התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מה הנתונים של סמוראי עם מנוע אחר?



Tom Bril
08-07-11, 13:34
הייתי מעוניין לדעת נתונים של סמוראי עם מנוע 1.6(16V) - 1.6 , (8V) ונתונים על סמוראי עם מנוע של ג'ימיני.

צריכת דלק יום יומית.

מהירות שיוט תאורטית

מהירות שיוט בפועל.

אמינות כללית בפועל, לא תאורטי.

השוואה אל מול רכבים אחרים למשל, "הרכב מאיץ כמו גראנד צ'ירוקי".

כמובן בהסתמך על ידע אמפירי.

ולא על פי רס"ר שמועתי.

סולי
10-07-11, 01:02
אני לא חושב שיש כאן יותר מידי מי שימסור מידע, וזה מכמה סיבות:
1. הסבות כאלו לא חוקיות.
2. הסבות כאלו לא כלכליות בעליל.
3. בגלל זה רוב ההסבות שנעשו בד"כ ע"י בעלי מוסכים/משפרים עצמם והם לא ימסרו יותר מדי פרטים.

בכלל שתדע,
עוד לא ראיתי הסבות מקצועיות, שנעשו עם קלאץ' מחוזק וקיט מתאם.
אף אחד לא דיבר על רעידות.. או על הצורך בבודי ליפט.
אני אגב מאוד מתעניין לאור ה1.3 שנפח את נשמתו בהחלפה ל1.6 8V,
הבעייה היא למצוא מנוע כזה במצב טוב.
ובעייה נוספת שנתקלתי בה היא שאף בעל מקצוע לא יודע לומר כמה תעלה ואם בכלל ניתן להתקין את מערכת ה-TBI של 1.3 ל-1.6.
או להצביע על השינויים הנדרשים לכך...

סוזי המשתוללת
10-07-11, 09:12
אני התקנתי בזמנו קרבורטור במקום ה tbi של ה1300 שקניתי בלי בעייה
פשוט השתמשתי בסעפת של המנוע הישן וזה בדיוק מה שאתה תעשה כשתסב ל1600 הפתחים בראש ומיקום הברגים זהה ןבסבירות גבוהה מאד גם הראש עצמו ומה ששונה בעיקר הוא גובה הבלוק שגבוה בכ2-3 ס"מ בעקבות הגדלת המהלך (קוטר הבוכנה זהה )
ניתן להשתמש במתאם או פשוט להעביר את כל הבל האוזינג בין המנועים (מצריך בעל מיקצוע טוב )

karnaf
10-07-11, 10:07
אצלי בסמוראי מותקן מנוע סוויפט gti עם כ100 כס
המנוע ברשיון
1300 16 שסתומים
המנוע מוצע למכירה לכל המעוניין
המנוע מוזרק עם מחשב וצמה של בלנו
קובי

חן דן
10-07-11, 14:24
2.בכלל שתדע,
עוד לא ראיתי הסבות מקצועיות, שנעשו עם קלאץ' מחוזק וקיט מתאם.
...
http://www.youtube.com/watch?v=qNxTwucKQFE

שגיא S
10-07-11, 15:12
תום אני יכול לספר לך רק מדברים ש"שמעתי"..

מנוע 1.6 16V דלק אותו דבר 1-10, עם צמיגי 235. מהירות שיוט 110, מגיע גם ל140 ויותר.

8V קרבורטור קצת יותר חלש ככה שתוריד 10 קמש מכל אחד בערך.

הסבה לא זולה...

