PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה על חוקיות שימוש בחלפים לא מקוריים.



Tom Bril
14-08-11, 13:27
במציאות שבה כל שינוי קטן ברכב משמעותו מבחינה חוקית כשינוי מבנה ומעשה לא חוקי ,הייתי מעוניין לדעת איך מתייחס החוק לשימוש בחלק חילוף לא מקורי.

דוגמה:

צלב הגה ברכב מיושן אשר לא ניתן למצוא את אותו צלב בשום מקום, לא אצל היבואן ולא בפרוקיות.

הפתרון הוא שתילת צלב מתאים מרכב אחר אך מחברה שונה, האם המעשה חוקי?

ידוע לי שבפועל אין התייחסות למקרים כאלה ביום יום אך מעניין אותי לדעת מה אומר החוק היבש וכמה הוא רחוק מהמציאות

תודה

tzagi
14-08-11, 18:16
התשובה נמצאת בגוף השאלה, כבר ענית.

טל חסיד
14-08-11, 18:19
מותר להרכיב חלק חליפי אם הוא תואם את המקור המידות שלו והחומרים ממנו הוא עשוי (אם זה חלק בטיחותי) ולפי תקן מסויים. מוכר החלק צריך לתת שלושה חודשי אחריות או 6000 ק"מ. רוב החלקים משוחררים מהמכס רק אם אישור יבוא. יבוא מסחרי ופרטי של חלקים הקשורים בבטיחות כגון: ברקסים, תפוחים,ועוד נדרש גם בדיקה פיזית של כל משלוח לפני השיווק ע"י היבואן.
בפועל מסתובב הרבה זבל זול בשוק החלפים מכיוון שבפועל הבדיקות של החלפים לא מתבצעות בצורה נכונה וכך קורה שתפוח הגה לא מחזיק 10.000 ק"מ כי הוא עשוי ממתכת לא מתאימה.

טל

נ.ב.
יבואן רכב חייב על פי חוק לספק חלפים לרכב שהוא מכר במשך 7 שנים .

tallevi
14-08-11, 20:46
מבחינת החוק היבש המוסך או יותר נכון המנהל המקצועי במוסך הוא האחראי הבלעדי לגבי טיב התיקון, אז אם זה מבוצע במוסך מורשה זה אומר שזה תוקן חוקית.

לגבי ביצוע עצמי - זה לא אופציה מבחינת החוק ובשום מקרה.

טל.

tzagi
15-08-11, 05:39
כול זה טוב ויפה, אבל אתם לא מתייחסים ל"חוקיות" של הסיטואציה הבדיונית שפותח השרשור העלה.
נגיד שיש לו רכב נדיר-עתיק, הצלבים לא קיימים יותר,
אז הוא לוקח אותו למוסך ומבקש שיבנו לו דרייב שאפט חדש שמשתמש בצלבים "נורמליים"
וכך נעשה בטוב כספו
אחרי זמן מה, (חס וחלילה) יש תאונה.........חוקר חברת הביטוח שם לב שהדרייב שאפט לא מקורי(כי הוא נראה חדש-גדול יותר-או מכול סיבה אחרת) וקובע שזה שינוי מבנה עקב בשימוש בחלקים לא מקוריים ו"כנראה" שזה גרם לתאונה ולכן....האחריות היא על המוסך שביצע את השינוי מבנה ולא על הביטוח.
אתם יכולים להחליף "צלבים" ו"דריב שאפט" בכול חלק אחר כבקשתכם, לדוגמה: סרן, בולם, קפיץ, תיבת הגה,מוט הגה, קאליפר, גלגל,צמיג ועוד ועוד

אז עד כמה הסיטואציה הנ'ל דמיונית?

טל חסיד
15-08-11, 08:42
מי שבונה או מייצר או משפץ חלקים לרכב בארץ צריך רשיון של מפעל מאושר ליצור או שיפוץ חלקים לרכב ממשרד התחבורה. טוב או לא זה החוק.

טל

-->