התחברות

צפייה בגרסה מלאה : כלי לחילוץ בוכנת קליפר מייצור עצמי (בנוגע לכתבה על "שיפוץ קליפרים בבלייזר" )



BackDoorMan
26-09-11, 12:57
המטלה של חילוץ בוכנת קליפר שקועה עמוק בתוך הצילינדר אחרי שהקליפר מחוץ לרכב ואין קומפרסור ליד תסכלה אותי כשגם נתקלתי באותו שלב, אז תיכננתי ובניתי לי כלי כזה למכונאי הביתי נטול אמצעי דיחוס חשמליים.
הפרוצדורה המתישה לשליפת הבוכנה מהקליפר:
ג'ק, פירוק גלגל, פירוק צינור הברקס משתי קצותיו , הרכבת קצה אחד לקליפר המיועד לשיפוץ,
הברגת קצה שני של הצינור בחזרה למערכת הבלימה, הוספה קבועה של נוזל בלמים יקר שמטפטף
בכל התהליך, סיפור של בערך שעתיים, ביחד עם המלחמות במציאת זוית הכניסה הנוחה של הברגה להברגה.
בקיצור... התהליך נראה לי מפגר ברמות , וחיפשתי משהו שיקל עלי.

נסעתי עם וונטיל לסמי מהאחים סמי בסלמה, מפעל מכובד לייצור צינורות ברקס (בין השאר עבור צה"ל)
הסברתי לו את מה שהתבשל לי בראש : צינור ברקס שבקצהו האחד בנג'ו ובקצהו השני וונטיל.
סמי ניסה להתחמק בתחילה בטענה שאי אפשר ללחוץ ונטיל עם ציפוי הגומי לצינור , והציע להדביק אותו
לצינור שהוא יכין לי, אבל נוכח התעקשותי גיבש הצעה הולמת יותר :
לקח גליל מתכת קטן וחרט אותו לטעמו.
קילפנו לגמרי עם סכין יפנית את הגומי מונטיל של צמיג רכב, אח"כ הלכתי לפנצ'ריה בסלמה
שם פורק הבפנוכו של הונטיל באופן זמני .

חזרתי לסמי והלכנו לפינת ההלחמה,
המבער הודלק, הוונטיל נטול הגומי חומם והולחם לגליל שנחרט מקודם.
אח"כ נחתך צינור ברקס לאורך שבחרתי כשבקצה אחד נלחץ בנג'ו, ובקצה השני
נלחץ המחבר המיוחד.


כשחזרתי לקליפר בבית חיברתי את משאבת האופניים לוונטיל, ואחרי 2-3 ניפוחים
יצאה הבוכנה בקלילות, 3 שעות עבודה הצטמצמו ל 2 דקות COOL.

http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/caliperpistonEjector1.jpg

http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/caliperpistonEjector12.jpg




http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/caliperpistonEjector13.jpg

אם מדובר באמריקאית כמו בסרטון הבא הפרוצדורה הרגילה המתישה פשוטה ומהירה הרבה יותר מברכב אירופאי.


http://www.youtube.com/watch?v=AMH0qabtNFo&feature=player_embedded

asafk
26-09-11, 19:09
אני מחלץ בוכנה על ידי מגרזת. במגרזת ידנית יש לחץ אדיר. הגריז מטיס בוכנה, גם מהתקועות ביותר, החוצה - בשניות. אבל זה רק למקרה של פירוק מושלם של הקליפר - כי את הגריז צריך לנקות.

אסף.

סופת המדבר
26-09-11, 19:45
אני לא מבין מה הבעיה בלהוציא את הבוכנה עם המשאבת ברקס
שולפים את הקליפר לא מנתקים את הצינור מפמפמים בברקס והבוכנה בחוץ (כמו שעשיתי לא מזמן (מה הבעיה אני מפספס משהו?)

נ.ב
בקשר למגרזת אצלנו בעבודה היא מגיעה מגרמניה בתור כלי עבודה סוג של ג'ק
והיא לוחצת בקלות 400 באר

יונתןמצפה
26-09-11, 20:08
מעולם לא שיפצתי קליפר של רכב, אבל שיפצתי כמה כאלו של אופניים....
השיטה הייתה לדחוף אקדח לחץ אוויר לחור הכניסה של השמן ולאטום עם האצבעות. אחרי כמה לחיצות הבוכנות יצאו החוצה.
אמנם מעולם לא ניסיתי את זה ברכב אבל נראה לי שזה יעבוד.
שווה לנסות

BackDoorMan
27-09-11, 00:27
ליונתן מצפה: הכלי נועד עבור מי שאין ברשותו קומפרסור , עם אקדח אויר זה אכן עובד היטב.

לסופת המדבר: אצלי הקליפרים שנועדו להשתלה נקנו מפירוק ועברו שיפוץ ע"י , כשקניתי אותם הבוכנה היתה שקועה כבר, וכדי להשתמש במשאבת הברקס
שברכבי רק כדי לחלץ את הבוכנה הפרצדורה מסורבלת מידי מאחר ואין את המחבר כמו באמריקאית שבסרטון בו הבנג'ו ניצב ב 90 מעלות לצינור השני .
בהברגת הבנג'ו חייבים לסובב את הקליפר הכבד ביחד עם צינור הברקס אחרת הצינור מתפתל סביב עצמו, צריך לדאוג שמפלס הנוזל בכוסית ישאר בגובה הנכון
,בקיצור לא ליקוק דבש למי שעשוי מגבינה.
ו

-->