PDA

צפייה בגרסה מלאה : על כיסאות בטיחות וחגורות בטיחות



Nirho
25-08-11, 11:21
יש לנו שני רכבים - פאג'רו ארוך שנת 1998, ויאריס (ורודה) שנת 2000.
לשניהם במושב האחורי יש חגורה עם שתי נקודות עיגון - מותנית.
לא מזמן הצטרפה רוני, הבת השלישית, לנועה ויובל, אחיה הגדולים, ועכשיו אנחנו בדילמה קשה לגבי נושא כיסאות הבטיחות.

על פניו, מהמחקר שעשינו, נראה שכל הכיסאות / סלקלים שנמכרים היום דורשים מפורשות חגורה עם שלוש נקודות עיגון.
כולל אלו עם בסיס קבוע ברכב.

עד כה לא מצאתי שום אסמכתא לזה שאפשר לשדרג במכוניות אלה את החגורות האמצעיות ל3 נקודות עיגון.

אם מחברים את שתי העובדות הנ"ל, האם משמעות הדבר היא שאנחנו צריכים להחליף את שתי המכוניות, אם אנחנו רוצים ללכת By the book, כדי למזער ככל האפשר את הסיכון לילדים?
זה הגיוני שאין פיתרון לאנשים עם שלושה ילדים ומכוניות שהן לא חדשות יותר?

Nirho
27-08-11, 19:07
עידכון קצר.
מסתבר שישנם שני תקנים (לפחות) לכיסאות בטיחות לילדים. האירופאי, אוסר לחלוטין על חגורת בטיחות מותנית כאמצעי עיגון לכיסאות, ובאמת בדיעווד, הכיסאות שאני היסתכלתי עליהם היו של מקסי קוזי וצ'יקו (נדמה לי), ששניהם אירופאים.
התקן האמריקאי, לעומת זאת, מאשר חגורה מותנית כאמצעי עיגון, ורוב הכיסאות אף מאושרים ע"י ה FAA, וכיוון ש במטוסים יש רק חגורות מותניות, הם חייבים להיות מתוכננים כדי להתמודד עם זה. כיסאות של גרקו, איוונפלו, וכו', ברובם כן מאפשרים חיבור עם 2-נקודות.
כמובן בכל מקרה לגופו, צריך לבדוק את ההנחיות לגבי הכיסא המסויים והרכב המסוים.

לא צריך למכור את הג'יפ!

עידו לוריה
27-08-11, 21:38
אפשר גם למכור את הילדים ;)
מעניין שיש שני תקנים בעניין , מזל שאני אחרי זה .
עידו

barak4*4
28-08-11, 05:29
אם מחברים את שתי העובדות הנ"ל, האם משמעות הדבר היא שאנחנו צריכים להחליף את שתי המכוניות, אם אנחנו רוצים ללכת By the book, כדי למזער ככל האפשר את הסיכון לילדים?
זה הגיוני שאין פיתרון לאנשים עם שלושה ילדים ומכוניות שהן לא חדשות יותר?

קדח חור ברצפת תא המטען, העבר בו בורג רציני, עם שתי שייבות רחבות ועבות (ואפילו מפזרי לחץ קטנים אם אתה רוצה ללכת על Over-kill רציני).
לכסאות הילדים יש רצועת מתיחה (Tether - מותחן), עגן אותה לבורג ברצפה.
זה מה שיש לנו באיסוזו (טרופר), עובד מצויין.
לאלו המרבים לסוע עם בעלי חיים ברכב, ניתן לחבר כך גם חגורת בטיחות מיוחדת לכלבים (עם רתמה מיוחדת לכלב כמובן).

http://img29.imageshack.us/img29/8981/p36001.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/29/p36001.jpg/)

עוד ווריאציות של עיגון, לסוגי רכבים שונים:

http://img195.imageshack.us/img195/5383/tether2.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/195/tether2.jpg/)

נקודת העגינה אותה ניתן לרכוש במקום לבנות אחת לבד, השם הוא Tether anchor:

http://img819.imageshack.us/img819/7385/car20seat20tether20anch.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/819/car20seat20tether20anch.jpg/)


וגם לכלבים:

http://img845.imageshack.us/img845/2971/petbuckleseatbeltharnes.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/845/petbuckleseatbeltharnes.jpg/)

עידו לוריה
28-08-11, 11:07
ברק מה שאתה מתאר מסוכן מאוד במקרה של תאונה חס וחלילה כסא הבטיחות של הילד/ה שאוף קדימה הרצועה שמחוברת לרצפת תא העמסה גורמת למשענת הגב של הכסא לקרוס למטה ולחגורה להשתחרר וכסא הבטיחות להשתחרר.
כסאות שבהם יש חגורת אמצע עם ריתמת כתף או שריתמת הכתף מחוברת לתקרה או שהרתמה מחוברת למשענת המושב ואז הוא בנוי לעמוד בעומס במצב תאונה .
עידו

