התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מטען CTEK למצבר - התקנה קבועה בג'יפ



יורם-דרומי
06-08-11, 10:32
קניתי מטען CTEK לג'יפ שלי מאחר והוא עומד כל השבוע ללא תזוזה
נסיעות רק בשבתות

האם כדאי לבצע התקנה קבועה של המטען ברכב - מישהו התנסה בזאת?
מומלץ? (המטען ניזון מרשת החשמל)

או לחילופין מומלץ לחבר צמת חוטים מהמצבר עד לנקודת חיבור בדופן הג'יפ ובעת הצורך בטעינה - לחבר חיצונית את המטען ?

תודה

omri_t
06-08-11, 10:43
אני משתמש במטען מצברים אחר, עם מתח תחזוקה לאור שהמצבר מלא.
(משהו כמו 6AH)

גם אני חשבתי אם להאריך את החוטים של התנינים או לשים שקע בקרבת הג'יפ.

כיוון שלא רציתי להקל על הגנב הפוטנציאלי ולתת לו שקע לכלי העבודה לפרידת המנעולים, הארכתי את החוט של התנינים.
כך שהמטען יושב במחסן והתינים ברכב.

אפשר למקם קונקטור קבוע שמחובר למצבר, כך שבמקום לפתוח מכס מנוע ולהשתמש בתנינים, פשוט סוגרים את הקונקטור שנמצא תחת הפגוש או במקום נוח אחר.

raanan
06-08-11, 10:50
ראית את השרשור הזה :
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=55405

אני חיברתי קבוע את "נעלי הכבל" שמגיעים עם המטען לקטבים של המצבר.
כבל החשמל 220V משתלשל בין מכסה המנוע לגריל ומשם עם כבל מאריך לשקע חשמלי בחצר.
לפני נסיעה מנתק המטען מהכבל שמחובר קבוע לקטבים, מאפסן אותו עד לשימוש הבא.

בעקרון אפשר לעגן את המטען בתא המנוע. אבל,
לא חושב שזה יוסיף לו "בריאות" מבחינת טלטלות וחום שמופק ע"י המנוע.
אופציה נוספת, לעגן אותו בתוך תא הנוסעים ולסלול לו זוג חוטים ישירות למצבר. ואם אתה ממש רוצה "להתפרע",
תבנה שקע מוגן מים על הטמבון (כמו של וו גרירה) ומשם תמתח כבל 220V חסין חום דרך הקיר אש עד למטען שבתא הנוסעים.
כך תוכל רק לחבר ולנתק במהירות כבל מאריך לשקע החשמלי שבטמבון.
חשוב מאוד - לנתק את המטען לפני הנעה ונסיעה.

בהצלחה
רענן

savyon
06-08-11, 10:57
שאלה קצת הזויה:
אפשר לחבר ממיר מתח ברכב שיפעיל את המטען שיטעין את הרכב?
אם כן, איך?

שואל ברצינות

raanan
06-08-11, 10:57
הארכתי את החוט של התנינים. כך שהמטען יושב במחסן והתינים ברכב.


הפיתרון שלך לא כול כך טוב.
המתח שיוצא מהמטען הוא 14.5VDC לערך, במתח DC ישנם הפסדים גדולים יותר בקווים לעומת מתח AC .
לכן צריך שהחוטים ביציאת המטען יהיו קצרים ככול שניתן.
אפשר להתגבר על בעיית מרחק ע"י שימוש בחוטים עבים מאוד ביחס למקור.

רענן

raanan
06-08-11, 11:01
שאלה קצת הזויה:
אפשר לחבר ממיר מתח ברכב שיפעיל את המטען שיטעין את הרכב?
אם כן, איך?

שואל ברצינות

אנרגיה מחליפה צורה אך לא נוצרת מאין !
כלומר, זה כמו שתציע לחבר מנוע חשמלי שיסובב גנרטור שייצר חשמל לסובב את אותו המנוע.
בקיצור, אין חיה כזאת ....

