PDA

צפייה בגרסה מלאה : רעש מוזר אחרי שילוב 4X4 גרנד ויטרה 2002 תקין ?



4X4 קבוע
23-07-11, 16:41
אז ככה יצאנו לסיבוב בגרנד ויטרה של חבר שנכנסנו לחולות הורדנו אויר ושילבנו 4X4 בערך ב 10 ד' הראשונות שמענו מידי פעם רעשים מוזרים (נדמה לי שזה מהביצה הקדמית ) לא יודע בדיוק איך להסביר איך נשמע הרעש אבל נשמע כמו "טאק טאק" כמו משהו שקופץ או משתחרר בשיניים שבתוך הביצה .
הרעש היה בנסיעה במישור ולא תמיד הופיע ואפילו הלך ונעלם אחרי 10 ד' בערך.
אני מדגיש ש
** הרעש לא היה תמידי ! היה מופיע מדי פעם וככל שנסענו יותר ככה נשמע פחות **

בעל הרכב אמר שבדק את התופעה ואמרו לו שזה רעש תקין וסביר בביצה בגרנד ויטרה עקב כך שזה פועל על ואקום או משהו כזה וזה רעש של שחרור לחץ שהביצה לא תישבר מן מנגנון הגנה כזה , והוסיף ואמר שמישהו אחר גם אמר לו שזה תקין ואולי אולי הרעש שנשמע יכול להיות גם כתוצאה מהקומפרסור שכנראה עייף ואין מספיק ואקום בביצה ולוקח לו כמה ד' להגיע ללחץ הרצוי תוך כדי נסיעה ( קומפרסור בגרנד ויטרה ?!?!? לא ידעתי שקיים בכלל ) - ההוכחה לכך אמר שאחרי 10 ד' נסיעה הרעש נעלם לגמרי ,
שכנראה הלחץ בביצה מגיע ללחץ הרצוי ואין יותר רעשים - אני מאשר שאחרי 10 ד' נסיעה נעלם הרעש לגמרי ! כאילו לא היה !

מה שמוזר היה שהוצאנו מ 4X4 נסענו כמה מטרים ושוב שילבנו 4X4 ושוב הרעש חזר לעוד 10 ד' נסיעה בערך ואז נעלם. (יש מצב שהוצאנו מ 4X4 פרקנו לחץ בביצה הקדמית וששילבנו שוב 4X4 שוב היינו צריכים לחכות שיגיע ללחץ המתאים ? )
עוד משהו מוזר שבנסיעה בכביש גם אם שילבנו עכשיו 4X4 אין שום רעש ! הרעש מופיע רק שמשלבים 4X4 ונוסעים בחול או בשטח (שאין אחיזה של 100% )

אשמח להסבר של התופעה והאם מישהו שמע או מכיר תופעה כזו ? והאם באמת יש קומפרסור בגרנד ויטרה ?

תודה על העזרה !

4X4 קבוע
24-07-11, 11:11
מקפיץ .

MMR
24-07-11, 12:52
זה ממש לא תקין, והמשך נסיעה ב-4X4 עלול לגרום לנזק. יש סיכוי שאתה שומע את הרעש רק בשטח כאשר יש החלקה של גלגלי שינים.
לדעתי סביר שהתפתח לך חופש בקורונה פיניון, אני מציע לך להחליף שמן בדיפרנציאל ולבדוק אם יש שבבים כתוצאה מכך בשמן.

4X4 קבוע
24-07-11, 13:10
אז איך אתה מסביר את זה שאחרי כ 10 ד' אין רעש בכלל ! ?

ובהתחלה הרעש נשמע לסירוגין ולא קבוע (מבחינת סיבוב השיניים בביצה) הוא יכול להופיע עכשיו ורק אחרי 2-3 דקות שוב
ושוב אני מזכיר שאחרי 10 ד' הרעש נעלם לגמרי !

אני מניח שאם היה חופש כמו שאתה מתאר אז הרעש היה מופיע כל הזמן או לסירוגין כאן זה אומנם מופיע לסירוגין אבל רק ב 10 ד' הראשונות אח"כ הוא נעלם .

