צפייה בגרסה מלאה : ג'ימיני לא נעול מוגבה וממוגן יצליח לעלות את מעלה זרון וסכיני דימונה ללא נזק?
ג'ימיני לא נעול מוגבה וממוגן יצליח לעלות את מעלה זרון וסכיני דימונה ללא נזק? השאלה מופנית בעיקר לבעלי ג'ימיני שעשו את המסלול הזה ?
אם מישהו פה התחכם וירד את המרזבה עם טריוס, אז גימיני יכול לעלות את מחמל / זיק/ וורדית בלי בעיה בכלל...
ועכשו בנימה קצת יותר רצינית , הכל בראש הנהג. ובקבוצה שאיתו. זרון וסכיני דימונה אינם מסלול קל, אבל עביר בהחלט. וכמו שכתב עדי עם מספיק עבודת מע"צ וגרירה במידת הצורך תוכל לעבור הכל.
החכמה, היא לעצור בזמן, לזהות את הקשיים ולתת פתרון מבלי לשבור דבר.
קח בחשבון, דבר נוסף, והוא אלמנט הזמן. המסלול ארוך ואיטי. והימים קצרים תודות לידידינו במשרד הפנים.
אם ותחליט לצאת , צא מוקדם ככל האפשר, כדי להקטין את הסיכוי להתקע שם בלילה. ותכננו מראש נקודות יציאה [ ויש רבות כאלה ] למקרה שתתעכבו, ותוכלו לצאת לכביש באור יום .
גבר....כבר ענו לך- כפי שכתב לך SOS- לרדת את המרזבה אתה יכול גם עם סקטבורד ולרדת את המצלעות אתה יכול בזודיאק-האינרציה ועבודות מע"צ עושים את שלהם וזה מצטלם יופי לפייסבוק.
לעלות... זה כבר סרט אחר. מעלה זרון, ככלל, אינו מעלה קשה. 15 דקות מים המלח עד כביש ערד סדום. הנקודה היחידה שבעייתית בו היא המדרגה- ומדובר במדרגה בת זונה- היא מורכבת ממדרגה בגובה של כחצי מטר עד מטר (תלוי כמה אבנים שמו), שישר אחריה יש סיבוב חד מאוד ימינה. שנים של עבודות מע"צ והרבה פודרה איכותית הופכים את המדרגה הזאת לחוויה שונה בכל שבוע. הפין (לא יפה לכתוב זין) הוא שמכיוון שישר אחרי המדרגה יש סיבוב חד, אז כל מי שחושב לגרור פשוט מושך אותך הצידה.... ככלל, מומלץ לבוא למדרגה הזאת נעול, אבל זה בפירוש לא חובה. עליתי אותה גם לפני התקנת הנעילה (כיוונים, ענני אבק) וגם אחרי (גאז עדין, ולמעלה).
לגבי הסכינים- תלוי מאיפה אתה נוסע. הסכין עצמו סלעי למדי ואין שם בעיית אחיזה, רק צריך צמיגים טובים.
מעלה זרון היום מלא בדרדרת בחלקו הראשון, עם הרבה אבנים ובולדרים משוחררים בעלייה.
רכב לא נעול יעובד לא מעט לעלות, ואם עברת את הדרדרת אז יש לך את המדרגה הגבוהה, אבל דוקא ממנה הייתי פחות מודאג כי לפחות יש אחיזה גבוהה בסלע החזק שלה.
סכיני דימונה?
יש 5, למי מהן אתה מתכוון?..
stavamrosi
07-10-11, 00:33
גימני, לא מוגבה ולא נעול ועם צמיגי כביש סטנדרטים עלה את משלט 21 בלי לשבור כלום ועם כיוון טוב ובנייה.
לגבי מעלה זרון - לא יודע
בראש השנה יצאנו למסלול של יואב קווה - סכיני דרומה מסלול מלא.
5 גיפים כולל 2 גימני - אחד סטנדרטי השני מוגבה + צמיגי שטח.
מעלה סילון - מסלול לא פשוט לגימני - המוגבה עלה, הגימני השני נגרר למעלה.
לא ממליץ לצאת למסלול עם גימני סטנדרטי...
גם אמבטיית כמריר לא פשוטה.
כפי שנאמר המסלול ארוך - יש לצאת מוקדם ככל האפשר.
גימני, לא מוגבה ולא נעול ועם צמיגי כביש סטנדרטים עלה את משלט 21 בלי לשבור כלום ועם כיוון טוב ובנייה.
השטח במעלה זרון לא דומה למשלט.
בחלק התחתון והארוך של זרון אין לך מה לבנות, זה מדרון עם פודרה ואבנים משוחררות.
למעלה במדרגה יש בהחלט מה לבנות כדי לעזור לעליה.
התשובה היא כן! יש לג'ימני (גם לא נעול) לחפש במסלולים מהסוג הנ"ל. בג'ימני, בוודאי אחד שהוגבה ומוגן, אין לך חשש גדול מנזקים, מה שכן, יכול להיות שבמדרגה כזאת או אחרת לא תצליח לעלות - ויהיה לך את השכל להודות בזה לפני שהאגו הגברי יכריח אותך להשתולל וכן לשבור משהו. כל עוד יש איתך בטיול כלי רכב עביר יותר, שכן יעלה למעלה לפניך, אז אין בעייה. קל מאד לגרור ג'ימני :D
+1
אומרים שנהג הוא וואחד פאקטור. הכוונה היא גם לנהג שיודע להגיד "עד כאן. חברו לי רצועה" כשהגיע למקום בעייתי.
