PDA

צפייה בגרסה מלאה : צמיג 35 אינץ על סרן דנה 30



TEDDY
10-09-11, 20:27
אהלן, הייתי רוצה לקבל חוות דעת מבעלי סופה שנוסעים תקופה ארוכה בשטח טכני עם צמיגים 35 אינץ על סרן דנה 30.
מה גרם להם שינוי הגדלת מידת הצמיג לטוב ולרע ,מבחינת עבירות ,בלאי מיכלולים, ונסיעה בכביש.
בבקשה תשובות רק מבעלי נהגים שנסעו בפלטפורמה זו, תאורטית אני מבין בדיוק מה המשמעות הכוללת של הרכבת מידה זו, ולכן אני רוצה רק מבעלי נסיון מעשי תשובות.
תודה רבה.

tzagi
11-09-11, 04:32
תאורטית אני מבין בדיוק מה המשמעות הכוללת של הרכבת מידה זו, ולכן אני רוצה רק מבעלי נסיון מעשי

התשובה(תשובות) תהיה סוביקטיבית ולא בהכרך תתאים למציאות שלך.
זה תלוי ותלוי ותלוי ותלוי,
יתכן שתקבל תגובה מבן טיפש עשרה(גם אם כרונולוגית הוא בשנות ה40+) והיא תהיה יום ולילה מהתגובה שתקבל מסוכן ביטוח בן 50+, ויתכן שלשניהם יש את אותו סט-אפ בדיוק.
אז מה שאתה יודע תאורטית, תופס, ויכול לקרות, זה רק תלוי למי ותחת איזה נסיבות, מה שרלוונטי לך, איך אתה אישית נוטה להיות מעורב ב"נסיבות"?
ה"חוזק חומרים" הוא לא כזה רלוונטי, מה שכן רלוונטי, נקרא באנגלית finesse
לפי מורפיקס זה:עִדּוּן, עֲדִינוּת, טַקְט; תַּחְבּוּלָה
לא יודע כמה אני מסכים עם התירגום שלהם. אבל זה בשכונה.

TEDDY
11-09-11, 07:14
לא מתאים בכלל אבל אפשר ללמוד לחיות עם זה בזהירות רבה :confused:

tzagi
11-09-11, 07:25
אולי אנגלית-אנגלית יעזור:
fi·nesse   [fi-ness] Show IPA noun, verb, -nessed, -ness·ing.
noun
1.
extreme delicacy or subtlety in action, performance, skill, discrimination, taste, etc.
2.
skill in handling a difficult or highly sensitive situation; adroit and artful management: exceptional diplomatic finesse.
3.
a trick, artifice, or stratagem.
4.
Bridge, Whist . an attempt to win a trick with a card while holding a higher card not in sequence with it, in the hope that the card or cards between will not be played.

BlackStar
11-09-11, 08:06
טדי
אחרי כמה שנים עם סופה דנה 30 קדימה על 33 על 12 וחצי ( לא ה35 שדיברתה עליו )
אני יכול להגיד לך שפעם אחת נסעתי קצת מהר בין בת שלמה לאזור חורשן כביש נוח קצת גבשושיות והופה חבורת טרקטורונים ברקס בכול הכוח אחד מהם הצליח להיכנס לי בתוך הצמיג ובום טרח נשבר הסרן במקום :) + נשברה הצייריה
חמש דקות אני מרים לך תמונה שתראה

BlackStar
11-09-11, 10:36
48140 48141 :)

six 4 life
11-09-11, 11:19
טדי
אחרי כמה שנים עם סופה דנה 30 קדימה על 33 על 12 וחצי ( לא ה35 שדיברתה עליו )
אני יכול להגיד לך שפעם אחת נסעתי קצת מהר בין בת שלמה לאזור חורשן כביש נוח קצת גבשושיות והופה חבורת טרקטורונים ברקס בכול הכוח אחד מהם הצליח להיכנס לי בתוך הצמיג ובום טרח נשבר הסרן במקום :) + נשברה הצייריה
ואיך זה קשור לגודל הצמיג?

lizard
11-09-11, 14:11
יש מנוף הרבה יותר גדול על הציריה והסרן.

לסופה שלה אתה רוצה להתקין את ה35 יש ציריות מחוזקות? אם כן, איזה ציריות? מאיזה חומר? יש כל מיני סוגים של ציריות מחוזקות.
בגדול ככול שהצמיג גדול יותר יש יותר מנופים על מכלולי הסרן.

