PDA

צפייה בגרסה מלאה : כמה שאלות בנוגע לקניית סמוראי



gitamarr
22-10-11, 18:46
טוב אני חדש פה
קראתי את המדריך וכל מיני שאלות ותשובות פה כמה פעמים.
אז אני אשאל מה שלא הצלחתי להבין משם.

כאחד שגדל עם CJ6 ארוך ופתוח תמיד היה לי חלום לקנות רכב שטח (רק טיפה יותר חסכוני;) )

אני בעקרון רוצה לקנות סמוראי ארוך(יותר מקום לטיולים וחברים)סגור(טיפה יותר בטוח נגד גנבות)
רוב הנסיעות שלי הם נסיעות בין עירוניות של 200 קמ פעם בשבוע בערך.כך שצריכת הדלק חשובה לי.

1.מפריע לי שהדגם הארוך לא מוזרק וצורך יותר דלק?מה הפער?ואם אפשר להתקין הזרקה או משהו בסגנון?

2. אני רוצה סגור שלא יגנבו דברים מתוכו לפחות לא בקלות?

להתעקש לקנות סגור מלכתחילה או שזה לא מסובך לסגור אותו?

3.כמוכן לגבי ההבדל בין צמיגים?הגבהות? יש הבדל משמעותי?

4.ברישיון של סמוראי ארוך יש 8 מקומות?הביטוח שלו יותר יקר בגלל זה?

5.יש הגה כוח לסמוראי?(אני בטראומה מההגה של הפונטו שלי)

6.נעילות. כמה זה חשוב? והאם אין סוג של נעילה מובנת ?



כמובן שאם יש לכם הצעות לג'יפים אני אשמח לשמוע.התקציב נע סביב ה15 ומוכן להשקיע יותר אם הוא שווה את זה מבחינה מכנית.

יש לי חוש טכני טוב וקרובים מוסכניקים ככה שעבודה עצמית בהחלט זה הקטע שלי.

בסופו של דבר ההתלבטות היא בין סמוראי ארוך ישן לאחד קצר טיפה יותר חדש.

ואם תחדשו לי על ג'יפ אחר בסגנון בצריכת הדלק ויכולות השטח אני פתוח לשמוע.

תודה רבה איתמר

ishc
22-10-11, 19:33
טוב אני חדש פה
קראתי את המדריך וכל מיני שאלות ותשובות פה כמה פעמים.
אז אני אשאל מה שלא הצלחתי להבין משם.

כאחד שגדל עם CJ6 ארוך ופתוח תמיד היה לי חלום לקנות רכב שטח (רק טיפה יותר חסכוני;) )

אני בעקרון רוצה לקנות סמוראי ארוך(יותר מקום לטיולים וחברים)סגור(טיפה יותר בטוח נגד גנבות)
רוב הנסיעות שלי הם נסיעות בין עירוניות של 200 קמ פעם בשבוע בערך.כך שצריכת הדלק חשובה לי.

1.מפריע לי שהדגם הארוך לא מוזרק וצורך יותר דלק?מה הפער?ואם אפשר להתקין הזרקה או משהו בסגנון? אין הזרקה אלא אם כן הותקן מנוע עם הזרקה. צריך לבדוק טוב טוב את טיב העבודה (אבל זה חלום גם שלי)

2. אני רוצה סגור שלא יגנבו דברים מתוכו לפחות לא בקלות? אין סמוראי סגור מהמפעל אלא רק כאלו שנסגרו בארץ

להתעקש לקנות סגור מלכתחילה או שזה לא מסובך לסגור אותו? אם אתה נעול על זה אז סגור, אבל שמור על ראש פתוח, שלי פתוח וטפו טפו הכל בסדר

3.כמוכן לגבי ההבדל בין צמיגים?הגבהות? יש הבדל משמעותי? כל שיפור במידה ונעשה טוב, הרי זה מבורך (לפחות מבחינתי)

4.ברישיון של סמוראי ארוך יש 8 מקומות?הביטוח שלו יותר יקר בגלל זה? לסמוראי ארוך יש במקור רישוי לארבע כמו כל סמוראי, איך שהוא קרה שהמון קיבלו רישוי ל-5+1 וזה המקסימום (וחוץ מזה לדחוף 8 שמונה אנשים בסמוראי ארוך???? מה אנחנו בהודו?)