מה לגבי הואקום והקומפרסור שציינתי - אתה יכול להתייחס גם לזה ? יש מצב שבאמת לוקח קצת זמן לביצה להגיע ללחץ הרצוי ובגלל זה יש רעשים ?

תודה !

אלון_ק
24-07-11, 13:46
זה נשמע כמו שחרור של הציריה מהטבור בגלגל. ברכבים בהם הציריה ננעלת למקומה ע"י ואקום זה בדר"כ מבוסס על הואקום של המנוע, לא של קומפרסור חיצוני. תוסיף לזה את זה שהיא משתחררת רק תחת עומס וזה נשמע עוד יותר סביר.

הפתרון:

1. בסס שהמערכת אכן מופעלת וואקום.
2. זהה את הצנרת הרלוונטית.
3. בדוק שאין דליפה בצנרת, שהכל מחובר ושלם, שאין קרעים וכיוב'.

יש עוד אפשרויות לתקלה כזו. דיפרנציאל לא תקין איננה אפשרות סבירה, לדעתי. יש עוד אפשרויות של תקלה בנועל הטבור, שיניים פגומות בציריה וכו', אך כאמור לדעתי הסבירות הגבוהה היא לתקלה במנגנון ההפעלה של נועל הטבור. במקומך הייתי בודק בשלב ראשון את המנגנון הזה ואז חוזר לשאול עוד, אחרי שנחכים קצת.

4X4 קבוע
24-07-11, 14:53
אז ככה
המערכת מבוססת ואקום .
לדעתי אין קשר שהצירייה משתחררת כי הצירייה מסתובבת קבוע גם אם 4X4 לא משולב (אז היינו אמורים לשמוע את הרעש גם ללא שילוב )ובנוסף גם אם לא מופעל לחץ יש את הרעש - אבל נניח שעברו 10 ד' גם שמופעל לחץץץ אין רעש !
כאן אין נועל טבור . זה אוטו' בואקום והציריות מסתובבות תמיד .

נשמע לי מוזר כל הסיפור הזה אבל אשמח להחכים.

אלון_ק
24-07-11, 14:57
מה הואקום עושה? בין מה למה הוא מחבר?

אלון_ק
24-07-11, 15:08
לאחר שיחה עם חבר טלפוני, הסבירו לי:
הציריה מחוברת באופן קבוע לגלגל, הואקום נועל בצד של הדיפרנציאל ולא בצד של הגלגל כפי שחשבתי. הסבירו לי גם עוד על המנגנון, אני עוצר כאן עד שתהיה לי הזדמנות לראות אחד (באינוטרנט) כזה ואולי אז אוכל לעזור.

4X4 קבוע
24-07-11, 15:15
אם הוסבר לך עוד כמה דברים חוץ ממה שרשמת אשמח לשמוע ואולי להחכים .

בכל מקרה תודה על הניסיון לעזור .

אלון_ק
24-07-11, 17:25
הוסבר, אבל אני רוצה להתעמק בתשובה שקיבלתי כי זו מערכת שונה ממה שאני מכיר ואני לא רוצה להטעות. בשביל זה אני צריך שרטוט פיצוץ טוב של סרן קדמי כמו שיש לך, ואם יש לך משהו כזה בשלוף זה יקצר זמנים כי לי יקח זמן למצוא כזה באינטרנט.

motorica.net
24-07-11, 17:40
כמו שציינו פה כבר קודם, הציריות מחוברות קבוע לגלגלים.
הניתוק/חיבור של הציריות בצד של הדיפרנציאל מתבצע בדיפרנציאל עצמו באמצעות וואקום.
אחראי לכך קומפרסור שממוקם בחזית הרכב, במידה ויש תקלה במנגנון הניתוק/חיבור הוא חלקי ואז ישמע רעש מאד לא בריא של שילוב חלקי של גג"ש.
יתכן ותקלה כלשהי כגון דליפת אוויר או מנוע חלש גורמים לחיבור/ניתוק איטי או ממושך.

