tallevi
15-10-11, 10:16
קצת רקע -
ממה שאני הבנתי בשלוש השנים האחרונות של בירורים, לא קיימת נעילה קדמית לסרן הקדמי של הטראנו .
גם לסרן האחורי עד לא מזמן לא הייתה נעילה למעט הנשלטת של ARB , עד שדטרוייט החלו לייצר את האוטומטית שלהם, (סרן אחורי בלבד,החלפה של כל הקייס).
מבירורים ברשת הבנתי די מהר שדווקא במדינות עם תרבות שטח מפותחת והיצע שיפורי אפטר-מרקט בהתאם, כגון ארה"ב ואוסטרליה, הטראנו לא ממש קיים.
אממה , כשלומדים שהטרנו בעצם בנוי על פלטפורמה WD21 שזה בעצם הפת'פיינדר מהדור הישן, העניינים מתחילים להיות קצת יותר קלים, גם בגלל שהרכב הזה הרבה יותר מוכר במדינות שהוזכרו.
כך הגעתי לחברה האוסטרלית 4WD שמייצרת את ה- LOOKA. מבירור מוקפד עם הסוכן הנחמד העונה לשם TOM, הובהר שיש להם נעילה לסרן הקדמי של ה- WD21 שזהה בעצם לטרנו .דגם הסרן הוא R180A.
עלות – 600 דולר אוסטרלי כולל משלוח:
50749
...ועכשיו לעבודה:
פירוק הסרן מהרכב:
ריקון השמן מהדיפ'.
שחרור ציריות שמאלית +ימנית (6 ברגים כל צד).
שחרור צינורית נשם
שחרור גל הינע קדמי בחיבור לסרן.
פירוק מוט פיתול שמאלי.
שחרור התושבות: שתיים מקדימה ושניים של הגשר מאחורה בצדדים.
להוריד לרצפה...
50748 50751 50750
פירוק הסרן:
פרוק הספינדל הימני (הצינור המאריך את יציאת הסרן לציריה הימנית), axle tube.
ריקון השמן מהביצה במידה ולא נעשה בשלב הראשון.
פירוק מכסה קדמי(זה עם התושבת)
פרוק הבורג הנמצא במרכז הפלאנג' השמאלי,(בורג ארוך שמטרתו להצמיד את הפלאנג' השמאלי לקייס)
פירוק פלאנג'ים \ בתי מסב של הקייס משני צידי הביצה - לסמן עם קרנר כל צד.
לשמור את הפלאנג' בצד שלו עם השימסים שנמצאים בין הפלאנג' לגוף בכל צד, ע"מ שהכל יוחזר כפי שהיה ובמקום שהיה.
ברגע שהבתי-מסב בחוץ, הקייס "נשפך" החוצה.
50752 50753
פירוק הקייס:
שחרור הברגים שמהדקים את שני חצאי הקייס :
50716 50717
הפרדת שני החלקים:
5071850719 50720
הוצאת הסייד-גיר,הקרוס-שאפט עם ארבעת הסטליטים והשימסים שלהם:
507235072450725 50727
הוצאה של הסייד-גיר הימני:
50726
עכשיו, בסייד-גיר השמאלי מוצמדת אום מיוחדת שאליה בעצם מתחבר הבורג הארוך ששוחרר כמה שלבים קודם.
האום הזו לא קיימת בנעילה החדשה ויש לחלוץ אותה מהסייד- גיר ולהלביש אותה על הסייד-גיר של הנעילה.
האום מוצמדת חזק לחלק וגם צריכה להתלבש בלחץ רב בחלק של הנעילה.
5072850730
הרכבה של הנעילה:
הרכבת הסייד-גיר החדש עם השימסים הישנים בינו לבין הגוף בשני חצאי הקייס. (הצד השמאלי הוא הצד עם האום המולבשת!)
50731507325073350738
הרכבת הספייסרים:
50734
הרכבת הקרוס שאפט:
50735
מדידה עם עלי מרווח את המרווח בין הספייסר לקרוס שאפט בשני החצאים:
50736507375074150742
אצלי המרווחים היו מאוד קטנים ביחס למידות הדרושות, לכן שלחתי את השימסים להשחזה של 0.3 מ"מ בכל צד, (לא מעט!):
50729
התקנת שני חצאי הנעילה והלבשה של הפינים והקפיצים (קפיצים בקדחים הפתוחים; פינים בקדחים הרגילים):
5074350744507455074650747
הרכבת שני החצאים אחד על השני,בזהירות לא להפיל את הפינים\קפיצים ולהקפיד על הלבשה נכונה וטובה בין כל פין לקפיץ שלו).
סגירת הברגים והידוק.
בדיקת המרווח בין שני החצאים לפי הספסיפיקציות הבאות עם הנעילה.
הרכבה חזרה בסדר הפוך של הקייס לביצה, בתי המסב, פלאנג' ימני, בורג, מכסה, axle tube (ספינדל) והרכבה על הרכב.
5073150732507335073450735507365073750738 50739507405074150742507445074550747
לסיכום:
העבודה על הרכב לא קלה, הפירוק וההרכבה של הסרן הקדמי זו עבודה הרבה יותר קשה מפירוק הדיפ' האחורי.
קחו בחשבון שתצטרכו לבצע השחזת שטח לשימסים ע"מ להגיע למידות הדרושות. אז תתכוננו מראש שהעבודה לא תהיה רציפה.
בסופו של דבר הנעילה אצלי עובדת, ועובדת טוב.
ההרגשה בשטח עם הנעילה היא הגה טיפה יותר קשה, (טוב, אולי קצת יותר מטיפה), אבל צריך רק להתרגל.
