PDA

צפייה בגרסה מלאה : מישהו הרכיב את המנורות ״המשופרות״ של osram



סופת המדבר
22-10-11, 15:15
היום עברתי באוטו דיפו וחיפשתי את המנורות של ׳osram׳ החזקות יותר כמובן שמצאתי אותם ופה התחילה הבעיה יש מנורות שנקראות light&day זוג עולים 109 שח ויש מנורות שנקראות silverstar זוג עולים 89 שח העמדת הדמייה שלהם לא עבדה אז ככה שלא יכולתי להשוותמישהו קנה /ניסה את המנורות האלה ויכול לתת חוות דעת? כמובן שאני מחפש אור יותר ״ברור״ ולא הצהוב העלוב שבקושי רואים ממטר

e-sheta
22-10-11, 16:26
בו נתחיל אולי בבעיה שנותנת אצלך אור יותר חזק "ברור" ולא עלוב שציינת שלא ניראה ממטר לפני החלפת נורות חדשות בהספקים גבוהים יותר .
ספר למה החלטת שאתה צריך להחליף נורות

סופת המדבר
22-10-11, 16:35
קודם כל אני צריך להחליף פנסים ואני יעשה את זה השבוע ( הרפלקטורים כבר גמורים) אני יודע שזה יפתור הרבה מהבעיה אבל עדיין האור הצהוב הזה אף פעם לא היה להיט ואם כבר אני ״משפר״ את התאורה ומחילף פנסים אז אני רוצה להגיע לרמה הכי טובה (וחוקית) של האור שאני גם יראה משהו שאני נוסע בלילה

asafk
22-10-11, 17:00
יש שיפור מורגש בעוצמה, ויותר חשוב שיפור בגוון של האור. חשוב לציין שבניגוד לכל מיני נורות צבועות בכחול ואילתורים, אלו נורות תקניות וחוקיות.

אסף.

סופת המדבר
22-10-11, 18:11
על איזה ״דגם״ של נורה אתה מדבר? ואם זה לא מהשניים שציינתי, אז על איזה אתה מדבר? ואם מישהו יכול להגיד מה ההבדל בין שתי הדגמים שציינתי ומה עדיף תודה

shahav
22-10-11, 22:15
אין איזה מדריך גיפולוג לתאורה? כזה שיפרט את החוק, יסביר על "חיזוקים" של הפנסים הרגילים ,בעיות שנובעות מעודף חום, אופציה של גשר תאורה...???
רבין

e-sheta
22-10-11, 22:34
ייתכן שצריך לחווט מחדש את התאורה בריכבך ואוליי להתקין מגבר אורות לאחר החלפת הפנסים הראשיים אני מאמין שבמידה ותעשה זאת אם פנסים איכותיים ותשפר את החיווט גם נורות סטנדרטיות טובות יתנו תוצאה טובה .


קודם כל אני צריך להחליף פנסים ואני יעשה את זה השבוע ( הרפלקטורים כבר גמורים) אני יודע שזה יפתור הרבה מהבעיה אבל עדיין האור הצהוב הזה אף פעם לא היה להיט ואם כבר אני ״משפר״ את התאורה ומחילף פנסים אז אני רוצה להגיע לרמה הכי טובה (וחוקית) של האור שאני גם יראה משהו שאני נוסע בלילה

סופת המדבר
23-10-11, 16:46
למה אתה מתכוון שאתה אומר לחדש את כל החיווט של התאורה?
אתה אומר שאולי החוטים הקיימים לא מעבירים מספיק מתח?
אני יכול לחשוב על לשים לכל פנס ריליי (או לשתיהם ביחד)
ואז הם יקבלו+ ישיר והפיקוד יבוא מהכפתור אורות
למה אתה מתכוון במגבר אורות?