רענן

asafk
06-08-11, 13:31
אצלי בקמפר הCTEK מחובר קבוע - החוט מספיק ארוך כדי שהמטען עצמו יהיה בתוך הרכב, בצורה שרואים את הלדים שלו מבחוץ דרך החלון (אפשר לראות ברגע אם דולקת הנורה הירוקה או לא).

אסף.

רון נחמן
06-08-11, 14:34
יצא לי להרכיב למכוניות (בגתוס) "שקע מלגזה" - זה שקע שמשמש בין השאר לטעינת מלגזות חשמליות. ממקמים את השקע, העמיד למים ולשמש, במקום נח - לרוב על הפגוש, ומחברים ישירות למצבר.
במקום התנינים של המטען מחברים תקע מתאים. מה שנחמד הוא שאפשר להכין גם תקע כזה שמתחבר לתנינים לצורך הנעה מהירה בשטח, או לחבר תקע כזה לקומפרסור חיצוני, ממיר מתח גדול ועוד.
כמובן שאפשר לשים פיוז בין השקע למצבר.

אם יהיה לי אקזמפלר מחר בעבודה אני אצלם שתוכלו לראות בדיוק את סוג השקע שאני מתכוון אליו.

asafk
06-08-11, 14:38
קוראים לזה תקע כוח אנדרסון. יש בכל מיני גדלים וצבעים. הגודל הוא לפי הזרם, והצבע לפי המתח. המקורי עולה בסביבות ה 20 דולר לסט בארה"ב, קצת יותר בארץ. אני לא ממליץ לקנות תואמי או חיקויי אנדרסון.

אסף.

zviki
06-08-11, 15:40
שאלה קצת הזויה:
אפשר לחבר ממיר מתח ברכב שיפעיל את המטען שיטעין את הרכב?
אם כן, איך?

שואל ברצינות

גם אני עונה ברצינות. בכל הרצינות. אם היית מצליח ליצר דבר כזה - ביל גייטס היה תפרן עלוב לידך. דורות של ממציאים גאונים לאורך שנות ההיסטוריה ניסו ליצר מכונות או מכשירים שיספקו את האנרגיה שלהם בעצמם ללא מקור חיצוני [כאילו מעגל סגור המספק את האנרגיה לעצמו] ולא הצליחו .להסבר מושלם ומקצועי תגגל "פרפטום מובילה"

savyon
06-08-11, 16:40
מאיפה אני אמור לדעת כמה גוזל הממיר מתח מהמצבר בזמן שהוא מספק מתח למטען שאמור לטעון את המצבר?

תודה,
סביון

יורם-דרומי
06-08-11, 16:49
בשלב זה חיברתי את הקטבים הקבועים למצבר - הרי הערכה מגיעה עם 2 תצורות חיבור - תנין ומהדקים קבועים - כאשר באמצע צמת החוטים היוצאת מהמטען יש מחבר מהיר וניתן לבחור חיבור לאחד מהשניים.
חיברתי קטבים קבועים ואת המטען מחוץ לג'יפ

לביא
06-08-11, 17:15
אני משתמש בשקע/תקע של יכטות שנרכש בימית סחר. כל שצריך לעשות הוא להתחבר לחשמל כשאתה מגיע הביתה.

raanan
06-08-11, 17:28
אני משתמש בשקע/תקע של יכטות שנרכש בימית סחר. כל שצריך לעשות הוא להתחבר לחשמל כשאתה מגיע הביתה.

למיטב ידעתי בלנדקרוזר 73 המתח מערכת הוא 24V . אם כך,
האם חיברת את זוג המטענים בטור ? אם כן, זה עובד תקין ? (לא מסתדר לי שיטת חיבור כזאת)
לא היה עדיף לרכוש מטען ימי של CTEK שמוציא 24V ?

