BackDoorMan
26-09-11, 12:57
המטלה של חילוץ בוכנת קליפר שקועה עמוק בתוך הצילינדר אחרי שהקליפר מחוץ לרכב ואין קומפרסור ליד תסכלה אותי כשגם נתקלתי באותו שלב, אז תיכננתי ובניתי לי כלי כזה למכונאי הביתי נטול אמצעי דיחוס חשמליים.
הפרוצדורה המתישה לשליפת הבוכנה מהקליפר:
ג'ק, פירוק גלגל, פירוק צינור הברקס משתי קצותיו , הרכבת קצה אחד לקליפר המיועד לשיפוץ,
הברגת קצה שני של הצינור בחזרה למערכת הבלימה, הוספה קבועה של נוזל בלמים יקר שמטפטף
בכל התהליך, סיפור של בערך שעתיים, ביחד עם המלחמות במציאת זוית הכניסה הנוחה של הברגה להברגה.
בקיצור... התהליך נראה לי מפגר ברמות , וחיפשתי משהו שיקל עלי.
נסעתי עם וונטיל לסמי מהאחים סמי בסלמה, מפעל מכובד לייצור צינורות ברקס (בין השאר עבור צה"ל)
הסברתי לו את מה שהתבשל לי בראש : צינור ברקס שבקצהו האחד בנג'ו ובקצהו השני וונטיל.
סמי ניסה להתחמק בתחילה בטענה שאי אפשר ללחוץ ונטיל עם ציפוי הגומי לצינור , והציע להדביק אותו
לצינור שהוא יכין לי, אבל נוכח התעקשותי גיבש הצעה הולמת יותר :
לקח גליל מתכת קטן וחרט אותו לטעמו.
קילפנו לגמרי עם סכין יפנית את הגומי מונטיל של צמיג רכב, אח"כ הלכתי לפנצ'ריה בסלמה
שם פורק הבפנוכו של הונטיל באופן זמני .
חזרתי לסמי והלכנו לפינת ההלחמה,
המבער הודלק, הוונטיל נטול הגומי חומם והולחם לגליל שנחרט מקודם.
אח"כ נחתך צינור ברקס לאורך שבחרתי כשבקצה אחד נלחץ בנג'ו, ובקצה השני
נלחץ המחבר המיוחד.
כשחזרתי לקליפר בבית חיברתי את משאבת האופניים לוונטיל, ואחרי 2-3 ניפוחים
יצאה הבוכנה בקלילות, 3 שעות עבודה הצטמצמו ל 2 דקות COOL.
http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/caliperpistonEjector1.jpg
http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/caliperpistonEjector12.jpg
http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/caliperpistonEjector13.jpg
אם מדובר באמריקאית כמו בסרטון הבא הפרוצדורה הרגילה המתישה פשוטה ומהירה הרבה יותר מברכב אירופאי.
http://www.youtube.com/watch?v=AMH0qabtNFo&feature=player_embedded
הפרוצדורה המתישה לשליפת הבוכנה מהקליפר:
ג'ק, פירוק גלגל, פירוק צינור הברקס משתי קצותיו , הרכבת קצה אחד לקליפר המיועד לשיפוץ,
הברגת קצה שני של הצינור בחזרה למערכת הבלימה, הוספה קבועה של נוזל בלמים יקר שמטפטף
בכל התהליך, סיפור של בערך שעתיים, ביחד עם המלחמות במציאת זוית הכניסה הנוחה של הברגה להברגה.
בקיצור... התהליך נראה לי מפגר ברמות , וחיפשתי משהו שיקל עלי.
נסעתי עם וונטיל לסמי מהאחים סמי בסלמה, מפעל מכובד לייצור צינורות ברקס (בין השאר עבור צה"ל)
הסברתי לו את מה שהתבשל לי בראש : צינור ברקס שבקצהו האחד בנג'ו ובקצהו השני וונטיל.
סמי ניסה להתחמק בתחילה בטענה שאי אפשר ללחוץ ונטיל עם ציפוי הגומי לצינור , והציע להדביק אותו
לצינור שהוא יכין לי, אבל נוכח התעקשותי גיבש הצעה הולמת יותר :
לקח גליל מתכת קטן וחרט אותו לטעמו.
קילפנו לגמרי עם סכין יפנית את הגומי מונטיל של צמיג רכב, אח"כ הלכתי לפנצ'ריה בסלמה
שם פורק הבפנוכו של הונטיל באופן זמני .
חזרתי לסמי והלכנו לפינת ההלחמה,
המבער הודלק, הוונטיל נטול הגומי חומם והולחם לגליל שנחרט מקודם.
אח"כ נחתך צינור ברקס לאורך שבחרתי כשבקצה אחד נלחץ בנג'ו, ובקצה השני
נלחץ המחבר המיוחד.
כשחזרתי לקליפר בבית חיברתי את משאבת האופניים לוונטיל, ואחרי 2-3 ניפוחים
יצאה הבוכנה בקלילות, 3 שעות עבודה הצטמצמו ל 2 דקות COOL.
http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/caliperpistonEjector1.jpg
http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/caliperpistonEjector12.jpg
http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/caliperpistonEjector13.jpg
אם מדובר באמריקאית כמו בסרטון הבא הפרוצדורה הרגילה המתישה פשוטה ומהירה הרבה יותר מברכב אירופאי.
http://www.youtube.com/watch?v=AMH0qabtNFo&feature=player_embedded