PDA

צפייה בגרסה מלאה : התחממות גימני !!!!



eran_f
21-08-11, 15:50
שלום חברים,

פעמיים הוספתי מיים כ - 1/4 ליטר כל פעם לאחר שבועיים נסיעות כביש בלבד. ( היה חסר רק במיכל עיבוי...)
בטיולי בצפון הרכב שלי התחמם רכב דומה שנתון אחד ישן יותר 2006 לא התחמם ומזגן עבד ללא הפסקות.
מזגן שלי הפסיק לעבוד מדי פעם בעליות ופעם אחת חום שעון הגיע לאדום.
( הבדלי נהיגה - הוא עלה ב LOW חלק מהעליות וסחב פחות משקל נעול כפול ARB ..... כך שלא ניתן להסיק משהוא... )
טיול במצפה רמון -חום מנוע גם הגיע לאדום ועצרתי 3 פעמים.....
לאחר בדיקת מפלס מיים במיכל ( לא היה חסר ) המשכתי לטייל ואפילו בעלייה למצפה על הכביש התחמם עד האדום שוב !!!!!

הרכב נבדק במוסך מורשה - בוצע בדיקת לחץ והכל תקין !
שוב היה חסר קצת מיים במיכל...

כאשר הרכב מתאמץ - נסיעות כביש אזור ירושלים המזגן מפסיק לעבוד לכמה דקות וממשיך כרגיל לאחר מכן.

נבדק שסתום בתחתית הרכב לוודא שמיים נכנסים למנוע !

מה עוד ניתן לבדוק
:confused:

תודה ערן.

sapog
21-08-11, 16:00
איזה גיר?

הג'ימני שלך שנתון 2007?

raanan
21-08-11, 16:12
"בנשימה אחת" סיפרת לנו על כמה פעמים הגעה לתחום האדום, מזגן שמפסיק לקרר בעליה לירושלים (מתנתק כי חום מנוע עולה),
ועדיין לא השבתת את האוטו במוסך רציני שיאתר ויתקן את התקלה ?

בקצב הזה, השרשור הבא שתפתח , היכן וכמה עולה מנוע מייבוא לג'ימני !

בקיצור, תשבית את האוטו ותתחיל לבדוק :
א. כשהמנוע הגיע לטמפ' עבודה (אמצע במחוון חום) , האם הרדיאטור רותח (לא של המזגן) ? האם צינור עליון ותחתון (עבים) חמים מאוד במידה שווה פחות או יותר בנגיעה.
(במידה ולא , כנראה הטרמוסטט תפוס במצב סגור)
ב. באותו מצב, האם המאוורר מושך אוויר בעוצמה מרגישים את זה לכיוון המנוע וכן שיש רעש חזק של שאיבת אוויר .
(במידה ולא, כנראה הפןקלאץ' סיים דרכו)

אם התשובות ל- א' ו- ב' חיוביות,
וודא שרשת הרדיאטור נקייה ולא סתומה בבוץ ולכלוך מהחורף.

אם גם זה תקין, חכה שהרכב יתקרר , פתח מכסה רדיאטור והנע הרכב.
העלה המנוע לכיוון 2000 סל"ד , אם יש סילון מזרקה מפתח הרדיאטור, תתכונן לאטם ראש מנוע.

נ.ב - רצוי שתציין האם התקלה החלה בפתאומיות או שהיה מאורע כול שהוא לפני כן ?
חוץ מזה, תעדכן האם הרכב גיר ידני או אוטומט ?

רענן

igalgol
21-08-11, 21:17
אני מציע לך לפני שאתה להתעסק בראש מנוע וברדיאטור תבדוק את משאבת המים, וגם את הפן קלאץ.
בעצם הפן קלאץ לא נכנס לפעולה בעת שהמנוע מגיע לטמפרטורת העבודה הנכונה והוא אינו משתלב.
הציר של משאבת מים יכול להיגזר מהונטה הפנימית או שהונטה יכולה להשתחרר מהציר.

