צפייה בגרסה מלאה : מצמד של מדחס מזגן (סופה)
היום כשנכנסתי למושב מנסיעה מנהלתית הרגשתי שהמזגן לא מקרר.
הרמתי מכסה מנוע וראיתי שמאוורר המזגן עובד- כלומר לא בעייה חשמלי בהפעלת המזגן.
מבט מעמיק יותר- וראיתי שהמצמד של המדחס מחלק, כלומא לא נכנס לעבודה רציפה אלה ב"מכות"
על שפת המצמד ראיתי שבבי מתכת.
בנוסף, נראה בעין שהמצמד לא יושב ממש ישר, כאילו יש לו זוית ממש קלה.
מעט הסטוריה:
לפני כ4.5 חודשים המערכת תוקנה אצל מזגניסט מאוד ידוע בקהילתנו. ( הלכה אחריות...)
במסגרת טיפול זה הוחלף מדחס.
אך הקלאצ' הועבר מהישן שדלף למשופץ שהורכב.
אציין שהמדחס המשופץ השמיע סוג של שריקה קלה מיומו הראשון.
ועכשיו קצת שאלות:
1. בסופה, ניתן להחליף מצמד מזגן מבלי להיכנס למילוי גז מחדש? או שיש אטימה כלשהו בעסק?
2. מצמדים כאלו "הולכים" הרבה או שזה משהו נדיר? אני מנסה להבין אם תקלה במדחס עצמו עלולה להביא לתופעה כזו?
לצורך העניין, המדחס מסצובב קשה כי אינו תקין, ולכן נפגע המצמד..?
יש דרך לבדוק תקינות של המדחס עצמו, לא אם הוא דוחס, אלא אם הוא מתנהל מכאנית כמו שצריך.
האמת, ממש ממש התבאסתי מזה.
במיוחד שזה רכב טיולים שטייל כמה ימים בכל חודש ולא נוסע ביומיום.
תודה-רבה.
אם אתה רוצה ,לעשות את זה לבד?קצת מסובך!
אם אתה הולך לאיש מקצוע,אז הוא לא אמור לחייב אותך,הוא שואב את הגז שלך,ואח"כ מחזיר..(תרצה המלצה?)צור איתי קשר@
גל
אולי יש לי את החלק הזה,אני אחפש לך...
סופת המדבר
02-09-11, 13:29
בעיקרון לא מסובך לפרק רק את הקלאצ ולבדוק מה קורה איתו לא קשור לגז
תפרק רצועה תפתח את הבורג המרכזי שיש על המדחס ואז אמור לצאת לך הקלאצ עצמו
שהוא מחובר רק על הציר עם שגם אחרי שהוא יצא
תראה את הפולי של הרצועה שיש לו מיסב באמצע (כי הוא מסתובב על ריק שהמזגן לו פועל)
אז או שנתחן השגם שמחבר את הקלאצ לציר או שהלך המיסב של הפולי
נ.ב
כשאתה מפרק את הרצועה
תסובב את הפולי החיצוני ביד ותראה מה קורה וגם את הקלאצ
ואחרכך תן למדחס + קבוע שהקלאצ ינעל ואז תראה גם מה קורה
וכמובן שאם תראה שמשהו לא בסדר אז תתחיל לפרק
(כל זה נאמר מהזיכרון הרבה זמן לא טיפלתי בכזה דבר)
אל תפרק לבד.
יש חולץ קלאץ מיוחד.
אם תפרק לבד אתה עשוי להגיע למצב של וסר יכולת לנסוע, כי לא תוכל להרכיב את הפולי והקלאץ חזרה.
בסביבות 250-300 ש"ח לפולי והחלפה, ואין צורך לגעת בגז של המזגן.
עמרי, סע אליו, תפוס אותו במצב רוח טוב ואם הוא הגון וישר כמו שאומרים (אני לא התרשמתי כלכך :) ), לא אמורה להיות בעיה.
לפחות חצי חצי בעלויות... באמת הרכב שלך בקושי נוסע, לא אמורה לקרות תקלה כזאת...
אם לא תסתדר, דבר איתי, שבוע הבא אני בפרוקיות בפ"ת ות"א
חברים תודה.
לאור האמור, נראה לי שלא יהיה חכם להתעסק בזה לבד.
נתחיל מבעל המקצוע שעשה את העבודה.
למרות שהאחריות פגה לפני חודש-חודשיים, גם לי נראה שנכון והוגן שהוא יתייחס לנ"ל כמקרה באחריות.
הרי גם אם טיילתי הרבה מאז התיקון (מה שלא קרה כי בקיץ אני ממעיט בטיולים) זה מסתכם בכמה עשרות ימים ולא מעבר.
אחזור לדווח. תודה!
משוך עמברייק :-)
זה רכב אמרוקאי (טוב אמריקאי)
ברוב המוחלט של הרכבים האמריקאים מערכת המזגן שונה מרכבים ארופאים ויפנים, והמדחס אמור להדלק-להכבות זה נקרא CYCLING
קצת בית ספר,
ברכבים לא אמרוקאיים, הלחץ במערכת נשלט ע'י ה EXPANSION VALVE
ברכבים אמרוקאיים, אין את זה, במקום יש ORIFICE TUBE וחיישן לחץ בצד היניקה, החיישן מכבה ומדליק את קלאטץ'
אז לפני שאתה מתחיל לשדוד את החשבון בנק,
חבר שעונים ובדוק מה הלחצים.