5.יש הגה כוח לסמוראי?(אני בטראומה מההגה של הפונטו שלי) אין הגה כוח בשום סמוראי אלא אם הותקן כשיפור (בדר גודל של 2500-3500 ש"ח אצל בעל מקצוע)

6.נעילות. כמה זה חשוב? והאם אין סוג של נעילה מובנת ? חשוב? תלוי מה אתה רוצה לעשות עם האוטו. לטייל אפשר גם בלי נעילות, בגובה המקורי ועם צמיגי 195, אבל שוב, מבחינתי כל שיפור שנעשה כראוי הוא מבורך.



כמובן שאם יש לכם הצעות לג'יפים אני אשמח לשמוע.התקציב נע סביב ה15 ומוכן להשקיע יותר אם הוא שווה את זה מבחינה מכנית.

יש לי חוש טכני טוב וקרובים מוסכניקים ככה שעבודה עצמית בהחלט זה הקטע שלי.

בסופו של דבר ההתלבטות היא בין סמוראי ארוך ישן לאחד קצר טיפה יותר חדש.

ואם תחדשו לי על ג'יפ אחר בסגנון בצריכת הדלק ויכולות השטח אני פתוח לשמוע.

תודה רבה איתמר

ב-15K תמצא סמוראי ארוך סטנדרטי וסביר במקרה הטוב, נבלה מגעילה במקרה הרע. הארוכים נדירים והמחירים שלהם בהתאם. לרוב הם ישנים ומוזנחים וידרשו יישור קו רציני. אלה שמטופלים ומשופרים נמכרים בלפחות כפול ממה שכתבת אם בכלל. נסה למצוא את הרכב הכי טוב והכי מטופל שאתה מוצא ועדיין תתכונן ליישור קו רציני וארוך (וגם יקר, אפילו אם עושים לבד).
בהצלחה.

שגיא S
22-10-11, 19:36
אני אנסה לענות לך מניסיון שלי עם סמוראי ארוך שנת 87 פתוח.

1. לי עם קרבורטור מכוון ומנוע שעובד טוב(חוטי הצתה ופלאגים וכו') עשיתי ליטר דלק על כל עשרה קילומטרים בכביש. זה בנסיעה ארוכה מהדרום למרכז עם הרבה ציוד ושני אנשים, בנוסף אני אציין שהאוטו שלי עם צמיגיי 235 ופיצוי על כך בדמות יחסי העברה בטרנספר.
הזרקה אפשר להתקין - עלה כמה אלפי שקלים, ולדעתי רק מסבך את האוטו ומייקר את האחזקה שלו. את ההשקעה אתה לא תחזיר.

2.לי יש פתוח, אני גר בתל אביב ומשאיר אותו פתוח לגמרי, לפעמים גם בלי דלתות ועדיין לא גנבו לי כלום.
עשיתי ארגז ננעל מאחורה לכל הציוד הקבוע באוטו, ובא לציון גואל.
אם ירצו לגנוב לך משהו, הסגירה זה לא מה שיעצור אותם, בנוסף, קשה עד בלתי אפשרי למצוא סמוראי ארוך סגור.

3. לגבי צמיגים והגבהות - ככל שהצמיגים שלך יותר גדולים, העבירות שלו האוטו עולה. לפי האמונה שלי ההגבהה צריכה להיות לפי מידת הצמיגים, כי אם תגביה את האוטו לשמיים, ותסע עם הצמיגים הסטנדרטיים זה יראה נורא מצחיק.
זה תלוי בכל אוטו לסוגו, וכמוכן עם אתה מגדיל צמיגים ומגביה צריך לדעת לנהוג בהתאם, לראות אם צריך יחסי העברה וכו'.

4. מספר המקומות ברישיון לא משנה לביטוח, ואין בו גם מקום ל8 אנשים באמת. את שלי הפכתי לרכב דו מושבי וזה גם רשום לי ברישיון.

