PDA

צפייה בגרסה מלאה : פרויקט: נעילה קדמית Lokka לניסאן טראנו



tallevi
15-10-11, 10:16
קצת רקע -

ממה שאני הבנתי בשלוש השנים האחרונות של בירורים, לא קיימת נעילה קדמית לסרן הקדמי של הטראנו .
גם לסרן האחורי עד לא מזמן לא הייתה נעילה למעט הנשלטת של ARB , עד שדטרוייט החלו לייצר את האוטומטית שלהם, (סרן אחורי בלבד,החלפה של כל הקייס).
מבירורים ברשת הבנתי די מהר שדווקא במדינות עם תרבות שטח מפותחת והיצע שיפורי אפטר-מרקט בהתאם, כגון ארה"ב ואוסטרליה, הטראנו לא ממש קיים.
אממה , כשלומדים שהטרנו בעצם בנוי על פלטפורמה WD21 שזה בעצם הפת'פיינדר מהדור הישן, העניינים מתחילים להיות קצת יותר קלים, גם בגלל שהרכב הזה הרבה יותר מוכר במדינות שהוזכרו.

כך הגעתי לחברה האוסטרלית 4WD שמייצרת את ה- LOOKA. מבירור מוקפד עם הסוכן הנחמד העונה לשם TOM, הובהר שיש להם נעילה לסרן הקדמי של ה- WD21 שזהה בעצם לטרנו .דגם הסרן הוא R180A.
עלות – 600 דולר אוסטרלי כולל משלוח:

50749



...ועכשיו לעבודה:

פירוק הסרן מהרכב:
ריקון השמן מהדיפ'.
שחרור ציריות שמאלית +ימנית (6 ברגים כל צד).
שחרור צינורית נשם
שחרור גל הינע קדמי בחיבור לסרן.
פירוק מוט פיתול שמאלי.
שחרור התושבות: שתיים מקדימה ושניים של הגשר מאחורה בצדדים.
להוריד לרצפה...
50748 50751 50750


פירוק הסרן:
פרוק הספינדל הימני (הצינור המאריך את יציאת הסרן לציריה הימנית), axle tube.
ריקון השמן מהביצה במידה ולא נעשה בשלב הראשון.
פירוק מכסה קדמי(זה עם התושבת)
פרוק הבורג הנמצא במרכז הפלאנג' השמאלי,(בורג ארוך שמטרתו להצמיד את הפלאנג' השמאלי לקייס)
פירוק פלאנג'ים \ בתי מסב של הקייס משני צידי הביצה - לסמן עם קרנר כל צד.
לשמור את הפלאנג' בצד שלו עם השימסים שנמצאים בין הפלאנג' לגוף בכל צד, ע"מ שהכל יוחזר כפי שהיה ובמקום שהיה.
ברגע שהבתי-מסב בחוץ, הקייס "נשפך" החוצה.
50752 50753




פירוק הקייס:

שחרור הברגים שמהדקים את שני חצאי הקייס :

50716 50717

הפרדת שני החלקים:

5071850719 50720


הוצאת הסייד-גיר,הקרוס-שאפט עם ארבעת הסטליטים והשימסים שלהם:

507235072450725 50727


הוצאה של הסייד-גיר הימני:

50726

עכשיו, בסייד-גיר השמאלי מוצמדת אום מיוחדת שאליה בעצם מתחבר הבורג הארוך ששוחרר כמה שלבים קודם.
האום הזו לא קיימת בנעילה החדשה ויש לחלוץ אותה מהסייד- גיר ולהלביש אותה על הסייד-גיר של הנעילה.
האום מוצמדת חזק לחלק וגם צריכה להתלבש בלחץ רב בחלק של הנעילה.

5072850730


הרכבה של הנעילה:

הרכבת הסייד-גיר החדש עם השימסים הישנים בינו לבין הגוף בשני חצאי הקייס. (הצד השמאלי הוא הצד עם האום המולבשת!)

