PDA

צפייה בגרסה מלאה : שלום לכולם, כמה שאלות על סיקס.



אלון ר.
21-07-11, 09:42
שלום, אני בעיקרון בעלים גאה של סמוראי אבל שוקל לעבור בקרוב לסיקס.

רציתי לדעת כמה פרטים עליו:

השמועות אומרת שלמרות המחיר הזול שלו, הוא מכפיל את עצמו תוך שנה, עד כמה זה נכון?

בן אדם עם חוש טכני שלומד קצת על הסיקס יכול לחסוך כסף על מוסך? כי אני הבנתי שמלכתחילה הייעוד שלו היה
שחיילים ללא ידע מכני יוכלו לטפל בו.

בממוצע עד כמה הוא שותה דלק?

עד כמה הוא מוגבל בשיפורים שלו מבחינה חוקית? כלומר כמה אפשר להגביע אותו, אם מותר לגעת במנוע, צמיגים וכו'.

תודה מראש :cool:

Saar
21-07-11, 10:00
המחיר יכול להכפיל את עצמו ויכול שלא...
זה תלוי בעיקר בבעלים ובמצב הרכב שקנית כמו גם באופי השימוש.
המחיר של סיקס טוב, הוא לא זול. סיקס במצב לא טוב, אכן עלול לעלות הרבה יותר....
דלק - 1 ל 4 עד 1 ל 7 תלוי באופי הנהיגה ובמצב הרכב.
חיילים ללא ידע מכני הביאו את הסיקס למצב הזה.... הטיפול בסיקס הוא פשוט, אך דורש הבנה וידע.
למזלנו, הידע קיים כאן בפורום ורבים החברים שעוזרים.
בעזרת רצון ונכונות להתלכלך, סט כלים טוב, ספר רכב ופורום אפשר לתחזק את הסיקס לבד ולחסוך כסף רב על מוסכים.
הוא מוגבל בשיפורים בדיוק כמו כל רכב אחר בישראל, רק שהוא "קורץ" יותר לשוטרים ובוחנים.

בהצלחה

RONI
21-07-11, 15:38
נסה לקרוא כאן.
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=15871&highlight=%EB%EE%E4+%E1%E0%EE%FA+%F2%E5% EC%E4
ואולי תקבל קנה מידה.
אל תפחד מהפחד.

אלון ר.
21-07-11, 15:51
אז הכל תלוי באיזה מצב אני קונה את הרכב... לא מפתיע

מה אני מחפש שאני קונה סיקס? איפה הנקודות הרגישות? איך אני מזהה רכב לא שמור?

תבינו שבחיים שלי לא התעסקתי עם רכב שדומה לזה אפילו... אני צריך לדעת ממש פרטי פרטים.

savyon
21-07-11, 16:00
חנן ענה לך על חלק גדול מהשאלות:

http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=1163

כבעלים של סיקס לשעבר, זה רכב עם הרבה נשמה אבל מבקש הרבה אהבה.

בחיי שאני מאחל לעצמי בשלב ב' של החיים עוד הפעם סיקס.

סביון

six-86
21-07-11, 20:44
עם סיקס אתה הופך להיות מבעלים גאה של סמוראי לגיפאי גאה :)
בהצלחה
ראיד

זיו
23-07-11, 12:25
עם סיקס אתה הופך להיות מבעלים גאה של סמוראי לגיפאי גאה :)
בהצלחה
ראיד

ראיד,

לא כל אחד שקונה איזה CJ חבוט ומחזיק אותו שנה-שנתיים כדי להבין שזה לא מתאים/לא נוח/לא ממוזג/צריך להתלכלך בגריז וכו' .... ייחשב לג'יפאי.
המושג ג'יפאי מגיע לבעלי פז"מ והתמדה בלבד. זו רק ההצעה שלי :)
בוא לא נהפוך את המושג "ג'יפאי" למשהו כל-כך זול.
(בהומור ורוח טובה כמובן)