5. הגה כוח לא מגיע במקור בסמוראי, בשלי יש. זה עולה משהו כמו 3000 ש"ח. לא באמת צריך את זה בלי נעילה קדמית לדעתי, יש כאלה שנוהגים אפילו עם נעילה קדמית ובלי הגה כוח...לרוב יש דברים טובים יותר להוציא עליהם את הכסף.

6. נעילות - אין משהו מובנה בסמוראי. אבל נעילה אחורית אוטומטית נהיה נורא נפוץ. עולה מקסימום 2300 שקל, וזה משפר לך את העבירות פלאים. ממש משנה את הרמה של האוטו בשטח. כמו כן, זה משנה את ההתנהגות שלו בכביש, שהיא לא משהו גם ככה, ולכן צריך לשנות את סגנון הנהיגה ולהתאים אותו לאוטו.
אני מאוד התלהבתי מעניין הנעילות ויש לי אפילו אחת מקדימה ;)

אני יכול לספר לך שהאוטו שלי עשה עכשיו את חוצה ישראל ממטולה עד אילת, ללא שום בעיה, הראה אמינות מושלמת. צריכת דלק בדיוק חצי מהרכבים הגדולים(טויוטות, טרופרים, סופות) ועבר לא פחוות טוב מהם את המסלול.
גם אם לא היה לו נעילה קדמית אני בטוח שהיה מצליח יפה מאוד.

צריכת דלק: בכביש פתוח 1ל10, בשטח הגענו גם ל1 ל5-6.
בנהיגה עירונית 1 ל7-8.

ביטוח 3000 שקל בערך. תלוי בגיל ותביעות קודמות וכו'.
טסט עולה לי 350 שקל כל חצי שנה, ועוד 300 שקל על בדיקת בלמים ותיקונים.

מורי
22-10-11, 19:37
טוב אני חדש פה
קראתי את המדריך וכל מיני שאלות ותשובות פה כמה פעמים.
אז אני אשאל מה שלא הצלחתי להבין משם.

כאחד שגדל עם CJ6 ארוך ופתוח תמיד היה לי חלום לקנות רכב שטח (רק טיפה יותר חסכוני;) )

אני בעקרון רוצה לקנות סמוראי ארוך(יותר מקום לטיולים וחברים)סגור(טיפה יותר בטוח נגד גנבות)
רוב הנסיעות שלי הם נסיעות בין עירוניות של 200 קמ פעם בשבוע בערך.כך שצריכת הדלק חשובה לי.

1.מפריע לי שהדגם הארוך לא מוזרק וצורך יותר דלק?מה הפער?ואם אפשר להתקין הזרקה או משהו בסגנון? ההפרש הוא כ-15% לטובת ההזרקה.ניתן להתאים הזרקה אם כי זה לא ממש כלכלי.2.

אני רוצה סגור שלא יגנבו דברים מתוכו לפחות לא בקלות?

להתעקש לקנות סגור מלכתחילה או שזה לא מסובך לסגור אותו? קנה אחד סגור.לסגור סגירת פח לא קל...ולא רק מבחינת הסגירה אלא גם מבחינת החוק.3.

כמוכן לגבי ההבדל בין צמיגים?הגבהות? יש הבדל משמעותי? באיזה שטח האוטו הולך לנסוע?4.


ברישיון של סמוראי ארוך יש 8 מקומות?הביטוח שלו יותר יקר בגלל זה? לא.

5.יש הגה כוח לסמוראי?(אני בטראומה מההגה של הפונטו שלי) לא במקור.הגה כח של ג'ימני מתאים בול.6.נעילות.

כמה זה חשוב? והאם אין סוג של נעילה מובנת ? נעילות זה חשוב למי שנוסע בשטח קשה.אין נעילה מובנית...

כמובן שאם יש לכם הצעות לג'יפים אני אשמח לשמוע.התקציב נע סביב ה15 ומוכן להשקיע יותר אם הוא שווה את זה מבחינה מכנית. ב-15 אתה קונה גרוטאה!
יש לי חוש טכני טוב וקרובים מוסכניקים ככה שעבודה עצמית בהחלט זה הקטע שלי.

בסופו של דבר ההתלבטות היא בין סמוראי ארוך ישן לאחד קצר טיפה יותר חדש.