רענן

shachar
06-08-11, 17:36
מאיפה אני אמור לדעת כמה גוזל הממיר מתח מהמצבר בזמן שהוא מספק מתח למטען שאמור לטעון את המצבר?
תודה,
סביון

בעולם מושלם ללא הפסדים (יעילות חום) ההספק שהיה נלקח לממיר היה חוזר בטעינה למצבר

אבל אם לא תשאל איך תדע :-)

zviki
06-08-11, 18:28
מאיפה אני אמור לדעת כמה גוזל הממיר מתח מהמצבר בזמן שהוא מספק מתח למטען שאמור לטעון את המצבר?

תודה,
סביון-

הממיר לא גוזל מתח מהמצבר,המתח הוא קבוע 12V זרם ישר [במצבר] הממיר מחליף [ממיר] ל-220V זרם חילופין [כמו בבית] מה שנגזל זה הזרם בהתאם למה שמחובר בהמשך המעגל, כלומר כמה זרם דורש צרכן מסויים להפעלתו. לטובתך ואני אומר זאת בסחבקיות אתה חייב ללמוד את חוק אוהם המגדיר את היחס בין זרם, מתח, התנגדות ואח"כ תדע גם לחשב הספקים [בוואטים]. אין הבדל מבחינת החוק לגבי זרם חילופין [AC] או זרם ישר [DC] למידת החוק קלה מאד ורק תעשה לך טוב ותקל עליך ביום יום. אם כולם היו יודעים את החוק היו נשרפים פחות ופחות חוטים,מפסקים,נתיכים וכו.ואם אתה באמת רוצה ללמוד תמצא לך בדוכנים ישנים את הספר "יסודות תורת החשמל" חלק א של אינג' ח. גרון שכולנו למדנו על ברכיו ,כדאי לך

asafk
06-08-11, 18:51
אני משתמש בשקע/תקע של יכטות שנרכש בימית סחר. כל שצריך לעשות הוא להתחבר לחשמל כשאתה מגיע הביתה.

כנ"ל בקמפר. שקע מתח חוף של קרוואנים.

אסף.

omri_t
06-08-11, 19:33
הפיתרון שלך לא כול כך טוב.
המתח שיוצא מהמטען הוא 14.5VDC לערך, במתח DC ישנם הפסדים גדולים יותר בקווים לעומת מתח AC .
לכן צריך שהחוטים ביציאת המטען יהיו קצרים ככול שניתן.
אפשר להתגבר על בעיית מרחק ע"י שימוש בחוטים עבים מאוד ביחס למקור.

רענן


צודק!
לאור מה שכתבת הלכתי למדוד.
ובשל אורך הכבל אני מאבד קרוב ל 0.5V -שזה לא מעט.

תודה על ההערה!

לביא
06-08-11, 19:36
למיטב ידעתי בלנדקרוזר 73 המתח מערכת הוא 24V . אם כך,
האם חיברת את זוג המטענים בטור ? אם כן, זה עובד תקין ? (לא מסתדר לי שיטת חיבור כזאת)
לא היה עדיף לרכוש מטען ימי של CTEK שמוציא 24V ?

רענן

כבר היה לי מטען אחד 12V מהרכב הקודם. העדפתי להוסיף אחד נוסף, ולטעון כל מצבר בנפרד.עד היום - עובד ללא דופי.
לביא

savyon
06-08-11, 20:08
-

הממיר לא גוזל מתח מהמצבר,המתח הוא קבוע 12V זרם ישר [במצבר] הממיר מחליף [ממיר] ל-220V זרם חילופין [כמו בבית] מה שנגזל זה הזרם בהתאם למה שמחובר בהמשך המעגל, כלומר כמה זרם דורש צרכן מסויים להפעלתו. לטובתך ואני אומר זאת בסחבקיות אתה חייב ללמוד את חוק אוהם המגדיר את היחס בין זרם, מתח, התנגדות ואח"כ תדע גם לחשב הספקים [בוואטים]. אין הבדל מבחינת החוק לגבי זרם חילופין [AC] או זרם ישר [DC] למידת החוק קלה מאד ורק תעשה לך טוב ותקל עליך ביום יום. אם כולם היו יודעים את החוק היו נשרפים פחות ופחות חוטים,מפסקים,נתיכים וכו.ואם אתה באמת רוצה ללמוד תמצא לך בדוכנים ישנים את הספר "יסודות תורת החשמל" חלק א של אינג' ח. גרון שכולנו למדנו על ברכיו ,כדאי לך

יש דברים שאני יודע שאני לא יודע- וגם לא אדע כי אני לא אבין!
מכיר במוגבלויות שלי.

