התחברות

צפייה בגרסה מלאה : סוזוקי ג'ימני ידני או אוטומט



arrotaro
19-09-11, 12:03
אני עומד לפני רכישת ג'ימני, הדילמה העיקרית היא אם ידני או אוטומט, כמובן שהביצועים וצריכת הדלק עדיפות בידני, השאלה כמה זה משמעותי, ואיך הגימני הידני, ?
כמו כן יש לי תקציב למודלים 2004-2006 ב- 2005 התחלף הדגם הבנתי, מה השינויים בדגם החדש אשמח לדעת.


תודה מראש.

זרקו
19-09-11, 20:12
ראשית, ברוך הבא לעולם הזה...

שנית,כמו כל דבר בחיים שאל את עצמך : "מה המטרה"?
מה יהיה שימושו של הרכב? האם כפרייבט + שטח, האם רק שטח?
איזה שטח?
אני עם ג'ימני אוט' 2005 שזו השנה האחרונה בה היה את הדגם עם הידית במקום הכפתור ל 4X4.
כן, יש עוד כמה שינויים:
פגוש פחות נמוך
לא VVT
פחות 5-6 סוסים במנוע.
מעוצב פחות
כיסאות אחוריים מתקפלים פעמיים- הרבה יותר מקום
אני אישית הייתי מעדיף אותו- פחות חשמלי יותר מכני. מבחינתי עדיף.

צריכת דלק בין ידני לאוט' כמובן שיש יתרון לטובת הידני.
בשטח טוב יותר האוט'- יחסי העברה עדיפים ומנסיון אישי לא נתקלתי מעולם במצב שבו אמרתי- "למה לא בחרתי גיר רגייל".

אתה מוזמן לבוא והתרשם ולנהוג.

נועם 054-5795334

motorica.net
20-09-11, 14:59
אם מצאת ידני, קח ידני ורצוי VVT.
חזק יותר משמעותית, חסכוני יותר בדלק.
למרות מה שנאמר קודם, יחסי העברה קצרים יותר באופן משמעותי.
ואין את הצרות של הגיר האוטומטי.

פגוש גם ככה חותכים/מחליפים כנ"ל לגבי לוקרים קידמיים.

כל הנאמר בהנחה שאין לך בעיה עם דוושה שלישית.

Ranster
20-09-11, 15:12
אם מצאת ידני, קח ידני ורצוי VVT.
חזק יותר משמעותית, חסכוני יותר בדלק.
למרות מה שנאמר קודם, יחסי העברה קצרים יותר באופן משמעותי.
ואין את הצרות של הגיר האוטומטי.

פגוש גם ככה חותכים/מחליפים כנ"ל לגבי לוקרים קידמיים.

כל הנאמר בהנחה שאין לך בעיה עם דוושה שלישית.

+1

לאוטומטי יש יתרון אחד והוא מתבטא בקלות בה ניתן לתמרן בשטחים טכניים אבל על חשבון עומס אדיר על הגיר האוטומטי שסובל ולא מעט.
בידני אפשר להתגבר על זה בעזרת מצערת ידנית DIY :)

arrotaro
20-09-11, 16:39
חזרתי עכשיו מבדיקה של הרכב הליקויים היו:
סטיות הגה- צריך לעשות כיוון פרונט.
חלודה במיתלים
פנסים ראשיים פגומים כל פנס 1300 שקל( הבעיה היא שיש שריטות על הזכוכית שלהם כתוצאה מפוליש. יש אפשרות לטפל בזה בלי להחליף פנס? )???
שילוב הילוכים לא חלק.
בפועל בנסיעה לא מרגישים לא את שילוב ההילוכים הלקוי כיביכול. ואין סטייה של ההגה.
מה אתם אומרים שווה לרכוש אותו מחר?

sapog
20-09-11, 16:47
+1

לאוטומטי יש יתרון אחד והוא מתבטא בקלות בה ניתן לתמרן בשטחים טכניים אבל על חשבון עומס אדיר על הגיר האוטומטי שסובל ולא מעט.
בידני אפשר להתגבר על זה בעזרת מצערת ידנית DIY :)
רן, הצילום הוא מתוך הג'ימני שלך?

Ranster
20-09-11, 16:48
חזרתי עכשיו מבדיקה של הרכב הליקויים היו:
סטיות הגה- צריך לעשות כיוון פרונט.
חלודה במיתלים
פנסים ראשיים פגומים כל פנס 1300 שקל( הבעיה היא שיש שריטות על הזכוכית שלהם כתוצאה מפוליש. יש אפשרות לטפל בזה בלי להחליף פנס? )???
שילוב הילוכים לא חלק.
בפועל בנסיעה לא מרגישים לא את שילוב ההילוכים הלקוי כיביכול. ואין סטייה של ההגה.
מה אתם אומרים שווה לרכוש אותו מחר?

סטיות הגה - אין כיוון פרונט בג'ימני למעט כיוון TOE. כיוון פשוט שניתן לבצע לבד או במכון פרונט בעלות של פחות מ-200 שח.
חלודה במיתלים - הכוונה לבולמים? אם כן, זה ממש לא רלוונטי ובלי שום קשר, מדובר על קונפיגורציה של סרנים חיים ומוטות רדיוס בהם חלודה לא רלוונטית
פנסים ראשיים פגומים - יש סיכוי שאפשר להציל אותם. צריך לראות. בכל מקרה, זו סיבה טובה להוריד במחיר.
שילוב הילוכים לא חלק - אם עשית סיבוב וזה מרגיש לך בסדר אז לך על זה. מכוני הבדיקה מכניסים את הסעיף הזה באופן קבוע על מנת לשמור עליהם במקרה של תקלה בגיר ותביעה עתידית.

