צפייה בגרסה מלאה : תקינות בלמים-מה משמעות הקפיץ המשונה שמתחבר לקליפר? (מלווה בתמונה)
בוקר טוב לכולם, אחרי התעסקות עם הבלמים,גיליתי שהקפיץ הנ"ל נשבר באחד הגלגלים ואינו,יחד עם זאת הרכב עוצר בסדר גמור וגיליתי את זה במקרה. מישהו יודע מה המשמעות של החלק הזה מה הוא עושה וכיוב?
כמו כן גיליתי שקליפר עצמו,שמחובר בעזרת שניי קינג פינים בתוך מין בושינג מגומי,קצת משחק על ציא האורכי ,ז"א לא למטה למעלה בכיוון גלגול הגלגל אלא אם אני מושך בחוצה פנימה,לכיווני ולכיוון המנוע ,האם תקין?
תודה רבה לכולם,המשך יום מהנה ,אסף.
אם הבנתי נכון אז אתה מתכוון לקפיץ שמחזיק את הרפידות ביחד.
החופש ש"גילית" בקליפרים, בהנחה והבנתי את התאור שלך נכון, חיוני לעבודת הבלמים שכן נדרש חופש מסויים במערכת על מנת שהבלמים לא ינעלו.
אסף , בנוסף למה שמיכה (lizard) כתב לך והוא הבין נכון , אני אצרף את הכתבה +תמונות שהעליתי בשרשור שיפוץ הבלייזר שלי .
בין השאר הסברתי וצילמתי בדיוק על מה ששאלת עליו . מקווה שיהיה לעזר.
שחר .
נ.ב : asafk , נמרוד תזכורת .... :confused:תגובה: בסכנת הכחדה : בלייזר - תיעוד ושיתוף בתהליך השיפוץ
קליפר - פרק / כתבת השיפוץ
אז במקום להתלבש היום על הכננת פגוש החלטתי שזהו , הגיע זמן שיפוץ הקליפרים .
בפרוייקט הזה הרכב עומד (חלק מן הזמן ללא התנעה) כאשר עבדתי על תא המנוע ניתקתי חשמל
(אלטרנטור/סטרטר) מצברים , רצועות מנוע ועוד . בין לבין אני משתדל כשהיה ניתן , להניע ולהעיר את המערכ' ולשלב נסיעה קצרה .בפעמיים האלו , חוויתי קליפרים שנתפסו . בפעם הראשונה קליפר ימין ,
בשניה שמאל . בפעם הראשונה הוצאתי את הקליפר החוצה , נתתי כמה לחיצות בלם בכדי להוציא מעט את הבוכנה מהצילינדר ומעבר לשפת גומיית האבק . שייפתי אותה קלות עם בד שמיר ושטפתי עם נוזל
בלם. את המובילים / ברגים שייפתי גם כן (היו חלודים ובכך תרמו את חלקם לתפיסה) . זוהי הייתה רק
עזרה ראשונה בכדי שאוכל להגיע הביתה . גומיית האבק לא היתה קרועה , אבל הייתה מעט יבשה .
בפעם השניה כאשר נתפס קליפר שמאל , שוב, הוצאתי את הקליפר וכבר ראיתי ששפת גומיית האבק
קרועה (מבשר רעות על מה שהולך בפנים) ובנוסף , גומיות הבוקסות של המובילים שעל אוזני הקליפר
גמורות , עד למצב שנשארו רק שאריות מהן .
הבנתי את המסר , הולכים על שיפוץ קליפר 2 צדדים !
פירוק הקליפר מהרכב והבאתו ל ' דיסקל ' או ' למדביק ' לשיפוץ , לאחר בירור שלי , העלות היא
כ 480 שקלים לפני מע"מ לקליפר אחד . = תעשו את החשבון לזוג .
החלטתי על שיפוץ עצמי . הזמנתי קיט שיפוץ קליפר מ אוטו ליין שכלל : גומיית אטימה
וגומיית אבק X2 וקיט נוסף לדיסקיות שכלל : תותבים (בוקסות) לאוזני הקליפרים עבור המובילים
וגומיות קטנות וגדולות לאוזניים לבוקסות .
לעבודה ...
אז צילמתי ותיעדתי ע"מ שתוכלו לקבל מושג (למי שאין) אל תראו כתבה זאת כהמלצה עצמית לביצוע !
http://jplg.jeepologltd.netdna-cdn.com/images/warning_jeepolog.png
הורדתי גלגל כמובן , עם בוקסה אלן 3/8 פתחתי את זוג הברגים (מובילים) שתופסים את קליפר .
שימו לב , לפעמים יוצאת איתם גם הבוקסה (תותב) מאוזן הקליפר .
מרימים ומוציאים את הקליפר מן התושבת שלו (אם קשה - מברג יסייע) ומוציאים את הרפידות .
למי שפחות בקיא , שיניח אותם בצד בצורה בה הוציא ,ימין / שמאל לטובת החזרה מהירה ונכונה .
כשהקליפר בחוץ , מיקמתי חתיכת עץ בין הבוכנה לצידו החיצוני ע"מ שהבוכנה לא תיפגע בזמן
שליפתה החוצה .
