PDA

צפייה בגרסה מלאה : נעילת דפרנציאל אחורית xj



tomerledani
20-08-11, 05:42
שלום לכולם, מעוניין לרכוש נעילת דפרנציאל אחורית לxj מודל 99 דנה 35 !!!! יש המלצות? קבועה או אויר? חשמלית? שכחתי לציין שאני אהיה שם, בארהב אז אני מאמין שתהיה לי גישה לכל סוג של נעילה!! בגדול מעוניין בנעילה אמינה, יש לי נסיון רע עם arb בסופה(בריחת אויר מהגומיות)!!!
עוד דבר, האם כדאי להחליף את הסרן לדנה 44 או משהו אחר ?או שזה לא קריטי!
בנוסף אם משהו יודע איפו אוכל לרכוש פנסים אחוריים לד לxj ?
תומר.:)

tzagi
20-08-11, 06:17
כן, יש לי עצה
איך שאני קורה את שמך, זה לדני ולא רוטשילד,
ולכן, אין עליך להתקין נעילה על דנה 35
אם אני טועה ואתה שייך למשפחת פשע-אוליגרכים- טייקונים, לך על זה, 10-20 אלף שקל זה לא כסף.

tomerledani
20-08-11, 11:19
כן, יש לי עצה
איך שאני קורה את שמך, זה לדני ולא רוטשילד,
ולכן, אין עליך להתקין נעילה על דנה 35
אם אני טועה ואתה שייך למשפחת פשע-אוליגרכים- טייקונים, לך על זה, 10-20 אלף שקל זה לא כסף.

tzagi, שלום!
כמו שאני לא קורה את השם שלך עדיף אם לא הייתה מגיב בכלל! (סייג לחוכמה שתיקה) בקשתי עצה עניינית ורצינית, ומה קיבלתי......
חוץ מזה מי אמר שצריך להיות אוליגרך או טייקון בשביל לנסוע עם נעילה אחורית, כבר לא מספיק היום לשים את כל המשכורת על משהו מהלב?
עד כאן התייחסותי אלייך.
מחכה לעצות ולא מחכמיי חלם!!!!!

moshik999
20-08-11, 11:52
tzagi, שלום!
כמו שאני לא קורה את השם שלך עדיף אם לא הייתה מגיב בכלל! (סייג לחוכמה שתיקה) בקשתי עצה עניינית ורצינית, ומה קיבלתי......
חוץ מזה מי אמר שצריך להיות אוליגרך או טייקון בשביל לנסוע עם נעילה אחורית, כבר לא מספיק היום לשים את כל המשכורת על משהו מהלב?
עד כאן התייחסותי אלייך.
מחכה לעצות ולא מחכמיי חלם!!!!!

קצת הומור תומר
אני לא מבין הרבה בדנה (גם לאשתי קוראים דנה)
אבל נראה לי שהוא בסה"כ ניסה להגיד לך שרק אם אתה מאד עשיר
וכזה שאוהב לבזבז בלי חשבון תשקיע בנעילה על דנה 35.

eysham
20-08-11, 12:03
קודם כל, אני בעד נעילות. גם אם צריך לשדוד בנק בשביל לממן את זה.

הבעיה היא שהדנה 35 הוא קצת חלש, ואלא אם החליפו ציריות למחוזקות גם הם חלשות.

תסתכל בסרטונים בשרשור הזה: http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=57179

תראה מה קורה לאוטו כמו שלך עם ARB מאחור. (רמז: יצא לנו לבדוק איך הדנה 35 ניראית מבפנים)

מעבר לזה, תראה בלוח. ZIK5 אם אנילא טועה מוכר ARB כזו)

איל

tzagi
20-08-11, 18:50
tzagi, (סייג לחוכמה שתיקה)

בזה בהחלט אתה צודק, ואם לא הבנת את כוונת המשורר, יכולת לשאול.

ofiredri
20-08-11, 19:30
ברנגלר הקודם שלי TJ 2001 דנה 35 היו נעילות ARB קדימה ואחורה. תתפלא אבל צלב לא שברתי מעולם, גם לא במעלות הקשים דאז בדרום, מחמל וכו'
אפשרי להתקין נעילות בדנה 35 עד גודל צמיג 31", ורגל עדינה על הגז. ציריית דנה 35 C-Clip כשנשברת, בורחת החוצה.
ישנו קיט ציריות מחוזקות 30 שיניים של Superior עם ביטול ה C-Clip + נעילה מתאימה. הקיט בעצם מבטל את הצורך (היקררר) להחלפת הסרן לדנה 44.
ישנו גם קיט זול יותר מאותו יצרן שמשאיר אותך עם ציריות מחוזקות (כרומולי), ביטול הסי-קליפ, 27 שינייים, והנעילה שתבחר לרכוש, ללא צורך להחליפה בעקבות השדרוג.

