PDA

צפייה בגרסה מלאה : כלי לבדיקת קומפרסיה תוצרת בית ומתקן להרצה/בדיקת מנועים



lior_b.s
26-10-11, 19:14
הכל התחיל מזה שאני צריך לפנות ניבה ישנה שכל מה שנשאר בה זה מנוע וגיר, לא התחשק לי שהמנוע ישב על רצפה/אדמה/צמיג ישן אז החלטתי לבנות מתקן שיחזיק אותו , כבר יש לי מתקן מסתובב לעבודה על מנוע שבניתי בעבר , הבעיה שהוא תפוס עם מנוע אחר, הוחלט לבנות מתקן שגם ישב עליו המנוע וגם הגיר וכך תהיה אפשרות להניע את המנוע מחוץ לרכב, בגלל שהמנוע אצלי כבר כמה שנים טובות ללא שימוש (הרכב הגיע בנסיעה בזמנו) חשבתי שיהיה כדאי להחליף גומיות שסתומים לפחות כטיפול ראשוני מינימלי (עומד שנים בטח כבר יבשות) מעבר לברור מאליו בכל מה שקשור למנוע ישן, אני לא מעוניין לבצע טיפול חודרני יותר בשלב הזה כי למיטב זכרוני המנוע עבד מצויין.. לצורך העניין חשבתי על דרך להחזיק את השסתומים שלא ייפלו לתוך הצילינדר , יש מוסכים שדוחסים אויר לתוך הצילינדר ע"מ להחזיק את השסתומים, וכך נולד לייצר את הכלי..
המצרכים:
פלג ישן שהוצאה ממנו האלק' והחרסינה
עליו ריתכתי מופה והרכבתי מחבר מהיר לצינור אויר:

http://img18.imageshack.us/img18/9978/tn3lw.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/18/tn3lw.jpg/)

שעון, ברז ומחברים שונים:

http://img821.imageshack.us/img821/9366/tn4jl.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/821/tn4jl.jpg/) Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

וככה הוא נראה שלם:

http://img13.imageshack.us/img13/4051/tn5zj.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/13/tn5zj.jpg/) Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

וזה המתקן שעליו יושב המנוע: (כמה טוב שיש כרסומת לבנית התושבות ;) )

http://img690.imageshack.us/img690/2399/tn8j.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/690/tn8j.jpg/) Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

התושבות:

http://img98.imageshack.us/img98/7467/12423778.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/98/12423778.jpg/) Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us) http://img51.imageshack.us/img51/6999/tn1s.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/51/tn1s.jpg/) Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us) http://img714.imageshack.us/img714/3906/tn6r.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/714/tn6r.jpg/) Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img443.imageshack.us/img443/2769/tn7f.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/443/tn7f.jpg/) Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)


יש עוד עבודה, כרגע המנוע רק בשלבי הניקוי, צריך עוד לבנות תושבות לרדיאטור, חום ולחץ שמן ימדדו בעזרת שעונים מכניים, וכל הכיוונים יבוצעו על המתקן...
המשך יבוא.. :) (אולי עד אז אני אלמד להעלות תמונות בצורה נורמלית)

ליאור

zviki
26-10-11, 21:46
אם עשית עבודה כל כך יפה, תתקדם עוד שלב. תתקין על צינור האוויר שסתום אל חוזר ואקדח אוויר לניפוח צמיגים [במידה ואין לך מדחס זמין] הקומפרסיה תנפח לך בפולסים כמובן, מתאים לזמני חרום בלבד ולמי שאין מדחס זמין. את אדי הדלק שהצטברו בצמיג יש להפליט בהזדמנות הראשונה. לא להגיע לחימום יתר של הצמיג, העיקר להגיע לכביש. ואם יש למישהו ספק בעניין אז כך ניפחנו [גם בסיני] בשנות השישים והשבעים קומנדקרים ומשאיות דודג' קלות. זו אינה המלצה, אבל ליאור, אם הגעת עד כאן- תלך עד הסוף. [רק למצבים שאין אופציה אחרת לניפוח] פרט טכני חשוב- המחבר הפנאומטי חייב להיות עצמאי ללא צינור מחובר קבוע שיסתבך בסיבוב הסגירה.
בחיי אני לא צוחק..............

