PDA

צפייה בגרסה מלאה : ג'ימני אוטומט - הילוך רביעי, נסיעה כביש נחושה והסלד ברח לשמיים - נורת CHECK .



drorito
03-07-11, 22:39
להכין תוכנית חסכון לתיבה ?

alteritay
04-07-11, 00:27
קצת לא מבינים מה קרה.....
נסיעה ישרה או עליות וירידות.
הטורים קפצו ? הרגשת שהאוטו בעצם על ניוטרל ?
חזר מיד ? דלקה נורה ? מה היא אומרת ?

מה שאתה מתאר ומהמעט שאתה מתאר נשמע כמו החלקה של הגיר.....
אז במידה וכן.
א. תכין תכנית חיסכון לגיר ואם אפשר שתהיה גדולה.
ב. דבר עם ליאור מזוקי לנד.
אצלי גם קרה פעם ואחרי טיפול שלו החלפת שמנים הוספת תוספים קולר גיר וכו....טפו טפו טפו הכל עובד כמו שעון כבר הרבה זמן.

drorito
04-07-11, 06:53
ובכן , הטורים קפצו והייתה הרגשה של ניוטרל אך בשלב מסויים פשוט הוא חזר להילוך אך לא העביר להילוך הבא.
לא למעלה ולא למטה.
כמו כן לאחר נסיעה מחדש לא עבר את הילוך ראשון.
בנסיעה מחודשת שוב ראשון והחלקה.

קראצי את הנוהל במנואל של סוזוקי , אך רציתי לשמוע מבעלי נסיון מה השלבים המוצעים לבדיקה.
עדיין יש לי תקווה שמדובר באלקטרוניקה שצריכה איפוס או החלפה. :( ..

תודה.

alteritay
04-07-11, 09:53
יקירי....לא נעים לי להרוס לך אבל מדוב בגיר.
אחרי ההחלקה הוא נכנס למצב חרום - כמו סייפ מוד של המחשב.
ואז בעצם קיימים בגיר רק הילוך 2 ורביעי אם אני לא טועה.

דבר עם ליאור מזוקי לנד. יכול להיות שהוא יעזור לך.
לי זה הציל את הגיר

drorito
04-07-11, 10:06
אין נעים לא נעים - יש מצב וצריך להתמודד איתו.
תודה על התגובה. דיברתי איתו אמש מייד כאשר קרה, אך זה מאוד רחוק לי ממנו .
נראה היום איך נתארגן.

אם יש עצות נוסופות מהחברים או הרחבות על ה"מצב" SAFE MODE , שאליו נכנס הרכב, אשמח לשמוע.

DRIVEMASTER
04-07-11, 13:44
איזה שנה הרכב?
VVT או לא?

drorito
04-07-11, 15:39
2005 לא VVT .

זרקו
04-07-11, 20:43
סתם שאלה- שבטח לא תחליף קפיצה למומחה-
יש סיכוי שהכפתור של ה- OVER DRIVE נתפס? כי אז זה משאיר אותך על הילוך נמוך יותר ומעיף לך את הטורים לשמיים.

דווח מה עשית למען הדורות הבאים.

בהצלחה
נועם

drorito
04-07-11, 21:58
טוב , בינתיים לא ירדתי עם האוטו לעבודה. ( הוציא גימל ליום אחד .. ) .
אם לא ציינתי אז הכשל הופיע בעלייה - מאמץ מן הסתם - למרות שהוא עולה את העלייה הזו כל יום. 700 מטר גובה ב 10 ק"מ אורך.
התחושה היא החלקה קלאסית ולא קרטוע של ניתוק הצתה - כפי שמאפיינת תקלת torque . ככל שאני חושב על זה , נראה לי שיש יותר מידי שמן גיר.
קראתי את הMANUAL של סוזוקי והתייעצתי עם כמה חברים, לא יותר מידי. יש כמובן, מאתיים דעות על כל עניין.
איך מציעים החברים לנהוג בהמשך, ( פרט מאשר קפיצה לרוחק עד לרופא מומחה במרכז ) ? יש מה ללכת לבדיקה/התרשמות במורשה הקרוב אליי ?
דווקא שמעתי עליו שהוא ברמה גבוהה..
מותר לסוע ? אני מניח שלא רצוי לבצע החלקות מיותרות.
הגיגים נוספים בהמשך.