ואם תחדשו לי על ג'יפ אחר בסגנון בצריכת הדלק ויכולות השטח אני פתוח לשמוע.

תודה רבה איתמר


ברוך הבא ובהצלחה.
מורי.

מורי
22-10-11, 19:38
חבל שלא ניתן לערוך....שגיא הגיב לפניי.

omri_t
22-10-11, 19:39
ברוך הבא!

קודם כל, קרא בסיפרייה של הפורום מדריך לקניית סמוראי, תלמד ממנו המון.

1. הקרבורטור צורך יותר דלק, אבל לא ברמה ששווה להתעסק עם החלפה להזרקה (כנראה שההחחלפה תהיה יקרה יותר מאשר ההפרש בדלק לתקופה בה תחזוק את הרכב).
בנוסף, מערכת ההזרקה החד נקודתית בסמוראי לא שווה הרבה. אם תדאג לקרבורטור תקין ומכוון- אתה מסודר.

2. סמוראי ארוך הוא פתוח, אם הוא סגור (פח) זו קומבינה כלשהי. ראיתי כאלו שסגורים מפח או מפיברגלס.
אפשרי לעשות פרוייקט כזה, אבל זה יעלה לא מעט וגם יסבך אותך עם התקנות והחוקים....
לכן, אם ברזנט לא מספיק טוב- נסה למצוא אחד סגור ויהיה לך ראש שקט.

3. הבדל בין מה למה? מה השאלה? בדוק שהצמיגים שמותקנים עם הרכב רשומים ברישיון, מכאן אפשר להמשיך.
215 או 235 זו מידה נפוצה וטובה.

4. נדמה לי 6 מקומות... אין לי מושג אם יותר יקר, לי יש סופה עם 7+1 והביטוח זול יותר משל הסמוראי שהיה לי (קצר).

5. אין הגה כוח מקורי בסמוראי, הרבה חברים הוסיפו הגה כוח. אפשרי. שאלה של $$.

6. אין נעילה מקורית, זה מקל מאוד בתנאי שטח מסויימים. תמיד ניתן להוסיף.


סמוראי ארוך הוא רכב ישן, וסמוראי בכלל בד"כ החליף הרבה ידיים של צעירים תפרנים.
המשמעות היא שרובן נבלות שחרשו להם על הצורה.
עם הסבלנות הנכונה תוכל למצוא גם כלי יפה ושמור. אבל צריך להיות סבלני ולדעת מה מחפשים.
אין מתחרה לסמוראי בעלויות, בעיקר בגלל הדלק.
עם זאת, הסכום שהקצאת די נמוך, זכור לשמור כסף ליישור קו ותיקונים לא צפויים.

בהצלחה.

gitamarr
22-10-11, 19:47
תודה רבה על התשובות .

אני לא כלכך נוסע בשטח עדיין.

התכנון הוא לטייל בהרי ירושלים והשומרון.יש הרבה סלעים.זה בטוח.

ובטיולים יותר רחוקים זה כיוון הצפון.

למרות שקראתי את המדריך איזה 5 פעמים אני עדיין חושב שאני לא יודע מה לבדוק ואיך בעיקר כי אני לא מכיר את הכלי.

העניין הוא שהתקציב מתחיל ב15 וכמובן שעם הזמן יהיה צריך להוסיף ולהוסיף בא לי להשקיע ברכב.אבל לאט לאט.

התקציב יכול לקפוץ גם ל25 אבל זה אומר שאני בונה על זה שבמשך שנה לפחות אני לא אצטרך לגעת בו יותר מידי.

popi95
22-10-11, 23:17
לפי דעתי שווה לך ככה להשקיע ב20K ואז לשמור את ה5 לתיקונים
למרות שאני אישית קנית ב25 והשקעתי עוד אבל אתה גם ככה מחפש ישן ואני אישית קניתי קצר סגור שנת 96

omri_t
22-10-11, 23:37
אם התקציב מעט גמיש, אני מאמין שתסתדר.
לאחרונה צצו כמה ארוכים למכירה.

