התחברות

צפייה בגרסה מלאה : ג'יפ או רכב משפחתי גדול



אילן_ספראי
14-07-11, 10:22
שלום.

לרגל הרחבת המשפחה לשש נפשות, אנחנו מלבטים בין קניית רכב משפחתי גדול (הונדה FRV) או ג'יפ (מיצובושי פאג'רו ארוך)

מכיוון שאני לא ממש מבין בג'יפים, נכון להיום אנחנו נוסיעים בפרייבט קטן וישן, אני מעוניין להבין את ההשלכות של הבחירה.
מבחינת עלויות, הונדה עולה בערך 80K, בעוד שהג'יפ מאותו השנתון עולה בערך 50K (שניהם בתקציב שלנו) אולם אני מעוניין בהבנת ההשלכות שמעבר לרכישה.
הרכב ישמש בעיקר לאיסוף ופיזור הילדים בשוטף ונסיעות משפחתיות בסופי שבוע. (אישתי נוסעת ל ו מהעבודה בהסעות, כך שהרכב הגדול יחכה לה מתחת לבית) כך שמדובר בעיקר בנסיעות עירוניות, ומדי פעם טיול ברמת השבילים הלבנים, לא משהו מטורף.
נהגים: אני ואשתי, נהגים ותיקים ורגועים, לא מנוסים בנהיגת שטח
כמה אנשים: צריך להכיל בנוחות שישה נוסעים ועוד מקום לציוד (עגלות ומזוודות)
כמה קילומטרים: ההנחה שלי שהרכב הגדול לא יעשה יותר מ20K ק"מ בשנה.
בנזין/דיזל: אני לא מספיק מבין בשביל להגיד מה נחוץ לי. אני מקבל הנחה על בנזין בעבודה, אבל אם דיזל הוא הרבה יותר חסכוני, אז עדיף דיזל.

השאלה מתמקדת בעיקר בהשוואת שתי החלופות: כמה בפועל יצא ההפרש בהוצאות השוטפות (בעיקר בתחום תצרוכת הדלק ועלות הטיפולים השוטפים והמיוחדים)

תודה רבה
אילן

raanan
15-07-11, 15:53
אתה מנסה להשוות תפוחי אדמה לתפוזים.
הצעה שלי, אם אתה לא באמת מתכוון לטייל "ולהיכנס לעניין",
עזוב אותך מהמחירים הזולים של הג'יפים ברכישה, האחזקה תהיה יקרה משמעותית לעומת ואן.

רענן

Saar
16-07-11, 13:55
אתה מנסה להשוות תפוחי אדמה לתפוזים.
הצעה שלי, אם אתה לא באמת מתכוון לטייל "ולהיכנס לעניין",
עזוב אותך מהמחירים הזולים של הג'יפים ברכישה, האחזקה תהיה יקרה משמעותית לעומת ואן.

רענן

+1
סער

joconto
17-07-11, 10:51
הנתונים שאתה מספק פה חלקיים ביותר ולא ברורים, מה זה FRV ב 80 K ? על איזה שנתון מדובר? ומה זה הגיפ מאותו שנתון ב 50 K ???
אבל עקרונית לשאלתך, ההתלבטות שלך האם לקנות רכב שטח כמוביל נוסעים גדול היא בהחלט במקום, האפשרויות שלך הן באמת בין מיניוואן כזה או אחר (FRV, MPV, אפלאנדר ודומיהם) או רכב שטח גדול (פאגרו, לנדקרוזר, ניסאן פאתפיינדר, טרקאן).
מניסיון אישי, אחזקה של רכב שטח אינה בהכרח יותר יקרה מאחזקה של מיניוואן, כיום אני מחזיק טויוטה פראדו ארוך בדיוק לשימושים שאתה מתאר למעלה, רכב מאוד אמין וסופר מרווח, צריכת דלק של 1 ל 7-8 דיזל. בעבר היה לי MPV (רכב מעולה כשלעצמו), עם אותה צריכת דלק אבל בנזין, והוצאות תחזוקה יותר גבוהות (תיקוני רדיאטור למיניהם, רצועות וכדומה הסתכם בעוד 5-6K ש"ח בשנה). הבונוס שאתה מקבל ברכב שטח זו שמירת ערך בד"כ יותר טובה, שיכולה להתבטא באלפי שקלים בשנה.

Nirho
17-07-11, 13:23
בטווח הארוך רכב 4X4 יקר יותר לאחזקה.
יש לו פשוט יותר מיכלולים ז"א יותר דברים שיכולים להתקלקל - טרנספר, העברת כוח לזוג גלגלים נוסף וכו'.
בנוסף רכב שטח משומש מן הסתם נסע בשטח, אפילו קצת, אבל זה בדר"כ יותר ממה שהונדה FRV נסע, ולכן פוטנציאל הנזק בו והבלאי גבוהים יותר.
אם אתה בקטע של להתנסות בטיולי שטח - ברוכים הבאים למועדון - אבל יש לזה מחיר.
מצד שני, אני חושב שישנם עוד שיקולים -למיטב ידיעתי, בפאג'רו או פראדו יש יותר מקום...