ולשאלתך, כרגע, אין לך הרבה ברירות אלא ללכת על ARB והתקנה יסודית ללא בריחות אוויר. אפשרות נוספת היא נעילה חשמלית ללא אוויר, אך פחות פופולרית : http://www.quadratec.com/products/16100_702.htm

בהצלחה !

נמרוד
20-08-11, 22:34
אני אישית עוד לא שברתי כלום - אם כי אני לא נעול, ובהחלט לא מאתגר את הרכב באותם הרמות שאתגרתי את הסיקס הנעול-כפול שהיה לי לפני הצ'רוקי, בדיוק בגלל הסרן האחורי החלש. ויש יתרונות לסרן קל וקטן, במיוחד עם צמיגי 31 - מרווח גחון טוב משמעותית מאשר למשל סרן דנה 60 של סופה עם אותם צמיגים. אבל זה סרן גבולי, מהסוג שאתה אומר - "ניסע עד שישבר ואז נחליף" - ולהשקיע בו כסף רב של נעילה, שרק תגדיל את הסבירות לשבירה של ציריה, לעניות דעתי, לא עושה הגיון. לכן אני באמת לא השקעתי בנעילה עד היום.

להחליף סרן - לדנה 44 - ולנעול אותו נעילה אוטומטית זולה - זה בהחלט הדרך הנכונה יותר, אבל היא לא זולה ולא פשוטה. להתקין נעילה אוטומטית זולה בדנה 35 גם היה עושה הגיון, מדובר על 250$, אבל סביר להניח שיש לך דיפרנציאל מוגבל החלקה, ולכן תצטרך להחליף גם קייס, שזה עוד עלות ובעיקר מעלה את מורכבות העניין בצורה משמעותית (כיוון קורונה פיניון מחדש).

בקיצור, אין ארוחות חינם...

ofiredri
21-08-11, 00:09
אני אישית עוד לא שברתי כלום - אם כי אני לא נעול, ובהחלט לא מאתגר את הרכב באותם הרמות שאתגרתי את הסיקס הנעול-כפול שהיה לי לפני הצ'רוקי, בדיוק בגלל הסרן האחורי החלש. ויש יתרונות לסרן קל וקטן, במיוחד עם צמיגי 31 - מרווח גחון טוב משמעותית מאשר למשל סרן דנה 60 של סופה עם אותם צמיגים. אבל זה סרן גבולי, מהסוג שאתה אומר - "ניסע עד שישבר ואז נחליף" - ולהשקיע בו כסף רב של נעילה, שרק תגדיל את הסבירות לשבירה של ציריה, לעניות דעתי, לא עושה הגיון. לכן אני באמת לא השקעתי בנעילה עד היום.

להחליף סרן - לדנה 44 - ולנעול אותו נעילה אוטומטית זולה - זה בהחלט הדרך הנכונה יותר, אבל היא לא זולה ולא פשוטה. להתקין נעילה אוטומטית זולה בדנה 35 גם היה עושה הגיון, מדובר על 250$, אבל סביר להניח שיש לך דיפרנציאל מוגבל החלקה, ולכן תצטרך להחליף גם קייס, שזה עוד עלות ובעיקר מעלה את מורכבות העניין בצורה משמעותית (כיוון קורונה פיניון מחדש).

בקיצור, אין ארוחות חינם...
היום אין צורך להחליף את הסרן. ישנם פתרונות המאפשרים להשאר עם הביצה הקטנה של דנה 35, וחוזק מכלולים של דנה 44.
הנה דוגמא :
http://www.superioraxlegear.com/super-9006-jeep-yjxjtj-warb-rear-axle-30spl-p-13780.html

אם העלות גבוהה מידי אפשר להחליף ציריות בלבד ולבטל את הסי-קליפ:
http://www.superioraxlegear.com/cclip-elim-9006-wdrum-brakes-rear-p-13773.html

נמרוד
21-08-11, 00:18
תודה אופיר. אם כבר, אז הקיט עם הדטרויט קוסם יותר עבורי:

http://www.superioraxlegear.com/super-9006-jeep-yjxjtj-wdetroit-rear-axle-p-13781.html

