PDA

צפייה בגרסה מלאה : יישור שלדה באמצעים ביתיים???



Saar
23-08-11, 20:59
הי,

ברור לי שאני מסתכן בכך שלא אוכל להסתובב חופשי במפגש הקרוב בלי שיסתלבטו עלי, אבל אנסה בכל זאת... :)
האם יש דרך ליישר שלדה ב"עבודה עצמית"?
מדובר על רכב עם שלדה אחודה (אלפא ספיידר 88).
יש עיוות בקורה הקדמית - 36 מ"מ גובה ו 16 מ"מ רוחב.
הרכב היה במוסך ליישור שלדות לפני חצי שנה, אני מעדיף לא להרחיב את הדיבור על כך, המצב כרגע הוא כנ"ל (וכפי שניתן לראות בתמונה).

http://www.pic.co.il/Files/0349364E2C3945329508FE05D26F4BCC/norm_F804D2E4FB33406D9A71C2BF73E50CDA.jp g

יש לי הצעת מחיר ליישור במוסך (אחר...).
אבל אני אשמח ללמוד איך עושים זאת לבד, אם זה אפשרי....
תודה
סער

shmil
23-08-11, 23:34
זה אפשרי, סער, הכל אפשרי.
רק תצטרך להזמין שולחן ליישור שלדות, כמו שיש אצלפחחים אמיתיים. כזה שאפשר לעול כל חלק בכל זווית,ולמתוח לכל כיוון.
לא סיפור יקר, פלטה כזו - משהו בסביבות 100K ש"ח.
כבר אמרתי לך למי לכת כדי ליישר, לא?

Saar
23-08-11, 23:37
:)
אכן שמיל, אמרת, אבל דיברתי איתו והוא לא מטפל ברכב עם שלדה אחודה...
שלחתי לו תמונות של הרכב ודיברתי בטלפון, הוא לא מעוניין בעבודה.
כמו שאמרתי, "יש לי" מישהו עם שולחן כזה, אבל עניין אותי לדעת האם זה ניתן לביצוע גם באמצעים "קונוונציונליים".
תודה
סער

shmil
23-08-11, 23:42
גם באמצעים קונבנציונליים אפשר, אבל - עם חיתוך של כל השלדה כולל הקורות, תכנון בסוליד של קורות חדשות, הזמנה שלהן מכופפות ומוכנות, ותפירה מחודשת שלהן את היוניבודי, ושוב - רצוי שולחן כדי לקבל דיוק בתפירה - בכל 3 המישורים.
ורק אז, אפשר להתחיל להלביש שוב כנפיים וכיו"ב.
זה משהו שכנראה אפילו אני לא הייתי עושה לבד.

Tom Bril
23-08-11, 23:43
לא בדיוק מבין את ההסבר על העיוות מה בדיוק גורם העיוות, חיבורי השילדה מושפעים מאותו עיוות?, ואלי יש אפשרות לבנות תושבת חדשה לנקודות חיבות המתלה ו"להתעלם" מאותו עיוות על ידי בניית עזר.

Saar
24-08-11, 10:39
ok, השאלות האלו נכונות ולמען האמת, אני לא ממש יודע את התשובה.
אבל, כעת ברור לי שצריך להבין אותה במדוייק על מנת לבצע תיקון נון (גם אם בעל מקצוע יעשה את העבודה בסופו של דבר)

יש כיפוף בקצה השלדה, לא ברור עד כמה הוא משפיע על הגובה והאם הוא בעצם מה שרואים כתוצאה מכיפוף של השלדה כלפי מעלה.
נראה לי שדבר הנכון לעשות הוא להתחיל מאיפיון מדוייק של הכיפוף - כלומר, להבין בדיוק מה עקום והיכן.
טיפים למדידה נכונה יתקבלו בברכה - צריך לקחת בחשבון שיתכן שהריצפה עקומה / גובה קפיצים שונה וכו' - כלומר מדידה של השילדה נטו.

תודה
סער

tzagi
25-08-11, 05:40
דבר ראשון......
אתה מחפש שלמות שלא היתה קיימת ביום שהרכב יצא מהמפעל,
אבל בא נרוץ עם זה, קודם כול אנחנו צריכים מקום עבודה טוב, רצוי רצפת בטון עבה, יחסית טריה וחלקה, בדוק את הפלס ב 4 מצבים, אורך רוחב, ו2 אלכסונים,
ניצא מנקודת הנחה שמשטח העבודה מושלם, אם לא זה לא סוף העולם, מצא לך מהנדס שיש לו כלי למדידת גובה
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Us_land_survey_officer.jpg
כשמצב המשטח ידוע, ליתן לתקן ע'י ספייסרים תחת הג'קים
עכשין נבטל את המתלים ע'י ג'קים (או בוקים איך שאתם קוראים להם)
נמקם אותם ב4 הנקודות הכי חיצוניות-קיצוניות של ה"שלדה", מיותר לציין שכול הבוקים חייבים להיות שוים באורך
עכשיו ניתן למדוד, לחפש DEFLECTION, (סורי, לא יודע מה זה בעיברית) ולבדוק עד כמה 2 קורות השילדה חופפות אחת לשניה
מה שתגלה....שהם לא, תאר לעצמך 2 בננות אחת ליד השניה, אחת עם הגב למעלה והשניה עם הגב למטה....אני מגזים בכוונה.
בדוק ודווח, ואז נמשיך איך לעשות כירופרקטיקה לדבר הזה (ואפשר)

-->