בהצלחה!

Ranster
20-09-11, 17:02
רן, הצילום הוא מתוך הג'ימני שלך?

כן. המנגנון פשוט מאוד ומורכב משיפטר של אופניים, כבל תואם, זווית 90 מעלות לעיגון הכבל (שהוברזה לצורך חיבור הכיוון העדין של הכבל) וחיבור U לעיגון לדוושה.
השתמשתי בנועל כבל חשמל (שפורק מהפלסטיקה שלו) כסופית לכבל.
הבניה התבצעה כמנגנון נפרד ולא תלוי בדוושת הגז.
אפשר לקבע את הידית ולשמור על סל"ד קבוע או להשתמש בה כגז ידני לכל דבר בדומה לטרקטורון כאשר הדוושה עצמה דואגת להחזיר את הידית למקום.

מאז התמונות ייצרתי זוית 90 מעלות חזקה יותר שמעוגנת בנוסף גם לבורג המקורי בקיר האש.


פשוט ועובד להיט!

ניבו
21-09-11, 17:33
מה זה הDIY הזה? זה פשוט לעשות את הדוושת גז ברכב במקום עם הרגל בידית ההילוכים? :|
אשמח לקבל הסבר. :]

Ranster
21-09-11, 18:26
DIY = Do It Yourself
וכן, מכוון שאלוהים לא ברא אותנו עם 3 רגלים, המצערת הידנית באה לעזור לך במצבים בהם אתה נדרש לעבוד עם הקלאץ, הברקס והגז יחדיו :)

ניבו
21-09-11, 18:34
חחחח אני לא רוצה להעליב אבל אני שומע פה טונים נשיים לגמרי.
יש הנד-ברקס. מדוע לא להשתמש בו? :]

Ranster
21-09-11, 18:40
יש הנד-ברקס. מדוע לא להשתמש בו? :]

לפחות במקומות בהם אני מטייל, הוא בטל ב-60 וזה לא משנה כמה תחזק אותו. (מה גם שהוא עובד על הציר האחורי בלבד)
בנוסף, זה מאפשר לך לשמור על מומנט קבוע ויציב בזמן טיפוס.

ניבו
21-09-11, 18:48
הוא לא נועד להחזיק את הרכב, פשוט משחקים בין השניים בין הגז עם הקלאץ' וההנדברקס. מסקרן אותי באיזה מקומות אתה נוסע, אשמח להתלוות אליך לטיול! =]
גם אם ג'ימיני ידני =]
זה אבל גומר את הקלאץ', לא?

Ranster
21-09-11, 18:58
וואלה. בוא תסביר לי בבקשה איך אתה מתחיל נסיעה כשהרכב בזווית של 50 מעלות נניח כשאחד הגלגלים האחוריים עומד על קצה מדרגה בלי להדרדר אחורה ולרדת ממנה. או לחילופין תחילת נסיעה במעלה עם דרדרת באחיזה אפסית.

זה גומר את הקלאץ אם אתה מחזיק את זה בנקודה ומחליט תוך כדי לסמן נ"צ במכשיר ניווט :p
זה רק לצורך התחלת נסיעה ולפרק זמן קצוב מאוד. זה בטח לא עושה נעים לקלאץ אבל גם הסלעים עליהם אתה מטפס לא עושים מסאז' לצמיגים שלך.

ניבו
21-09-11, 19:14
חחחח אתה צודק בחלק מהעניין. אשמח אם ניסע שנינו לאותם נקודות ואוכל להראות לך כיצד :]
בכל מקרה ממש אהבתי את הרעיון שלך, מסקרן אותי לראות את זה בפועל =]

רק קצת אם נחזור לנושא
אני ממליץ בחום ידני, גם צריכת דלק, גם יותר עניין של מכניקה לפי דעתי. גיר אוטומט אין לך שליטה על שום דבר, רק שים D וסע. בידני יש לך יותר שיקולים
בין אם זה בשטח ובין אם זה בכביש

ishc
22-09-11, 15:56
כן. המנגנון פשוט מאוד ומורכב משיפטר של אופניים, כבל תואם, זווית 90 מעלות לעיגון הכבל (שהוברזה לצורך חיבור הכיוון העדין של הכבל) וחיבור U לעיגון לדוושה.
השתמשתי בנועל כבל חשמל (שפורק מהפלסטיקה שלו) כסופית לכבל.
הבניה התבצעה כמנגנון נפרד ולא תלוי בדוושת הגז.
אפשר לקבע את הידית ולשמור על סל"ד קבוע או להשתמש בה כגז ידני לכל דבר בדומה לטרקטורון כאשר הדוושה עצמה דואגת להחזיר את הידית למקום.

מאז התמונות ייצרתי זוית 90 מעלות חזקה יותר שמעוגנת בנוסף גם לבורג המקורי בקיר האש.


פשוט ועובד להיט!

אם תהיה מחר אני אשמח לראות מקרוב. צחי 0547988744

-->