התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מעבה מזגן צריך החלפה..



gavri
18-10-11, 21:36
ערב טוב לכולם...
ככול הנראה המעבה מזגן בסוזוקי וירה 97 עשה את שלו...
(הוחלף מדחס מייבש פעמיים כל המערכת עברה שטיפה רצינית וגם הוחלף מאורר המעבה לגדול וחזק יותר)
כל אחד מהדברים שרשמתי עשו שינוי קל אבל עדיין זה לא זה.
שהרכב עומד ולא זז - המזגן לא מקרר בצורה הרצויה ...מתחלים נסיעה ( מה שמחדיר גם את הרוח למערכת הקרור) מזגן חוזר לעבודה.

ולכן המסקנה זה - המעבה צריך חילוף.

איפה ניתן לעשות זאת?
עליות שדבר כזה עתיד לעלות?

רב תודות לכולם

ישי.פ
18-10-11, 21:45
גם אצלי יש את התופעה הנ"ל
לפי מה שאני יודע, אם המעבה אינו דולף אז אין איתו בעייתיות (אלא אם העלים שלו סתומים)
בדרך כלל אם בנסיעה או בסל"ד גבוהה המזגן מקרר, אז הבעיה היא במדחס (בשפת המזגנאים מדחס חלש)
כלומר הוא לא בונה לחץ בערכים הנדרשים

e-sheta
18-10-11, 21:54
הבעייה בדרך כלל היא לחצים לא תקינים האם הוחלף שסתום בקו נוזל בהחלפה שבוצעה אצלך , ייתכן שזה הגורם לחוסר תפוקה במדחס הוא שהוחלף מדחס עייף ולא חדש.

gavri
18-10-11, 22:44
גם אצלי יש את התופעה הנ"ל
לפי מה שאני יודע, אם המעבה אינו דולף אז אין איתו בעייתיות (אלא אם העלים שלו סתומים)
בדרך כלל אם בנסיעה או בסל"ד גבוהה המזגן מקרר, אז הבעיה היא במדחס (בשפת המזגנאים מדחס חלש)
כלומר הוא לא בונה לחץ בערכים הנדרשים


אכן יש בעיה בלחצים אבל זה מסתדר בסל"ד גבוה אלה רק בנסיעה..
המעבה אינו דולף כלל , אם יש בעיה בעלים או שסתומים...לא יודע כיצד אוכל לבדוק זאת?

המדחס לא חודש אלה משופץ הוחלף ע"ע עופר קצב -איש זהב!! מאוד התרשמתי ממנו.
כיצד אוכל לדעת בוודאות שזה המדחס?

gavri
18-10-11, 22:48
הבעייה בדרך כלל היא לחצים לא תקינים האם הוחלף שסתום בקו נוזל בהחלפה שבוצעה אצלך , ייתכן שזה הגורם לחוסר תפוקה במדחס הוא שהוחלף מדחס עייף ולא חדש.

כאמור נכון ישנה בעיה בלחצים..
לא חושב שהוחלף שסתום בקו נוזל ( מה זה בדיוק איפה ניתן למצוא אותו וכיצד או בכלל קשור לסיפור...)
מדחס עייף - האם יש דרך לזהות מדחס עייף? הוא אומר להיות "משופץ היטב", אני מאוד מאמין באיש שמכר לי אותו - עופר קצב איש אמין ואיכותי מאוד!
האם ישנה דרך לבדוק את המדחס אישית וכך להגיע להחלטה - עייף או רענן?
תודה

BeAsT
18-10-11, 23:03
אצלי היתה הבעיה הזו בסמוראי,

כמה דברים:

1. האם המאוורר מספיק גדול ומייצר תפוקה מספיק גדולה? כמה מהרדיאטור (של המזגן) הוא "מכסה"? האם הוא מייצר רוח מספיק חזקה? כיוון סיבוב תקין?
2. האם ישנו מגבר טורים שאתה מפעיל את המדחס? ואם כן כמה הסל"ד בסרק עם ובלי מזגן דולק?
3. האם המיקום של הרדיאטור הוא מקורי או שזה מזגן בנייה עצמית / מקומית?
4. האם הרדיאטור של המזגן והרדיאטור של המזגן יושבים צמודים אחד לשני? אם כן האם יש בידוד ביניהם שיוצר אפקט של מנהרת רוח?
5. האם יש מרווח ביניהם? ואן כן אז כמה? אמור להיות לפחות אינטש.

תענה על כל אלה ונמשיך..
יואב.

gavri
19-10-11, 08:01
אצלי היתה הבעיה הזו בסמוראי,

כמה דברים:

1. האם המאוורר מספיק גדול ומייצר תפוקה מספיק גדולה? כמה מהרדיאטור (של המזגן) הוא "מכסה"? האם הוא מייצר רוח מספיק חזקה? כיוון סיבוב תקין?
2. האם ישנו מגבר טורים שאתה מפעיל את המדחס? ואם כן כמה הסל"ד בסרק עם ובלי מזגן דולק?
3. האם המיקום של הרדיאטור הוא מקורי או שזה מזגן בנייה עצמית / מקומית?
4. האם הרדיאטור של המזגן והרדיאטור של המזגן יושבים צמודים אחד לשני? אם כן האם יש בידוד ביניהם שיוצר אפקט של מנהרת רוח?
5. האם יש מרווח ביניהם? ואן כן אז כמה? אמור להיות לפחות אינטש.

