PDA

צפייה בגרסה מלאה : מה לוקח בשטח קרקל או האמר( H1) ???



tallevi
14-08-11, 14:58
אני חייב לשאול,
כל פעם שאני רואה את הקרקל אני מרייר כמו איזה כלב מיוחם , אני פשוט מתפעל ממנו כל פעם מחדש.
לעומתו אני רואה את ההאמר שיש לי אליו הרבה יריאת כבוד אבל מעט מאוד סימפטיה(לא יודע למה כנראה שהוא מתקשר אצלי לחזירות קפיטליסטית ושאר רעות חולות)

בכל אופן, לי נראה שהקרקל נעול כפול (שיהיה פייר), יהיה הרבה יותר יעיל בשטח מאשר ההאמר.
(לשטח אני מתכוון זחילות, בוץ ,דיונות, ספרינטים בשבילים הכל מכל ובאקסטרים)

מה אתם אומרים ?

טל.

Tom Bril
14-08-11, 15:27
שום רכב שמבוסס על רכב סטנדרטי לא מסוגל לעמוד ביכולות האמר H1 , בנוסף לכך קרקל לא מיועד להיות טוב ממנו ביכולות העבירות שלו, זה לא היעוד שלו.
רכב שאפשרי להשוואת אליו הם רכבים כדוגמת הזיבאר של עידו.

המקום שכן יהיה יתרון לקרקל הוא בשבילים בגלל המנוע החזק יותר, גם שם זה יהיה רק בגלל המנוע, בכל הקשור ליכולות דינמיות האמר לוקח ובגדול.

להאמר אין נעילות בדגם הצבאי , יש לו דיפרנציאל טורסן(מוגבל החלקה) שעושה עבודה נפלאה ., עם נעילה הוא יהיה עביר יותר.

מעטים זכו להכיר את יכולות השביל של הH1 תודות ל מרכז כובד ,חלוקת משקל וגלגל גדול הוא פשוט מעולה גם בשביל.

mik_l86
14-08-11, 15:42
חוץ מזה, המכלולים של ההאמר פשוט בריאים יותר מאלו של פורד, הוא תוכנן מראש לשטח, בלי פשרות, מכלולים מעל הגחון, 4X4 קבוע, קפיצים ובולמים בריאים, והינעים סופיים
הפורד תוכנן להיות SUV והוסב להיות משהוא אחר, כלומר הרבה פשרות.

tallevi
14-08-11, 17:54
עזבו, לא שכנעתם - "לא מיועד, לא אמור" זה לא אומר הרבה.
לגבי עמידות המכלולים-אין ספק ברור שההאמר חסון יותר, אבל זה פחות מעניין כרגע.

פשוט בעיני הקרקל נראה לי כמו חרגול בשטח , ונראה שבשטח איפה שהוא יצליח לטפס , ההאמר יפרפר לו לא מעט על הגחון/בטן וכד'.

טורסן מבחינתי זה כמו נעול כפול לצורך העניין וקחו בהנחה גודל גלגל זהה.

נ.ב
ראיתי את הכתבה / מבחן השטח של הקרקל פה בפורום. לא יודע.. נראה לי לא ממצה. כאילו הלכו איתו באיזי מידי. אולי כדי לא להלהיב יתר על המידה את המשתמשים הפוטנציאלים, שלא ייכנסו להם כל מיני ג'וקים לראש.

טל.

eysham
14-08-11, 18:14
הקרקל הוא רכב ממוגן (משמע כבד) ומבוסס על מכלולי משאית ולא SUV.
מהכרות עמוקה שלי עם ה-F-350 (ועל אחת כמה וכמה אם זו גירסת קרקל שמבוססת על 450 או 550), אני לא דואג לחוסן שלו, אבל בכל מקרה אין מה להשוות עם האמר.

בשביל לעשות את ההשוואה פיירית, צריך להשוות אותו מול האמר ממוגן, וגם אז (עד כמה שכואב לי להודות....) ההאמר יאכל אותו בלי מלח.

איל

kobiarava
14-08-11, 18:23
מתוך מבחן דרכים לקרקל (http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=1864)שנעשה פה באתר:
"שלא תהיה טעות – אם מישהו ינסה לנהוג ברכב של 5 טון עם מרכז כובד גבוה כאילו מדובר ברכב שטח קל – התוצאה תהיה, ככל הנראה, רכש שוכב על הצד..."

הקרקל נראה טוב, הוא חזק, גבוה ו"סקסי", אבל הוא רכב ממוגן בעל לכולת שטח מסויימת, ולא רכב שטח\עבירות מיסודו, ולכן אין שום ספק שאין מקום להשוואה בין האמר צבאי (שהוא לא באמת H1 אבל זה כבר דיון אחר) לבין הקרקל. לעומת זאת, אם בפלסן יחליטו לבנות קרקל-קל, עם מתלה סלילים אחורי שמיועד למהלכים ולא לגיהוץ, עם צמיגי שטח אמיתיים בגודל צמיגי האמר, במשקל יותר הגיוני ומרכז כובד נמוך, אולי יהיה כבר על מה לדבר. מצד שני, זה כבר לא יהיה קרקל...