1 (http://www.superioraxlegear.com/super-9006-jeep-yjxjtj-wdetroit-rear-axle-p-13781.html)178 דולר, 30 שניות של פחד במסלול הירוק בנתב"ג... 4000 שקלים. קשה לי להאמין שהחלפה לסרן דנה 44 של סופה יכולה להתחרות במחיר כזה... רק מה שאני לא מבין זה - מאיפה הלוקרים האלו? ARB או דטרויט? שמתאימים לבית של דנה 35 מצד אחד והם 30 שיניים מצד שני - זה מק"טים מיוחדים שמייצרים עבור הקיט הזה?

ofiredri
21-08-11, 00:29
תודה אופיר. אם כבר, אז הקיט עם הדטרויט קוסם יותר עבורי:

http://www.superioraxlegear.com/super-9006-jeep-yjxjtj-wdetroit-rear-axle-p-13781.html

1 (http://www.superioraxlegear.com/super-9006-jeep-yjxjtj-wdetroit-rear-axle-p-13781.html)178 דולר, 30 שניות של פחד במסלול הירוק בנתב"ג... 4000 שקלים. קשה לי להאמין שהחלפה לסרן דנה 44 של סופה יכולה להתחרות במחיר כזה... רק מה שאני לא מבין זה - מאיפה הלוקרים האלו? ARB או דטרויט? שמתאימים לבית של דנה 35 מצד אחד והם 30 שיניים מצד שני - זה מק"טים מיוחדים שמייצרים עבור הקיט הזה?
כן נמרוד, 30 שינייים בתוך האוזינג של דנה 35, המסופקים על ידי רוב היצרנים. העדיפות האישית שלי : OX , אבל חלק מהקיטים הנ"ל מוגבלים ליחסי העברה נמוכים (נומרית גבוהים), מה שמכריח שינוי יחסים בסרן הקדמי. עדיין יש קיטים של סופריור שכן מאפשרים 30 שיניים עם אותו יחס העברה (3.54 בצ'ירוקי אם אני לא טועה).

alal
21-08-11, 06:19
דעתי האישית

מאחר ויש לך מוגבל החלקה מאחור, תשקיע בנעילה קידמית נשלטת.
ככה תרוויח מכל העולמות.

tzagi
21-08-11, 07:07
יש כמה בעיות עם הקיטים האלה
1. הם לא זולים
2. הם פותרים את הבעיה של צריה שבורה אבל מעבירים את החוליה החלשה הלאה, לקורונה(בהנחה שהקאריאר לא מקורי)
3. הם גורמים לבעיה פסיכולוגית, בעל הרכב פתאום חושב שיש לן סרן בלתי שביר, שוכח מ "הרגל הקלה" והבום קורה במהרה.

הסרן הנ'ל חלש מכול הבחינות, ההאוזינג חלש ומתפטל בקלות(ראה CASE DEFLECTION), ולכן, אם תצליח להפעיל עליו מספיק מומנט (ע'י נעילה, צריות מחוזקות, צמיגים טובים) ובעיקרון תתפטר משאר החוליות החלשות)
תגלה שאפשר לשבור את הפיניון ל2, לגלח שיניים מהקורונה כאילו הם עשויים מפלסטיק ועוד.....
הדרך היחידה לעשות את זה (לדעתי) זה לבנות הייבריד פול פלואטר עם לוקרים ידניים ופיוזים וכך לבנות בפנים חוליות חלשות חיצוניות, קלות וזולות להחלפה,
כמובן שלהרכיב נזם זהב כזה (יקר) באף (ה)חזיר (ה)זה יהיה טימטום קולוסלי.
הפיתרון שALAL הביא הוא הטוב ביותר מכול הבחינות.

Saar
21-08-11, 10:08
לא הייתי מתקין נעילה בדנה 35.
אני מכיר יותר מדי אנשים אחרי הטיול הראשון חיפשו צריות...
אני עם ג'ו :-)
סער.

sos4u
21-08-11, 11:18
בדיוק בגלל הסרן האחורי החלש. ויש יתרונות לסרן קל וקטן, במיוחד עם צמיגי 31 - מרווח גחון טוב משמעותית מאשר למשל סרן דנה 60 של סופה עם אותם צמיגים. אבל זה סרן גבולי, מהסוג שאתה אומר - "ניסע עד שישבר ואז נחליף" - ולהשקיע בו כסף רב של נעילה, שרק תגדיל את הסבירות לשבירה של ציריה, לעניות דעתי, לא עושה הגיון. לכן אני באמת לא השקעתי בנעילה עד היום.


בקיצור, אין ארוחות חינם...