תענה על כל אלה ונמשיך..
יואב.

הי יואב ותודה,
1.המאוורר מספיק גדול , כן - הוחלף היה קטן כרגע הכי גדול שהיה ניתן להרכיב וכמובן שבכיוון הנכון, מכסה כ 70 אחוז מהמעבה ( המעבה מלבני גדול והמאוורר עגול ...בערך 70 אחוז ממנו.
האם מיצר מספר רוח - מאמין שכן ..לא יודע כיצד לבדוק זאת..כיון סיבוב אכן תקין.

2.מגבר טורים אין . סלד בסרק (ערכתי כמה בדיקות)
בדיקה ראשונה לאחר שהרכב היה במנוחה כמה שעות טובות - 1500 עם מזגן 1400
הפסקה של המזגן ושב הפעלה של המזגן כ 4 פעמים ברצף כל פעם הורידו יותר ויותר את התורים פעם אחרונה נמדד בסרק 800ללא ועם מזגן עלה ל 1000
לא ברור לי מה המשמעות הזו..

3.נראה לי שהמיקום הוא מקורי לא בניה עצמית, למרות שפעם האיש מזגנים שלי אמר שהרכבים האלה לא מגיעים עם מזגן מקורי ולכולם מוסיפים את המזגן בארץ אז אני לא כולכך יודע ...

4.כן יושבים צמוד אחד לשני לא יודע מה זה בידוד שיוצר מנהרת רוח..

5.כן יש מרווח של 15-17 מ"מ

נראה לי התייחסתי לכל השאלות...אשמח למסקנותיך יואב
ושוב תודה !

ישי.פ
19-10-11, 10:46
המזגנים בויטרות הם מקוריים (קיט של היצרן).
לפי מה שאתה מתאר יש לך מגבר טורים.

בדיקה פשוטה של המדחס מתבצעת ע"י השוואת הלחצים במערכת. ככה אתה יכול לדעת כמה לחץ המדחס "בונה" לפי ההפרש ביין הלחצים.
כמובן שאם יש סתימה בשסתום ההתפשטות או במייבש הערכים האלו יכולים להטעות.

מה הטמפרטורה שיוצאת מפתחי המזגן? (בדיקה עם מדחום!)

gavri
19-10-11, 16:03
המזגנים בויטרות הם מקוריים (קיט של היצרן).
לפי מה שאתה מתאר יש לך מגבר טורים.

בדיקה פשוטה של המדחס מתבצעת ע"י השוואת הלחצים במערכת. ככה אתה יכול לדעת כמה לחץ המדחס "בונה" לפי ההפרש ביין הלחצים.
כמובן שאם יש סתימה בשסתום ההתפשטות או במייבש הערכים האלו יכולים להטעות.

מה הטמפרטורה שיוצאת מפתחי המזגן? (בדיקה עם מדחום!)

סבבה אם ככה מזגן מקורי...
ישנה בעיה בלחצים במערכת זה בטוח.
המדחס חדש(משופץ) מייבש הוחלף פעמיים
מערכת עברה שטיפה רצינית
וכאמור המאוורר הוחלף לגדול יותר.
בעמידה המזגן מפסיק לקרר!!!!!

טמפ' זה עניין יחסי - אחי זה מוציא אוויר חם , באחריות לה חושב שמשנה בדיוק אם זה 27 או 24 או 30 ..
בכל מקרה חם! במיוחד ביחס לטמפ' שהרכב בתנועה.
בכל מקרה תודה

ממתין לרעיונות

כמו כן איפה ניתן להחליף מעבה ומה העלות של סיפור כזה?
תודה

BeAsT
21-10-11, 00:01
אהלן,

כמה דברים:
האם שאתה עומד אבל נותן גז הקירור משתפר? הוא כנראה ישתפר בשניות הראשונות אבל האם זה משתפר לאורך זמן? אם כן, סביר שהמדחס עייף או שהמגבר טורים שלך לא עובד ובכך בעצם מוריד את הסל"ד, מאמץ יותר את המנוע, אבל לא מסובב מהר יותר את הפאן קלאץ' (אם יש פאן קלאץ הויטרה)..

דבר נוסף, מישהו שינה את המיקום של המעבה? אפילו בסנטימטר, קירב אותו או הרחיק אותו לרדיאטור הרגיל? אולי בעקבות הגדלת מאוורר או משהו כזה? אם כן זה קריטי וזה יגרום בדיוק למה שאתה מתאר ואפילו להתחממות הרכב עצמו, הדבר יוצר זרימה טורבולנטית ו"מפריע" לאויר לזרום חלק מהמעבה לרדיאטור של המים.

האם היה בידוד בין שני הרדיאטורים? בידוד ש"מכריח" את האויר לזרום בין שניהם ולא לברוח מהצדדים?

בדקת שיש מספיק גז??