קובי

asafk
14-08-11, 19:15
הקרקל בגרסאות בהן הוא מיוצר פשוט לא מיועד לזה. ולכן היכולות שלו בהתאם. עם גלגלים 35 או 33 אי אפשר להגיע לביצועים של 37 - אין מה לעשות. מה שכן, תנו להם אתגר, ואני בטוח שאנשי פלסן יוכלו לבנות בזמן קצר מאוד קרקל על 37 ועם נעילות ובולמים יותר טובים וכן הלאה. האם הוא יתמודד כרכב שטח מול האמר קל? ממש לא. מול ממוגן? אולי.
יש נקודות תורפה ידועות. המתלה האחורי בעייתי, וזו פשרה כואבת וידועה, שנעשתה באופן מודע כנגזרת של פרופיל המשימה. המתלה הקדמי בעייתי - ככה פורד מייצרים אותו. מרכז הכובד גבוה - כאמור מדובר ברכב ממוגן. בקיצור... לא נראה לי שמדובר בתחרות הוגנת.

מצד שני במשימות של הקרקל ההאמר יתקשה לעמוד - כך שלכל אחד יש את הנישה שלו.

אסף.

tallevi
14-08-11, 19:46
קשה, קשה לצאת מהקופסה.

חבר'ה, תזרמו קצת..

מיגון - OUT
גלגלים 37" - IN ( ואמרתי כבר קודם צאו מנקודת הנחה אותו גודל גלגל)

אסף,

תוכל לפרט בקצרה מה הבעייתיות של המתלים בקרקל מבחינת עבירות בשטח?

ובקשר להאמר, תמיד מדברים פה בשבח הסרנים החיים וביתרונותיהם ברכב שטח... ובהאמר אין סרנים חיים, לא קדימה ולא אחורה ועדיין הוא נחשב לרכב השטח האולטימטיבי - למה? מה פיספסתי ?

טל.

lior_b.s
14-08-11, 19:53
נראה שאתה בכח מנסה לשכנע שהקרקל יותר טוב..
יאללה סחטיין..הקרקל יותר טוב..

mik_l86
14-08-11, 19:55
מתלים נפרדים אומנם קצרים יותר במהלך, אבל מקנים חופש פעולה לכל גלגל, תוסיף לזה רכב רחב = מתלה דיי ארוך = מהלך לא רע (תנסה להרים אותו על ג'ק, הנשמה יוצאת עד שהוא מנתק אותם מהקרקע)
חוץ מזה כל מה שהוזכר קודם, הינעים סופיים, דיפרנציאלים טורסון, ומיקום הברקס ה"לא שיגרתי"
כמו כן האמינות והשרידות שלו היא גבוהה, נובע בין השאר ממבנה פשוט ומהיעדר אלקטרוניקה מסובכת ומיותרת, בעיות חשמל נדירות מאוד עד לא קיימות, המחלות הידועות ניתנות לפטירה זריזה בשטח (מי שמיומן ועשה קורס או שתיים)
סה"כ מתקבל רכב שטח מאוד סלחן לטעויות של מחוצ'קן בן 18 שנוסע לא רע בשטח, ובידי מפעיל מקצועי הופך לכלי נהדר. עושה הרבה רעש רק... אם מישהו רק יכל לסתום לו את הפה (המנוע)...
נ.ב על הפורדים... מיותר לציין כמה חרא הרכבים האלו אוכלים במוסך, טורבו פה, צינור טורבו שם, נזילה מפה... חלק לא באמת, סתם כי זה מוסך חיצוני...

אומי5
14-08-11, 20:01
קשה, קשה לצאת מהקופסה.

חבר'ה, תזרמו קצת..

מיגון - OUT
גלגלים 37" - IN ( ואמרתי כבר קודם צאו מנקודת הנחה אותו גודל גלגל)

אסף,

תוכל לפרט בקצרה מה הבעייתיות של המתלים בקרקל מבחינת עבירות בשטח?

ובקשר להאמר, תמיד מדברים פה בשבח הסרנים החיים וביתרונותיהם ברכב שטח... ובהאמר אין סרנים חיים, לא קדימה ולא אחורה ועדיין הוא נחשב לרכב השטח האולטימטיבי - למה? מה פיספסתי ?

טל.
אתה מדבר על קרקל, קרקל זה רכב ממוגן, ככה בנו אותו. אין דגם קל.
אם היו עושים אותו ככה וככה וככה אז הוא בטוח היה יותר טוב מהאמר, אבל הוא לא היה קרקל.

