barak4*4
28-08-11, 01:54
חבר'ה, מה קורה?
כולם מדברים על הרנגלר החדש לשנת 2012 ורק אצלנו שקט בגיזרה?
חיפשתי אזכורים באתר,אך ללא הצלחה (או אולי זה רק אני ומנוע החיפוש שלא ממש מסתדרים, אז אם כבר היה אזכור, קבלו את התנצלותי).
בכל אופן, למי שמתעניין, כמה מילים, תמונות וסרטונים.
במה מתחילים? ברכבת הכח כמובן, שהרי היא זו שבזכותה נקרא הדגם של 2012 "חדש".
פנטסטאר (PENTASTAR) הכוכב המחומש של קרייזלר, זה השם החם של היום ,אותו קיבל המנוע החדש.
זהו מנוע ה-V6 המתקדם ביותר שיצא אי פעם תחת כנפיה של קרייזלר (עם קצת עזרה מפיאט).
עד שנת 2006, מנועו של הרנגלר (דגם הבנזין) היה מנוע הארבע ליטר, שישה צילינדרים בטור, המוכר והאהוב לכל חובבי הסופה. ההספק עמד על סביבות ה-190 כוחות סוס, שסיפקו לרכב תאוצות נאות ומומנט גבוה (319 ניוטון מטר). מנוע זה הוחלף במנוע 3.8 ליטר V6 עם 205 כוחות סוס, אך מומנט כמעט זהה, כך שבפועל הרכב הורגש חלש יותר.
המנוע החדש מציג זינוק משמעותי בתחום ההספק, המומנט וצריכת הדלק.
מדובר על מנוע 3.6 ליטר,גם הוא, כמו קודמו בתצורת V6, אך אל תטעו לחשוב כי המנועים זהים למעט הנפח, כי הם בפרוש לא.
ההספק עומד על כ- 285 סוסים בריאים, שיפור של כ-40% לעומת המנוע המוחלף (זוכרים שהינו מתלהבים ממאה ושמונים הסוסים של הסופה?), כך שהרנגלר החדש יכול לשוב להיות מלך הרמזורים בקטגורית הג'יפים (ובדרך לבייש כמה מ"ילדי ה-STI"). לא שזו מטרת הג'יפ ויש לזכור כי אני מגנה כל השתוללות בכבישים ציבוריים, אבל הרנגלר החדש מזנק מאפס למאה קמ"ש תוך 8.4 שניות בגירסה האוטומטית וסביב ה-7 שניות ואף פחות בגרסה הידנית. מרשים.
המומנט זינק לכ-353 ניוטון מטר (שיפור של כ-11% לעומת המנוע המוחלף) המושגים בטווח הגיוני ונעים של 4,800 סל"ד ולא בקצה הסקאלה, קרוב לקו האדום. שילוב זה של מומנט גבוה יותר, בטווח סל"ד נמוך יותר בצרוף תיבת הילוכים מתקדמת יותר (5 הילוכים, בהשוואה לארבעה הילוכים בתיבה הישנה), תרם רבות לשיפור צריכת הדלק. היצרן טוען לשיפור של כ 11% בצריכה בהשוואה למנוע הישן.
מבט בתמונות המנוע, יגרום לחדי העין להבחין בהעדרן של סעפות פליטה מחוברות לשני הראשים, כמקובל במנועים קונבנציונלים. לצורך חיסכון במקום ויצירת מנוע יותר קומפקטי, שולבו הסעפות בתוך המנוע עצמו והן אינן חלק נפרד וחיצוני למנוע. לשסתומים תזמון משתנה (VVT).
המנוע קל בכ-40 ק"ג מקודמו ועבר מספר שינויים ייעודיים לשימוש שטח לפני התאמתו לרנגלר. בין היתר, האלטרנטור מוקם בנקודה גבוהה יותר, לצורך הרחקתו ממקורות מים, מעברי יניקת האוויר הוסטו לצידו השני של המנוע ועוקת השמן תוכננה באופן שבו גם שיפועים חריפים במיוחד, לא ישפיעו על איכות הסיכה אותה יקבל המנוע.