זיו

ניר ל
24-07-11, 08:26
אני אענה לך תשובה לא טכנית -

אחרי הסטורייה של שירות צבאי סדיר שכללה סוגי ג'יפים חזקים בייצור סדרתי ולא סדרתי + עבודה שכללה שימוש ברכבי שטח פול-סייז , זה לא שלא ידעתי או לא הכרתי ג'יפים שיש להם מנוע.
אבל התניידות יומיומית במשך 4 שנים + חריש עמוק של מרבית השבילים בארץ ע"ג ג'יפון סוזוקי שאותו אני מעריץ עד היום , עשתה את שלה ופיתחתי מנטליות של נהג ריקשה. ביום בהיר אחד הסתיים הרומן - הוצע לי להחליף ראש בראש את הסוזוקי בסיקס וזו היתה אהבה ממבט ראשון. על האהבה הזו שפכתי הרבה כסף והזעתי לא מעט, שמונה שנים אח"כ פתחתי את השרשור שצורף למעלה "כמה עולה לנו...CJ" ואני לא מצטער לשנייה. המסקנות שמובאות שם לא נועדו להרתיע מקניית סיקס - אלא להרתיע מקניית גרוטאה באשר היא.
חפש לך סיקס לא רקוב, עם מנוע בריא שלא מנפח, עם שמן ולא בוץ בדיפרנציאלים, מטופל באהבה והשקעה. שלם עליו "ביוקר" ותהיה רחוק מרחק החלפת קרבורטור מאהבת חייך המוטורית . אתה תהנה ואני ערב לכך ! מכיוון שזה כבר לא פשוט כ"כ למצוא כלה כזו - תרחיב את מעגל החיפוש גם לסופה - אפילו כזו עם חזית מכוערת, סטנדרטית, לא רקובה , המחיר אותו מחיר ואתה תהנה עו יותר.

אלון ר.
24-07-11, 18:03
אבל הסיבה שאני רוצה סיקס היא בדיוק הסיבה שאני לא רוצה סופה... הטיפול בסופה יקר.. בסיקס.. אמור להיות, לפי מה שהבנתי, זול.

אז הדגש הוא שאני מחפש רכבים פיזית לבדוק אותם עד הסוף ואני יצא עם רכב מעולה על זה אין עוררין, השאלה היא האם אפשר לתחזק אותו בעצמך בזול?
אני צריך שתבינו הרכב הזה הולך להיות הרבה בשטח, הרבה מאוד. הרבה מעבר לטיול פנאי בסופ"ש... אני צריך רכב עבודה קשוח שאני לא אצטרך
על כל פיפס ללכת למוסך ולהשאיר שם כמה אלפיות.

האם זה הרכב?

ניר ל
24-07-11, 18:18
ההנחות שלך מוטעות,
סיקס לא יותר זול לאחזקה מסופה, ככלל אצבע הייתי אומר שההיפך הוא הנכון.
גם הטענה שלא התעסקת עם רכב דומה היא שגוייה - סמוראי ישן הוא סיקס מוקטן וסמוראי מוזרק הוא סופה מוקטנת. אתה בודק בדיוק את אותם דברים.

omri_t
24-07-11, 18:55
אתה צריך להסביר כמה דברים- היום, אתה מטפל לבד בסמוראי שלך?
אם כן, אין שום מניעה שתטפל בסיקס שתקנה.
באם את מרבית הטיפולים תעשה לבד, הרכב (סופה \ סיקב) מעט זול יותר מסמוראי לאחזקה- שכן החלפים מעט זולים יותר (וזמינים בהרבה!)

באם אתה מטפל היום במוסך- וחושב שהסיקס פשוט יותר לאחזקה- אתה טועה.
סיקס-סופה-סמוראי כולם פשוטים ולא מסובכים לאחזקה עצמית.

לגבי אמינות שאתה מדגיש ומציין- סיקס יכול להיות מטוקטק פיקס אבל גם יכול להיות נבלה מלאת קומבינות.
בוא נזכור שמדובר ברכבים ישנים שעבדו קשה, שעברו אי אילו ידיים שאולי לא באמת הבינו מה לעשות.
ולכן- אם תבחר אחד ראוי ובריא, תשלם עליו את המחיר "היקר" שנדרש- תקבל שקט.
כמובן שתמיד יש להשקיע טוב טוב ביישור קו- ואם תעשה אותו ברצינות לאט ובעצמך- תזכה בהרבה שקט ואמינות.