סופת המדבר
23-10-11, 21:14
ולמה אתה מתכוון שאתה אומר ''פנסים איכותיים''
של איזה חברה אני אמור\ צריך לחפש \לקנות?

e-sheta
23-10-11, 21:30
למה אתה מתכוון שאתה אומר לחדש את כל החיווט של התאורה?במידה ומדובר ברכב ישן במשך הזמן החיווט מתייבש בעקבות היתחממות המוליך וחום המנוע דבר זה פוגם באיכות של העברת המתח
אתה אומר שאולי החוטים הקיימים לא מעבירים מספיק מתח? ייתכן
אני יכול לחשוב על לשים לכל פנס ריליי (או לשתיהם ביחד)ברגע שהפנסים מקבלים פקודה דרך ריליי אתה מקטין את העומס על החיווט המקורי של הרכב ,צריך ריליי אחד לאור דרך וריליי נוסף לאור גבוה לדעתי .
ואז הם יקבלו+ ישיר והפיקוד יבוא מהכפתור אורות
למה אתה מתכוון במגבר אורות? המהלך שציינתי למעלה משמש כמו מגבר אורות ברגע שאתה מזין את המנורה ישירות מהמצבר כמובן הכול צריך לעבור דרך פיוז מתאים לצריכת הזרם .

פנס איכותי במידה וניתן להשגה זה פנס שהעדשה שלו מזכוכית ולא מפלסטיק רצוי אם יש לרכב שלך פנס של חברה גרמנית כמו בוש או הלה או שוו ערך

סופת המדבר
23-10-11, 22:23
לא אמרתי לאיזה רכב אני מתכוון להרכיב את זה
אז מדובר על סופה שנת 96
החיווט שלה נראה במצב תקין ומושלם (לעומת נבלות אחרות שהספקתי כבר ליפתוח להם ת'מכסה מנוע)
ראיתי באיבי כל מיני סוגים פנסים לא יודע אם עדשה מזכוכית או פלסטיק
אבל כרגע מה שיש אצלי זה זכוכית אני מאמין שגם מה שמוכרים לסופה (בארץ ובחו'ל) זה מזכוכית

e-sheta
23-10-11, 22:49
מצאתי עבורך הסבר קצר עבור התקנה למגבר אורות בצורה מקצועית יותר ממה שהסברתי קודם.
<TBODY>







<!--- Start Content ---><!-- --><SCRIPT language=javascript src="/js/editor/Editor_Interactions.js"></SCRIPT><LINK href="/css/editor/EditorInteractions.css" type=text/css rel=stylesheet>מגבר אורות הוא ממסר חשמלי כפול המחובר בין מחלף האורות לאור הראשי.<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
כפי שלמדנו בשיעור על ממסר חשמלי, אחד התפקידים של הממסר הוא למנוע מפלי מתח. הוא מותקן בקו האורות הראשי, כאשר קיימת בעיה של מפל מתח . איך?
מגבר האורות מחובר בטור למחלף האורות.
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>


<TBODY>
למחלף האורות 5 חיבורים:
86A- חיבור כניסת מתח ממחלף אור גבוה; <o:p></o:p>
86B- חיבור כניסת מתח ממחלף אור נמוך;<o:p></o:p>
56A- יציאה ממגבר האורות לאור הגבוה;<o:p></o:p>
56B - יציאה ממגבר האורות לאור נמוך;<o:p></o:p>
30- חיבור ישיר למקור המתח מצבר (http://www.jeepolog.com/forums/#), באמצעות הפעלת מגבר האורות ידלקו האורות הראשים דרך המצבר.


</TBODY>

כאשר רכב מתיישן ומשך זמן עבודת המיתוג ארוך משתנה התנגדות (http://www.jeepolog.com/forums/#) המגעים למעבר זרם חשמלי והספקת המתח לנורות הראשיות נמוכה מהדרוש. האור ידלוק חלש יותר, לכן מתקינים מגבר אורות: הזנת מתח להפעלת סליל הממסר.<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
האחד גבוה A כאשר יזרום זרם דרך הסליל השדה המגנטי יזיז את המגעים ויחבר בין חיבור 30 ליציאה A אור גבוה, המוזן כרגע ממתח ישיר ממקור המתח ללא תלות במפל המתח.
<o:p></o:p>
השני נמוך B להפעלת הסליל השני במגבר באותו אופן פעולה כמו בA חיבור בין 30 ליציאה B אור נמוך. ליציאה B אור נמוך.למגבר האורות ביציאה ישנו נתיך הגנה על המערכת והמצבר בזרם גבוה