4X4 קבוע
24-07-11, 17:48
לצערי אין לי שרטוט של הסרן וחלקיו הפנימיים .
אבל אחרי בירור מעמיק והמון שאלות גם כאן בפורום אף אחד לא יודע להסביר לי בדיוק מה התהליך ומה קורה בדיוק מרגע שילוב 4X4
ואיך נכנס לפעולה הדיפ' הקדמי משהו שם קורה שאני לא מבין בדיוק , ע"פ מיטב הבנתי זה מה שקורה :
הדרייבשאפט מסתובב קבוע וגם הציריות מסתובבות קבוע אבל כל השיניים בתוך הביצה נכנסות לפעולה רק אחרי שילוב 4X4 אין לי מושג איך אני מאמין בעזרת הואקום אבל איך בדיוק אני לא הצלחתי להבין .
לאחרונה שמעתי (ממוסכניק שמתעסק עם סוזוקי) שישנו קומפרסור שהוא זה שדואג לואקום או משהו כזה - אבל אל תתפוס אותי במילה . ואם הקומפרסור חלש מדי או עייף אז רוב הסיכוי שזה מקור הרעש שאין מספיק ואקום וה 4X4 עובד אבל לא במלואו השיניים משחררות לחץ וזה הרעש ורק אחרי ואקום מלא הוא נכנס לפעולה מלאה ואין יותר רעשים .

בכל מקרה אשמח לקבל הסבר מדוייק יותר איך הכל עובד שם - מה שבטוח שמה שקורה שם זה לא מה שקורה ברוב רכבי 4X4 אלא הרבה יותר מסובך .

ZukiPro
24-07-11, 21:31
היי
אני לא יודע אם זאת הבעיה שלך אך אחת המחלות של הגרנד ויטרה (חוץ מזה שהפרונטאקס הקדמי מאלומיניום) היא נעילת הואקום. מנסיון אישי היא יוצרת הרבה בעיות בגלל שלא תמיד היא עובדת כמו שצריך ואז אחת או יותר מהשיניים של הקורונה נשברות ובכלל כל המערכת נדפקת.
תעשה ניסוי - שלב ל 4x4 שבור את כל ההגה ימינה או שמאלה ותתחיל לנסוע לאט במהלך סיבוב שלם ותבדוק אם אז קוראת הדפיקה, לרוב זה קורה כל סיבוב שלם.
ממליץ לך לבדוק עם אמנון סוזוקי שמכיר את הרכבים האלו טוב.
נתי

momi-r
24-07-11, 22:00
סליחה שאני מתפרץ לכם לדיון אבל אצלי יש תופעה דומה וחדשה לי . לי יש גרנד ויטרה 2001 . מאמין שזה אותו דבר מבחינת השנתונים השונים .
איך אומרים ... צרת רבים חצי נחמה..
אצלי אמנון החליף ביצה קדמית לפני כ 3 חודשים . אחרי החלפת הביצה הרכב וכל מערכת ה 4X4 נבדקו והכל עבד פיקס ללא רעשים וללא כלום !
מאז כמעט ואני לא נוסע עם הרכב הזה בשטח אבל בפעמיים לערך האחרונות שנכנסתי לחולות עם הרכב אכן הייתה תופעה כמו שהבחור כאן מציין רעש אחרי שילוב כמו שיניים שקופצות ממש בקטנה אבל אחרי נסיעה של כמה דקות באמת הרעש מפסיק .
אחרי בירור טלפוני עם אמנון (שכרגע בחופשת מחלה בבית) נאמר לי בפירוש שזה רעש תקין וכנראה זה או פריקת לחץ או תופעה שכנראה אין מספיק ואקום במערכת . ואמנון אישר לי לנסוע כך ואמר שהכל תקין . אחרי טיול קצרצר בחולות ביום שישי (מלך הגבעה היה אששש) שוב הופיע הרעש ונעלם והחלטתי שאני מתכוון לבקר את אמנון בכל מקרה כדי שהוא ישמע את הרעש ויבדוק שהכל בסדר לפני שיהיה מאוחר מדי - לצערי אמנון לא זמין מהבוקר , אני מניח שבימים הקרובים אדבר איתו בטלפון ואגש אליו לבדיקה מעמיקה יותר אחרי בדיקה של המומחה אני אעדכן .
מקווה שזה לא משהו רציני .

-->