סיסמא נחמדה ששמעתי מאחד החברים במפעל היום :
המוטו שלנו : חסכון - לא חשוב באיזה מחיר.

אלי אהרוני
04-07-11, 23:20
ערב טוב
אני לא יודע איפה אתה גר אבל לא יכול להיות שיש מישהו בסביבתך שלא יכול לתת לך חוות דעת בנושא.
סה"כ זה גיר כמו בכל רכב.
אתה לא חייב איזה מומחה מ"זוקי-לנד" (כמובן בלי לפגוע), ע"מ לקבל אינדיקציה בנושא.
נראה לי שזו סתם הגזמה. יש מספיק מכוני גירים גם בדרום וגם בצפון.

alteritay
05-07-11, 14:56
אתה לא חייב ללכת למומחה.
תבדוק מפלס שמן גיר על פי הוראות יצרן - ותמלא או תוריד.
שמן גיר חייב להיות בדיוק לא פחוט מדי ולא יותר מדי.
אני פשוט חושב שהבעיה לא מסתקמת במפלס שמן גיר.
ירידה של המפלס תספר על בעיה של פריצת מחזיר שמן או כל דבר אחר........
מתי הוחלף פילטר שמן ? מה מצבו ?
יש קולר גיר ?

drorito
05-07-11, 21:02
זהו , שאני כמעט בטוח לפי הוראות ה MANUAL של גי'מני שיש יותר מידי שמן.
פילטר - לא כתוב לי בדוח הטיפולים שהוחלף - נראה לי שנתחיל בזה ובגובה שמן, ועדיין אין קולר גיר.
כמו כן , אני צריך פשוט ללכת למקום עם סורק תקלה , ולהתחיל לחפש את המקור.
יש גם אפשרות לבצע עם היבהובים וקריאה מהטבלה - אשמח אם מישהו ירחיב ויפיח בי ביטחון שהבנתי נכון את הכתוב בהוראות.
ד"א : בסיבוב שעשיתי, שמתי לב לכניסה למצב גיר 2+4 שדיברת עליו .

raanan
05-07-11, 22:01
נתחיל מזה,
אם נוציא מהחשבון גמד שפתח לך מכסה מנוע בלילה והוסיף שמן, אז תוריד תקווה זו לפיתרון ...
מעשיות על תוספים, עובדות על הפתאים שרוצים להאמין בניסים.

נשארנו עם בעיה בגיר או תקלת אלקטרוניקה.
ב-90% הבעיות הן מכניות ולא שגעון אלקטרוני.

ממליץ לך לעשות סיבוב של כמה דקות באזור המגורים,
להוציא מדיד ולבחון את צבע השמן וכמו כן להריח את השמן.
דווח מה הצבע ומה הרחת.

אם הגעת לשלב שיפוץ, תתחיל בבירורים לסוג הקיט ומה מחליפים מנדטורית, אחריות לקמ' וחודשים.
כמובן שאל תתפתה למכונים שלא מומלצים.

על מנת שלא תחווה הטראומה שוב,
נתק את הצנרת של הגיר מהחליל שברדיאטור,
תתקין קולר (20X15 סנטימטר לפחות) + וונטה (800CFM לפחות) + יוניט להפעלת הוונטה (ב-87 מעלות צלזיוס).
הכי טוב להתקין הקולר בחזית (הכי קרוב לגריל) כך שהוונטה מאחור ומבצעת שאיבת אוויר דרך הקולר.

אגב, אם איזה שהוא פרופסור/דוקטור לסוזקי יגיד לך שלא צריך וונטה,
תמסור לו בשמי, שאת התואר רכש במכללת לטביה ...

בהצלחה
רענן

drorito
05-07-11, 22:33
זהו , שיש לי חשש שאני יודע מי הגמד שהוסיף לי חצי ק"ג שמן , כי אמר שחסר.
TNX.

raanan
05-07-11, 22:52
זהו , שיש לי חשש שאני יודע מי הגמד שהוסיף לי חצי ק"ג שמן , כי אמר שחסר.
TNX.

לא רוצה לבאס אותך. אבל, חצי קג' שמן עודף לא יכול לעשות לך כזה בלגאן.
אבל איך אומרים, מה יש לך להפסיד ? תנסה .