לגבי מה שפיספסת, בהאמר יש הינעים סופיים, מה שאומר שהציריה נכנסת לגלגל גבוה יותר מברכב ללא הינע סופי, זה מרחיק את כל הרכב והמכלולים מהקרקע.

asafk
14-08-11, 21:53
דווקא יש גרסה קלה לקרקל. פתוח, מיגון חצי גובה, גלגלים 35... (לי אישית הוא מזכיר STAFFCAR של שנות ה 40... ) ועדיין לא האמר. אבל כבר יש בסיס להתמודדות.

http://www.oshkoshdefense.com/foleyadmin/image/w8hIi4KzNLQ3Y8tHy93KZNPR9

למי ששאל על המתלה האחורי - הוא מאובן, כמעט בלי גמישות (בהצלבות), בגלל אילוצים שהמתכננים העדיפו בהיבטים של צורת חיבור המתלה לשלדה ולסרן. כל רכב הוא אוסף של פשרות, וכאן זו הפשרה. מצד שני עם בולמים טובים יש יכולת מרשימה מאוד על שבילים.

אסף.

נמרוד
14-08-11, 22:02
קרקל בלי מיגון זה משאית קלה פורד F350. אז אתה שואל מה עביר יותר בשטח, F350 או האמר H1? התשובה ברורה. אם אתה שואל האם אפשר לשפר F350 לרמות עבירות גבוהות מאד, אפילו יותר מהאמר H1 - בוודאי, באמריקה יש משוגעים שעושים את זה. אבל אז אפשר תיאורטית גם לשפר H1 ומכאן והלאה זה באמת דיון סרק...

אבל הקרקל הוא בסך הכל מרכב ממוגן על בסיס F350 שקיבל בניגוד לרוב היצירות הממוגנות עיצוב כמו שצריך. אני חושב שהמעצב של הקרקל (שסביר להניח יקרא את המילים האלו) צריך לקבל את עצם השאלה שלך כמחמאה גדולה!

ד ו ר ו ן
14-08-11, 22:32
דיפרנציאל טורסן(מוגבל החלקה)
טורסן הוא לא דיפ' מוגבל החלקה.

tallevi
15-08-11, 15:34
קרקל בלי מיגון זה משאית קלה פורד F350. אז אתה שואל מה עביר יותר בשטח, F350 או האמר H1? התשובה ברורה. אם אתה שואל האם אפשר לשפר F350 לרמות עבירות גבוהות מאד, אפילו יותר מהאמר H1 - בוודאי, באמריקה יש משוגעים שעושים את זה. אבל אז אפשר תיאורטית גם לשפר H1 ומכאן והלאה זה באמת דיון סרק...

אבל הקרקל הוא בסך הכל מרכב ממוגן על בסיס F350 שקיבל בניגוד לרוב היצירות הממוגנות עיצוב כמו שצריך. אני חושב שהמעצב של הקרקל (שסביר להניח יקרא את המילים האלו) צריך לקבל את עצם השאלה שלך כמחמאה גדולה!

הקרקל ללא מיגון הוא לא בדיוק F350 ואני מתכוון להבדל בבסיס הגלגלים שבקרקל הוא קצר יותר וזה שינוי די משמעותי.
אני גם לא התכוונתי לשיפורים מרחיקי לכת, לטעמי.
ז"א היה הרבה יותר פשוט וזול לבנות אותו ללא המיגון וכך אני רואה אותו בנקודת המוצא.
תוסיף לו גלגלים בקוטר של ההאמר, נעילות בביצים וזהו, לא מתכוון ליותר מזה.

מישהו פה היה מתנגד לדבר כזה בחנייה כנגד כל כלי שיש לכם כרגע ?


לגבי המצב הנתון, הבנתי את העניין - NO MATCH

תודה .

tallevi
15-08-11, 15:57
אתה מדבר על קרקל, קרקל זה רכב ממוגן, ככה בנו אותו. אין דגם קל.
אם היו עושים אותו ככה וככה וככה אז הוא בטוח היה יותר טוב מהאמר, אבל הוא לא היה קרקל.

לגבי מה שפיספסת, בהאמר יש הינעים סופיים, מה שאומר שהציריה נכנסת לגלגל גבוה יותר מברכב ללא הינע סופי, זה מרחיק את כל הרכב והמכלולים מהקרקע.

פיספסת, התכוונתי ליתרונות וחסרונות בשטח, בין מתלים נפרדים לבין סרן חי.


טל.

נמרוד
15-08-11, 20:49
זה דיון עתיק אחר (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=734)... ;)

(גם אז הייתה מלחמת חפירות, חלק מאותם המשתתפים עד היום, רק שהיינו צעירים ואנרגטיים יותר).

יורם-דרומי
15-08-11, 21:10
תמונות למי שרוצה לצפות בקרקל
http://cars.walla.co.il/?w=/4712/1168495/365437/5/@@/media

-->