</TBODY>

נילקח מהאתר הזה :
http://clickit3.ort.org.il/Apps/WW/Page.aspx?ws=58e06a9c-c80f-4e2e-8b67-ddebb3f3bed2&page=8d2c66cc-d5c3-4b33-9fee-134565bb170d&fol=acbe4c70-5014-4c95-ad21-de510549a622

סופת המדבר
23-10-11, 23:06
טוב כנראה שאני יצטרך גם מגבר אורות
עכשיו עשיתי איזה ניסוי
הנעתי את הגיפ הדלקתי אורות ואז חיברתי +ישיר מהצבר למנורה
לאיפה שהפלוס ה''חיי'' כרגע (באורות נמוכים) ובאמת שהיה שינוי, אני נוגע ומנתק לסירוגין ורואים את המנורה מתחזקת ונחלשת
לדעתי עוד איזה 10-15% נוספו עם ה+ הישיר

טוב.. ''ההשקעה'' הזאת תיתווסף לאוסף
בכל מקרה אני יחליף פנסים ומנורות כדי לשים את כל החלק הזה מאחורי

סופת המדבר
23-10-11, 23:12
כן גם אני חיטטתי ומצאתי איזה שהו הסבר כזה
וגם ניכרתי שראיתי כזה בגיפ של חבר פשוט מאד להרכבה
אז מחר אני יעשה איזה סיבוב חנויות ויחפש גם מגבר אורות כזה

shahav
24-10-11, 08:37
כן גם אני חיטטתי ומצאתי איזה שהו הסבר כזה
וגם ניכרתי שראיתי כזה בגיפ של חבר פשוט מאד להרכבה
אז מחר אני יעשה איזה סיבוב חנויות ויחפש גם מגבר אורות כזה

אחריי שתרכשו ואו תרכיבו מגבר אורות אל תשכחו לעדכן כאן.
מחכה בציפייה לתגובות שלכם.


רבין

סופת המדבר
24-10-11, 21:43
אז הנה העידכון..
היום חיפשתי בכמה חנויות של חשמל (לרכב כמובן) לא הבינו בכלל מזה ''מגבר אורות''
עד שהגעתי לאיזה חנות של איזה מרוקאי מבוגר (מאלה שתביא להם פלג מליפני מאה שנה יגידו לך של איזה אוטו מאיזה שנה)
שאלתי אותו '' יש לך מגבר אורות?'' אמר לי כן
והוציא איזה אחד שנראה לי יושב שם משנת 80 וניקה קצת את האבק עם מטלית
היה לו גם מגבר של 6V שאלתי אותו של מה זה אמר לי במבטא מרוקאי חזק '' זה מפעם'' חחחחח
הקיצר עבודה של 20 דקות הפכה ליותר משעתיים אחרי שראיתי איזה חוטים מזינים את המנורות
לא ידעתי אם לצחוק או לבכות החוטים עצמם טובים אבל בעובי של אולי מ'מ
הקיצר במקום לעשות ''עבודה ערבית'' ולחבר את החוטים שהולכים מהמגבר לפנס עם מה שהיה
החוטים שבאים מהידית אלא שבעיקרון מדליקים את האורות נישארו כי הם יהיו הפיקוד שידליק את הריליי (הם לא צריכים ליהיות עבים)
חתכתי את החוטים שמתחברים לשקע (החליפו פעם שקעים אז החוטים שיוצאים מהשקע טיפה יותר עבים)
השחלתי חוטים חדשים יותר עבים, לא חיברתי ממנורה אחת לשניה ומהשניה למגבר
אלא מכל מנורה יוצאים שתי חוטים חדשים(גבוה\ נמוך) לכיוון המגבר ובמגבר הם מתחברים יחד (שתי האור נמוך ושתי הגבוה)
כמובן פלוס ישירות עם פיוז מהמצבר למגבר באותו עובי של מה שהשחלתי
הכל כמובן עם סופיות מולחמות והלחמות בחיבורים
גם את ה- חידשתי
התוצאות מדברות בעד עצמן
האור ניהיה הרבה יותר חזק אפילו בלי להניע את הגיפ ממש שיפור רציני
בכל מיקרה הפנסים יוחלפו כי הרפלקטור מקולף וחלוד
ואז נראה באמת מה יהיה