כמה פימפומים על דוושת הבלם תגרום לה לצאת . עם יציאתה "נעלתי" / לחצתי את צינור הבלם
עם ג'בקה ע"מ לעצור את זרימת נוזל הבלם .
לאחר שמתרשמים מהג'יפה http://jplg.jeepologltd.netdna-cdn.com/images/smilies/confused.png, מוציאים את גומיית האטימה מהמגרעת שלה בחלל הצילינדר כמו גם את גומיית האבק .
ניקזתי את נוזל הבלם מחלל הצילינדר ולאחר מכן שטפתי טוב טוב במים . ניקיתי היטב ויבשתי לאחר מכן לטובת עבודת הליטוש עם בד שמיר (נייר מיים) . אפשר להשתמש גם בספריי קרבורטורים או ב WD 40
חשוב לבחון את הבוכנה בכל היקפה ולוודא שהיא לא אכולה כתוצאה מכניסת מים / לחות שחדרו דרך
גומיית אבק קרועה/יבשה . אם היא אכולה , זירקו ! אל תנסו אפילו ללטש ולהשמיש . הביאו בוכנה חדשה.
לאחר ליטוש טוב של חלל הצילינדר כולל המגרעת של גומיית האטימה ומגרעת גומיית האבק כמו גם
המגרעת שעל הבוכנה והבוכנה עצמה , שטפתי שוב במים היטב יבשתי ולאחר מכן שטפתי את חלל
הצילינדר והבוכנה בנוזל בלם .
הרכבה : מיקמתי את גומיית האטימה (הדקה) במגרעת שלה בחלל הצילינדר , לאחר מכן
כשהבוכנה עם נוזל בלם עליה בכל היקפה דחפתי את הבוכנה פנימה לחלל הצילינדר .
ההכנסה צריכה להיות סימטרית תוך יצירת לחץ שווה על כל היקפה . ניתן להשתמש בפלאח ברזל
שטוח חלק וללחוץ עליו עם קלייבה או עם ' תרנגול ' . בשום אופן לא לדפוק ובטח שלא עם פטיש .
אם הבוכנה ניכנסה לכם באופסייד וכרגע היא תקועה , לא יהייה מנוס מלחבר את הקליפר לצינור
הבלם ולפמפם על הדוושה בכדי לחלוץ אותה.
כשהבוכנה נכנסה כמעט עד המגרעת - מיקמתי את גומיית האבק . השתמשתי במקב שטוח
ובדפיקות קלות על היקפה (לא לנסות להכניס עם מברג) תקרעו את הגומיה .
לאחר מכן , חלצתי את שאריות גומיות המובילים / תותבים מאוזני הקליפר ומיקמתי את החדשות
בהכנסה למגרעת שלהם לא לפני שמרחתי עליהם משחת נחושת (מונעת החלדה ומשמשת
כסיכוך) תוכלו להשתמש בגריז .
אגב , גומיות קרועות / תותבים חלודים ומובילים חלודים יגרמו לעבודה לא תקינה של הבוכנה ויכולים להשפיע על תפיסתה כמו גם על אכילה לא סימטרית של רפידות הבלם . הפרשי בלימה יתבטאו היטב בין גלגל שכזה לקליפר בצד הנגדי שתקין ומתפקד היטב .
לטובת בדיקה שהכל יושב במקום ומתפקד היטב , חיברתי את צינור הבלם , שחררתי את הלחיצה של הג'בקה מהצינור " ופמפמתי " על דוושת הבלם בכדי למלא את חלל צילינדר הבוכנה בנוזל בלם ולגרום לה לצאת מעט .
כשראיתי שהיא מתפקדת היטב , אין נזילות וגומיית האבק במקומה , הכנסתי אותה פנימה
חזרה לטובת הלבשה על הדיסק .
ממקמים את הבוקסות / תותבים החדשים באוזני הקליפר בהכנסתם לגומיות .
לסיום , מיקמתי והרכבתי חזרה את רפידות הבלם טרם החזרת הקליפר למקומו .
כשהכל במקום , סוגרים את הברגים (שימו לב היטב שהרפידה הפנימית זאת שיושבת
על שפת הבוכנה לא מחליקה לכם מטה) וכשהכל במקום סגרתי את הברגים .
חיברתי את צינור הבלם , שיחררתי את הג'בקה ונוזל הבלם זורם פנימה .
השלמתי נוזל בלם בתא המשאבה המרכזית (אצלי DOT 3ׂ) שימו לב מה אצלכם ואל תערבבו
שני סוגי נוזל בלם שונים .
ולסיום - מנקזים אויר .
הערה : בסיום העבודה , חשוב מאד שתשטפו במים היטב כל מכלול שנוזל הבלם בא עימו במגע .
אחרת - הטיטניק אחרי 100 שנה במעמקים , תראה מבריקה לידו .
*מים מנטרלים את נוזל הבלם וכן... ! זוהי לא טעות שכל הכתבה קראתי לזה נוזל בלם ולא שמן בלם
ולא בכדי . זה לא שמן ! ומים מנטרלים אותו .
