PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה לגבי שילוב הנעה כפולה בויטרה



robirob
12-10-11, 01:20
היי

רכשתי השבוע גיפ ויטרה שנת 96 אוטומט. זה אומנם לא הגיפ הראשון אבל רק כדי להיות בטוח סופית לגבי הדגם הזה:

האם אפשר להשאיר לוקרים נעולים מרגע הכניסה לשטח גם שאני לא משולב 4*4 כל הזמן ולנתק
את הלוקרים רק בדרך הבייתה ?

ואיך הכי בריא לשלב 4*4 HIGH- יש הילוך קטן ליד ההילוכים (אוטומט ). האם צריך לעצור עצירה מלאה
ובאיזה מצב ההילוך צריך להיות - ניוטרל פרקינג או דרייב ?

ואיך הכי בריא לשלב ל LOW?

ואם ישנם הערות או טיפים בשמחה...

חג שמח

רובי

ishc
12-10-11, 08:01
אפשר לשלב 4x4hi גם תוך כדי נסיעה, נדמה לי עד 30 קמ״ש. בשילוב ל״פרונט ספיישל״ צריך לעצור עצירה מוחלטת, להעביר לניוטרל ואז לשלב.
בהצלחה ;)

raanan
12-10-11, 08:59
אין בעיה להשאיר לוקרים ידניים נעולים גם כול השנה.
אני הייתי נועל אותם מתחילת החורף עד סיומו. כך כול פעם שהייתי מקצר פקקים הביתה לא הייתי צריך לצאת ולהתלכלך.
משמעות נסיעה עם לוקרים נעולים, זניחה (בתצרוכת דלק ובבלאי).

אפשר להעביר ולהוציא מ 4X4 HIGH בלבד תוך כדי נסיעה . אבל חשוב להזיז הידית תוך כדי עזיבת מצערת.
הכי טוב , לעצור, להעביר לניוטרל ורק אח"כ לשנות מצב בידית של הטרנפר .
בכול מקרה ל LOW וחזרה , חייבים עצירה מלאה וניוטרל.
אגב, המעבר והחזרה מ LOW , צריך לעשות בתנועה אחת מהירה והחלטית . לא להשתהות במצב הניוטרל שבטרנספר.

תהנה
רענן

mightyaad
12-10-11, 09:56
מצטרף לשאלה..
מתוך סקרנות מדוע צריך להעביר לLOW ב"החלטיות" ולא להשתהות בניוטרל?

shahav
12-10-11, 15:30
אם אתה מישתהה, אז ידמה לי כמה גגשים מאבדים את מהירות הסינכרון לחלוטין, ואז צריך לכבות את המנוע, לשלב ולהתניע מחדש.
רבין

eyal1979
12-10-11, 23:23
אין שום בעיה לנעול לוקרים ידניים מרגע הכניסה לשטח גם כשאתה לא משולב 4X4 ולנתק אותם עם היציאה.
בכל אופן לא מומלץ לנסוע על כביש ברכב כאשר אתה משולב 4X4High.


ברכב שלך (עם לוקרים ידניים) ניתן לשלב ל-4X4High תוך כדי נסיעה,אך תקפיד על הגה וגלגלים ישרים בזמן שילוב הידית, וכן גם במצב הפוך לחזור למצב 2H.


בויטארה עם לוקרים אוטומטיים מומלץ לעצור לחלוטין את הרכב(ללא צורך להעביר את התיבה האוטומטית לN או P) ואז לשלב ל-4X4High. כן גם במצב הפוך לחזור למצב 2H - זאת כדי לא לדפוק את הלוקרים האוטומטיים.


שילוב למצב 4X4Low מבוצע בעצירה מוחלטת של הרכב! , והעברת התיבה האוטומטית לניוטרל (בידני - לחיצה על הקלאצ' או מעבר לניוטרל) ורק אז שילוב לLow.


מצב ה-(N(Neutral בתיבת הטרנספר מיועד לאפשרות גרירת הרכב מהפרונט כאשר הגלגלים האחוריים על הקרקע ומסתובבים, ולמעשה מונעים את סיבוב ציר הטרנספר ע"י הדרייבשאפט.
שימוש נוסף הוא לבדיקות גיר\מנוע\רעשים למיניהם כאשר הרכב עומד וניתוק הגלגלים\דרייבשאפט למעשה מיחידת ההנעה של הרכב.


לכן, כל עוד הרכב עומד ולא זז, אתה יכול לשחק עד מחר עם ידית הטרנספר כולל להשאיר אותה במצב N.


תוריד Manual Owner מהאינטרנט הכל כתוב שם.
אם תרצה אשלח לך גם לינק להורדה.
חג שמח!

-->