צפייה בגרסה מלאה : כמה זה מסובך להתקין מערכת סטריאו ושני רמקולים בטנדר ?
הרכב גלדיאטור
מקום יש ברוך השם, גם לרדיו וגם בדלתות וגם את הרדיו יש וגם את הרמקולים יש
רק את החיבורים אני לא יודע לעשות
אני יודע שזה עולה 50 שקל לתת למישהו להרכיב אבל אני רוצה לבד כדי שאדע מי נגד מי וגם כי בא לי
בכל אופן אשמח אם יהיה הסבר איזה חוט מחובר לאן? תודה
טבלאות צבעים מפורטות של הכבלים לפי סוג רכב
ס (http://www.installdr.com/Harnesses/GM-Wiring.asp)רטון שמדבר על הצבעים האוניברסלים (http://www.youtube.com/watch?v=5h-VIQMZp24)
באופן כללי, העבודה ממש לא מסובכת למי שיודע מה הוא עושה. רוב המערכות מגיעות עם סכימת החיבורים מצורפת או במדבקה על גוף המכשיר, אבל בעיקרון החיווט די אחיד בד"כ:
שחור- (-) קבוע (אדמה)
אדום- (+) קבוע, לפני סוויץ', אחרי פיוז שלא עולה על 15A
צהוב- (+) אחרי סוויץ', גם פה רצוי פיוז
היתר מתחלקים לזוגות, כל זוג שייך לרמקול כששניהם באותו צבע אבל לאחד יהיה פס שחור (למינוס הרמקול), לדוגמה ירוק וירוק עם פס שחור, אפור ואפור עם פס שחור, וכו'. יכול להיות שיהיו עוד חוטים שבד"כ לא נהוג להשתמש בהם, כמו חוט לאנטנה חשמלית, חוט לחיבור לדיבורית להשתקה אוטומטית וכו'. את אלה תזהה לפני ההרכבה ותחליט מה לעשות איתם (כמו שאמרתי, בד"כ כלום).
לדעתי הכי נכון להשתמש בקונקטור אוניברסלי כדי שתוכל לנתק ולחבר את המערכת בקלות כמו גם להחליף אותה מבלי להתעסק בחיווט והלחמות כל פעם, ובכל מקרה מומלץ מאוד לעבוד על כל החיבורים בהלחמה ובידוד מתכווץ או במחברי לחיצה איכותיים וכלי ייעודי.
בהצלחה-קובי
חשמל המזין את הרדיו:
1) פלוס קבוע (צריכת הזרם העיקרית ומשמר את הזיכרונות)
2) פלוס אחרי סוויטש ( משמש כטריגר להדלקה)
3) מינוס
יציאות לרמקולים:
ימין ושמאל
לכל צד יש פלוס ומינוס.
חשוב לשמור על אותה הקוטביות.
במידה ויש קושי בזיהוי הכבלים, תעלה תמונה.
---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=32.156423,34.912170
- Eran Drumer
חשמל המזין את הרדיו:
1) פלוס קבוע (צריכת הזרם העיקרית ומשמר את הזיכרונות)
2) פלוס אחרי סוויטש ( משמש כטריגר להדלקה)
3) מינוס
יציאות לרמקולים:
ימין ושמאל
לכל צד יש פלוס ומינוס.
חשוב לשמור על אותה הקוטביות.
במידה ויש קושי בזיהוי הכבלים, תעלה תמונה.
ערן דרומר.
---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=32.156581,34.912325
- Eran Drumer
אהלן,
שחור - מינוס.
צהוב - פלוס לפני סוויצ - אחראי על שמירת הזכרונות ברדיו.
אדום - פלוס אחרי סוויצ - בעצם זה מה שקובע שהמערכת תעבוד רק כשהרכב מונע או מACC.
בפועל, את החוט הצהוב והאדום תחבר ביחד לפלוס לפני הסוויצ וכך המערכת תעבוד ללא התנעת הרכב - ממולץ בטיולים כשלא רוצים ששאר רכיבי החשמל יעבדו ורק לשמוע מוזיקה. לפני שכולם יקפצו על זליגות וכו' - אני מניח שמערכת החשמל בטנדר ישן פשוטה ולא מסובכת עם חיישנים ועוד ולכן הסידור הזה נוח. בכל רכב אחר שיש בו יותר חשמל - רק אחרי סוויצ.
צהוב-לבן - הולך לפיקוד של הדיבורית (אם יש).
כחול - בד"כ הולך לפיקוד לאנטנה חשמלית.
שאר הצבעים באים בזוגות - אפור, לבן, סגול וירוק כשבכל זוג יש אחד עם פס שחור - זה המינוס של אותו חיבור לרמקול.
בד"כ הקונקטורים מופרדים פיזית - יש קונקטור שמאגד בתוכו את כל חוטי הרמקולים ויש קונקטור לכל חוטי החשמך הראשיים - מינוס פלוס וכו',
בהצלחה,
איתי.
razzamataz
13-08-11, 21:37
תשים לב שהרמקולים מחוברים בפאזה הנכונה אחרת לא תשמע באסים וחבל....
אבל במקרה ואין באסים, תהפוך רק רמקול אחד, וזה יהפוך את השני...טריק של מתקינים
תודה לכולם
הותקן עובד ומבסוט
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.