נ.ב
מי שלא ימצא ''מגבר אורות'' (שזה יענו ריליי כפול) יכול לשים שתי ריליים אחד לאור גבוה אחד לנמוך
שלדעתי זה אולי יותר טוב כי בהיבהוב של האורות יש מצב ששתיהם דלוקים ואז שתי הריליים עובדים
במגבר זה או זה או זה (לא קריטי)

נ.ב.ב
למי שלא יהיו חוטים יותר עבים יכול (כמוני- שכחתי לקנות) לקחת כבל חשמל של בית (הלבן(פנדל) עם טוח גמיש)
אני לקחתי בעובי של 2.5 קוודרד ו''ליפרום'' אותו

e-sheta
24-10-11, 22:17
שמח שהצלחתי לגרום לך להצליח ברעיון שנתתי לך וגם לראות במציאות ולא רק בתאוריה את התוצאות ללא החלפת נורות "מיוחדות " שאם היו מוחלפות היו עושות לאורך זמן יותר נזק בחיווט שמזין אותן .

סופת המדבר
24-10-11, 22:57
באמת תודה (ולא בציניות)
לא חשבתי שחוט כזה כמה שהוא נראה בסדר גמור
יכולה להיות בו כזאת נפילת מתח
אני באמת שמח שעשיתי את ה''שיפור'' הזה
וכמו שאמרתי זה עוד לא נגמר...
אני כבר מחכה לראות אם אני יראה משהו בנסיעה ולא רק ינחש..

asafk
25-10-11, 20:50
"מגבר אורות" - או במקומו שני ממסרים, אחד לאור גבוה ואחד לאור נמוך. ממסרים הכי פשוטים יעשו את העבודה...

אסף.

רגב1971
26-10-11, 14:14
שאלה: המנורות שמאירות חזק יותר הן מין הסתם בהספק גבוהה יותר לכן הן מפיקות גם יותר חום
החום שהן מפיקות לא מקצר את חיי הרפלקטור והעדשה ?

asafk
26-10-11, 22:32
ההספק הכולל לא גבוה יותר, זה הכימיה שונה ולכן הנצילות מעט גבוהה יותר - וכך מאותו הספק יש טיפה יותר אור וטיפה פחות חום.

אסף.

סופת המדבר
29-10-11, 18:26
אתמול התחדשתי בזוג נורות של ''OSRAM'' מדגם '''NIGHT BREAKER'' שאמורות לתת 90% יותר אור וגם 10%גוון יותר בהיר
אחרי המון שיטוטים ברשת החלטתי ללכת עליהם מצאתי אותם ב''מבצע'' במקום ב290 ש'ח ''רק'' ב185ש'ח
כמובן שהסקרנות יותר חזקה מהשכל אז קניתי לראות מה יהיה
בהתחלה שהרכבתי אותם בלילה בחניה לא כלכך התלהבתי
אבל היום בנסיעה בערב\ לילה באמת יש שיפור אדיר סוף סוף אני רואה משהו על הכביש (שלא לדבר על האור גבוה) סוף סוף אני רואה תמרורים מרחוק
ואפילו על אור נמוך אנשים התחילו להבהב לי שאני יוריד את האור חחח
פעם רק יכולתי לחלום לראות משהו ממטר ההיתי לרוב מנחש או מופתע בדקה ה90 מאיזה בור בכביש
עכשיו האור לא נופל מאחלה פרייבט חדשה
כמובן שזה אחרי ''מגבר אורות'' וליפני החלפת רפלקטורים גמורים
(יש גם את הדגם ''SILVERSTAR'' שאמור לתת 50% יותר אור וגוון אור יותר כסוף
ראיתי אותם באוטו דיפו ב85 ש'ח)