יונתןמצפה
17-07-11, 13:39
כמה אנשים: צריך להכיל בנוחות שישה נוסעים ועוד מקום לציוד (עגלות ומזוודות)


לפני שאתה מקבל איזושהי החלטה, אני ממליץ לך לנסות להעמיס פיזית את הדרישה המצוטטת באחד מרכבי השטח שעלו כאן. לדעתי הרכבים האלו לא עונים לך על הדרישה הזו...

ש01
18-07-11, 09:16
הרוב המכריע של רכבים עם מספיק מקומות ל-6 נוסעים "שכחו" שצריך גם להעמיס משהו מאחור.
הדבר נכון לסטיישינים הגדולים והג'יפים כאחד.
יוצאים מהכלל הם פיאט מולטיפלה - שם יושבים בשני ספסלים של שלושה ויש מספיק תא מטען, ואנים למינהם או, המועדף עלי, GMC (או שברולט) סברבן.
למה מועדף ?
א. 8 מקומות ישיבה מאוד, מאוד, מאוד מרווחים ונוחים.
ב. תא מטען ענק, עדיין עם כל הספסלים תוכל לקחת עגלות, מזוודות לטיול של שבוע לכולם (כולל החיתולים לתאומים (-: ), כלב, שק אוכל לכלב ועוד...
ג. מנוע ח ז ק .
ד. אם תמצא את הסברבן הנכון - הוא גם אמין ולא יקר לאחזקה.
ה. רכב גבוה יחסית, עם מערכת 4X4 ואפילו הילוך כח. שבילי קק"ל הוא אוכל בקלות (ושם לרוב לא צריך שילוב 4X4)
ו. נוח מאוד, מיזוג מצויין. סע לאילת (ראה סעיף ב), בצהרי אוגוסט ותגיע רענן.

החסרונות:
א. דיזל, 1:6.
ב. לך תמצא חניה בעיר...
יחד עם זאת, בעלי סברבן לרוב לא רוצים להחליף מהסיבות שכתובות למעלה.

נמרוד
18-07-11, 09:48
אני רוצה לעזור לך עוד קצת ולהפריד משתנים:

1. גודל הרכב - יש בין המיניוואנים מרווחים יותר ופחות וכך גם בין הSUV (ג'יפים). באופן כללי אצל כולם המצב הוא או/או - או ששורת המושבים השלישית פתוחה ויש מקום לשבעה נוסעים, או שיש באגאז' ענק. זו המציאות. אתה צריך מקום רק לשישה, ולכן דבר ראשון אתה צריך להקפיד שאתה קונה רכב שניתן לפתוח רק את אחד משני המושבים של השורה השלישית (ואני חושב שזה רוב המקרים). במקרה כזה אתה יכול להושיב את כל המשפחה ועדיין יש מקום סביר למטען לצד הילד שנוסע tail-gunner לבדו מאחור... בכל מקרה, תמיד יש את האופציה של גגון, מן הסתם אתה מכיר אותה אם היום אתה מסתדר עם פרייבט רגיל.

הGMC סאבארבן שהוזכר הכאן, הוא יוצא דופן אמיתי בתחום רכבי השטח, עם שלוש שורות מושבים ועוד באג'אז מכובד מאחוריהם וכל זה בלי צורך ברשיון ג', אבל אם אתה לוקח אותו בחשבון אז קח את גרסאת ה2X4 שלו וזה וואן מסחרי בגודל מלא - GMC ואנדורה. ואז זה הכיוון אז יש לך גם פורד טרנזיט, פולקסוואגן טרנספורטר וכולי... אבל אני חושב שזו לא הכוונה, אתה רוצה רכב שהוא כן רוב הזמן כמה שיותר קרוב למכונית נוסעים רגילה. אז נחזור להשוואה של מיניוואן מול SUV "מודרניים".