BlackStar
11-09-11, 14:52
ואיך זה קשור לגודל הצמיג?

נו למה ?

במקרה שלי נסעתי עם 33 נסיעה מהירה ברקס חזק וטרקטורון ( חייב לציין שהטרקטורון יצא ללא נזק המשיך לנסוע חרגיל )
אבל זה היה הקש ששבר את דנה30 החמודה שלי אני מניח שהיה סדק פנמי לפני
זה מתקשר לצמיגים 33 שהיו על הרכב
ומתחבר עם ברקס בכול הכח = דנה30 כמו בתמונה

דרור ברלי
11-09-11, 15:00
שום סרן בעולם לא נשבר ככה סתם.
הסדק כבר היה שם ורק חיכה למכת החסד, לאותו שילוב קטלני של מכה+עומס קיצוני בבלימת חירום + המנוף שמייצר צמיג גדול וכבד שמורכב על חישוק רחב וכבד עם אופסט פראי.

TEDDY
11-09-11, 20:33
חברה אני יודע שצמיג 35 יותר כבד,יותר ישבור,יותר יהרוס,עושה עומסים על כל המכלולים,הורס בולגו'ינטים , הורס נאבות,שובר ציריות,הורס תנסיעה בכביש,הורס תמרכז כובד,הורס תתצרוכת דלק,ואפשר ככה להמשיך עוד שעה.
אבל אני רוצה לשמוע את זה ממי שעשה את זה ובכל זאת נשאר עם זה ומה הוא חושב על זה ביחס ל33 שהיה לו פעם ואיך הוא חי עם זה לאורך תקופה ארוכה ללא שינויים חוץ מציריות מחוזקות בצלבים.

riko
11-09-11, 21:19
מצטער מראש אין לי ניסיון עם צמיגים 35 אינץ , אבל עם 33 כן.
לדעתי נעילה שמחליפה את כל הקייס ( דטרוייט , ox ,arb ) ומחזקת את לב הסרן + ציריות 30 שיניים של ואנדורה (דנה 44 קדמי ) מותאמות לדנה 30 באורך + צלב 30 מ"מ + חיזוקים חיצוניים לגוף הסרן עצמו - יכולים להספיק ולהחזיק צמיג 35 , לא בתנאי תחרות , אלה בנהיגה שקולה ורגועה בשטח ..
אצלי זה מה שיש בדנה 30 ולדעתי הוא חזק יותר מדנה 44 קדמי , כי אסור לשכוח שמדובר בקורונה שעובדת ב- revers cut בדנה 30 , לעומת standart cut בדנה 44 קדמי , והשוני הזה מחזק את הדנה 30 ב- 30% לפחות לעומת הדנה 44 הקדמי .

דרור ברלי
11-09-11, 21:36
נשאלת השאלה: אם לנסוע כמו על ביצים, לחשוש לתת בגז (בסופה?.... לתת למנוע של הסופה להתבטא לפעמים, זה חלק גדול מהכיף), להיזהר ולפחד כל הזמן, אז מה הועילו חכמים? מה ייתן אותו צמיג 35 חוץ מהפוזה?...

TEDDY
11-09-11, 22:47
ייתן עבירות יותר טובה בטכני סלעי, שבשביל זה כנראה שאני יהיה מוכן לוותר על מהירות כח ובלאי מוגדל למיכלולים, ופוזה בכלל לא העניין אני נוסע עם 33 ובלי בודיליפט בשביל הפוזה.
האוטו נוסע ועובד יפה מאוד בטכני, אבל תמיד לא יזיק עוד גובה נקי לסרנים ולשלדה אם אפשר בלי שינויים דרסטים של החלפת סרן קדימה.

דרור ברלי
11-09-11, 23:31
עבירות תיאורטית טובה יותר, כן.

אבל דווקא בשטח טכני סלעי מופעל העומס הגדול....

sos4u
12-09-11, 00:21
ייתן עבירות יותר טובה בטכני סלעי, שבשביל זה כנראה שאני יהיה מוכן לוותר על מהירות כח ובלאי מוגדל למיכלולים, ופוזה בכלל לא העניין אני נוסע עם 33 ובלי בודיליפט בשביל הפוזה.
האוטו נוסע ועובד יפה מאוד בטכני, אבל תמיד לא יזיק עוד גובה נקי לסרנים ולשלדה אם אפשר בלי שינויים דרסטים של החלפת סרן קדימה.