כאמור, שתי תיבות העברה לג'יפ רנגלר לשנת 2012; הידנית, 6 הילוכים, אותה תיבה ששימשה את הרנגל גם בגרסת מנוע ה-V6 3.8 ליטר וגם בגרסת מנוע השש טורי 4 ליטר. אין כל חדש למעט הארכה קלה של ההילוך השישי.
התיבה השנייה, היא חדשה ברנגלר, אבל לא חדשה בעולם הרכב. מדובר בתיבה אוטומטית, בעלת 5 הילוכים. מקורה בחברת מרצדס, עדות לשיתוף הפעולה בין קרייזלר לדיימלר-בנץ לאורך העשור האחרון. התיבה הוצגה בשנת 2003 ומשרתת דגמים רבים של מרצדס וקרייזלר, כולל שידוך שלה למנועי HEMI V8, ללא בעיות מיוחדות. ההילוך הראשון בתיבה האוטומטית קצר יותר מזה ששכן בתיבה המוחלפת ומאפשר זחילה איטית למדי. ארבעת ההילוכים הנותרים, מרווחים יותר ומאפשרים מהירות שיוט גבוהה יותר ושיפור בצריכת הדלק.
הרנגלר מגיע עם 3 יחסי העבר, כתלות בדגם הנרכש, 3.21, 3.73 או 4.10.
שוב כתלות בדגם, רשימות האופציות הולכת וגדלה, כאשר בעיניי, פסגת השאיפות היא הרוביקון, עם דיפרנציאלים ננעלים מלפנים ומאחור, מוט מייצב מתנתק וגלגלי 32 אינץ'.
חיצונית, נעשו כמה שינויים קוסמטיים ומכאניים, אך הם מינורים למדי, ראוי אולי לציין שיפור קל בזווית הנטישה. שינוי אחד בו מתהדרים אנשי קרייזלר הוא שיפור אווירודינאמי במקדם הגרר, לי זה גרם לצחוק, קצת כמו שיפור אווירודינאמי בין בלוק שש סטנדרטי לבלוק איטונג...
נקודה חשובה לציון היא המחיר. בארה"ב, מחירו של הרנגלר החדש לא השתנה לעומת הדגם אותו הוא החליף, על אף אלפי השינויים שבוצעו בו. כל הכבוד לקרייזלר.
22,000$ עד 36,000$, כתלות בדגם ובגימור.
בשבילי?
לו הייתי חיי בארה"ב, רוביקון בבקשה, אנלימיטד, פנטסטאר, עם גיר ידני (בעצם גם האוטומטי יתקבל בשמחה).
לחיות איתו בישראל? תנו לי בבקשה רוביקון, אנלימיטד ידני, עם CRD (דיזל, כשיצא).
האמת? אני ממש מתחיל לחשוב עליו ברצינות (הילדים יסתרו גם בלי קופת חיסכון לאוניברסיטה, מי צריך השכלה גבוהה....).
תיבות ההילוכים החדשות:
http://img64.imageshack.us/img64/8324/wa580.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/64/wa580.jpg/)
http://img846.imageshack.us/img846/8084/nsg370.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/846/nsg370.jpg/)
מנוע הפנטסטאר:
http://img84.imageshack.us/img84/4691/163news09040801zchrysle.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/84/163news09040801zchrysle.jpg/)
http://www.youtube.com/watch?v=d6SI80F_wi0
רנגלר 2012:
http://img833.imageshack.us/img833/8610/wranglerunlimitedrubico.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/833/wranglerunlimitedrubico.jpg/)
http://img6.imageshack.us/img6/8860/jeepwranglerdrive11653.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/6/jeepwranglerdrive11653.jpg/)
http://img155.imageshack.us/img155/2054/2012jeepwrangler01opt.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/155/2012jeepwrangler01opt.jpg/)
http://img402.imageshack.us/img402/203/2012jeepwrangler10opt.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/402/2012jeepwrangler10opt.jpg/)
http://www.youtube.com/watch?v=75qRpbqD2CQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=TkWTi1vx46E&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=0wtnXBYt8d8&feature=relmfu
http://www.dailymotion.com/video/xkoe5l_2012-jeep-wrangler-unlimited_auto
http://www.youtube.com/watch?v=DqchqAHvhm4
כולם מדברים על הרנגלר החדש לשנת 2012 ורק אצלנו שקט בגיזרה?