גם כאן באתר תוכל לקרוא על אנשם שקנו נבלה מסריחה והפכו אותה לנסיכה- השאלה מה העלות וכמה כאב לב יש בדרך..

לגבי סיקס\סופה זה דיון עתיק ובלתי ניתן להכרעה. יש שם שרשורים של השוואה.
שורה תחתונה יתרונות וחסרונות לשניהם אבל הם מתקזזים- לך עם נטיית הלב.

שי קרנצלר
24-07-11, 18:57
למה סיקס?
מה זה הרבה בשטח ? מה זה "שטח"?
כמה ק"מ בחודש?
פתוח או סגור? מזגן?
ידני או אוטומט?
הגה כח?
מה התקציב?

כל אלה חשובים להבין מה אצה באמת צריך.

אלון ר.
24-07-11, 18:58
הנה רק עכשיו גיליתי שהראש מנוע שלי הרוס ואני צריך לשפץ אם לא להחליף.... עכשיו להחליף ראש מנוע בסמוראי זה 3000 ש"ח בערך... כמה זה בסיקס\ סופה?


ונראה לך שאני יכול למצוא איפשהו השוואה מלאה בין סופה לסיקס?

RONI
24-07-11, 21:04
מה 3000 שח?
במחיר כזה תקנה סיקס ..לא יודע איזה אבל רכב כמעט שלם ונוסע.
ראש עולה בין 500 ל-1000 שח [לסיקס/סופה]תלוי במוכר ויש כאן מישהו שפירסם.
עבודה 0 שח.זה הכל .[סעפות ,צינורות.ברגים ,ומה עוד כבר שכחתי..]
מפתח מומנט ,אטמים,RTV .ושתי ידיים אפילו שמאליות.

אלון ר.
24-07-11, 21:34
זהו... זה בדיוק מה שרציתי לשמוע...

אפשר לדעת על תקלות שכיחות? ומה הפתרון שלהם?

בוזי
25-07-11, 00:24
הי אלון,

קרא שוב את המדריך של חנן לבדיקת סיקס, הוא די עונה על כל שאלותיך.
אם ישארו לך עוד שאלות - אנחנו כאן.

ניר ל
26-07-11, 15:51
ראיתי בלוח המודעות סיקס כחול שנת 90 למכירה.

אני לא מכיר את הרכב ולא את הבעלים שלו - אבל על פניו נראה לי שזה בדיוק הרכב שאתה מחפש.

אז או שתלך לראות אותו ותקנה אותו .

או שתסביר מדוע לא קנית .

נראה לי שזה יהיה הרבה יותר מקדם מכל הקשקושים כאן.

בוזי
29-07-11, 13:57
יצא לי לראות את הרכב המדובר, כנראה לפני שנקנה ע"י הבעלים הנוכחי. אז הוא היה במצב לא רע בכלל.
אם נשמר - יכול להיות קנייה לא רעה.

סופת המדבר
29-07-11, 16:20
תראה רוב העבודה על הגיפים (וגם על כל סוגי רכב) זה לפרק- ולהרכיב חדש (ציריות\ דרייבשאפטים\ צלבים וכו')
אם יש לך ידע \ידיים\ אפשרות לעשות לבד *וטוב* אין לך מה לפחד לא מיסיקס לא מסופה ולא מכל רכב
למעט דברים שצריכים כיוונים וידע מעל הסטנדרט (לכוון קורונה פיניון \ לשפץ גיר וכו')
שבשביל הדברים האלה אם פעם ב..... תלך לחבר'ה שמתעסקים עם ג'יפים אז לא קרה כלום

עוזי5555
29-07-11, 16:56
שלום!
יש לי בשבילך את אחד הסיקסים המטופלים המאובזרים והיפים שראית (דוגמנית) , אני יודע שאין דבר כזה סיקס שלא רואה שטח ,אבל זה בדיוק המקרה ,הבעלים של הרכב מתנהל עם הג'יפ כאילו הוא רכב פרייבט!! פשוט מלוקק ,ומתוחזק ברמת הבורג!
אם תרצה תוכל לראות אותו .
דבר איתי ,בהצלחה.

-->