Tom Bril
10-07-11, 17:13
קרנף מלבד לפרסם את המנוע שלך בשרשור שלי , תוכל לענות על שאלותי , בהקשר למנוע הזה? , אגב סוויפט גיטיאי, נשמע כמו מנוע בלי חלקים זמינים בארץ וצריכת דלק של מקסימום 1 ל 6, בנוסף תודה לכל העונים , סוזי, האם עם מנוע כזה הרכב מישר קו מבחינת רמת ביצועים עם רכבים כמו פג׳רו ודומיו? האם מהיר יותר מויתרה מקורית ?

karnaf
10-07-11, 18:52
הבלוק הוא אותו בלוק
ראש שונה 2 קאמשאפטים
16 שסתומים
מבחינת התאמה לגיר מתאים ללא שום מתאם
אני שידכתי למנוע מערכת הזרקה של סוזוקי בלנו
מבחינת כח מנוע הרכב עומד עם סופה קצרה בפתיחות ברמזור
מה עוד?

karnaf
10-07-11, 18:53
אין בעיה מבחינת זמינות חלקים
הבעיה היחידה היא רצועת תיזמון

Tom Bril
10-07-11, 22:43
מה עושים עם רצועת תיזמון?, אין להשיג?

מה היא צריכת הדלק?

איך מערכת העברת הכוח בת 20 שנה מסתדרת עם תוספת הכוח בפועל?

סולי
11-07-11, 01:11
אני התקנתי בזמנו קרבורטור במקום ה tbi של ה1300 שקניתי בלי בעייה
פשוט השתמשתי בסעפת של המנוע הישן וזה בדיוק מה שאתה תעשה כשתסב ל1600 הפתחים בראש ומיקום הברגים זהה ןבסבירות גבוהה מאד גם הראש עצמו ומה ששונה בעיקר הוא גובה הבלוק שגבוה בכ2-3 ס"מ בעקבות הגדלת המהלך (קוטר הבוכנה זהה )
ניתן להשתמש במתאם או פשוט להעביר את כל הבל האוזינג בין המנועים (מצריך בעל מיקצוע טוב )

אהלו סוזי,
אני לא מעוניין לוותר על מערכת ההזרקה לטובת קרב'.
בעצם הפוך לרעת הקרב'.
אני לתומי חשבתי שבגלל שה-1.3 8v וה-1.6 8v כל כך דומים, ההסבה תראה פחות "מסובכת".
ואולי גם מערכת ה-TBI, שאגב יצאה בשתי הגירסאות של ה-8v, בשינוי שיתבטא בהעתקה של המזרק או משהו כזה.
קיוויתי שמישהו ואולי אף בעל מקצוע (למערכות הזרקה לדוגמא) יוכל להגיד מה השינויים שידרשו במערכת ההזרקה המקורית שעל האוטו כדי להתאים ל-1.6 8v.
ואז בעצם את נהנה ממנוע חזק יותר, אמין באופן תיאורטי, מוזרק עם כל היתרונות שבכך, עם משמעותית יותר מומנט לאורך כל טווח העבודה של המנוע.
והכי חשוב ההסבה נראית לא "מסובכת".

אגב, אני לא באמת מאמין שיש כזה בעל מקצוע יוכל להחליף את האוזינג ומבלי שיהיו לכך תופעות לוואי, רעידות/וויברציות לא יודע מה..
קראתי על פלטות מתאם שמחייבות בודי ליפט, דבר שאני לדוגמא מעדיף שלא לבצע ברכב קצר כל כך.
ואם כי את המתאמים ה"מושלמים" יותר שמגיעים כסט עם תושבות מנוע לגובה המתאים פשוט לא מגיעות לארץ..


http://www.youtube.com/watch?v=qNxTwucKQFE

בא לך להסביר את עצמך?

Tom Bril
11-07-11, 02:02
אהלן פיט, ,אני עברתי מסמוראי מוזרק לקרבורטור, במידה ואתה מקבל מנוע 1.6 שהוא גם יותר מהיר וגם חסכוני לא רואה סיבה לא לקבל את הפשרה הזאת,
קרבורטור מכוון כמו שצריך כמו אצלי לדוגמה לא מרגיש שונה מהותית ממערכת הזרקה בסמוראי ואתה מקבל את היתרונות של פשטות ואמינות.

לגבי ההשתלה עצמה ,אני חושב שאתה קצת סקפטי מידי, יצא לי לראות המון השתלות מנועה מוצלחות, ההסבה בסופו של דבר די פשוטה.
אני גם סבור שאין צורך בבודי ליפט.