חיפשתי אזכורים באתר,אך ללא הצלחה (או אולי זה רק אני ומנוע החיפוש שלא ממש מסתדרים, אז אם כבר היה אזכור, קבלו את התנצלותי).
בכל אופן, למי שמתעניין, כמה מילים, תמונות וסרטונים.
במה מתחילים? ברכבת הכח כמובן, שהרי היא זו שבזכותה נקרא הדגם של 2012 "חדש".
פנטסטאר (PENTASTAR) הכוכב המחומש של קרייזלר, זה השם החם של היום ,אותו קיבל המנוע החדש.
זהו מנוע ה-V6 המתקדם ביותר שיצא אי פעם תחת כנפיה של קרייזלר (עם קצת עזרה מפיאט).
עד שנת 2006, מנועו של הרנגלר (דגם הבנזין) היה מנוע הארבע ליטר, שישה צילינדרים בטור, המוכר והאהוב לכל חובבי הסופה. ההספק עמד על סביבות ה-190 כוחות סוס, שסיפקו לרכב תאוצות נאות ומומנט גבוה (319 ניוטון מטר). מנוע זה הוחלף במנוע 3.8 ליטר V6 עם 205 כוחות סוס, אך מומנט כמעט זהה, כך שבפועל הרכב הורגש חלש יותר.
המנוע החדש מציג זינוק משמעותי בתחום ההספק, המומנט וצריכת הדלק.
מדובר על מנוע 3.6 ליטר,גם הוא, כמו קודמו בתצורת V6, אך אל תטעו לחשוב כי המנועים זהים למעט הנפח, כי הם בפרוש לא.
ההספק עומד על כ- 285 סוסים בריאים, שיפור של כ-40% לעומת המנוע המוחלף (זוכרים שהינו מתלהבים ממאה ושמונים הסוסים של הסופה?), כך שהרנגלר החדש יכול לשוב להיות מלך הרמזורים בקטגורית הג'יפים (ובדרך לבייש כמה מ"ילדי ה-STI"). לא שזו מטרת הג'יפ ויש לזכור כי אני מגנה כל השתוללות בכבישים ציבוריים, אבל הרנגלר החדש מזנק מאפס למאה קמ"ש תוך 8.4 שניות בגירסה האוטומטית וסביב ה-7 שניות ואף פחות בגרסה הידנית. מרשים.
המומנט זינק לכ-353 ניוטון מטר (שיפור של כ-11% לעומת המנוע המוחלף) המושגים בטווח הגיוני ונעים של 4,800 סל"ד ולא בקצה הסקאלה, קרוב לקו האדום. שילוב זה של מומנט גבוה יותר, בטווח סל"ד נמוך יותר בצרוף תיבת הילוכים מתקדמת יותר (5 הילוכים, בהשוואה לארבעה הילוכים בתיבה הישנה), תרם רבות לשיפור צריכת הדלק. היצרן טוען לשיפור של כ 11% בצריכה בהשוואה למנוע הישן.
מבט בתמונות המנוע, יגרום לחדי העין להבחין בהעדרן של סעפות פליטה מחוברות לשני הראשים, כמקובל במנועים קונבנציונלים. לצורך חיסכון במקום ויצירת מנוע יותר קומפקטי, שולבו הסעפות בתוך המנוע עצמו והן אינן חלק נפרד וחיצוני למנוע. לשסתומים תזמון משתנה (VVT).
המנוע קל בכ-40 ק"ג מקודמו ועבר מספר שינויים ייעודיים לשימוש שטח לפני התאמתו לרנגלר. בין היתר, האלטרנטור מוקם בנקודה גבוהה יותר, לצורך הרחקתו ממקורות מים, מעברי יניקת האוויר הוסטו לצידו השני של המנוע ועוקת השמן תוכננה באופן שבו גם שיפועים חריפים במיוחד, לא ישפיעו על איכות הסיכה אותה יקבל המנוע.