50731507325073350738


הרכבת הספייסרים:

50734


הרכבת הקרוס שאפט:

50735



מדידה עם עלי מרווח את המרווח בין הספייסר לקרוס שאפט בשני החצאים:

50736507375074150742

אצלי המרווחים היו מאוד קטנים ביחס למידות הדרושות, לכן שלחתי את השימסים להשחזה של 0.3 מ"מ בכל צד, (לא מעט!):

50729



התקנת שני חצאי הנעילה והלבשה של הפינים והקפיצים (קפיצים בקדחים הפתוחים; פינים בקדחים הרגילים):

5074350744507455074650747


הרכבת שני החצאים אחד על השני,בזהירות לא להפיל את הפינים\קפיצים ולהקפיד על הלבשה נכונה וטובה בין כל פין לקפיץ שלו).

סגירת הברגים והידוק.
בדיקת המרווח בין שני החצאים לפי הספסיפיקציות הבאות עם הנעילה.
הרכבה חזרה בסדר הפוך של הקייס לביצה, בתי המסב, פלאנג' ימני, בורג, מכסה, axle tube (ספינדל) והרכבה על הרכב.


5073150732507335073450735507365073750738 50739507405074150742507445074550747



לסיכום:

העבודה על הרכב לא קלה, הפירוק וההרכבה של הסרן הקדמי זו עבודה הרבה יותר קשה מפירוק הדיפ' האחורי.
קחו בחשבון שתצטרכו לבצע השחזת שטח לשימסים ע"מ להגיע למידות הדרושות. אז תתכוננו מראש שהעבודה לא תהיה רציפה.

בסופו של דבר הנעילה אצלי עובדת, ועובדת טוב.
ההרגשה בשטח עם הנעילה היא הגה טיפה יותר קשה, (טוב, אולי קצת יותר מטיפה), אבל צריך רק להתרגל.

בהצלחה.

טל.

shahav
15-10-11, 13:58
כל הכבוד טל שהרמתה את הכפפה של נעילה קידמית. אני זוכר שהעלתה את האפשרות של נעילה קידמית ליפניי כשנה:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=52188
לאחר ברור קטן אז, הבנתי שעלות הנעילה שולית ביחס לכמות העבודה וטיב העבודה שכרוכה בהתקנה שלה.
תתחדש.
רבין

Eitan_S
19-10-11, 12:24
יאללה, מוכן האוטו?
נמאס לבזבז שיחות טלפון על הזמנות לטיולים;)

איתן

zilbersh
20-10-11, 23:54
קצת רקע -


טל.

ראשית תתחדש ותהנה, ותחזור לספר איך "אחרי" לעומת "לפני"...
לי יש נעילה אחורית בטראנו ואני מאוד מאוד מאוד נהנה מימנה... (אגב לקח לי זמן עד שהבנתי כמה היא משמעותית ולכן בעבר הייתי פחות נחרץ...)
שאלה: במידה ועדיין אין לך נעילה אחורית למה להתחיל דווקא בהתקנת נעילה קדמית במיוחד כאשר המחיר למיטב זכרוני די דומה...

חג שמח...

shahav
04-12-11, 16:05
טל, איזה לוקרים יש לך מקדימה?
אתה חושב שעדיף לוקרים אוט' כאשר יש נעילה קידמית אוט' או שזה לא משנה?

אני כבר 6-7 שנים נוסע על טראנו עם הלוקרים המקוריים, ואפילו לא הצלבתי אותם עדיין...

רבין

tallevi
06-12-11, 22:15
היי רבין,

אצלי זה לוקרים אוטומטים, ואין שום משמעות לסוג הלוקרים כל עוד יש לוקרים.
בדגמים החדשים זה חיבור קבוע, וזה, לא טוב...


טל.

liron_al
07-12-11, 07:34
טל, גם בסופות אין לוקרים ועדיין מתקינים נעילה אוט'.. כל עוד אתה לא משולב, אין שום בעיה..

shahav
17-01-12, 14:19
טל,
עבר מספיק זמן, ספר קצת אך הנעילה הקדמית... ותזכיר לנו, מה יש לך מאחור? נעול גם שם או לא?

עוד דבר קטן שמעניין - מה קורה עם ה ABS? מאחור זה פחות מענין כי קיים קו בלם יחיד לציר כולו, אבל מקדימה ה ABS שולט על כל גלגל בניפרד, ומעניין אך הרכב יגיב ב 4x4 ונעילה קידמית... הניחוש שלי זה "בבכלל לא מרגישים אותו" ...