אני פשוט לא חושב שזה קשור לתקינות המעבה.

ישי.פ
21-10-11, 00:14
הייתה אצל מזגניסט או שטיפלת ברכב לבד?
אני שואל כי יש מדדים שלפיהם אמורים לעבוד ולהסיק מסקנות.
המדד הראשון הוא הטמפרטורה שיוצאת מפתחי האיוורור והיא צריכה להיות בערך 11 מעלות!

אתה מתעקש להחליף מעבה, למה על סמך מה?
אתה שולל את המדחס, אולי השיפוץ שהוא עבר לא נעשה כהלכה. (ללא שום כוונה רעה אבל קורה לפעמים)
מה לגבי שסתום ההתפשטות האם הוא נבדק?
המאדה תקין? הוא לא סתום?

אני חותר לזה שעניין המעבה הוא האחרון שהייתי חושד בו

e-sheta
21-10-11, 00:28
היכן אתה נימצא בארץ אני מהמרכז ויש לי את כל הציוד הנדרש לצורך בדיקה במידה ותרצה עזרה תיצור קשר בהודעה פרטית ,במקצועי אני טכנאי קירור ומיזוג תעשייתי .
ויכול גם לעזור בתיקון הבעייה .

gavri
21-10-11, 16:16
אהלן,

כמה דברים:
האם שאתה עומד אבל נותן גז הקירור משתפר? הוא כנראה ישתפר בשניות הראשונות אבל האם זה משתפר לאורך זמן? אם כן, סביר שהמדחס עייף או שהמגבר טורים שלך לא עובד ובכך בעצם מוריד את הסל"ד, מאמץ יותר את המנוע, אבל לא מסובב מהר יותר את הפאן קלאץ' (אם יש פאן קלאץ הויטרה)..

דבר נוסף, מישהו שינה את המיקום של המעבה? אפילו בסנטימטר, קירב אותו או הרחיק אותו לרדיאטור הרגיל? אולי בעקבות הגדלת מאוורר או משהו כזה? אם כן זה קריטי וזה יגרום בדיוק למה שאתה מתאר ואפילו להתחממות הרכב עצמו, הדבר יוצר זרימה טורבולנטית ו"מפריע" לאויר לזרום חלק מהמעבה לרדיאטור של המים.

האם היה בידוד בין שני הרדיאטורים? בידוד ש"מכריח" את האויר לזרום בין שניהם ולא לברוח מהצדדים?

בדקת שיש מספיק גז??

אני פשוט לא חושב שזה קשור לתקינות המעבה.


שלום ותודה,
שאני עומד ונותן גז זה אולי ממש אבל ממש קצת משנה את הקרור אבל ממש לא רציני ( אם בכלל )
איפה אני מוצא וכיצד נראה אותו מגבר טורים? כיצד אוכל לדעת האם הוא תקין או לא?
חושב שאן (אולי יש ) פאן קלאץ בויטרה..לא בטוח..
הרכב אצל שנה אולי משהו כן הזיז החליף את המעבה-לא יכול לדעת...אשמח לבדוק את הנושא יותר לעומק - לא נראה שיש בידוד - תמונה תעזור לך? כי אוכל לצלם..
בידוד - כנל לא נראה לי - תמונה תעזור ?

גז יש מספיק!

אשמח שזה יהיה משהו אחר, לא בא לי על החלפת מעבה

תודה רבה ושבת שלום

gavri
21-10-11, 16:19
הייתה אצל מזגניסט או שטיפלת ברכב לבד?
אני שואל כי יש מדדים שלפיהם אמורים לעבוד ולהסיק מסקנות.
המדד הראשון הוא הטמפרטורה שיוצאת מפתחי האיוורור והיא צריכה להיות בערך 11 מעלות!

אתה מתעקש להחליף מעבה, למה על סמך מה?
אתה שולל את המדחס, אולי השיפוץ שהוא עבר לא נעשה כהלכה. (ללא שום כוונה רעה אבל קורה לפעמים)
מה לגבי שסתום ההתפשטות האם הוא נבדק?
המאדה תקין? הוא לא סתום?

אני חותר לזה שעניין המעבה הוא האחרון שהייתי חושד בו

שלום רב,
הייתי אצל מזגניסט - ברור, גם הוא חושב שזה מעבה ( אחרי שהוא החליף לי פעמיים מיבש מדחס שטף את המערכת והרכיב מאוורר גדול ורחב יותר)
איפה נמצא אותו שסתום התפשטות? כיצד בודקים אותו? מאדה אותו כנל?
אני לא איש מזגנים ...אבל מוכן ללכת ולבדוק הכל!

אבדוק את הטמפ' ואכתוב אותה פה...צריך להיות בנסיעה אחרת זה לא מקרר :)
שוב תודה

gavri
21-10-11, 16:21
היכן אתה נימצא בארץ אני מהמרכז ויש לי את כל הציוד הנדרש לצורך בדיקה במידה ותרצה עזרה תיצור קשר בהודעה פרטית ,במקצועי אני טכנאי קירור ומיזוג תעשייתי .
ויכול גם לעזור בתיקון הבעייה .

תודה שלחתי בפרטי!

-->