אני היחיד שחיבר למפסק ברכב מצד אחד פלוס, מצד שני מינוס (אחרי שכמובן סידרתי את החוטים מלופפים בצורה יפה עם אזיקונים לכל האורך...) ולא הבנתי למה הפיוז נשרף לי כל פעם.

סביון

raanan
06-08-11, 20:33
צודק!
לאור מה שכתבת הלכתי למדוד.
ובשל אורך הכבל אני מאבד קרוב ל 0.5V -שזה לא מעט.

תודה על ההערה!
אני כמעט בטוח שכתוצאה ממפל המתח, המטען לא מבצע לך מחזורי "חידוש מצבר".
איזה דגם יש לך ? ואיזה נורית דולקת לאחר יום בחיבור רצוף ?

רענן

zviki
06-08-11, 20:35
סביון הרגת אותי מצחוק. אתה לא היחידי ולא האחרון,מזל שאתה מתעסק עם12 V ולא עם 220 V וזו גם הסיבה שלמקצוע החשמל דרוש רשיון.אני חושב שאתה בחור צעיר [כך נדמה לי] אין דבר שאי אפשר ללמוד, הזמן יעשה את שלו חביבי

omri_t
06-08-11, 21:08
אני כמעט בטוח שכתוצאה ממפל המתח, המטען לא מבצע לך מחזורי "חידוש מצבר".
איזה דגם יש לך ? ואיזה נורית דולקת לאחר יום בחיבור רצוף ?

רענן


מטען גרמני של absaar 6AH
המטען עובר לטעינת "אחזקה" ומדליק באותו רגע נורה ירוקה.
העניין הוא שבאמת מאז שהארכתי את החוטים היתה לי תחושה שזה לוקח יותר זמן להגעה למצב האחזקה.
מכאן אני מניח שאתה צודק לגבי מצב האחזקה.

raanan
06-08-11, 21:41
כבר היה לי מטען אחד 12V מהרכב הקודם. העדפתי להוסיף אחד נוסף, ולטעון כל מצבר בנפרד.עד היום - עובד ללא דופי.
לביא

כן כך זה בסדר. רק שיש לך קצת התעסקות עם ניתוק המצברים (כנראה שיש לך "ברז" יעודי לכך).
בכול מקרה זה מצויין בפרט אם המצברים שלך לא שווים (מבחינת קיבולת או התיישנות).

רענן

לביא
07-08-11, 00:31
רענן.
בלי ברזים וללא ניתוקים. פשוט מחבר. כל מטען מחובר למצבר נפרד. כאמור - עובד מצויין כבר חצי שנה לפחות.

ofir1977
07-07-18, 17:33
אני חוזר לשרשור הישן,

האם ניתן להשתמש בשקע חשמל של הנגרר כדי לטעון את המצבר?

כלומר להכין כבל עם תקע חשמל של נגרר בצד אחד ובצד שני חיבור למטען.
(לחבר בתקע את הפינים המתאימים שהולכים למצבר)

PW
08-07-18, 08:49
אני חוזר לשרשור הישן,

האם ניתן להשתמש בשקע חשמל של הנגרר כדי לטעון את המצבר?