שגיא S
11-07-11, 02:07
חבר'ה אתם לא חוקרים את העניין כמו שצריך...
לא צריך בודי ליפט, את אחת מהתושבות מנוע מזיזים קצת ומרימים ב3 ס"מ...

reuvenk
11-07-11, 07:03
ואם כי את המתאמים ה"מושלמים" יותר שמגיעים כסט עם תושבות מנוע לגובה המתאים פשוט לא מגיעות לארץ..






לא מדויק, יש כאלה קיטים בארץ, אני יודע, אם אפשר לקנות היום קיט כזה כזה אני לא בטוח תנסה אצל זוקי פרו ( עדיף בטלפון ) אולי הם יוכלו לעזור
לא צריך בודי לייפט

סולי
11-07-11, 09:35
מי אמר שלא ניסיתי???

אני חיפשתי את הקיט הנ"ל: http://www.petroworks.com/big/batch3/Full%20Circle%20Pic.jpg
של פטרו וורקס, עלות בארה"ב 260$, שווה לכל הדעות, כולל פלטה מלאה, כולל תושבות מנוע מפוליאוריטן "לכל החיים", כולל הגבהה לגיר כדי שלא יפגע בגשר התחתון.

של קלמיני נראה קצת כמו צעצוע במחיר של 220$ בארה"ב: http://www.puresuzuki.com/1600cc_bolt-in.htm
אגב, אין בארץ... ואי אפשר להגיד מתי יהיה.
בפורומים בחו"ל לא פעם מוזכר ששימוש בקיט מצריך ספייסר /בודי ליפט.

אופציה ג', 160$, של trail tough, לפחות כאן המתאם היקפי.
http://www.trailtough.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=19&category_id=6&option=com_virtuemart&Itemid=53

אגב, קראתי גם על בעיות של מפגש של הסרן הקידמי עם אגן השמן ללא הגבהה.

chase,
אני דווקא כן מרגיש את ההבדל בין הזרקה לקרב', אחת הסיבות שקניתי את המודל החדישים זו מערכת ההזרקה.
חסכונית יותר, פעולה חלקה יותר, ועבודה טובה יותר בשיפועים חזקים.
כל אחד ודעתו..

סולי
11-07-11, 09:37
בעע

misha_k
11-07-11, 20:15
מי אמר שלא ניסיתי???

אני חיפשתי את הקיט הנ"ל: http://www.petroworks.com/big/batch3/Full Circle Pic.jpg (http://www.petroworks.com/big/batch3/Full%20Circle%20Pic.jpg)
של פטרו וורקס, עלות בארה"ב 260$, שווה לכל הדעות, כולל פלטה מלאה, כולל תושבות מנוע מפוליאוריטן "לכל החיים", כולל הגבהה לגיר כדי שלא יפגע בגשר התחתון.

של קלמיני נראה קצת כמו צעצוע במחיר של 220$ בארה"ב: http://www.puresuzuki.com/1600cc_bolt-in.htm
אגב, אין בארץ... ואי אפשר להגיד מתי יהיה.
בפורומים בחו"ל לא פעם מוזכר ששימוש בקיט מצריך ספייסר /בודי ליפט.

אופציה ג', 160$, של trail tough, לפחות כאן המתאם היקפי.
http://www.trailtough.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=19&category_id=6&option=com_virtuemart&Itemid=53


שים לב שלפי האתרים הקיטים הם לסמוראים עד שנת 95...

karnaf
12-07-11, 01:14
חגורת תיזמון מזמינים מחול או מייצרים בארץ.
אין ספק שהבלאי למכלולים הוא גדול יותר אבל לא נתקלתי בבלאי מוגזם.
כרגע הרכב עומד אז אין לי נתונים ממשיים לגבי צריכת דלק.

סולי
12-07-11, 10:31
שים לב שלפי האתרים הקיטים הם לסמוראים עד שנת 95...

זה בסדר הם תואמים עד 98, לאמריקקים פשוט אין את הדגם הזה כדי לוודא זאת ..

-->