eldadarnon
21-08-11, 21:29
במידה והגיר שלך אוטומט
הפיתרון הוא קולר גיר
הרדיאטור המקורי לא מצליח לקרר גם את שמן הגיר וגם את המנוע

eran_f
22-08-11, 14:19
הרכב אוט'
וכן שנתון 2007
רדיאטור תמיד היה נקי ובמוסך ליתר בטחון עבר שטיפה מבחוץ
כפי שכתבתי נעשתה בדיקת לחץ ונבדקו הצינורות העבים !!!!!
אבצע בדיקה האם במצב עבודה 2 הצינורות חמים
במידה והתחתון קר - כנראה הטרמוסטט תפוס במצב סגור - וזו הבעיה
אבדוק אחה"צ ואעדכן

eran_f
23-08-11, 10:55
בדקתי בחניה - חיכיתי שהרכב יתחמם
בשלב ראשון צינור עבה עליון חם ומתחמם....
צינור תחתון תחילה קר ולאחר מכן התחמם....
מאוורר בטורים רגילים מושך אוויר טוב....... גורם למאוורר המזגן לסתובב כתוצאה מהיניקה....
מבחינת איך התחילה התקלה.....
יתכן וזה בעקבות עמוד שחנה לפני הרכב ואשתי לא ראתה
נגרם נזק לפס שחור בתחתית הטמבון ופנס ערפל אחד שנשבר
תוקן במוסך מורשה ברמת השרון "מוסך הצבי"
- חזרתי למוסך בעקבות ההתחממות - בדקו רדיאטור בלחץ לחפש נזילות / בדקו צינורות עבים / שטפו חזית רדיאטור....
בהזדמנות זאת התלוננתי גם שהמזגן קצת חלש !
היה חסר 20 גר'.....לאחר מכן הלחץ היה גבוהה מדי... שחררו קצת ועד כאן טיפול במוסך.

raanan
23-08-11, 14:49
מבחינת איך התחילה התקלה.....
יתכן וזה בעקבות עמוד שחנה לפני הרכב ואשתי לא ראתה
מניאק העמוד הזה ! ככה חונה ולא מזהיר ...



נגרם נזק לפס שחור בתחתית הטמבון ופנס ערפל אחד שנשבר
תוקן במוסך מורשה ברמת השרון "מוסך הצבי"
- חזרתי למוסך בעקבות ההתחממות - בדקו רדיאטור בלחץ לחפש נזילות / בדקו צינורות עבים / שטפו חזית רדיאטור....

אם התקלה החלה מאותה תאונת חניה, תבדוק מה זה הפס השחור ?
תוודא שהכונס (זה שבתוכו מסתובב המאוורר) שלם, צמוד ואוטם הרדיאטור.
תוודא שלא חוסם משהו מלמטה ומלפנים את זרימת האוויר לרדיאטור.

דבר נוסף, האם החימום הפנימי עובד ומוציא אוויר חם מאוד במצב מכסימום ?

רענן

tallevi
23-08-11, 18:12
תוודא שכונס האוויר התחתון לא נפל בתאונה ושהוא קיים ושלם במקומו.
פתח מכסה מילוי שמן מנוע והוצא מדיד שמן מנוע - חפש עיקבות מים.
בדוק במוסך נוכחות CO2 במים.
לפי הסימפטומים והבדיקות שבוצעו - ההימור שלי הוא פריצה של האטם ראש.

טל.

eran_f
24-08-11, 12:07
מה לגבי השסתום המחובר לצינור תחתון.....
יתכן ולפעמים הוא עובד ולפעמים לא.......
מה שמונע סיחרור המיים והחלפתם......... מיים "סביב במנוע" לא מתחלפים מתחממים וכתוצאה מכך חלקם מתאדים מה שמסביר את תופעת ההתחממות שתמיד מתרחשת במהירות איטית - שטח מאמץ
או תנאי סביבה קיצוניים מצפה רמון עלייה על הכביש מהמכתש לאחר נסיעת שטח .......
נסיעה יום יומית לעבודה כביש גהה בלי פקקים- הרכב מתקרר כתוצאה מהמהירות ( נעלם לי סימן השאלה ! )

פס שחור - בתחתית הטמבון מחזיק את פנסי הערפל לא קשור למערכת הקירור....

Zuki-Land
24-08-11, 20:44
אהלן ערן
שללת או בדקת אפשרות לרדיאטור סתום ?
ליאור .

eran_f
25-08-11, 10:10
אהלן ערן
שללת או בדקת אפשרות לרדיאטור סתום ?
ליאור .

חיצונית הרדיאטור נראה חדש.....
אין לי מושג איך לבדוק האם סתום
הרכב חדש ושמור - מיים ברדיאטור נקיים ( ירוקים ) ללא שום ליכלוך.....
במיכל העיבוי בצבע כחול...

ישי.פ
25-08-11, 15:15
צבע כחול? של איזו חברה?
זה נשמע לי חשוד,אני יודע שיש נוזל קירור בצבע הזה אבל זה נדיר ובד"כ לרכבי פולקסוואגן.

eran_f
28-08-11, 11:10
הרכב השני במשפחה פולקסווגן ויתכן שהתבלבלתי בינהן - אני זוכר ורוד וכחול........

-->