האמנם ?
ואני לתומי, חשבתי כל הזמן שמי שנוסע נעול, תוקף פחות באגרסיביות את המכשולים ולכן מאריך את חיי המכלולים.
ד"א בפורומים נוצריים [ בארה"ב ] יש תיאורים רבים של נהגים [ עם גרנד צ'רוקי - שהוא כבד משמעותית ] שנועלים D35, ונוסעים ללא שברים עם גלגלי 33 ...

הכל תלוי באופי הנהיגה שלך ובכמות הנסועה ...
אישית החזקתי D35 לא נעול במשך זמן רב, עם גלגלי 31 וכמות נסועה של 3-4 רכבים ..
לא שברתי דבר אבל השחיקה היתה רבה [ מיסבי קצה בעיקר ] והובילה לשדרוג ל פורד 8.8 .
אישית, לא הייתי משקיע בנעילה לסרן כזה , גם לא עם כל הקיטים לשיפור וחיזוק, כי בסופו של דבר אתה נשאר על D35, איך שלא תסתכל על זה ...
אלא הולך ומשדרג למשהו קצת יותר חזק כמו D44 או פורד 8.8 . אחד היתרונות בפורד, שמגיע בד"כ מוגבל החלקה שכל עוד מתפקד, הוא עובד מצויין !
בהצלחה !

tomerledani
22-08-11, 08:14
חברה תודה על התגובות, tzagi אם הייתה מפרט הייתי מבין, בכל אופן עכשוי ברור שהכוונה היתה טובה, קבל התנצלותי העמוקה!
מסקנות- נכון לכרגע נשאר עם הדנה 35 עד שתשבר, ואז דנה 44 + נעילה!

sos4u
22-08-11, 08:21
מציע לך שלא לחכת ולהכין במקביל סרן D44
D35 יישבר / יושבת בהפתעה בדיוק ברגע הכי לא מתאים...

אם והחלטת שזה מה שאתה רוצה, [ שאני לא בטוח שזה הפתרון הכי טוב, אבל בטוח - הכי נפוץ ... ] תתחיל כבר לחפש סרן, להזמין נעילה, וכו'

בהצלחה !

tzagi
22-08-11, 09:22
ממש הפתעת אותי,
ישראלי שלא מפחד להתנצל,
נמרוד תעשה לו באן פור לייפ, אין מצב שזה אחד משלכם,
בטוח זה טרול סמוי שנשלח ע'י אחמדינג'אד להפיל פורומים ישראליים.

ברצינות........שאפו!.
ממש רגע של "אדם נושך כלב"

ofiredri
22-08-11, 09:30
מציע לך שלא לחכת ולהכין במקביל סרן D44
D35 יישבר / יושבת בהפתעה בדיוק ברגע הכי לא מתאים...

אם והחלטת שזה מה שאתה רוצה, [ שאני לא בטוח שזה הפתרון הכי טוב, אבל בטוח - הכי נפוץ ... ] תתחיל כבר לחפש סרן, להזמין נעילה, וכו'

בהצלחה !
כמו שאמר יוסי, סרן 44 זה הפתרון הנפוץ ביותר, אכן נכון להיום פתרון מיושן ויקר.
החברים מעבר לים חשבו על פתרונות מתוחכמים יותר וזולים, במיוחד לאילו שלפני השינוי.

נמרוד
22-08-11, 20:15
אופיר, דנה 44 הוא פתרון מיושן ויקר בארה"ב, אבל דווקא בארץ בניגוד אליכם יש סרנים עם מעגל חלוקה של צ'רוקי ויחסי העברה של צ'רוקי... ודנה 60 אפילו נפוץ יותר מדנה 44 - סרנים של סופה. אם הם היו זמינים אצלכם, אני בטוח שכולם היו כבר על דנה 60 מאחורה.

ד.א. תומר, חסרון נוסף של הסבה לסרן של סופה הוא שאין ABS. עם הקיטים האמריקאים האלו, אתה שומר על הABS המקורי וזה שיקול חשוב ביותר.

sos4u
22-08-11, 20:23
כמה יוצא "ביד " כמאמר הגשש [ למי שכבר עבר את ההסבה ] להסב לסרן סופה [ D44 או 60 ] אחורי ?

למי שכבר התנסה ?
כמה עולה להתקין סרן D44 ברזל כולל נעילה ויחסי העברה מתאימים?!
מישהו יכול לתת מושג ?

נמרוד
22-08-11, 20:26
לא יודע, אבל אני מתכוון לבדוק בקרוב...