כלומר להכין כבל עם תקע חשמל של נגרר בצד אחד ובצד שני חיבור למטען.
(לחבר בתקע את הפינים המתאימים שהולכים למצבר)

יקירי:
אני ממליץ לך על כיוון אחר: שקע מצית חיצוני, מוגן מים.
מחברים שקע כזה, דרך פיוז של 10A - 15A ישירות למצבר.
מהצד השני מחברים את המטען לתקע מצית, להקפיד כמובן על קוטביות נכונה. (הפין חיובי, ההיקף שלילי).
את השקע כדאי למקם במקום נגיש, מוגן מלמעלה / מהצדדים / בוץ / מתחת לפח אבל ניתן לגישה ללא כל פעולת פתיחה או שחרור.
בפגוש הקדמי למשל או מתחת לכנף הקדמית.

ככה הרווחת פעמיים:
פעם אחת חיבור המטען למצבר בצורה קלה, מהירה ופשוטה.
פעם שניה שקע מצית עם מתח קבוע לכל שימוש: ממיר, תאורה וכד'.

בכבוד
PW

ofir1977
08-07-18, 09:42
זה רעיון טוב.

אבל השקע של המקרר כבר קיים ברכב.
לכן מעניין לדעת אם אפשרי לשימוש.


Sent from my Mi A1 using Tapatalk

asafk
08-07-18, 10:05
כן. אפשר.

אסף.

boaz avrahami
08-07-18, 10:23
שכחו להזכיר - מה שזה לא יהיה - רק בתנאי שזה עובד עם סוויץ סגור.

לדעתי זה לא מומלץ כי המתח בקצוות הרחוקים יהיה נמוך בוולט מאשר על המצבר.
זה עשוי לבלבל את המטען


Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ

ofir1977
08-07-18, 12:49
שקע חיצוני למצית,

אני מחפש באיביי אבל הרוב לא נראה מתאים להתקנה על הפגוש.

מצאתי למשל דבר כזה:
https://www.ebay.com/itm/Marine-Grade-Boat-12V-Dual-Cigarette-Lighter-Power-Socket-Charger-Adapter-Tent/321712555957?epid=2202162045&hash=item4ae79007b5:g:Y2MAAOSw34FVHAQc

אבל עושה רושם של מוצר מאוד זול.

PW
08-07-18, 13:17
שקע חיצוני למצית,

אני מחפש באיביי אבל הרוב לא נראה מתאים להתקנה על הפגוש.

מצאתי למשל דבר כזה:
https://www.ebay.com/itm/Marine-Grade-Boat-12V-Dual-Cigarette-Lighter-Power-Socket-Charger-Adapter-Tent/321712555957?epid=2202162045&hash=item4ae79007b5:g:Y2MAAOSw34FVHAQc

אבל עושה רושם של מוצר מאוד זול.

זה המוצר הנכון: שקע מצית מוגן מים עם מכסה קפיצי.

120261

asafk
08-07-18, 13:41
למי שחונה במדבר או בחניה מקורה.
למי שגשם יורד עליו, ייכנסו מים כשהמטען מחובר וזה כבר לא טוב.

אסף.

zivo
08-07-18, 13:42
עם כל הכבוד, שקע מצית זה פתרון מחורב....
מחבר מצית , הוא מחבר באיכות גרועה, שנוטה להתחמם וקשה מאוד להבטיח אתו מגעים טובים.
יש לי אחד כזה ברכב, כי מה לעשות כך האוטו הגיע, אבל.....
החלפתי את כל החשמל צרכנים של האוטו ל EC5 (מקרר, תאורה, משאבות מים...)
https://www.ebay.com/itm/5-Pairs-EC5-RC-Battery-Lipo-Connector-Gold-Bullet-Banana-Plug-Male-Female-/282893913891?hash=item41ddca8f23
(יש לי מתאם שמתחבר לזה ומחובר לשקע מצית, לשימוש של מטענים).
ובאותה המגמה שמתי גם שקע מקדימה (אני חונה עם האף פנימה), שמיועד למטען.
בשקע הזה מיועד גם לשרת צרכנים (נקודת חשמל בחזית הרכב), ולכן, למרות שבזמן טעינה, החשמל זורם דרכו לתוך הרכב, זה שקע (ולא תקע) וגם החיבור מהמטען הפוך (כלומר תקע ולא שקע).
בנוסף-
החשש הכי גדול שהיה לי עם הסידור הזה היה שאחד מבני הבית יתחיל לנסוע שזה מחובר (אם המכסה מנוע לא פתוח, אז לא כולם עירניים), אז
בניתי את זה מראש, כך שזה מיועד לשליפה (שים לב לגיבוי של הכבל פלדה). פלג נוסף, ללא חוטים, משמש כפקק.