לנסות תמיד אפשר ותמיד כדאי, אבל להכיר את המגבלות.
הג'ימני שלי עלה בהרבה מקומות שכנראה לא תוכנן לעלות בהם מבלי לשבור ומבלי לקלקל דבר.
גם הוא עלה את המשלט ואחרים ללא נעילה , אבל לא דין המשלט בו יש אחיזה כדין מעלה פודרתי מדורדר.
בשורה התחתונה- סע ותנסה. וכל עוד יש מי שיעזור וימשוך במידת הצורך אל תחשוש- אתה לא תשבור את האוטו.
בהצלחה
תודה רבה חברים
יש רצועות, שקלים ורכבים חזקים יותר שיכולים למשוך,את האגו שומרים למקומות אחרים :)
אני מכיר אישית ג'ימני אחד לא מוגבה ולא נעול (אבל עם צמיגי שטח) שעשה את המסלולים האלו, ורבים אחרים, יחד איתי (בסופה ובלנדרובר) לפני מספר שנים. הבעלים שלו התעקש שג'ימני לא צריך נעילה, והוכיח לי כל פעם מחדש שהוא צודק. הוא גם היה נהג מעולה לג'ימני, וזה חשוב.
היום ? המצב פחות טוב. אבל אפשרי. רק לדעת מתי לסגת, לבנות, או לגרור.
אסף.
קשה מאוד עד בלתי אפשרי למשוך מישהו בזרון, אין גישה לרכב המושך.
עלינו אתמול את זרון, יש שתי דרכים לעליה, דוך דרך הבור ימינה, בור עמוק, לא בעיה מסובכת לרכבים משופרים.
או לטפס את המדרגה ולקחת שמאלה, לעקוף את הבור ולעלות דרך המיסלעה.
עם קצת זהירות ותשומת לב לא אמורה להיות בעיה לג'ימיני לעלות, אולי אפילו בקלות יותר בגלל אורכו הקצר..
זרון הוא לא חלק משום "מסלול".
במידה ונהיה מסובך מדי, הרכבים שלא רוצים יורדים חזרה (ברוורס!) את המעלה ועושים את העיקוף על הכביש. (ממליץ ללוות אותם למטה)
סביר להניח שהם אפילו יספיקו לחכות לרכבים למעלה לפני שהם יגיעו.
סכיני דימונה זה סיפור אחר. יש הרבה אפשרויות, הרבה "סכינים", והרבה אופציות לעלייה בתוך המסלולים.
מה שכן, בכולם יש אלמנט קושי כזה או אחר.
אם הנהג חכם אז כן
במדרגה יש לג'ימני יתרון שהוא קטן מספיק בשביל לתמרן את הפנייה ימינה
סכיני דימונה - האמבטיה היא החלק הקשה אבל אפשרית בתכנון נכון ואולי משיכה
חשוב - צמיגי שטח מלא
סכיני דימונה - האמבטיה היא החלק הקשה אבל אפשרית בתכנון נכון ואולי משיכה
חשוב - צמיגי שטח מלא
למה אתם קוראים האמבטיה?
במסלול של כמריר?
אמבטית כמריר 31.166655 - 35.154793 היא ממש קרובה להר כמריר ,כ קמ דרום מיזרחת להר. כ 15דקות ליפני שמיתחברים לסכין הצפונית לפי המסלול של יואב קווה.
הבחור שאל על "סכיני דימונה", כשיש 5 מסלולים שונים שעולים/יורדים מהרכס.. וכל אחד מציב קושי שונה.
מה גם שמסלול כמריר (שכולל את האמבטיה) הוא לא טיפוס על סכין,
המזל הוא שלפחות אזהרות קשיי העבירות התייחסו למסלול הקשה ולא לאופציה הקלה.
אתמול היינו במסלול שכלל את סכיני דימונה(ע"פ יואב קווה).
לרכב לא נעול יהיה קשה מאוד לעלות את סכיני דימונה, המעלה במצב גרוע, דרדרת, פודרה וכמה מדרגות.
אתמול היינו במסלול שכלל את סכיני דימונה(ע"פ יואב קווה).
לרכב לא נעול יהיה קשה מאוד לעלות את סכיני דימונה, המעלה במצב גרוע, דרדרת, פודרה וכמה מדרגות.
את הסכין הדרומית אפשר לעלות עם גיפון- זה לא אומר שהוא לא מרשים... פשוט יש אחיזה לאורך כל הדרך, אין דרדרת כלל.
הסכין הצפונית אכן ניראת קשה לעליה ללא נעילה.
רבין
שלום,
עליתי ברכב סטנדרטי ואת סכין דימונה עדיין עם צמיגי הכביש המקוריים - מגן טרנספר בלבד שלא נשרט.....
המכוון שלי היה בטיול שטח ראשון שלו.....
נדמה לי שזו הדרומית פודרה בהתחלה ולאחר מכן סלע עם אחיזה ..... מספר מדרגות לא קטן אך עלה ללא בעיה, הפודרה הייתה יותר בעייתית......
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.