דקסרון הכי פשוט יעשה את העבודה?

אסף.

הסיבה בה אני בחרתי להשתמש בשמן סינטטי היא שהסינטטי יודע להתמודד טוב יותר עם כוחות הגזירה שגלגל"שים מפעילים.
עוד סיבה היא כי זהו השמן הנכון ביותר לשימוש עפ"י היצרן.
והאחרונה כי השמן הזה היה לי זמין.

אני מאוד מרוצה ממנו גם מהסיבה שאני לא מתבשל יותר בקיץ מהחום שהממסרת היתה פולטת.

אבל איש איש באמונתו....

zsahi
26-12-04, 15:11
מוסכם על כולנו שהדיפנדר הוא לא ממש הרכב הכי אמין בעולם, מוסכם גם שמפעם לפעם לנד רובר מצליחים להפיק איזה שהוא חלק מוצלח. הגיר בדיפנדר הוא אחד החלקים האמינים הללו אז מה לעזזל אכפת לך לשים 120 ש"ח על שמן פעם ב40K ? בוא נגיד שגיר של דיפנדר מחזיק מעמד 400K (בד"כ הוא מחזיק יותר) אז מה הביג דיל להוציא 1200 ש"ח על טיפול מונע לגיר?

asafk
26-12-04, 16:04
לא זאת הבעיה (טב, גם)..
כבר החלפתי שמן, וזה לא כיף. לא בא לי להחליף שוב, ואני מנסה לקבל חיזוקים לזה שלא צריך להחליף שוב, ואפשר לחיות עם השמן הזה עוד 20 אלף ק"מ (יודעים מה? גם 10000 לוקח). (בפעם הבאה אני אולי אקנה את השמן המיוחד של לנדרובר, עם ברכת הגורו מסוליהול, הבאבא-סולי)

אסף.

zsahi
26-12-04, 16:43
אתה יודע מה אסף, צודק אתה יכול לחכות כם ההחלפת שמן עוד 40K, גם את שמן המנוע לא ממש צריך להחליף כל 10 אפשר כל 100 ולגבי טיימינג זה בכלל לא נחוץ אפשר כל 300K...
תגיד נדפק לך השכל? כל 40K נראה לך הרבה? לדעתי אתה מתאים בול לעבוד במוסך המרכזי של המזרח , גם הם חושבים שאין צורך להחליף מסנן שמן בגיר האוטומטי של הדיסקברי. אתה מחפש שיגידו לך שזה בסדר, אז מבחינתי לפחות זה בסדר להחליף שמן גיר כל 100K מקסימום ילך לך גיר ותוכל להגיד לנד רובר זה חרא.

asafk
26-12-04, 17:03
הלו... צחי... מאיפה נפלת עלי עם התגובה הזאת???
אתה הרי יודע שלנדרובר זה חרא...

ברצינות- אני מחליף שמן גיר כל 20 אלף, לפעמים כל 10. סה"כ לא בא לי להחליף שוב שמן, פחות מ1000 ק"מ אחרי שכבר החלפתי... רק בגלל שהשמן ה"רגיל" הוא לא עם ברכתו של הגורו.

אסף.

zsahi
26-12-04, 17:29
כנראה שיש לנו כאן איזה שהוא נתק, שמן גיר צריך להחליף כל 40K לא כל 20 ובטח לא כל 10.
אתה אומר שהגיר מתנהג שטנה ושההילוכים נכנסים קשה אז נראה לי שאין לך הרבה ברירה פרט ללהחליף לשמן היעודי. אין כאן עניין של גורו או לא יש כאן עניין של מתאים או לא ומה לעשות ה80 90 לא מתאים והיעודי (מה לעשות מעצמו שמו כך הוא) מתאים.

asafk
19-01-05, 22:54
עדכון- המשכתי וחקרתי. סיפרו לי שיש משאבת שמן כזו או אחרת בתוך הגיר, והשמן הצמיג מדי לא עובר דרכה כשהוא קר (נמרוד, שאלת מה ההבדל וגו'). אני עדיין בודק את זה.
בינתיים- צמיגויות של שמני גיר בעלי צמיגות נמוכה:
http://members.shaw.ca/jbarge/MTF.htm

אסף.

itay-rover
23-02-05, 18:17
:idea:
הינה רעיון לפתרון שהיה יכול להתקבל מ"ארץ האצולה הבריטית" ממושבת המשוגעים הקרויה סוליהול:"ניבנה מערכת חימום חשמלית (מתוצרת בית המלאכה המשובח-לוקאס)לתיבת ההילוכים!!!!!!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

zsahi
27-02-05, 10:23
:idea:
הינה רעיון לפתרון שהיה יכול להתקבל מ"ארץ האצולה הבריטית" ממושבת המשוגעים הקרויה סוליהול:"ניבנה מערכת חימום חשמלית (מתוצרת בית המלאכה המשובח-לוקאס)לתיבת ההילוכים!!!!!!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

פתרון אצילי או לא זה לא לנו לקבוע, בפועל אם שומרים על החלפת שמנים כראוי הגיר בדיפנדר מחזיק מעמד הרבה זמן. הרכב שלי עבד ועובד הרבה יותר קשה מהממוצע באוכלוסיה ועומד כרגע על 460K ק"מ על הגיר המקורי בלי שיפוץ ובלי שום טיפול פרט להחלפת שמנים בזמן.

עמי
27-02-05, 12:51
אגב, ניתן להתקין מצנן נפרד לשמן הגיר גם ב-R380. כמה זה נדרש/עוזר/חיוני/כדאי, אני לא יודע.

-->