לגבי היותך חסר ניסיון- מומלץ שתקרא כאן בהיסטוריה של הפורום עם סמוראים ארוכים וסמוראים בכלל.
יעשה לך אולי שכל.
בנוסף, מצא מישהו שיתן לך לעשות סיבוב, שתדע מה בכלל אתה הולך לקבל.
לא סיבוב של בדיקת קניה, אלא ממש לשמוע ממישהו חסר אינטרסים על האוטו ולהרגיש אותו.
שלא תקנה ג'יפ שלא מתאים לך.... חבל...

לפני קניה, או שתיקח איתך חבר שמכיר טוב את הרכבים האלו.
או שתיגש למי מהמומחים שמוכרים בתחום הזוקונים.
בדיקה אצלם תיתן לך להבין בדיוק מה אתה קונה.

reuvenk
23-10-11, 00:01
תודה רבה על התשובות .

אני לא כלכך נוסע בשטח עדיין.

התכנון הוא לטייל בהרי ירושלים והשומרון.יש הרבה סלעים.זה בטוח. אתה תצטרך נעילה אחת לפחות

ובטיולים יותר רחוקים זה כיוון הצפון.

למרות שקראתי את המדריך איזה 5 פעמים אני עדיין חושב שאני לא יודע מה לבדוק ואיך בעיקר כי אני לא מכיר את הכלי. תנסה לקחת איתך מישהו שמכיר את הרכב טוב אם אתה רוצה אני באזור הצפון

העניין הוא שהתקציב מתחיל ב15 וכמובן שעם הזמן יהיה צריך להוסיף ולהוסיף בא לי להשקיע ברכב.אבל לאט לאט.

התקציב יכול לקפוץ גם ל25 אבל זה אומר שאני בונה על זה שבמשך שנה לפחות אני לא אצטרך לגעת בו יותר מידי. לדעתי זה סכום נמוך לקניה ותמיד יש משהו שצץ שלא חשבת/בדקת/לקחת בחשבון

ואם אתה רוצה לנסוע בסלעים ושטח קשה עדיף לך סמוראי ארוך

שלחתי לך הודעה בקשר לסגירה

gitamarr
23-10-11, 00:09
למה דווקא ארוך מתאים לשטח סלעי?
אני כבר חושב ללכת אולי על קצר כי הארוכים שראיתי לא נראים במצב הכי טוב.
אולי קצר בכל זאת יספיק לי אם נעשה לו גגון

שגיא S
23-10-11, 13:06
הקצר בעליות יכול להגיע לזויות מאוד לא נעימות,וכללי לדעתי הארוך מתאים יותר כבסיס לרכב טיולים, יותר מקום, יותר מרחק סרנים, פרופורציות יותר טובות.

סמוראי קצר+גגון וציוד+ שיפוע צד = לא נעים :\..

תחשוב על זה.
בכללי, אם אתה מכוון לעבירות טכנית וסלעים אתה מהר מאוד תתחיל לשפר את האוטו, ומניסיון אני ממליץ לך לחפש כבר אוטו משופר
יחסוך לך הרבה כסף וצרות, דברים כמו רישוי של צמיגים, התרוצצויות, ייבוא חלקים מארה"ב..

לדעתי עדיף לך לשלם יותר בהתחלה ומהתחלה לטייל ולהנות כמו שצריך מבלי חשש לשבור את האוטו..

gitamarr
23-10-11, 19:58
תודה לכולם על התגובות.
החיפוש התחיל.מקווה למצוא משהו טוב עד שאמכור את הפונטו.

לדעתכם מה עדיף ארוך או קצר?
ולמה?

שגיא S
23-10-11, 20:09
אני בחרתי בארוך, הסיבות:
יותר מקום!
יותר ארוך!
זויות יותר טובות
פרופורציות יותר יפות לטעמי
נותן לי יותר הרגשה של ביטחון
יותר נדיר ומיוחד לדעתי
יותר מקום ויותר ארוך כבר אמרתי?

רון נחמן
23-10-11, 20:23
תודה לכולם על התגובות.
החיפוש התחיל.מקווה למצוא משהו טוב עד שאמכור את הפונטו.

לדעתכם מה עדיף ארוך או קצר?
ולמה?

