התחברות

צפייה בגרסה מלאה : Article: מדריך ג'יפולוג לצריכת דלק וחסכון בדלק



Jeepolog
17-08-11, 19:59
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=2218-%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%92-%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%92-%D7%9C%D7%A6%D7%A8%D7%99%D7%9B%D7%AA-%D7%93%D7%9C%D7%A7

מירי פוקס
18-08-11, 08:41
שאפו ! זה מתאים לאתר אקטואלי בעל רגישות ואיכפתיות לחברים !!!

Nirho
18-08-11, 10:28
ואם כבר נגמר המיכל ואתם רוצים למצוא תחנה זולה:http://fulltank.co.il/י (http://fulltank.co.il/)ש להם גם אפליקציה לאייפון שעובדת נהדר, ובנתיים לא מצאתי שם תחנה המחיר בה לא היה מעודכן

מיכה100
18-08-11, 10:57
תיקון טעות סופר: "שיוט ב120 במקום 90 יכול להתבטא בכמעט קילומטר נוסף לליטר" צ"ל "שיוט ב90 במקום 120 יכול להתבטא בכמעט קילומטר נוסף לליטר"

דרור ברלי
18-08-11, 11:59
תודה מיכה. תוקן.

גיא
18-08-11, 12:48
אולי פספסתי .. אבל לא ראיתי ניסן טראנו דיזל ידני ... הוא עושה בנסיעה רגילה של 90~100 על הכביש המהיר כולל עליה לכרמל כ 1:12 ממוצעים. בדוק על פני שנתיים ...

טל חסיד
18-08-11, 13:30
עוד משהו שכדאי להוסיף בכתבה לחץ אויר נכון בצמיגים גם תורם לחיסכון בדלק.(במידה ופספסתי משהו)טל

ישי.פ
18-08-11, 16:19
הנתוני צריכה לא מדוייקים! סוזוקי ויטרה צורכת כ- 10\1 -11\1במקרים חריגים לשלילה כ- 8\1

shay_love_off_road
18-08-11, 17:04
בחתימה שלי רשום Fuck Fule Economy זה ההנאה שלנו, ועל ההנאה שלנו אנו משלמים יקר לצערי (כאן זה לא מאמא אמריקה) לי לא שווה לעבוד אם אני מהעבודה שלי לא מנפיק את ההנאה שלי, ולהתחתן זה לא הכיוון בכלל, אז כואב לי בכיס שהV8 שלי אוכל 1ל4 במצב - רוח טוב, אבל הוא משלם על זה בהנאה שהוא מנפיק לי, והוא ישלם ריבית דריבית אחרי שאשפץ ואשפר אותו (חוסך לתקציב)

nirs
19-08-11, 11:23
שרשור "ישן" בנוגע לטיפים לחסכון בדלק.
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=37471

ניקיטה
20-08-11, 17:02
חברים הפסקה האחרונה, עיניינית ממש למרות שקצרה. אני כבר עברתי לתחב"צ מרגיש מצויין, וכשיוצאה לטיול לשבועה לדוגמא מרגיש עוד יותר פצצה מזה שהרכב במצב מצויין(אצלי כמו רכב מרוצים) ואתה עונס אותו לא באיזה פקק אלא לפי יעודו בשטח בטיול, ואז כשיש תיקון הסיפוק לא יורד, לעיטים אפילו עולה.

tamir128
22-08-11, 00:33
"ניתן גם להגזים ולהמליץ על נסיעה עם חלונות סגורים ללא מזגן ולכבות מנוע בירידות..."?! לכבות מנוע בירידות?! עוד מישהו יקח ברצינות את ההמלצה המפוקפקת הזו, יכבה מנוע בירידה וישאר ללא מגבר בלם ואפילו יגדיל לעשות ויסגור לגמרי את הסוויצ' וההגה ינעל לו תוך כדי הירידה. אם מפרסמים המלצה כזו, יש להוסיף את הסייגים והאזהרות. לעולם אינך יודע מי קורא, כמה אידיוט הוא ואיך הוא מפרשן את הכתוב, והופ, עוד אחד חלילה מצטרף לסטטיסטיקה, והפעם על מצפונו של כותב לא זהיר!

נמרוד
22-08-11, 20:07
כתוב "ניתן להגזים ולהמליץ...". ותוסיף לזה גם את הדיסקליימר שמופיע באותיות גדולות על רקע צהוב בתחתית כל עמוד באתר...

אני אישית זה אתה הורדתי את הצ'רוקי מסטטוס של רכב יומיומי. הוא עשה סדר גודל של 12K קילומטר בשנה - שזה לא הרבה - אבל עדיין הדלק עולה ל1,500 שקלים בחודש בממוצע. בלי לשים לב, עברתי את השקל-לקילומטר ובהרבה, ולא בגלל שצריכת הדלק של הג'יפ השתנתה. אז הוא גם ישן ומדי פעם איזה פלסטיק נופל ואני ואשתי עשינו חשבון שאפשר לפנק אותה במכונית קטנה וחסכונית ובסכום שנחסך על דלק, לממן החזר הלוואה - בלי לשנות שום דבר בתזרים המזומנים המשפחתי. אז זה מה שעשינו.