120262

לביא
08-07-18, 13:58
ל ctek יש פיתרון
120265

https://www.ebay.com/itm/CTEK-Comfort-Indicator-Eyelet-PN-56-382-/381177460161?hash=item58bff275c1

ofir1977
08-07-18, 14:47
לביא, זה בדיוק מה שיש לי עכשיו רק של נוקו ולא של סיטק.

אני כבר מעדיף במקום סתם מחבר שמשתלשל לו להתקין משהו קבוע שמקובע לפגוש או למרכב.

ד ו ר ו ן
08-07-18, 14:56
שקע חיצוני למצית,

אני מחפש באיביי אבל הרוב לא נראה מתאים להתקנה על הפגוש.
מצאתי למשל דבר כזה:
https://www.ebay.com/itm/Marine-Grade-Boat-12V-Dual-Cigarette-Lighter-Power-Socket-Charger-Adapter-Tent/321712555957?epid=2202162045&hash=item4ae79007b5:g:Y2MAAOSw34FVHAQc
אבל עושה רושם של מוצר מאוד זול.
אני עם מוצר כזה בארגז טנדר פתוח כמה שנים.
עושה את העבודה.
מיועד רק לצרכנים זמניים מתחלפים כמו הגרילנדה, טעינת טלפונים וכו.

מה שכן,
למקרר הייתי משדרג לשקע-תקע אחר, עם נעילה.
לתקע מצית יש נטייה לזוז ולהשתחרר בנסיעת שטח, והמקרר מאד לא אוהב ניתוקים ונפילות מתח, וזה בקלות יכניס אותך לסרט של תקלה לא ברורה במקרר.

אצלי יש אנדרסן למקרר ולקומפרסור.

ofir1977
08-07-18, 15:28
מקרר זה הטלפון רשם לי במקום נגרר...

היה צריך להיות רשום שם נגרר.

הכוונה שלי הייתה לטעון את המצבר של הרכב ע"י הכנת כבל עם תקע לחיבור חשמל של הנגרר.

בועז חושב שהמרחק של השקע נגרר מהמצבר יגרום לטעינה פחות טובה עקב התנגדות של הכבלים.

בקיצור מחפש שקע 12V מוגן מים שמתאים להתקנה חיצונית. על הפגוש או על המרכב.

PW
08-07-18, 15:36
למי שחונה במדבר או בחניה מקורה.
למי שגשם יורד עליו, ייכנסו מים כשהמטען מחובר וזה כבר לא טוב.

אסף.

הכי טוב זה לחנות במדבר בחניה מקורה :-)

וברצינות, צריך לבחור מקום התקנה שבו גשם לא יפריע.
למשל: מתחת לכנף הקדמית באזור שלא חשוף לבוץ או בתוך הפגוש הקדמי במקום מוגן.
כשאהיה ליד האוטו אנסה לצלם התקנה אופיינית.
גם התקנה "הפוכה" - כשהפתח מופנה כלפי מטה הוא פתרון סביר, בתנאי שהחוטים אטומים - כמו במוצר שתמונתו מצורפת.
בכבוד
PW

boaz avrahami
08-07-18, 16:28
החיבור של סיטק שלביא צירף הוא אטום למים ומגובה בפיוז ובנוסף בעל אינדיקטור של שלושה לדים בצבעים אדום צהוב ירוק ומשקפים את מצב הטעינה של המצבר ( גם בשעה שהמטען מנותק).