בלי לפגוע,
אבל יש פה אחד שקוראים לו יוסי אפאצ'י, שנוסע עם גרנד צ'רוקי לבן, ועם צמיגי 31 [ !! ] ועובר ... כמעט כל דבר.
אז לא בטוח שהפתרון בשבילך הוא צמיג 35...
מצד שני,
יש תיעוד רב באתרים אמריקאיים, על גרנדים [ זה מה שעניין אותי, לכן לא חיפשתי על רנגלר... ] שנוסעים עם סרנים מקוריים D35 / D30 צמיגי 35, 33 במשך שנים ולא שוברים.

כנראה שכמו שכתב TZAGI, לא כל מה שרואים מכאן מתאים לשם, אבל בהחלט יכול לשפוך אור אחר על אותה תמונה ...

TEDDY
12-09-11, 07:40
קודם כל אני לא נפגע בכלל אין לי ממה.
דבר ראשון אני מכיר את אפאצ'י,נסעתי עם אפאצ'י ומכיר טוב מאוד את המקומות שהרכב שלו עובר ומכיר גם טוב מאוד את הפיצוצים שהרכב שלו עובר.
העניין הוא לא רק לעבור מיכשול אלה לשפר את הרכב בצורה הקיצונית ביותר ביחס לתקציב שיש.
וכל הגרנדים באמריקא

TEDDY
12-09-11, 07:47
המשך שרציתי לרשום בשורה האחרונה ולא יצא לי משום מה ואני לא מוצא את העריכה של ההודעה.

וכל הגרנדים באמריקה שנוסעים עם צמיג 35 וסרן דנה 30 ו35 נוסעים רק טכני עדין הצלבות פה ושם איזה מדרגה פה ושם ולכן כנראה הם לא שוברים.
ויותר אוטו יפה על הכביש.
אולי אני טועה אבל זאת דעתי על רכב עם משקל של גרנד צירוקי צמיגים 35 וסרנים 30 ו35.

lizard
12-09-11, 08:21
אוקי, מה התקציב? דנה 44 עם ציריות מחוזקות ו35" נחשב לבלתי שביר.
אולי אתה צריך להחליף את הסרן.

tzagi
12-09-11, 08:29
מיכה, סליחה שאני צריך לשאול,
האם אתה קורא את מה שאתה מקליד לפני שאתה לוחץ "שלח"
ובמקרה שהתשובה חיובית,
האם אתה מאמין לזה?

אולי פספסתי משהו ואתה צריך להגדיר מי בדיוק מחשיב את זה ל" לבלתי שביר."

BlackStar
12-09-11, 10:14
ייתן עבירות יותר טובה בטכני סלעי, שבשביל זה כנראה שאני יהיה מוכן לוותר על מהירות כח ובלאי מוגדל למיכלולים, ופוזה בכלל לא העניין אני נוסע עם 33 ובלי בודיליפט בשביל הפוזה.
האוטו נוסע ועובד יפה מאוד בטכני, אבל תמיד לא יזיק עוד גובה נקי לסרנים ולשלדה אם אפשר בלי שינויים דרסטים של החלפת סרן קדימה.

בודי ליפט נועד לפוזה ?
עם צמיג 35 תהיה חייב לתת לו "פוזה" כמו אתה אומר או שתחתוך את הפח של הרכב שתסובב את ההגה לא לחתוך תצמיג ( וזה במצב מאוזן )
ומה קורה בהצלבות קשות ? גם עם 33 אני מאמין שלא פעם שמעתה את הצמיג מנשנש את הפח במיוחד עם אין לך בודי ליפט לפוזה
:) אני מסך הכול מנסה איתך להבין מה יקרה עם 35 מהנסיון שלי עם 33 אל תכעס שנהרס לך השירשור בגלל שנותנים לך דוגמאות של 33
זה מה שנפוץ בארץ הקודש :) דרך אגב אני חושב ש לארז אוברלנד יש 4 BF חדשים 35 ללא שימוש

GodsFather
12-09-11, 10:33
טד, אתה מדבר על 35" לוונדורה נכון ?

lizard
12-09-11, 15:36
הפירטים4X4 מחשיבים את זה כלא שביר. כמובן שהכול יכול להשבר אבל דנה 44 עם ציריות מחוזקות וצמיגי 35 זה כבר תחרותי.