כמובן שהקץ' הוא שתזרים המזומנים כן הולך להשתנות - למרות או דווקא בגלל שהג'יפ לא יסע כמעט. סעיפים כמו "נעילה אחורית + קדמית", "יחסי העברה" ו"סרן אחורי" עלולים לצוץ פתאום בדף החשבון...

tallevi
23-08-11, 15:03
הפתרון שלי להורדה דרסטית בצריכת הדלק הלאומית והפרטית גם יחד (לא פחות).
סע ברכבך הפרטי בלבד.
תדלק באמצעות כרטיס האשראי הפרטי שלך בלבד.
סע במהירות החוקית המותרת (+/- 10%), בלבד. (או לחלופין תקנה פיאסטה יוט' 97 או שכמותה).
כל השאר דיבורים.

טל.

sapog
23-08-11, 15:30
אגב, לכבות מנוע בירידות לא יתרום לצריכת הדלק, הוא ישאיר אותה כפי שהיא.

בירידות נכנסים לפעולה מנגנוניי fuel cutoff אשר לא מזריקים ולו טיפת דלק אחת למנוע.
(כל זה בנחה והגיר משולב בהילוך [לא בניוטרל])

נמרוד
23-08-11, 15:43
נכון מאד ברכב מוזרק. ברכב עם קרבורטור, דלק עדיין נשרף. אגב ניסיתי לפני שנים לגלוש מדומם עם הסמוראי שהיה הרכב הראשון שלי בירידות של פרויד בחיפה... להגיד שזה עשה משהו לצריכת הדלק? לא יכול. אני חושב שברור לכולם שמדובר באנקדוטה, לא יותר.

sapog
23-08-11, 17:25
אתה צודק, נמרוד.
אם כי למיטב ידעתי, היו כמה מערכות קרבורטור שיושמו בהן מנגנוניי fuel cutoff.
(פחות רלוונטי לרכבי שטח)

ואם כבר באנקדוטות עסקינן, אפשר היה במסגרת הכתבה גם להפריך את המיתוס שנסיעה בניוטרל בירידה חוסכת דלק.
אני משוכנע שיש עדיין כמה "חוכמולגים" (גם בין גולשיי האתר) שלא מודעים להשלכות פעולה זו - הן מבחינה בטיחותית והן מבחינת צריכת דלק.

נמרוד
23-08-11, 23:06
נכון, ברכב מוזרק, ללא עומס על המנוע, צריכת דלק 0. לעומת זאת אם נשים בניוטרל, המנוע כן ישרוף מעט דלק כדי להסתובב. לגבי כלים עם קרבורטור - אנחנו מדברים על סיקסים וסמוראים ישנים בעיקר, בשני אלו - למיטב הבנתי - אין מנגנונים שכאלו. אבל אני באמת לא יודע להגיד בוודאות.

shay_love_off_road
26-08-11, 18:57
הצחקת אותי,
אצלי יש מ"ע הזרקה TBI (שני אינג'קטורים) אתה רוצה להגיד לי שבירידות מירושלים הוא לא אכל לי דלק?
(ברגע שלא מוזרק דלק אין למנוע מה לשרוף והוא נכבה,) בחיים לא נסעתי בירידה בניוטרל, כשתרצה
לבלום אין לך את הבלימת מנוע וגם בסיבובים לא תהיה לך אחיזה טובה, אך אני לא מאמין שהמנוע מתכבה בירידות,
(כפי שאמרת לא מוזרק דלק) זה לא קרה לי בוולוו 2008, לא במאזדה 2002, לא באיפון 2001, לא בג'ימי 1995 ולא בסיירה מוזרקת 1987,

אך הפעולה הזאת מתרחשת?

ועוד נקודה, בירידות לא מוזרק דלק למנוע משמע הוא כבוי, בנתיים הרכב צורך חשמל?
איך הוא יניע את עצמו עם מצבר חלש? (כאמור יש שימוש בחשמל, אורות, רדיו, מגבים לפעמים)

sapog
26-08-11, 21:11
הצחקת אותי,

(ברגע שלא מוזרק דלק אין למנוע מה לשרוף והוא נכבה,)

זה לא קרה לי בוולוו 2008, לא במאזדה 2002, לא באיפון 2001, לא בג'ימי 1995 ולא בסיירה מוזרקת 1987,

ועוד נקודה, בירידות לא מוזרק דלק למנוע משמע הוא כבוי,


קודם כל, שמח שהצחקתי אותך.

מעבר לזה, ההנחות שלך שגויות.
המנוע לא כבוי ויחד עם זה אין הזרקה של טיפת דלק אל המנוע.

בשתי מילים - בירידה, הגלגלים הם אלו שמניעים את המנוע.

אם תרצה, אפרט מעבר.

שבת שלום,
טל.

חנן-ג'יפולוג
27-08-11, 18:08
שי, חבל שתתווכחו באוויר. אתה מוזמן לחבר רב מודד למזרקים ולספר לנו מה ראית בירידה.

-->