Nirho
28-08-11, 14:04
ברק,

אני די בוק בנושאים האלה, אולי זה בגלל שאני מהנדס, ואולי שבגלל שאני מהנדס אלקטרוניקה, דווקא הנושאים שאני לא מבין בהם כמו חישובי עומסים וחוזק חומרים מפחידים אותי, בעיקר כשזה מגיע לבטיחות הילדים שלי, אבל בשביל ללכת על פיתרון כמו שאתה מציע, אני הייתי צריך אישור ממיצובישי על נקודת עיגון רישמית ועמידה, וגם אישור על זה שכל החומרים - רצועות, אבזמים, ואפילו הכיסאות, יכולים לעמוד בעומסים האלו בכיוונים הנכונים.

כאמור, אם לא הייתי מוצא פיתרון By the Book כנראה שהייתי מחליף רכב.

asafk
28-08-11, 17:06
מושבי בטיחות שמעוגנים עם איזופיקס או LATCH (התקן האמריקאי המקביל) מחוברים לשתי נקודות ואפשר לעגן אותם עם חגורת שתי נקודות.
מושבים אחרים דורשים, אכן, חגורת 3 נקודות.
אגב - הכי מסוכן זה בוסטר וחגורת 2 נקודות (הילדים מתהפכים יחד עם הבוסטר).

אסף.

Nirho
28-08-11, 17:15
אסף, אם כבר הגבת פה... בשירשור (הנהדר) שלך על הקמפר, כתבת שאתה מתכנן לשדרג את חגורת הבטיחות של 2 הנקודות ל3 נקודות.
זה יצא לפועל? איך עשית את זה?

asafk
28-08-11, 17:47
עוד לא עשיתי את זה. לא פשוט בכלל, אבל יש לפחות הכנה ל3 נקודות בצד אחד (הבעיה שם היא גובה, והפתרון יהיה תמיכה כלשהיא.. )
אני עדיין מעדיף להסיע את הילדים מקדימה, איפה שיש חגורת 3 נקודות.

אסף.

barak4*4
29-08-11, 03:03
ברק מה שאתה מתאר מסוכן מאוד במקרה של תאונה חס וחלילה כסא הבטיחות של הילד/ה שאוף קדימה הרצועה שמחוברת לרצפת תא העמסה גורמת למשענת הגב של הכסא לקרוס למטה ולחגורה להשתחרר וכסא הבטיחות להשתחרר.
כסאות שבהם יש חגורת אמצע עם ריתמת כתף או שריתמת הכתף מחוברת לתקרה או שהרתמה מחוברת למשענת המושב ואז הוא בנוי לעמוד בעומס במצב תאונה .
עידו


ברק,

אישור על זה שכל החומרים - רצועות, אבזמים, ואפילו הכיסאות, יכולים לעמוד בעומסים האלו בכיוונים הנכונים.


עדו, לא הבנתי את כוונתך כלל. קראתי את דבריך מספר פעמים ועדיין לא הבנתי את הנקודה.
התרשימים המצורפים, נועדו בדיוק לעגן את הכיסא, כמו שצריך, בהעדר חגורת 3 נקודות.
איפה כאן הסכנה ביחס לכל צורה אחרת של רתימת כיסא הבטיחות?

פותח השרשור - אותם רצועות, אבזמים, והכיסאות הם אביזרי בטיחות כהגדרתם, אם אתה מפקפק בהם ,בתקנים ובמבחנים בהם הם צריכים לעמוד, מסופקני כי אוכל לתרום עוד לשרשור זה.

אגב, באופן אישי, אני מעדיף להתקין את הכיסא במרכז הרכב, תוך שימוש בחגורת 2 נקודות בתוספת העוגן המדובר. הסטטיסטיקות מראות, כי זה המקום הבטוח ביותר ברכב. (תתעלמו מהחתימה שלי בבקשה ;) ).

Asaf-a
11-09-11, 22:29
אם כבר הנושא עלה, שאלה מאותה משפחה:
ברשותי פראדו 2001 קצר.
גם שם במושב האחורי לנוסע המרכזי יש חגורה מותנית בלבד.
כל עוד הבן הקטן משתמש במושב בטיחות (אותו עיגנתי ע"י חגורה נוספת מגב המושב אחורה) הכל נראה תקין וממוגן.
השאלה מה לעשות כאשר לא יזדקק לכסא בטיחות (היום הזה מתקרב) אלא ישב ישירות על הכסא המקורי, מה האופציות לשדרוג חגורת בטיחות מותנית לחגורת 3 נקודות? חבל רק משיקול זה להחליף רכב.

תודה מראש,
אסף

-->