תודה רבה לחבר טוב שלי , פז , (למרות שהוא לא חבר כאן באתר ולא רואה את זה )
שהיה איתי ועזר לי מאד .
שחר .
<fieldset class="postcontent"> <legend>http://jplg.jeepologltd.netdna-cdn.com/images/BP-White/misc/paperclip.png תמונות מצורפות</legend> http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43764&stc=1&thumb=1&d=1307175230 (http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43764&d=1307175230) http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43763&stc=1&thumb=1&d=1307175227 (http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43763&d=1307175227) http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43762&stc=1&thumb=1&d=1307172540 (http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43762&d=1307175224) http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43765&stc=1&thumb=1&d=1307175233 (http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43765&d=1307175233) http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43766&stc=1&thumb=1&d=1307175236 (http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43766&d=1307175236) http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43767&stc=1&thumb=1&d=1307172537 (http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43767&d=1307175240)
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43768&stc=1&thumb=1&d=1307172553 (http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43768&d=1307175243) http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43769&stc=1&thumb=1&d=1307175246 (http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43769&d=1307175246) http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43770&stc=1&thumb=1&d=1307134757 (http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43770&d=1307175249) http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43771&stc=1&thumb=1&d=1307172563 (http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43771&d=1307175252) http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43772&stc=1&thumb=1&d=1307175255 (http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43772&d=1307175255) http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43773&stc=1&thumb=1&d=1307175258 (http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43773&d=1307175258)
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43774&stc=1&thumb=1&d=1307175260 (http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43774&d=1307175260) http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43775&stc=1&thumb=1&d=1307172544 (http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43775&d=1307175264) http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43776&stc=1&thumb=1&d=1307172560 (http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43776&d=1307175267) http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43777&stc=1&thumb=1&d=1307172547 (http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43777&d=1307175270) http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43778&stc=1&thumb=1&d=1307175273 (http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43778&d=1307175273) http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43779&stc=1&thumb=1&d=1307175276 (http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43779&d=1307175276)
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43780&stc=1&thumb=1&d=1307172550 (http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43780&d=1307175280) http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43781&stc=1&thumb=1&d=1307175282 (http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43781&d=1307175282) http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43782&stc=1&thumb=1&d=1307134748 (http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43782&d=1307175286) http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43783&stc=1&thumb=1&d=1307175289 (http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43783&d=1307175289) http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43784&stc=1&thumb=1&d=1307172557 (http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=43784&d=1307175293)
</fieldset>
שחר, זה "בקנה" (יותר מהר ממה שאתה חושב)...
אסף.
כ 480 שקלים לפני מע"מ לקליפר אחד . = תעשו את החשבון לזוג .
החלטתי על שיפוץ עצמי .
ו
</fieldset>
יפה וישר כוח,
אבל, אפשר היה לקנות 2 קאליפרים משופצים כולל רפידות מארה'ב בגרושים,
כן בגרושים
הערכה שלי כולל משלוח? קצת מעל ל100 ירוקים., לפחות זה רלוונטי לפרוייקט שלך.
מה שמביא אותנו חזרה לנושא העלות המזעזעת של חלקי חילוף בארץ הקודש....
תודה ג'ו אבל ... וזה אבל גדול .... , לא היה לי זמן לחכות עד שהמשלוח יגיע . הייתי חייב להתקדם בעבודה
שלי עליו ואני צריך אותו נוסע .
נ.ב : קליפרים / רפידות נחשבים עפ"י משרד התחבורע כחלקים בטיחותיים לא ? במכס זה היה נעצר בבדיקה כיוון שמדובר ב automotive part's
מה שאומר שהייתי אוכל את כל האלמנט אם הייתי מנסה להביא את זה במשלוח .
הספיקה לי פעם אחת עם הציריות וזה כשלא היה מדובר בחלק בטיחותי .
לגבי נושא העלות המזעזעת של חלקי חילוף בארץ הקודש ,,, עשה טובה , אל תזרע מלח על פצעים פתוחים וכואבים :mad: .
כתבתי וציינתי את זה כמה וכמה פעמים בשרשור השיפוץ .
שחר .
יפה וישר כוח,
אבל, אפשר היה לקנות 2 קאליפרים משופצים כולל רפידות מארה'ב בגרושים,
כן בגרושים
הערכה שלי כולל משלוח? קצת מעל ל100 ירוקים., לפחות זה רלוונטי לפרוייקט שלך.
מה שמביא אותנו חזרה לנושא העלות המזעזעת של חלקי חילוף בארץ הקודש....
א . הוא ביצע את העבודה לבד וזה יותר זול בהרבה מהמאה ירוקים.
ב . הייתי מעדיף ללקק את הקליפרים עם הלשון מאשר להביא אותם לארץ...
הייתי מעדיף ללקק את הקליפרים עם הלשון מאשר להביא אותם לארץ...
כשממשיכים להאכיל את המפלצת, אין סיבה להתלונן כשהיא נושכת,
ואגב, אין כול בעיות לשלוח אבזרים הידראוליים, עובר חלק, אפילו חלק מאד, ואני לא כותב את זה מתאוריה אלא מנסיון מעשי.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.