PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה לגבי יחסי העברה בסרן



hadtomer
10-09-11, 07:22
היי. בעוד כמה זמן אני אהיה בקוריאה-ואחד הדברים שבכוונתי לרכוש שם הוא סט יחסי העברה לסרנים (אפטרמארקט). אך אני לא יודע האם זה כדאי לי.

הסיפור הוא כזה- במקור הקיה שלי באה עם 205/70.ג'אנט 15. כעת יש עליה 235/75. יחס ההעברה המקורי בסרנים הוא 4.77. היחס שהקיט מציע הוא 5.38.

מטבע הדברים, בגלל הצמיגים , מעל 80 קמ"ש האוטו עגלה-וזה בעיקר מה שאני רוצה לפתור. אחת הבעיות היא ששיוט מתבצע בגלל הצמיגים בסלד מאוד נמוך. 100 לדוגמה מתבצע להערכתי ב2000 סל"ד.

כאן אני זקוק לעזרה-בעיקר חישובית- אני לא רוצה שיווצר מצב שאני מתקין את יחסי ההעברה (אני מדגיש-בסרן-לא בטרנספר) ומגלה שהקיט יותר מדי "עצבני"- כלומר השיוט יבוצע לי לפתע ב4000 סל"ד או השד יודע מה. בקיצר-אשמח לעזרה תחשיבית-האם בהתחשב ביחסי ההעברה שציינתי ובגדלי הצמיגים כדאי לי להרכיב את הקיט הזה?


נ"ב- בבקשה בלי תשובות מומחים בסגנון "ידוע לכל ששימוש בשופין פוזיטרוני מחוסם של סיגנט על רכבים שיש להם RTCD גבוה מביא לבלאי של יציקות הדיפלריום וזה, חשוב לציין, מניסיון של בעלי רכב כזה בחובזה הדרומית"-אני זקוק כאן למידע על כמה בערך הסל"ד שלי בשיוט יעלה והאם זה כדאי לי.

tooshey
10-09-11, 08:19
אתה לא רוצה תשובה פלצנית ? תעשה חשבון פשוט לבד.
חשב את ההפרש באחוזים בין מידת הצמיג החדש והישן.
חשב את ההפרש באחוזים בין יחס ההעברה החדש והישן.
אם הנתונים קרובים סימן שהשינוי שתבצע יהיה נכון ויחזיר את המנוע לתחום הסל"ד היעיל.
אם לא, חפש יחס העברה שונה.

בברכה, טושי

שחר-סופה
10-09-11, 11:09
או בפשטות ובהמשך ישיר לדברים של טושי , השאיפה שלך היא להחזיר אותו ליחס היצרן המקורי לאחר העליה במידות הצמיג .
על סמך הנתונים של יחס העברה המקורי (4.77) מול האפטרמרקט (5.38) והפרשי הגודל בין הצמיג המקורי לקיים , נראה שאתה בכיוון הנכון .
הפיצוי הוא מיטבי . הייתי מתקין בלי לחשוב פעמיים . כן וזה כדאי ! לדעתי כרגע בשיוט אתה על בערך 1900 . הסל"ד לאחר התקנת ה 5.38 יעלה לכדי 2150 - 2200 גג - סביר וטוב . לא דומה לתאור של 4000 פתאום שחשבת עליו .

שחר .

asafk
10-09-11, 11:58
עלית בערך ב 9 אחוז בקוטר (וברדיוס הדינמי).
יחס ההעברה הזה מפצה אותך ב 12 אחוז.

כלומר אתה תהיה מעט יותר איטי (סל"ד יותר גבוה באותה מהירות) מאשר המצב המקורי. לדעתי זה זניח ולך על זה. אם אתה רוצה לשייט בדיוק בנקודת העבודה המקורית של הרכב - אתה צריך יותר משהו לכיוון 5.20. אבל מויתר לחפש יחס העברה "בול".
מעבר לכך - לא נורא להיות עם יחס שמתקן קצת יותר מדי - משתי סיבות. הראשונה היא שהצמיגים מעט יותר כבדים - למרות שאני מניח שההבדל זניח, והשניה חשובה יותר - יחס העברה כזה יתן לך ביצועים טובים גם על 31, וכולנו יודעים שזה רק עניין של זמן.

אסף.

hadtomer
10-09-11, 14:02
מעולה. תודה טושי, שחר ואסף. לגבי ה31-

:)

m_gusman
10-09-11, 20:21
עכשיו בדקתי כי קראתי את השרשור -
ספורטאז' 2003 , 4 דלתות, ללא גגון ועם צמיגי יבואן (205/70/15)
במהירות 100 בשיוט (איילון, הלוך וחזור) סל"ד כ- 2600-2700.

-->