רבין

סוזי המשתוללת
05-08-13, 09:26
כל הכבוד לך !!!
השילוב של נעילה קדמית ש"מעלימה" את עיקר החסרונות של הifs עם המוגבל החלקה המקורי האחורי (בתקווה שהוא עוד מתפקד) ומהלך אחורי נדיב של הטרנו בהחלט מביאים אותו ליכולות עבירות מכובדות בתקציב מצחיק
אגב הנעילה האוטומטית
אם תלמד להרפות בעדינות מהדוושה תוך כדי הפניית ההגה תקבל משהו שלא קיים בנעילה נשלטת , וזה האופציה לשלוט תוך כדי תנועה ...!!!! ואז תראה שעדיפה אוטומטית מכל הבחינות !!!!
את זה אומר לך מישהו שחווה את שתיהן במשך שתי עשורים !!!

תתחדש

tzagi
05-08-13, 11:33
קצת היסטוריה קדמונית
סידרת R של ניסאן מובילה לאמצע שנות ה60
לרוב תיתקל בR160,R180,R200
לכולם היה טורסון מהמפעל (אופציה יקרה מאד וממש לא רלוונטיית היום)
בסך הכול סרן ממש מוזנח באפטרמרקט ויפה לראות שיש לו תמיכה(למרות שהיא יקרה רצח) אבל לא נופל בחוזק ממה שטויוטה יצרו אי פעם, וזה בלשון המעטה.

דרור ברלי
05-08-13, 11:35
סוזי, זהירות, בסוף מישהו ממעריצי ה-ARB עוד עלול להשתכנע שצדקנו במשך כל השנים האלה...

bizon
05-08-13, 13:45
שפו גדול ! כיף לקרוא מאחל לך המון הנאה מהסיפור הזה :) מעניין מה יהיה השיגעון הבא ....


מור

zilbersh
05-08-13, 14:32
כל הכבוד, דומני שאני הבאתי לראשונה את הנעילה האחורית של דטרויט שהזכרת ועכשיו אתה נותן לי רעיונות נוספים... :-) אחת השאלות שמאוד מעסיקות אותי היא האם הפרונט החלש משהו של הטראנו עשוי להחזיק מעמד עם נעילה קדמית - האם זה לטובתו ז"א יוריד מימנו עומסים או שדווקא ההיפך יגדיל את הסיכוי לנזקי שבר ובלאי מצטבר מואץ כתוצאה מהתקנת הנעילה הקדמית... אשמח לקבל התייחסות של מביני עניין....

shahav
05-08-13, 16:41
מי הוציא את הטרד הזה מנפתלין?
טל התקין את הנעילה *הקידמית* לפני שנתיים. לאחרונה הוא הוסיף גם נעילה אחורית אוטו...

טל - ספר קצת לחברה עם הטראנו, אך הנעילה הקידמית? יש לך עכשו ניסיון של שנתיים.
רבין

asafk
05-08-13, 18:21
מי הוציא את הטרד הזה מנפתלין?
טל התקין את הנעילה *הקידמית* לפני שנתיים. לאחרונה הוא הוסיף גם נעילה אחורית אוטו...

טל - ספר קצת לחברה עם הטראנו, אך הנעילה הקידמית? יש לך עכשו ניסיון של שנתיים.
רבין

חיכינו שטל ישלים את פרוייקט הנעילות... זה החלק הראשון וגם כבר יש מספיק קילומטרים בשטח עם הנעילה.

אגב, אותו דיפרנציאל 180 מ"מ נמצא גם בדגמים המאוד ספורטיביים של סובארו. כך שיש לו שוק שיפורי כביש ולא רק שטח מצד אחד, ובעלי סובארו 4x4 שרוצים נעילה אחורית, יודעים עכשיו מה לעשות.


אסף.

tallevi
06-08-13, 19:42
תודה חברים על הפירגון.