יחסי ההעברה בעקרון מתאימים לצ'רוקי - 3.54 כמו בסופה. נעילה זה נעילה - החל ב250$. צריך לרתך תושבות קפיצים מעל הסרן (כבר יש לי, עלו כמה עשרות דולרים, קניתי לפני שנים) תושבות בולמים, והדרישפט גבולי באורך - יתכן שצריך לקצר אבל אם כן בקצת מאד. וכאמור, מוותרים על ABS (לי במודל 94 אין גם ככה).

arnonshoshani
23-08-11, 05:49
חברה שלום
קצת מספרים לסבר את האוזן
סרן דנה 44 מושלם של סופה 3500 - 4500 ש"ח
שינויי תושבות 500 ש"ח
קיצור/הארכת דריישפט 650 ש"ח
נעילה (בולסטר) - 6900 ש"ח מותקנת על האוטו
יחסי העברה במידה ונדרשים - 3000 ש"ח מותקן
העברת כבלי הנדברקס - 250 ש"ח
ומפה הרשימה יכולה להתארך במידה וצריך להחליף את כל המייסבים בסרן
עם ישנה הגבהה ברכב אז צריך לסובב אותו לכיוון הטרנספר ולכן צריך יותר שמן בביצה שדור מיכסה ARB עוד 1000 ש"ח
ועוד וכו' וכדומה

ארנון שושני

ofiredri
23-08-11, 08:40
אופיר, דנה 44 הוא פתרון מיושן ויקר בארה"ב, אבל דווקא בארץ בניגוד אליכם יש סרנים עם מעגל חלוקה של צ'רוקי ויחסי העברה של צ'רוקי... ודנה 60 אפילו נפוץ יותר מדנה 44 - סרנים של סופה. אם הם היו זמינים אצלכם, אני בטוח שכולם היו כבר על דנה 60 מאחורה.

ד.א. תומר, חסרון נוסף של הסבה לסרן של סופה הוא שאין ABS. עם הקיטים האמריקאים האלו, אתה שומר על הABS המקורי וזה שיקול חשוב ביותר.

שוב השטות הזאת של דנה 60 ? מי צריך דנה 60 לצמיגים 31 או 33 או 35 ?
כל הרעיון זה להרוויח קלירנס, לא לאבד אותו ולהשאר איבן עם הגדלת הצמיגים.
מה שיפה בפתרון לדנה 35 זה הקלירנס העצום תודות לביצה הקטנה. שימו לב כמה קטנה הביצה בסרנים של טויוטה לדוגמא.
האמריקאים היו מתים לביצה כל כך קטנה אך חזקה (נשמע הזוי - ביצים קטנות) ב JEEP.

ד.א. חבר בארץ שהיסב את הציריות שלו בדנה 35 ל Superior וביטל את ה C-Clip, מאוד מרוצה מהחוזק ומהביצועים. נועל צמיגים 31x10.5x15.

Saar
23-08-11, 09:40
אופיר, אתה יכול להראות קישור כלשהו לקיט לביטול ה C קליפ?
(הקישור בדף הראשון לא נפתח משום מה...)
תודה
סער

ISF RACING TEAM
23-08-11, 11:30
סרן דנה 44 תקין פיקס מוסב לצירוקי מורכב על הרכב כולל כל השינויים 5000 ש"ח + מע"מ כן גם עם צריך יחסי העברה שונים

sos4u
23-08-11, 15:57
שוב השטות הזאת של דנה 60 ? מי צריך דנה 60 לצמיגים 31 או 33 או 35 ?
כל הרעיון זה להרוויח קלירנס, לא לאבד אותו ולהשאר איבן עם הגדלת הצמיגים.
.

צודק. אכן מיותר, כבד ולא מועיל.
D44 או Ford8.8 עושה את העבודה, חזק מספיק כדי לשרוד לנצח, ופוגע פחות במרווח.

בהצלחה !

helvits
26-08-11, 18:58
הי תומר,
התקנתי אצלי ב- XJ 2001 נעילה אוטומטית NO SLIP של RICHMOND (אותו הייצרן של ה- LOCKRIGHT). יש דגם מתאים לדיפרנציאל מוגבל החלקה (ללא צורך בהחלפת הקייס). זה די חדש אצלי כך שאין לי פידבק רציני לגבי השטח. בכביש ההתנהגות כמעט רגילה ולא מורגשת. עלות: 455$.
אשמח לספק עוד פרטים אם תרצה. 052-2759561
שלמה

helvits
09-04-12, 22:17
...

tomerledani
21-04-12, 06:27
אצור איתך קשר.

-->