הקיצר למי שמתלבט שווה מאד להשקיע בקטע של האורות (אם צריך מנורות, מגבר אורות וכו') זה באמת שווה את ההשקעה
לא מבין איך עד עכשיו נסעתי ככה

shahav
31-10-11, 13:09
מה לגבי ההספק של הנורה? אני מקווה שהחום שהנורה מייצר היא בגדר הסביר, כלומר מנורה יעילה יותר. אחרת הפנס\רפלקטור יפח נישמתו מהר מאוד...
רבין

riko
04-11-11, 18:30
תתחדש !
לגבי הרליי לאור הנמוך , והריליי לאור הגבוהה
איפה בדיוק אני מוצא את החיווט של האור הנמוך , והחיווט של האור הגבוה ?
את שני הריליים אני יודע איך לחבר , אבל צריך לזהות את החוטים של הנמוך ושל הגבוהה
תודה

e-sheta
04-11-11, 18:39
על חיבורי הנורה הכי קל לזהות אותם ..

riko
04-11-11, 18:56
ישנם 3 חיבורים איך אני יודע מה נמוך מה גבוהה ?
תודה

ishc
04-11-11, 20:04
עם נורת ביקורת

asafk
04-11-11, 21:22
הכי פשוט?
ממילא אתה הולך לחתוך את שניהם.
תדליק אור נמוך ותחתוך את אחד החוטים. אם האור לא כבה אז זה של הגבוה והשני של הנמוך. תעביר לגבוה בשביל להיות בטוח.

אסף.

סופת המדבר
04-11-11, 22:31
תוציא את החוטים מהשרשורי אם יש אצלך ואז תעקוב אחריהם הכי פשוט

סופת המדבר
04-11-11, 22:38
ואל תתעצל להחליף את החוטים מהריליים למנורות

boaz avrahami
04-11-11, 22:47
לא מבין על מה ההתלהבות.אם יש שיפור אז הוא מינורי ולדעתי זה בעיקר פסיכולוגי בגלל שהגוון יותר בהיר.

riko
05-11-11, 08:59
תודה

סופת המדבר
05-11-11, 17:49
לא מבין על מה ההתלהבות.אם יש שיפור אז הוא מינורי ולדעתי זה בעיקר פסיכולוגי בגלל שהגוון יותר בהיר.

''ההתלהבות'' פה (כמו שאתה מתאר) היא לא על הגוון אור שהוא יותר בהיר ולכן חושבים שהוא גם יותר חזק
ההתלהבות פה היא על זה שמי שיש לו אור חלש (כמו שהיה אצלי) ומחבר מגבר אורות או ריליי ו''פתאום'' האור מתחזק בברור
על זה ''ההתלהבות''
ובכוונה אצלי חיברתי את המגבר אורות ליפני שהחלפתי את המנורות כדי ליראות בברור את ההבדל של ליפני ואחרי
וממש רואים שעם ה+ הישיר (בבדיקה שעשיתי) האור מתחזק ובלי ה+ האור נחלש וזה לא מינורי בכלל
יש מצב ברכבים שה+ שמגיע למנורה הוא ''בריא'' לא יהיה שום הבדל אבל אצלי היה הבדל גדול
לכן הרכבתי מגבר אורות וגם עם המנורות החדשות יש הבדל ובקרוב גם אחליף את כל הפנס
ואז אני יסגור את כל הפינה הזאת

boaz avrahami
05-11-11, 19:09
אבי בכלל לא בטוח שיש הבדל אמיתי מבחינת עוצמת התאורה המוחלטת ( ansi)
החלפתי ולאחר יומיים התלהבות שחלפו להם אני חושב שזה יותר פסיכולוגי מתכלס שיפור

paul1
06-11-11, 13:54
זה לא פסיכולגיה, יש הבדל בעוצמת התאורה עם אותו ההספק.
אבל אין פה אלכימיה: אורך החיים שלהם נמוך בהרבה...

-->