בהצלחה.
טל.
ממה שאני הבנתי בשלוש השנים האחרונות של בירורים, לא קיימת נעילה קדמית לסרן הקדמי של הטראנו .
גם לסרן האחורי עד לא מזמן לא הייתה נעילה למעט הנשלטת של ARB , עד שדטרוייט החלו לייצר את האוטומטית שלהם, (סרן אחורי בלבד,החלפה של כל הקייס).
מבירורים ברשת הבנתי די מהר שדווקא במדינות עם תרבות שטח מפותחת והיצע שיפורי אפטר-מרקט בהתאם, כגון ארה"ב ואוסטרליה, הטראנו לא ממש קיים.
אממה , כשלומדים שהטרנו בעצם בנוי על פלטפורמה WD21 שזה בעצם הפת'פיינדר מהדור הישן, העניינים מתחילים להיות קצת יותר קלים, גם בגלל שהרכב הזה הרבה יותר מוכר במדינות שהוזכרו.
כך הגעתי לחברה האוסטרלית 4WD שמייצרת את ה- LOOKA. מבירור מוקפד עם הסוכן הנחמד העונה לשם TOM, הובהר שיש להם נעילה לסרן הקדמי של ה- WD21 שזהה בעצם לטרנו .דגם הסרן הוא R180A.
עלות – 600 דולר אוסטרלי כולל משלוח:
50749
...ועכשיו לעבודה:
פירוק הסרן מהרכב:
ריקון השמן מהדיפ'.
שחרור ציריות שמאלית +ימנית (6 ברגים כל צד).
שחרור צינורית נשם
שחרור גל הינע קדמי בחיבור לסרן.
פירוק מוט פיתול שמאלי.
שחרור התושבות: שתיים מקדימה ושניים של הגשר מאחורה בצדדים.
להוריד לרצפה...
50748 50751 50750
פירוק הסרן:
פרוק הספינדל הימני (הצינור המאריך את יציאת הסרן לציריה הימנית), axle tube.
ריקון השמן מהביצה במידה ולא נעשה בשלב הראשון.
פירוק מכסה קדמי(זה עם התושבת)
פרוק הבורג הנמצא במרכז הפלאנג' השמאלי,(בורג ארוך שמטרתו להצמיד את הפלאנג' השמאלי לקייס)
פירוק פלאנג'ים \ בתי מסב של הקייס משני צידי הביצה - לסמן עם קרנר כל צד.
לשמור את הפלאנג' בצד שלו עם השימסים שנמצאים בין הפלאנג' לגוף בכל צד, ע"מ שהכל יוחזר כפי שהיה ובמקום שהיה.
ברגע שהבתי-מסב בחוץ, הקייס "נשפך" החוצה.
50752 50753
פירוק הקייס:
שחרור הברגים שמהדקים את שני חצאי הקייס :
50716 50717
הפרדת שני החלקים:
5071850719 50720
הוצאת הסייד-גיר,הקרוס-שאפט עם ארבעת הסטליטים והשימסים שלהם:
507235072450725 50727
הוצאה של הסייד-גיר הימני:
50726
עכשיו, בסייד-גיר השמאלי מוצמדת אום מיוחדת שאליה בעצם מתחבר הבורג הארוך ששוחרר כמה שלבים קודם.
האום הזו לא קיימת בנעילה החדשה ויש לחלוץ אותה מהסייד- גיר ולהלביש אותה על הסייד-גיר של הנעילה.
האום מוצמדת חזק לחלק וגם צריכה להתלבש בלחץ רב בחלק של הנעילה.
5072850730
הרכבה של הנעילה:
הרכבת הסייד-גיר החדש עם השימסים הישנים בינו לבין הגוף בשני חצאי הקייס. (הצד השמאלי הוא הצד עם האום המולבשת!)
50731507325073350738
הרכבת הספייסרים:
50734
הרכבת הקרוס שאפט:
50735
מדידה עם עלי מרווח את המרווח בין הספייסר לקרוס שאפט בשני החצאים:
50736507375074150742
אצלי המרווחים היו מאוד קטנים ביחס למידות הדרושות, לכן שלחתי את השימסים להשחזה של 0.3 מ"מ בכל צד, (לא מעט!):
50729
התקנת שני חצאי הנעילה והלבשה של הפינים והקפיצים (קפיצים בקדחים הפתוחים; פינים בקדחים הרגילים):
5074350744507455074650747
הרכבת שני החצאים אחד על השני,בזהירות לא להפיל את הפינים\קפיצים ולהקפיד על הלבשה נכונה וטובה בין כל פין לקפיץ שלו).
סגירת הברגים והידוק.
בדיקת המרווח בין שני החצאים לפי הספסיפיקציות הבאות עם הנעילה.
הרכבה חזרה בסדר הפוך של הקייס לביצה, בתי המסב, פלאנג' ימני, בורג, מכסה, axle tube (ספינדל) והרכבה על הרכב.
5073150732507335073450735507365073750738 50739507405074150742507445074550747
לסיכום:
העבודה על הרכב לא קלה, הפירוק וההרכבה של הסרן הקדמי זו עבודה הרבה יותר קשה מפירוק הדיפ' האחורי.
קחו בחשבון שתצטרכו לבצע השחזת שטח לשימסים ע"מ להגיע למידות הדרושות. אז תתכוננו מראש שהעבודה לא תהיה רציפה.
בסופו של דבר הנעילה אצלי עובדת, ועובדת טוב.
ההרגשה בשטח עם הנעילה היא הגה טיפה יותר קשה, (טוב, אולי קצת יותר מטיפה), אבל צריך רק להתרגל.
בהצלחה.
טל.