"סוזי המשתוללת" - לצערי אני כמעט ולא הרגשתי כל תועלת במוגבל החלקה בסרן האחורי. ובכל זאת הנעילה הקדמית סיפקה את הסחורה ועמדה בכל הציפיות, העבירות עלתה דרגה בצורה משמעותית.

אבל, כמובן שאין מה לעשות ורכב שטח שנוסע בשטח קשה מחייב שני סרנים נעולים, הנעילה הקדמית בלבד לא מספקת.

עכשיו אחרי שהתקנתי את הנעילה האחורית (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=77685) גם כן, זה נראה הרבה יותר משתלם.
אותי זה הדהים לראות את הרכב הזה מטפס על קירות ממצב סטטי...

יש גם מחיר... בשילוב 4X4, אתה משולב ונעול. אי אפשר להפריד את המצב הזה.
ושאתה אתה נעול מקדימה, ההגה קשה ומתנגד. לא תענוג גדול.

מה שקורה למעשה הוא נסיעה במצב 4X2 למשך רוב המסלול, ורק במעלה, אתה משלב, (בצהלה), גם את הקדמי.

זילברש - אם הבנתי נכון את השאלה, אז מן הסתם כן. ברגע שהסרן נעול ובמצבים של עומס קיצוני כמו במעלות קשים אין "שסתום פריקה" לציריות בצורה של גלגל מפרפר, כל העומס עלול להתנקז לציריה אחת ולגרום לה להתנפץ. אבל זה נכון באותה מידה ואף יותר גם לגבי הנעילה האחורית. לפרונט עצמו אין שום קשר לנעילה או לא. או, שבאופן כללי אתה עובר מכשולים בנסיעה איטית ומבוקרת ולכן הפרונט פחות סובל...


טל.

ניב151
06-08-13, 21:52
[
טוב אין מה לומר תתחדש, אבל תמשיך להנות.
תוכל לפרט יותר על תהליך היבוא, איך הוא שולח, מה עם מע"מ וכל האישורים?
אפשר גם בפרטי.

תודה
ניב

tallevi
06-08-13, 22:18
במקרה הזה הכל היה על השולחן לצערי.
נדרשתי לשלם משהו כמו 1200 ש"ח, הי"ד, על מכס ומע"מ.
כמו-כן נדרשתי לספק אישור ממשרד התחבורה לפי הספר.
מילאתי את כל הטפסים, מסרתי אותם במשרד התחבורה (בקבלה בשער), וקיבלתי אישור בדואר כשבוע וחצי-שבועיים לאחר מכן.


טל.

Amirst1
06-08-13, 22:49
טל, כל הכבוד !
אחלה פרוייקט! אני מאמין שיש לך טראנו אש !

07-08-13, 10:14
שאלה לפי מה שכתוב כאשר יש הפרש מהירות בין הגלגלים (בסיבוב) הנעילה אמורה להתנתק .
האם זה כך ? אם כן מדוע ההגה קשה ?
אני רוצה לבדוק התקנה כזו לפאגרו ארוך בנזין יש לך מושג אם זה מתאים ?
כמה בסוף יצא כול הפרוייקט כולל עבודה אם מותר לשאול

motorica.net
07-08-13, 10:22
ההתנתקות היא לא רציפה אלא רגעית ורק כשיש הפרשי מהירויות בין הגלגלים ומספיק אחיזה בין הצמיגים לקרקע.

shahav
07-08-13, 10:35
שאלה לפי מה שכתוב כאשר יש הפרש מהירות בין הגלגלים (בסיבוב) הנעילה אמורה להתנתק .
האם זה כך ? אם כן מדוע ההגה קשה ?
אני רוצה לבדוק התקנה כזו לפאגרו ארוך בנזין יש לך מושג אם זה מתאים ?
כמה בסוף יצא כול הפרוייקט כולל עבודה אם מותר לשאול

ראשית, עובדתית ההגה קשה יותר.סיבות יש הרבה:
* זה לא מתנתק מיד כשיש הפרשיי מהירות, הריי זו נעילה והיא צריכה לנעול. זה עיניין של עומסים, כלומר כמה מומנט מגיע מהמנוע לאומת כמה הסיבוב חד. זכור גם כי הנעילה מתפקדת גם בעת בלימת מנוע...