מיכה, סליחה שאני צריך לשאול,
האם אתה קורא את מה שאתה מקליד לפני שאתה לוחץ "שלח"
ובמקרה שהתשובה חיובית,
האם אתה מאמין לזה?

אולי פספסתי משהו ואתה צריך להגדיר מי בדיוק מחשיב את זה ל" לבלתי שביר."

tzagi
12-09-11, 16:58
מי אלה הפיראטים האלה?
שמעת את זה ממפקד הפיראטים או אולי ממנקה הרצפות?
זה היה כתבה טכנית או אולי ברבורים בסיגנון "סרן טויוטה לא יותר חזק מD35 בגלל ששניהם 8 אינץ' "

אולי את יכול לצרך קישור, מאד מעניין איפה קראת את זה.

TEDDY
12-09-11, 18:13
מיכה אם לא הבנת אין תקציב.
התקציב הוא לארבע צמיגים 35 משומשים וזהו!
כל השידרוגים שאתה מציע זה ברור מאליו ועולה הרבה כסף ולכן השרשור הזה נפתח על מנת לבדוק את הדרך הזולה שהיא רק צמיגים בתור התחלה ואם אפשר לחיות עם זה תקופה ארוכה בלי החלפה של סרן.
וההרגשה של התשובות שלך זה כאילו אתה לא באמת קורא את התגובות אלה מקשיב רק לעצמך כי כבר רשמתי שהציריות מחוזקות בצלבים ואני לא מעונין להחליף סרן.

מאיר רוטברג
12-09-11, 18:16
תקרא שוב את התגובה הראשונה של גו היקר. תקרא שוב. שאלת את מי שנוסע או את מי שמדבר ומדבר ומדבר. ?????אצלי לפני עשר שנים שעברתי ל 33 כל גאוני הדור דאז ואמר בעדינות רבה ״בלבלו ת׳מוח״ במקום ז..... תמוח שדנה 30לא יכולה להחזיק 33 אלו עובדות בכתובים .אם אתה פרא אדם ומשתולל עם הרכב תשבור גם דנה44 עם צמיג 31 וזה עובדות .צמיג 35לא ייכנס ברכב אם לא תשים בודי ליפט או תחתוך את כל הכנפיים כולל האחוריות וזו גם כן עובדה. דנה 30 זה לא סרן חלשלוש מי ששובר דנה 30 בתאונה עם טרטורון שמעיד שהטרקטורון המשיך בנסיעה זה סרן סדוק ופגוע ואין שום אפשרות אחרת בארה״ב הם נוסעים שנים עם סרן שכזה עם צמיגי 35 גם זה עובדה (צמיג 33ללא הגבהה דורש ספייסרים וואופסט משמעותי כדי לא לפגוע ולזה יש גם כן דאון סייד משלו. צמיג 33 או 35דורש ממך שידרוג משמעותי של מערכת הבילום מינימום ודיי לחכימא ברמיזה ואין כוונתי לרפידות טובות יותר. ההאצות של הסופה יירדו ואם יש לך רגל עדינה אין לך בעיה תקרא מה גו כתב לך בתור רדנק אמריקאי הוא לא רק בחור חכם ומבין הוא גם מפנה אותך למי. נ.ב גו׳. אמאשלך בת 50 פלוס. אישתי אומרת שלא עברתי את גיל 18 מנטלית כמובן

TEDDY
12-09-11, 18:22
בודי ליפט נועד לפוזה ?
עם צמיג 35 תהיה חייב לתת לו "פוזה" כמו אתה אומר או שתחתוך את הפח של הרכב שתסובב את ההגה לא לחתוך תצמיג ( וזה במצב מאוזן )
ומה קורה בהצלבות קשות ? גם עם 33 אני מאמין שלא פעם שמעתה את הצמיג מנשנש את הפח במיוחד עם אין לך בודי ליפט לפוזה
:) אני מסך הכול מנסה איתך להבין מה יקרה עם 35 מהנסיון שלי עם 33 אל תכעס שנהרס לך השירשור בגלל שנותנים לך דוגמאות של 33
זה מה שנפוץ בארץ הקודש :) דרך אגב אני חושב ש לארז אוברלנד יש 4 BF חדשים 35 ללא שימוש

במקרה שלי עכשיו בודיליפט יהיה רק פוזה ,האוטו עובד יפה ויחס מרכז כובד המשקל טוב ,והצמיגים בהצלבות לא נוגעים בכנפים עם הקפיצים שמורכבים.