בהצלחה
רענן

drorito
07-07-11, 14:38
אז ככה ,
סורק גילה את הקודים הבאים.
החלקה קיימת ללא ספק מהילוך ראשון ( לדעתי קופץ על השני ) , עובר לשלישי.
ממשיך לחוות דעת של המורשה.
מוציא 1/2-1 ק"ג שמן, לאחר שהבנתי שיש לגיר יכולת לפרוק מלמעלה עודף שמן וגם זיהיתי שכך קרה.

DTC P0730/DTC No. 18 Incorrect Gear RatioDTC P0741/DTC No.29 TCC (Lock-Up) Circuit Performance or Stuck OFF
DTC P0705/DTC No.34 Transmission Range Sensor (Switch) Circuit Malfunction

alteritay
08-07-11, 02:45
מנסיוני השיפוצים האלה עולים הון (מתחיל ב 6000)
והם פשוט לא מחזיקים.
חפש מיבוא

ניר ל
08-07-11, 07:49
הרכב שנת 2005 עם כמה ק"מ ?

אתה מתאר מצב של נסיעה יומיומית בעומס (בעליה לאורך 10 ק"מ) מה שבהחלט עלול לטגן לך את הגיר. את מה שרענן ממליץ (הוספת קולר) תבצע בכל מקרה , אבל לגיר הנוכחי זה לא יעזור אם הנזק כבר קיים.
אני לא מכיר את הרכב - אבל אם זה קרה באופן פתאומי ללא תופעות נוספות (הרכב לא התחמם באופן חריג) , אז יש מצב שמדובר בחיישן תקול שמשבש לך את התיבה ולא מדובר בהחלקה כתוצאה מבלאי מכאני. שחיקה שמתפתחת בגיר היא הדרגתית ומורגשת לאורך זמן בחוסר התאמה בין עליית הסל"ד לעליה במהירות .

עלה על מדרכה באלכסון, פרק את אגן השמן של הגיר, ספר לנו מה מצאת שם - בלאי מכאני / טיגון של הגיר - יתבטא בשמן שרוף ומשקעים / שבבים/ וכו' .
תריץ חיפוש על הקודים שמצאת - עושה רושם שהתשובה נמצאת שם ותוכל להחליף חיישן באותה הזדמנות.

ניר ל
08-07-11, 09:06
הרצתי חיפוש קצר שעל פניו עושה רושם שמדובר בממיר המומנט שמחליק/ לא ננעל או שהסולונואיד שלו תקול, נסה למצוא ספר יצרן עם פרוצדורת בדיקה.

הקוד הראשון הוא כללי
הקוד השלישי מתייחס לחיישן מצבים שיושב על השיפטר ונועד למנוע התנעה בהילוך (נסה להתניע בהילוך ) ולא עושה רושם שקשור לתופעה.

drorito
08-07-11, 11:34
ניר תודה,

א. פחות 0.75 ק"ג שמן, הגיר מרגיש הרבה יותר טוב. מעלה ,מוריד, עדיין מחליק בין 1 ל2 . בדיקה מקיפה יותר תתבצע מאוחר יותר היום .

ב. אכן , כך גם אני הבנתי את הקוד הראשון, שבעצם לא מכוון אותי לסיבה אלא רק אינדיקציה לבעיה.
גם את הקוד השלישי אני מבין, אם כי הרכב לא מניע בהילוך.
הכי מעניין אותי איך לפענח את הקוד השני ומה זה אומר לי מבחינה מכנית, מה לא קורה או קורה בכשל כזה.
אמשיך לעקוב ולעדכן..

drorito
17-07-11, 12:06
כנראה רציתי יותר מידי מהמכונה הזו..
שיהיה ברור אני מבסוט ממנו עד הגג , רק שלנסיעות המנהלתיות הקבועות שלי , זה לא זה .
הגיר שלו פשוט חלש.

ד"א חום המנוע לא עלה אפילו מילימטר מעל הנק' הקבועה שלו, ואני מחשיב את החיישן כתקין.
האם ניתן לתת אינדיקציה לחום הגיר ?
הגיג : יש ב DX ב 2$ - מד חום אפילו סולרי שניתן לשים בכל נק' ..

ליאור תכין ערכת קולר .. אצור איתך קשר.

-->