* לטראנו אין דיפ מרכזי, וזה מוסיף עומס רב בגלל הפרשי המהירות של הסרן הקידמי לאומת האחורי, הרכב נוטה להתיישר כדיי להשוות מהיריות בין הצירים.

למזלך, נידמה לי שבפגרו יש דיפ מרכזי ככה שהמצב יהיה פחות חמור.
אני דיי בטוח שיש LOKKA לדגם שלך, פשוט תבקר באתר שלהם, יש שם קטלוג מסודר.

רבין

avnerh
10-08-13, 18:09
טל כל הכבוד על היוזמה והביצוע, לא רשמת דגם ושנת יצור לרכבך,ברשותי טרנו 2004 מנוע 3.0 והנושא מעניין גם אותי האם תוכל לעדכן.

סוזי המשתוללת
15-08-13, 11:33
סוזי, זהירות, בסוף מישהו ממעריצי ה-ARB עוד עלול להשתכנע שצדקנו במשך כל השנים האלה...

arb זה טוב רק בתחזוקה מונעת .......
אני לא אוהב תחזוקה בכלל , זה דורש ממני לעבוד ולהתלכלך , ובגלל ה arb התלכלכתי הרבה...... כשהיא לא עבדה כמצופה
היום אחרי שיישרתי איתה קו "חמסה חמסה שום בצל" יש שקט בגזרה אבל ללא ספק אני מעדיף עשרות מונים את האוטומטיות לנגזרותיהן

טל כשarb נעול והסרן תחת אחיזה נניח על משטח סלע , אתה יכול ללחוץ על הכפתור ,אבל בפועל הנעילה לא משתחררת אל היא תחת "bind" - פיתול ולא תשתחרר עד שיירד העומס
בניעלה אוטומטית באותו מצב , תרגול של שחרור הרגל מהגז ביחד עם הפניית ההגה ייגרום לשחרור מוחלט ויקל על סיבוב ההגה
בכל מיקרה ,כשאתה מרגיש התנגדות לסיבוב על תילחם
הגה כח מקל בעניין הזה וגורם לתוחשה מוטעית כשבפועל העומס על מערכת ההיגוי גדול
כשיש התנגדות לסיבוב , מתקנים בטכניקת נהיגה , למשל נסיעה קצרה לאחור תוך שחרור העומס
ככל שתתרגל יותר תהיה טוב יותר ומדוייק יותר וככל שתלמד לשלוט בתגובות הרכב באמצעות דוושת הגז בלבד לא תרגיש כמעט בכלל את הנעילה האוטומטית בכביש גם ברטוב
מצד שני אם שכחת לנעול ונקלעת למצב חירום שמכת גז תוציא אותך ממנו , עם arb ודומיה תתהפך ואילו עם אוטומטית תצא מהמצב..

nirmmn
05-10-16, 12:17
הי
ללא ספק יופי של פרויקט !
אשמח לדעת, האם נעילה זו מתאימה לטראנו 2003 מנוע 3.0 ?
האם מומלץ יותר על בהנחה שאביא אותה עצמאית מחו"ל, ידוע לכם למי יש ניסיון בהתקנה שלה בטראנו ?

ניר

andy.shaked
05-10-16, 17:01
אני חושב שהנעילה לא מתאימה לדגמים עם מנוע 3.0. כי הסרנים שונים

tallevi
22-08-18, 10:30
עדכון.

המלצה שלי לאחר שלאחרונה נגזרו הפינים בנעילה, (5 שנים אחרי), לא להשחיז מדיסקיות המרווח הקיימות.
בשיפוץ שעשיתי הוספתי דיסקיות מרווח על הקיים , כ 0.25 מ"מ על הקיימות לכל צד.

את קיט הפינים והקפיצים ניתן להזמין מיצרן הנעילה, Lokka, בעלות של 35 דולר כולל משלוח.


סעו בדרכים טובות.



טל.

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

גיא
22-08-18, 11:01
יש גם את הנעילה הרוסית.

אלו הסרנים התואמים

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180822/ee257834d39cb0368102fcc423616310.png

אני חושב שדאטסון זה ווינר.

-->