צפייה בגרסה מלאה : דגמי מנוע סופה
שלום לכולם ושבוע טוב.
יש סופות שברישיון רשום להם דגם מנוע 4L ויש כאלה שרשום MX שמעתי כמה וכמה פעמים שיש קצת הבדלים בין המנועים ושהMX יותר חזק ,האם מישהו יודע מה באמת ההבדלים בין המנועים?יש הבדלי כח? או שזה סתם דעות לא מבוססות במציאות.
תודה.
כל המנועים בסופה הם 4.0L (למעט הדיזל, כמובן). מנועי סופה "ישראלים", כלומר, אלה שהורכבו על הרכב במקור במפעל בתער, מסומנים IL לפני המספר, ואילו מנועי יבוא "אמריקאים" מסומנים MX במספר. לגבי ההספקים, הדעות חלוקות אבל ככל הנראה מדובר על שנתונים מסויימים ועל פירוק מכלים מסויימים (XJ'ים) ולא על משהו גורף, כמו כן כדי לנצל את ההספק הגבוה יותר צריך גם לעבור למחשב תואם (של שירוקי). ההבדלים יכולים להגיע ל-10-15 כ"ס על הנייר, לא בדיוק שינוי משמעותי.
קובי
אם ככה אז בעצם מנוע שירד מXJ לא נותן שום יתרון על מנוע סופה "רגיל" אם הוא לא עובד עם מחשב של XJ
MX ירדו גם ממנועי ZJ. גם הם מסומנים כך.
נכון: מנוע של XJ יתן לך את השיפור רק אם הוא עובד עם המחשב של הXJ ועם סעפת היניקה שלו, ששונה מסעפת היניקה של מהרנגלר YJ והסופה.
יניב
מנוע של רנגלר YJ גם היו MX או שרק צ'ירוקים?
למיטב ידיעתי, כל מנועי 4.0L שהגיעו מייבוא מארה"ב מסומנים MX. עם זאת, רוב המוחלט של המנועים שמגיעים בד"כ מקורם בשירוקים\גראנדים.
קובי
שוב הדיון הישן נושן...
כל מנועי ה4.0L מ91 ועד 98 בארה"ב (YJ, TJ, XJ וכו...) וכל מנועי הסופה זהים לחלוטין.
ההבדל היחיד באלה הוא בעובי הבלוק במנועים מ96 ואילך.
מ99 ראש המנוע שונה כדי לעמוד בתקנות זיהום אוויר וכתוצאה מכך ההספק ירד. כדי לפצות על ההספק הורכבה סעפת משופרת. אותו מנוע וסעפת הורכבו בכל דגמי ג'יפ ולא רק בצ'ירוקי. התוצאה היא הספק זהה למנוע הישן יותר, לא יותר.
אילו היה הבדל בברזל החלפים, בוכנות, שסתומים או אחר, היו נמכרים לפי מודל, לפי מנוע חזק יותר או חלש. מעולם לא נתקלתי בחלק יעודי למנוע XJ או TJ, החלקים נמכרים למנוע 4.0L ללא פירוט, גם בחנויות של מופר.
ההבדלים בביצועים קשורים לתוכנה, למחשב ולא לברזלים.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.