יש לי כזה כמה שנים על האוטו ועל הטרקטורון. האוטו בחניה מקורה אבל לא סגורה.
התקלקל אחד אחרי שנתיים והוחלף. הפסיק לטעון.
מלבד הקלקול הזה המוצר מאוד פרקטי.
השקע עם פקק גומי תלוי לצד הפנס הראשי ומחובר למצבר ישירות.
בחניה יש כבל מהמטען שמתחבר ישירות.
אני מאוד אוהב את המוצר


Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ

asafk
08-07-18, 20:30
שקע מיקרופון שלושה חוטים כמו שמחברים לגננת עובד מצויין גם אטום וגם לא יקר.

אסף.

ד ו ר ו ן
08-07-18, 20:34
שקע מיקרופון שלושה חוטים כמו שמחברים לגננת
אסף,
בחייאת,
מדברים על מכוניות, לא על בובות פנטזיה שלך..
[emoji41]

ofir1977
08-07-18, 20:37
אני מניח שגננת = כננת.



Sent from my Mi A1 using Tapatalk

asafk
09-07-18, 11:30
גם וגם...

(-;

אסף.

zivo
09-07-18, 15:40
רק הערה \ חומר למחשבה, לגבי האטום למים.
הבעיה העיקרית היא האבק ולא מים.
אם המחבר נקי מאבק, גם אם הוא רטוב, ב 12V זו לא בעיה.
הבעיה היא רצף של אבק, בין הקטבים, שהופך לבוץ.
למה כל ההתפלפלות?
כי אני חושש שבסופו של יום, "שקע מיקרופון" יותר מועד לבעיות משקע EC5 פשוט .
למרות שאצלי הוא עם מכסה ונכנס מתחת למכסה מנוע..... לדעתי שקע כזה חשוף! גם אם ירטב, אין לו שו בעיה של קצרים.

asafk
09-07-18, 17:42
בזרמים נמוכים חוסר אטימות ולחות יוצר התחממות ועלול ליצור דליקה.
אני אחפש אם יש לי תמונה של משאית בצבע חום שהפכה לצבע שרוף בגלל מחבר טעינה שלא היה מהודק ונכנסו מים.
או זה לפחות מה שהחוקר שרפות אמר...

אסף.

zivo
10-07-18, 01:14
אסף,
אתה או החוקר (או שניכם :-) ) עושים סלט.
הזרמים (של הצרכנים) בכלל לא רלוונטים לדיון.
כל מה שקשור זה המתח, הבידוד, וכתוצאה מכך, זרם הזליגה.
ברגע שהתווך זולג, יש שתי סכנות, הפשוטה, נוצר זרם זליגה, כולל התחממות וכו' (דרך אגב, אם זה קורה לאט, אז יש מצב, שהחימום מייבש, והזליגה נפסקת), והשניה, שקיימת רק במתח באמת גבוה, יכולה להיווצר פריצה \ קפיצת מתח בין המוליכים (אלו השרפות שקורות על עמודי חשמל וזו הסיבה שחברת חשמל שוטפת קווי מתח גבוה ושנאים).
המקרה השני לא רלוונטי ל 12V, נשארנו עם הראשון, ואתה מוזמן לעשות ניסיון.
קח תקע EC5 שים עליו את כל האבק שבא לך, ותרסס קצת לחות, תבדוק את הזרם זליגה.
לדעתי תקבל ערך אפסי עד בלתי מדיד. יתרה מזאת, אני בטוח שאחרי כמה דקות הוא יתייבש והזליגה תעלם לגמרי.

רון נחמן
10-07-18, 15:27
אני הזמנתי לשימוש דומה (ובנוסף לצורך חיבור לד בר נשלף) את המוצר הזה (https://www.aliexpress.com/item/20mm-SP20-2Pin-3Pin-4Pin-5Pin-6Pin-7Pin-9Pin-10Pin-12Pin-14P-Waterproof-Connector-IP68-Electrical/32342732310.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.2 0384c4d9vJWEP). כשיגיע אעדכן אם הוא מתאים...

ofir1977
10-07-18, 17:07
איך מתקינים את זה?
קודחים חור עגול בפח של הרכב ?

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

-->