אז ככה, לעניות דעתי-

התקציב:
אני ניסיתי כבר פעמיים לקנות רכב שטח בתקציב דומה. בפעם הראשונה קניתי ויטארה 93' במשהו כמו 20K (זה היה לפני 3 שנים בערך), ולאט לאט עם הזמן השקעתי בה סכום דומה בתיקונים.
בפעם השנייה החלטתי ללכת בגישה אחרת - קניתי סמוראי שנת 90' במחיר דיי טוב (16K, לפני קצת יותר משנה) ושמצב הפחחות שלו טוב, והשקעתי המון ביישור קו. כמה המון? בוא נגיד שעברתי את סכום הרכישה.

ואז הלך מנוע.

במלים אחרות, כל רכב שתקנה יהיה במידה מסוימת חתול בשק - גם אם תקנה מד"ר מורי בכבודו ובעצמו יכול להיות ששבוע אח"כ תהיה תקלה יקרה שהוא ואתה לא צפיתם. ויכול להיות שהיא תהיה באשמתך (תשכח למלא מים/שמן, לדוגמה. או תגרום לנזק בטיול)

לדעתי, קודם כל תחסוך עוד קצת. כמה קצת? 25K זה כבר תקציב יפה. אם תמצא כלי ב-10-15 תוכל ליישר קו בחמישייה, ולשמור עוד אחת להפתעות או שיפורים.
כמובן שאני לוקח בחשבון את קרובי המשפחה המוסכניקים.

בכל מקרה, קח בחשבון שאתה נכנס להרפתקה, שבין השאר גם תעלה לך לא מעט כסף.
זה רק כסף.


ארוך או קצר:
אתה רוצה טיולים, לעתים בצפון ובשגרה בעיקר סלעים? ארוך! ארוך ייתן לך את מה שאתה מחפש.
אבל רגע...
מעבר לכך שקשה למצוא אחד במצב טוב (מאוד קשה. שאל את sapog או זרקו, שקנו לא מזמן),ארוך סטנדרטי נותן לך הרבה פחות מקצר בשטח. זווית הבטן שלו בעייתית, המנוע שלו קטן (1000). היתרון בארוך הוא שהוא פלטפורמה נפלאה לשיפורים. אם אתה רוצה לאט לאט לבנות כלי אקסטרים - זו אחלה תשתית. ה"קצה העליון" שלו, מבחינת שיפורים, פשוט מדהים.

לצערך, ובתקציב שלך, אתה לא יכול לקנות/לבנות מפלצת. אתה יכול לקנות משהו חבוט ועתיק, שצריך 2 טסטים בשנה, ושבכל טיול רק יפתח לך תיאבון לשיפורים שלא תוכל להרשות לעצמך (אחרת היית יכול לחסוך עוד קצת, הרי).

במלים אחרות, אני חושב שעדיף לך למצוא קצר במצב טוב, שאפשר להתחיל ליהנות ממנו כבר ביום הרכישה, ולא תשתית מצוינת להנאה העתיד הרחוק...
אגב, כשכבר יהיה לך כסף תוכל לקנות ארוך במצב רע ולהעביר אליו את המכלולים מהקצר :cool:


והמלצה קטנה לקנייה: תנסה לראות כמה שיותר רכבים, רצוי עם המדריך, ועוד יותר רצוי עם חבר שמכיר את הסמוראי. לאט לאט תלמד לזהות את החלודות המדאיגות ואלו שלא, את הרעשים החשודים וגם את המוכרים הישרים/העקומים.

בהצלחה בחיפושים!

זרקו
23-10-11, 20:53
ברוך הבא.

לא אחזור על שאמרו לפני.

יש סמוראי ארוך (לא זוכר אם 87 או 88) ביד2 במחיר שלך- 15K
ראיתי אותו לפני כמה חודשים. לא זוכר לגבי מצב חלודה ולא בדקתי לעומק מנוע. אז הוא רצה 20K
הרכב לא מוגבה אבל נעול
צמיגים חדשים וקרבורטור נדמה לי אחרי שיפוץ
ו... במיוחד בשבילך יש לו מין סגירה מוזרה רק על חלק מהארגז. אני לא אהבתי אבל לך אולי זה יתן מענה.

בהצלחה

-->