צפייה בגרסה מלאה : היכן נמצא ה TPS ?
בצ'ירוקי....
המוצא הישר יבוא על שכרו :D
איך אני מגיע אליו?
תמונות יתקבלו בברכה...
תודה,
סער.
כמה אתה משלם????
TPS זה מנוע צעדים.
בחלק האחורי של בית המצערת מתחת לכניסת צינור האויר.
tps =חיישן מצב מצערת .
iac = מנוע צעדים (וסת זרימת אוויר בסרק )
ליתר דיוק
iac- idle air control
tps=throttle position sensor
ד"א סער.
בשבילך.
http://www.naxja.org/forum/archive/index.php/t-27430.html
חפש את הכבל מצערת. איפה שהוא מתחבר למצערת, הוא מסובב ציר. מהצד השני של בית המצערת, על אותו הציר, יושב החיישן.
אסף.
לאחר שלעיתים, בסרק, היתה נפילת טורים פתחתי וניקיתי את ה- TPS (ספרי מגעים + סמרטוט נקי ) גם על הברזל המסתובב המחובר לציר המצערת וגם בקונקטור עצמו.
כמו כן נותק הקונקטור של הרכיב המחובר ב- 90 מעלות נגד כיוון השעון מה- TSP על לוע האויר הנכנס (האם זה ה - iac = מנוע צעדים (וסת זרימת אוויר בסרק ) כפי שנרשם פה)
בהחזרה של החיישן למקומו היחידה לא נכנסה ישר אלא בזוית ואז מיושרת חזרה אל מול ההברגות בגלל התופסנים של מוט הברזל , האם נכון להרכיב כך?
הרכב מניע ועובד חלק אבל נורת Check engine דולקת
מה עושים?
מה הרגישות הזו?
בסך הכל קצת ניקיון
לעזרתכם אודה
נפילת הטורים בסרק לעתים נובעת מפיח במנוע צעדים. הוצא אותו, נקה עם ספירט, ותבדוק אם הוא עובד. איך בודקים? כשהוא מחוץ לבית המצערת, אבל מחובר לקונקטור, פתח סוויץ'. אתה אמור לראות אותו יוצא עד הסוף, וחוזר חזרה. אם יש לכלוך, הוא נתקע ולא יוצא עד הסוף.
אסף.
חשוב להזכיר כי נורת ה- check engine לא דלקה לפני הניקוי
כשמכניסים את החיישן מצב מצערת למקומו, הוא נכנס מסובב, ומתיישר מול הקפיץ שלו, כשסוגרים את הברגים. שים לב שאפשר להרכיב את החיישן הפוך- ואז תהיה תקלה. חוץ מזה, חשוב שכל הניתוקים והחיבורים יהיו עם סוויץ' סגור- אחרת עלולות להיווצר תקלות רפאים במערכת. לעת עתה, אפס את המחשב (נתק את המצבר לכמה דקות) ובדוק שוב תקלות.
אסף.
אם "איפוס" מחשב ע"י ניתוק המצבר לא יצליח אז אין מנוס מלגשת למוסך כדי שיתחברו עם מחשב/סורק אבחון ויקראו התקלה הרשומה במחשב נהול המנוע ואז או שיש לתקנה או לבצע מחיקת תקלה מבוקרת.
בברכה - רפי לין :)
אל תנתק את המצבר ע"מ לאפס את המחשב.
זה לא יאפס אותו.....
איפוס המחשב בצירוקי מעל 98 (אלו עם מחשב ODB2)
מתבצע בעזרת הסקנר (וכך גם קוראים תקלות)
אם תנתק את המצבר ויש לך רדיו מקורי, תתצרך להכניס קוד שירות ע"מ להפעיל שוב את הרדיו.
סער.
טוב
נורת ה- check engine כבתה לאחר מספר התנעות אני מאד מקווה שישאר כך, אבל המנוע עדיין נופל, לעיתים, בטורי סרק.
אנקה את ה iac ונראה אז.
אגב בהנעה נשמעת שריקה של החגורה של המנוע. במוסך אמרו לי כי משהו "בדרך".
האם יכול להיות שהרכיב שמתקשה להסתובב גורם לירידת הטורים בסרק?
לגבי קוד הרדיו אני מסודר - זה אחד הדברים שהבעלים הקודם הקפיד להעביר לי וכבר היה לי שימוש בקוד הזה (סער תודה !)
חנן-ג'יפולוג
29-05-05, 10:20
שריקת רצועה לאחר התנעה זה עניין נפוץ מאוד, בגלל שהאלטרנטור מנסה לעבוד בתפוקה גבוהה , מתנגד לסיבוב והרצועה מחליקה, במיוחד כשהיא יבשה או לא מתוחה מספיק. אין צורך להילחץ מזה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.