2. עלויות אחזקה - בהגדרה, ה4X4 יהיה יקר יותר, וזה עלול להיות משמעותי! זה עניין טכני לגמרי - במיניוואן הנעה קדמית יש שני אגני שמן. מנוע וגיר. ב4X4 יש...1-2-3-4-5 חמישה אגני שמן - מנוע, גיר, טרנספר, ושני דיפרנציאלים. ברכב הנעה קדמית יש 2 ציריות ובקצותיהם 4 מפרקים אוניברסליים. ברכב ה4X4 המקביל יש, בוא נראה, ארבע ציריות + שני גלי הינע (סוג של ציריות) ולפחות 8 מפרקים אוניברסליים מסוגים שונים. וזה סתם כדי לסבר את האוזן, ברכב ה4X4 יש באופן כללי כמות כפולה עד משולשת של מכאניקה וסיבוך, וזה אומר יותר אטמים שיכולים להתקלקל ולנזול יותר שמן מיותר אגנים... כלומר, גם יותר נקודות כשל לתקלות, וגם יותר דברים שצריך להחליף ולמלא ולטפל בשוטף. אז כן, טיפול רגיל לרכב 4X4 אמור לעלות כפול מטיפול רגיל לרכב הנעה קדמית, וזה, פחות או יותר, יחס העלויות השוטפות. זה נכון גם בדלק - רכב כבד יותר, עם גלגלים גדולים יותר, עם יותר מסות מסתובבות וחיכוך פנימי, צורך יותר דלק, אין מה לעשות. לסיכום - קח בחשבון צריכת דלק גרועה ב20-30% ועלויות מוסך (טיפולים+תיקונים) כפולות לפחות. זה עוד כמה אלפי שקלים בשנה, שאתה הולך לשלם בשנה. בשביל מה?

3. בכביש: אני מכיר את כל רכבי השטח המודרניים. הם נהדרים בכביש. אין לי שום בעייה איתם. אבל הם עולים - כחדשים - ב50-100% יותר ממיניוואן מקביל, שיותר טוב מהם בכביש. מה זה יותר טוב? 1. יותר נוח 2. זריז ומהיר יותר 3. התנהגות כביש טובה יותר = בטיחות אקטיבית.

4. שמירת ערך - מעניין שבעוד שהפאג'רו כחדש עלה הרבה יותר מהונדה FRV, היום המצב עבור אותם שני כלים מאותו שנתון התהפך (אתה אמרת...). זה ברור מאליו לאור מה שכתבתי על עלויות אחזקה וצריכת דלק. אין מה להוסיף.

5. אז למה בכל זאת לשקול רכב שטח? אך ורק בשביל לטייל בשטח. ואם הגעת לג'יפולוג לשאול את השאלה הזאת, אז כנראה שיש סיכוי שהחיידק הזה ירעיל אותך. אז או שתברח מהר, ותחסוך כמה אלפי שקלים בכל שנה, או שצלול פנימה. החלטה שלך.

(וזה תקציר של משהו שכתבתי פעם: למה לבחור ברכב שטח? (http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=1359))

joconto
18-07-11, 10:58
גודל הרכב - אז אם באמת מתרכזים ב 6 + עגלות וכיו"ב הייתי מחלק למספר קבוצות :

קבוצה א: 3 + 3
- הונדה FRV
- פיאט מולטיפלה
לטעמי מכוניות מאוד מכוערות, ואם כבר הייתי הולך על ה FRV

קבוצה ב: מקום ל 6 + עגלות (כאשר אחד הכסאות האחוריים מקופל):
- לנדקרוזר
- פאגרו
- פאתפיינדר
- יונדאי סנטה פה
- וכמעט כל רכבי השטח פול סייז בעלי 7 מקומות.

קבוצה ג: מקום ל 7 + עגלות :הפתרונות כאן מתחלקים לשניים, או תא מטען עמוק (רצפה נמוכה) או תא מטען ארוך:

תא מטען עמוק:
- MPV - דגם קרקורי (כאשר 3 כסאות מאחור ו 2 באמצע) מספק הרבה מקום למטען גם כשהכסאות פתוחים
- פורד אקספלורר החדש (במידה ובתקציב שלך)

תא מטען ארוך:
- קרייזלר גרנד וייאגר (ארוך)
- שברולט אפלנדר ארוך
- טויוטה סיינה (החלו להופיע לאחרונה ביבוא אישי)

לדעתי סברבן לא רלוונטי לארץ, ארוך משמעותית מכל SUV ממוצע ויקשה מאוד בנסיעה בעיר שלא לדבר על צורך בתחנת דלק פרטית

לגבי עלויות אחזקה של SUV, לדעתי שוב זה תלוי באיך משתמשים ברכב, אם כל הנסיעות שלך יהיו נסיעות כביש/שביל לא אמור להיות הבדל בעלויות מול מיניוואן מקביל (וכפי שאמרתי מניסיוני העלויות ב SUV אף נמוכות יותר).

yes1952
19-07-11, 02:29
באם כפי שכתב לך נמרוד חיידק השבילים מתחיל אצלך
הרכב לדעתי שאתה צריך זה GMC JIMMY או שברולט בלייזר קטן(זהה ל ג'ימי בגודלו)
בתקציב שלך אתה יכול למצוא שנת 2002 לא שחוט-יש בו מקום לשישה נוסעים כולל הנהג-תא מטען גדול וניתן להעמיס על הגג
למען הגילוי הנאות יש לי ג'ימי ובתא המטען יש לי חצי בית
צריכת(וצריחת)דלק?6-6,5 בעיר 8-10 בחוץ-תלוי ברגל הלוחצת על דוושת התאוצה
לא יקר לאחזקה-
יוסי

-->