TEDDY
12-09-11, 18:23
טד, אתה מדבר על 35" לוונדורה נכון ?

לא בשביל סופה מקוצרת.

סופת המדבר
12-09-11, 19:38
לדעתי כמו שדרור אמר
אם אתה שם 35 ותפחד לתת בגז (כי אין לך תקציב לחזק את כל האוטו) אז מה זה שווה?
ברור שאם רק ''תלטף'' את הדוושה אז כלום לא ישבר
אבל בישביל מה אתה שם 35 אם תפחד לנצל אותם

אני לדוגמא קניתי את הסופה עם 33 (והם עוד ברישיון) אבל בגלל שכל טיול נשבר משהו (כי מה לעשות קניתי סופה בשביל לתת בגז)
ולא היה לי כח ותקציב לחזק את כל האוטו אז עברתי ל31

דרור ברלי
12-09-11, 20:03
לא כל הזמן צריך לתת בגז.
אבל אם לבנות את האוטו ,אז כמו שצריך - ואפשר לבנות סופה על 33' ו-35' כמו שצריך, ושאפשר יהיה גם לתת לה בגז ולהינות בכל סוגי השטח בלי לפחד משבירות.
אבל לעניות דעתי הלא מבינה, לאנוס D30 מסכן לעבוד עם צמיגי 35, זה התפשרות., זה לקחת את הסרן לקצה המעטפת שלו ואולי קצת מעבר. התקציב שאין כרגע בשביל לבנות סרן דנה 44 מחוזק, ילך מהר מאוד על תיקונים בדנה 30 הקיים, אלא אם באמת תיסע כמו סבתא זקנה על ביצים. ואני, בשביל לנסוע כמו סבתא זקנה, הייתי קונה אוטו אחר, לא סופה.

אני ההיסטרי, הפולני הדאגן שאוהב מרווחי טעות ואוברקילים, אפילו לכבוד צמיגי 33 הייתי שואף לדנה 44 קדמי, או לפחות לציריות כרומולי וצלבים חזקים לדנה 30 הקיים. אז על 35?.....

ומה שמאיר רמז לכיוון שדרוג מערכת הבלימה, חשוב מכדי להתעלם מזה. גם על צמיגי 29 המקוריים הסופה לא עוצרת טוב, אז על 35?..... מהשמלמד שמי שרוצה להגדיל צמיגים ולעשות את זה כמו שצריך, מוכרח להכין חבילה יפה של כסף (צמיגים, יחסי העברה, שדרוג מכלולי סרן/החלפת סרן, שדרוג מקיף למערכת הבלמים, חיזוק מערכת ההיגוי +++++.......).

מאיר רוטברג
12-09-11, 22:31
ומה שמאיר רמז לכיוון שדרוג מערכת הבלימה, חשוב מכדי להתעלם מזה. גם על צמיגי 29 המקוריים הסופה לא עוצרת טוב, אז על 35?..... מהשמלמד שמי שרוצה להגדיל צמיגים ולעשות את זה כמו שצריך, מוכרח להכין חבילה יפה של כסף (צמיגים, יחסי העברה, שדרוג מכלולי סרן/החלפת סרן, שדרוג מקיף למערכת הבלמים, חיזוק מערכת ההיגוי +++++.......).[/QUOTE]הרשה לי לדייק:הידרו בוסט זה חובה בכל סופה אם בעליה רוצה לעצור מערכת הבילום שלה מיועדת לצמיגי 29. דנה 30 נעול arb עם ציריות מחוזקות וצלבים מחוזקים וחיזוק הסרן עצמו חיצונית עושים את העבודה מצוין בלי לרחם על הדוושה אבל בלי להתחרע על הרכב. בלי בודי ליפט תשכח מזה. קח בחשבון כי יילכו לך נאבות בערך צד בשנתיים בממוצע מקדימה

UNIX
17-09-11, 16:58
מאיר נתן לך תשובה יפה כולם מזיינים תמוח
להזכיר לך שלחבר טוב שלנו אמרו שאין מצב להכניס 33 לפאגרו
פעמונים ישברו משולשים יקרסו ושאר בלבולי ביצים
שורה תחתונה זה יעבוד ויעבוד יפה בודי ליפט קטן ואתה מסודר
אנשים צריכים להבין שכשיש לך צמיג גדול יותר אתה כבר לוחץ פחות חזק על הגז ופחות שובר
מי שובר ? נהג בעייתי שלא יודע לוותר ומנסה בכח

-->