כאמור, שתי תיבות העברה לג'יפ רנגלר לשנת 2012; הידנית, 6 הילוכים, אותה תיבה ששימשה את הרנגל גם בגרסת מנוע ה-V6 3.8 ליטר וגם בגרסת מנוע השש טורי 4 ליטר. אין כל חדש למעט הארכה קלה של ההילוך השישי.
התיבה השנייה, היא חדשה ברנגלר, אבל לא חדשה בעולם הרכב. מדובר בתיבה אוטומטית, בעלת 5 הילוכים. מקורה בחברת מרצדס, עדות לשיתוף הפעולה בין קרייזלר לדיימלר-בנץ לאורך העשור האחרון. התיבה הוצגה בשנת 2003 ומשרתת דגמים רבים של מרצדס וקרייזלר, כולל שידוך שלה למנועי HEMI V8, ללא בעיות מיוחדות. ההילוך הראשון בתיבה האוטומטית קצר יותר מזה ששכן בתיבה המוחלפת ומאפשר זחילה איטית למדי. ארבעת ההילוכים הנותרים, מרווחים יותר ומאפשרים מהירות שיוט גבוהה יותר ושיפור בצריכת הדלק.
הרנגלר מגיע עם 3 יחסי העבר, כתלות בדגם הנרכש, 3.21, 3.73 או 4.10.
שוב כתלות בדגם, רשימות האופציות הולכת וגדלה, כאשר בעיניי, פסגת השאיפות היא הרוביקון, עם דיפרנציאלים ננעלים מלפנים ומאחור, מוט מייצב מתנתק וגלגלי 32 אינץ'.
חיצונית, נעשו כמה שינויים קוסמטיים ומכאניים, אך הם מינורים למדי, ראוי אולי לציין שיפור קל בזווית הנטישה. שינוי אחד בו מתהדרים אנשי קרייזלר הוא שיפור אווירודינאמי במקדם הגרר, לי זה גרם לצחוק, קצת כמו שיפור אווירודינאמי בין בלוק שש סטנדרטי לבלוק איטונג...
נקודה חשובה לציון היא המחיר. בארה"ב, מחירו של הרנגלר החדש לא השתנה לעומת הדגם אותו הוא החליף, על אף אלפי השינויים שבוצעו בו. כל הכבוד לקרייזלר.
22,000$ עד 36,000$, כתלות בדגם ובגימור.
בשבילי?
לו הייתי חיי בארה"ב, רוביקון בבקשה, אנלימיטד, פנטסטאר, עם גיר ידני (בעצם גם האוטומטי יתקבל בשמחה).
לחיות איתו בישראל? תנו לי בבקשה רוביקון, אנלימיטד ידני, עם CRD (דיזל, כשיצא).
האמת? אני ממש מתחיל לחשוב עליו ברצינות (הילדים יסתרו גם בלי קופת חיסכון לאוניברסיטה, מי צריך השכלה גבוהה....).
תיבות ההילוכים החדשות:
http://img64.imageshack.us/img64/8324/wa580.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/64/wa580.jpg/)
http://img846.imageshack.us/img846/8084/nsg370.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/846/nsg370.jpg/)
מנוע הפנטסטאר:
http://img84.imageshack.us/img84/4691/163news09040801zchrysle.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/84/163news09040801zchrysle.jpg/)
http://www.youtube.com/watch?v=d6SI80F_wi0
רנגלר 2012:
http://img833.imageshack.us/img833/8610/wranglerunlimitedrubico.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/833/wranglerunlimitedrubico.jpg/)
http://img6.imageshack.us/img6/8860/jeepwranglerdrive11653.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/6/jeepwranglerdrive11653.jpg/)
http://img155.imageshack.us/img155/2054/2012jeepwrangler01opt.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/155/2012jeepwrangler01opt.jpg/)
http://img402.imageshack.us/img402/203/2012jeepwrangler10opt.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/402/2012jeepwrangler10opt.jpg/)
http://www.youtube.com/watch?v=75qRpbqD2CQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=TkWTi1vx46E&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=0wtnXBYt8d8&feature=relmfu
http://www.dailymotion.com/video/xkoe5l_2012-jeep-wrangler-unlimited_auto
http://www.youtube.com/watch?v=DqchqAHvhm4