PDA

צפייה בגרסה מלאה : דרושה עצה לחיבור גגון לרכב פתוח



TsA
04-10-11, 09:29
אז ככה:

סמוראי 97' פתוח- יש
סקיצה חובבנית לגגון- יש
חומרים- יש
רצון- יש
יכולת- יש

וכבר שנו חכמים, אם יש רצון ויש יכולת- גם פיל וגו'

השאלה שלי היא האם ללכת על הרעיון כפי שמוצג בסקיצה כלומר חיבור הגגון ישירות למרכב בשתי נקודות בארגז ועוד שתי נקודות בקשת ההתהפכות המקורית או שמא להשקיע עוד טיפה ולבנות פגוש ברזל אחורי ואליו לעגן את הגגון מאחורה ואילו במרכז הרכב, לעגן אותו לרוקר פאנלים הקיימים?

אני לא יודע מה ההשלכות של חיבור הגגון למרכב מבחינת חוזק החיבור (או לצורך העניין, מה הדרך הטובה ביותר לחבר אותו למרכב?), עמידות לאורך זמן, חוקיות וכו'

מבחינת חיבור לפגוש ברזל ולרוקר פאנלים בצד, הבעיה היחידה היא אסתטיקה... קצת כואב לי בעין לחשוב על זה


תודה על העזרה

ishc
04-10-11, 12:11
אני הייתי בונה כלוב פנימי מאחור ומלביש עליו את הגגון, לא אוהב את הצורת חיבור למרכב שהצגת, זה גם גורם לאוטו להראות כמו כלוב.

TsA
05-10-11, 17:27
כלוב התהפכות פנימי לא עומד על הפרק... יש למישהו רעיון איך לחבר בצורה הטובה ביותר את הפלאחים של הגגון למרכב?

רון נחמן
05-10-11, 19:46
אז ככה:


אני לא יודע מה ההשלכות של חיבור הגגון למרכב מבחינת חוזק החיבור (או לצורך העניין, מה הדרך הטובה ביותר לחבר אותו למרכב?), עמידות לאורך זמן, חוקיות וכו'

מבחינת חיבור לפגוש ברזל ולרוקר פאנלים בצד, הבעיה היחידה היא אסתטיקה... קצת כואב לי בעין לחשוב על זה


תודה על העזרה

מסכים איתך.
הסתכלתי קצת באינטרנט, ורוב הפתרונות דומים עד זהים לשלך, לדוגמא קלמיני: http://www.puresuzuki.com/safarirack.htm

ה (http://www.puresuzuki.com/safarirack.htm)יתרון של חיבור לבודי הוא אכן בעיקר אסטטי, אבל גם מבחינת חוזק - צינור שיעבור את כל הדרך עד לרוקרים יהווה מנוף רציני (משמע, מכה לא רצינית מדיי בחלק העליון תוכל לגרום לעיוות בזרועות).

החיסרון הגדול הוא כמובן חשיפת הבודי לחלודה עקב הצטברות מים בחיבורים, וקדיחת חורים לעיגון הגגון.

הפתרון הטוב ביותר (והכי מקצועי) שעולה לי באש כרגע הוא אנקר-נאט (אום-עיגון). 49636

זהו למעשה מעין ניט גדול עם הברגה, שדורש מכשיר מתאים לצורך עיגונו.
אתה קודח חור בגודל המתאים, מכניס את האנקר-נאט למקום, ומהדק בעזרת המכשיר, כך שהחלק המפוספס מתכווץ, והאום נצמד לפח (מבפנים).
אם תשים מעט סיליקון על שפת החור לפני העיגון, תקבל הגנה על החלק החשוף של הפח. בנוסף הייתי שם סיליקון איטום גם בדופן העליונה של הפלאח שמחבר את הגגון לרכב (מקום מועד להצטברות מים).

כמובן שיתרון האנקט-נאט על פני ניט רגיל הוא בחוזק החיבור, נוסף על היכולת לפרק ולהרכיב בנקל.

itay
05-10-11, 20:46
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=23337&highlight=%E2%E2%E5%EF+%EC%F1%EE%E5%F8%E 0%E9+%F4%FA%E5%E7

ז (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=23337&highlight=%E2%E2%E5%EF+%EC%F1%EE%E5%F8%E 0%E9+%F4%FA%E5%E7)ה הגגון שאני בניתי לפני 3 שנים. אין טיפת חלודה והכל בסדר, אני חיברתי לשמשה מקדימה.

איתי.

TsA
05-10-11, 21:44
רון, האום עיגון הזה נשמע מעניין. לא הכרתי את האופציה לפני. אתה יכול להביא קישור שעובד או להפנות אותי בה"פ למישהו שמספק אותם?
חיפשתי מידע נוסף עליהם ולא החכמתי יותר מדי.

איתי, השרשור שלך והתוצאה המעולה שהגעת אליה היו אחד הזרזים להחלטה לבנות גגון. החלטת בסוף להשתמש בפרופיל מרובע בגלל הקלות של הריתוך או כי לא מצאת צינור מעוגל נורמלי? אני חושב על לעשות את רוב הגגון בכיפוף צינורות ולחבר מה שצריך בחיתוך מעגלי עם מכונה ייעודית וריתוך.

-->