אם כבוד רב המזגנים עמוס יכנס פה....הוא יוכל להסביר לך מה קורה בעיברית צחה.
אולי הדיאגנוזה שלך נכונה, אבל על פי הסבר הבעיה, לא הייתי שם כסף על זה.
צודק, שווה לבדוק זאת בכל מקרה ובלי קשר.
עוד בטרם מחברים שעונים ניתן לבדוק חשמלית את חיישן הלחץ.
למרות שגם אם ברח גז זה יהיה מאכזב, אפילו מאכזב יותר...
כאשר מדליקים את המזגן, אם יש לחץ נכון במע' הקלאץ יכנס לפעולה ומתחילה פעולת הדחיסה, הלחץ הגבוהה במע' מתחיל לעלות והלחץ הנמוך מתחיל לרדת. אם הלחץ הנמוך יורד מתחת למינימום המזגן יפסיק את פעולת המדחס, גם אם הלחץ הגבוהה הגיע לנק' המקסימום הוא יפסק. אם חסר גז מהר מאד הלחץ הנמוך יורד לנק' המינמום והמזגן מפסיק ואז הלחץ עולה מיד עם ההפסקה ושוב חוזר חלילה נכנס ויוצא מפעולה. אם חסר הרבה גז המזגן לא יכניס לפעולה את המדחס כלל.
תבדוק דבר ראשון לחצים של הגז במע'.
דבר שני אמרת שהמדחס יושב עקום, תבדוק תושבת של המזגן, היה לי מקרה שבו התושבת נשברה וכל המדחס עמד עקום.
יניב
בהמשך להערה הנכונה של ג'ו, יצאתי יחד עם הפלוק לבדוק מה אומר חיישן הלחץ של המזגן.
נכון שהוא לא לא יספר לי מה הבעיה, אבל הוא יוכל להעיד אם במערכת אין גז למשל.
אומר לה בוקר טוב, מלטף את הכנף, משחרר כמה מנעולים ומניע.
ניגש למנוע, מתנת את שני החוטין מהחיישן, רוצה לבדוק עם פלוק אם החיישן פתוח או סגור- ואין סוללה בפלוק (איזה אידיוט אחד השאיר אותו דלוק- זה אני.. :) )
מפעיל מזגן, מגשר בין שני החוטים של החיישן- מזגן עובד פיקס.
מנתק גישור, מחבר דרך החיישן- מזגן עובד פיקס.
התעמקתי קצת במצמד, יש לי תחושה שהבורג האמצעי שלו לא ממורכז - אולי הציר של המדחס עקום...?!
איך יכול להיות שפתאום הכל עובד פיקס? שאתמול ראיתי בעיניים שהמדחס מחליק ולא מצליח להסתובב בצורה מלאה- ועכשיו הוא מקפיא את הקבינה?
אולי זה קשור איכשהו להתחממות של העסק, אחרי שהמנוע והמזגן עובדים כמה שעות המצמד מחליק או שהמערכת רואה בעיה בלחצים?
מה קורה כאן לעזאזל? ומה אני יכול לעשות באמצעים ביתיים כדי להבין איפה אני חי?
למרות שגם אם ברח גז זה יהיה מאכזב, אפילו מאכזב יותר...
לא צריך לאכזב בכלל
פיסיקה פשוטה, כול מערכת תחת לחץ, או בתחת לחץ, נוטה להשוות את עצמה עם האטמוספרה מסביבה
אם אתה על R134, זה בכלל בדיחה (מולקלות קטנות) והזבל הזה נוטה לנזול כמו וודקה בחתונה רוסית, נזילה של 400 גרם בשנה מקובלת בהחלט.
R12 קצת פחות נוטה לנזילות, אבל.....זה ענתיקה, החומר קרור שנוזל הכי פחות זה......מה שהמזגנאים שונאים יותר מכול דבר בעולם...
R12 זה מה קוראים "גז ישן"...?
הגז אחלה, ממנו אני לא מאוכזב.
במיוחד שאירח לי חברה בימים חמים במקומות יפים.
אבל אם מערכת אחרי תיקון גדול שורדת רק כמה ימים של עבודה.... זה מאכזב.....
לא היה הרבה זמן להתעסק עם זה.
האבחנה שלי היא שאכן זה הקלאצ' של המדחס.
נתתי לו ניקוי עם WD40 וזה עבד כמה ימים, וחזר למצבו הלא להיט.
הקלאצ' כאילו מתעייף אחרי זמן מה של עבודה ולא נתפס כמו שצריך.
מחפש המלצה לבעל מקצוע שיכול לבדוק ולהחליף לחדש.
אזור המרכז.
עדיף אחד שעובד בזריזות ולא ישרוף לי חצי יום על הסיפור הזה.
בנוסף, אם יש מישהו שעובד בשעות פחות סטנדרטיות- יהיה מצויין.
תודה-רבה!
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.