lior_b.s
26-10-11, 22:17
שמעתי פעם סיפור כזה על ניפוח צמיגים, האמת נשמע לי הגיוני ובדיוני באותו זמן, אני בונה קומפרסור עם מיכל אגירה שיהיה ברכב קבוע אבל הצלחת לסקרן אותי ואני אנסה את זה על המנוע שיש לי בחוץ, רק בשביל הניסיון .. מן הסתם זה אין סיבה שלא יעבוד, השאלה אם מלכודת נוזלים תצליח לכלוא חלק מהדלק לפני שיכנס לצמיג?..
אין בעיה לחבר את ה"פלג" עם בוקסה רגילה לפלאגים, הצינור מתחבר אח"כ ע"י מחבר מהיר, בשני הצדדים .

ליאור

mik_l86
26-10-11, 23:31
במקרה של הניבה זה לא רלוונטי, אבל במנועי הזרקה, נראה לי שאפשר להשתמש בזה בראש שקט, רק לנתק את החשמל מהמזרק דלק, ויש לך אוויר נקי בתוך הצמיג!

zviki
26-10-11, 23:54
תודה, תראה, אני מדבר על מצבי חרום בלבד. [קרוב לשטח עויין למשל, בלילה],העיקר להגיע לכביש, לבסיס,למקלחת,לארוחה חמה.במקרה שלי - מחנה עבודה זמני של רפא"ל משהב"ט . בשנים שהשתמשנו באמצעי הזה - תרבות ה-4X4 עדיין לא הייתה מפותחת כפי שהיא כיום. רכבי ה- 4X4 היו רכבים מוסדיים ולא היו שפע של מדחסי 12V כפי שיש כיום.כל ההתעסקות באמצעי הזה היא מסורבלת ועולה על העצבים, אבל טכנית עובדת 10. [חשתי את זה על בשרי] כאמור- כאשר אין שום אופציה לניפוח באמצעי אחר ורוצים לברוח מהשטח אחרי שכל הגלגלים החלופיים מפונצ'רים. אתה עשית כבר 90% מהעבודה אז לך עד הסוף. זרוק בגי'פ, שיהיה.

כל פילטר דלק [מימברנה או ספוג קשיח שעמיד בפני בנזין]יסנן אדים אבל אל תשכח שזה רק לצאת מ"החור" ולא יותר.

zviki
26-10-11, 23:57
במקרה של הניבה זה לא רלוונטי, אבל במנועי הזרקה, נראה לי שאפשר להשתמש בזה בראש שקט, רק לנתק את החשמל מהמזרק דלק, ויש לך אוויר נקי בתוך הצמיג!,
אני מדבר על תקופה שבה ההזרקה היחידה שהכרנו הייתה רק אנטי טטנוס

lior_b.s
23-12-11, 14:13
טוב אז ככה...
המנוע מניע בנגיעה ללא שום מאמץ, נשמע טוב מאוד.
לסוגיית הלחצים, לחץ שמן נמדד בשעון מכני , בסרק 2-2.5 באר, קצת מעלה טורים (בסביבות 3000 סל"ד) הלחץ מגיע ל-4 באר +- .. האם הערכים האלו תקינים בד"כ? מהם הערכים התקינים במנוע במצב נורמלי?
יש לציין שהמנוע עדיין עם שמן ישןןןןן מאוד ובטח מלא בוצה באגן שמן... בקרוב אני אוריד אגן שמן ומשאבה לניקוי ייסודי.

ליאור

tzagi
24-12-11, 06:13
אני יודע שאתה מזוכיסט,
אבל אין כול סיבה להוריד את הקרטר.
קוקטייל פשוט ו15 דקות עבודה ינקו אותו לחדש דנדש.

lior_b.s
24-12-11, 10:49
אתה קורא אותי כמו בבושקה פתוחה...

אני מוריד כדי לצבוע אותו בעיקר, המנוע עמד קרוב ל-10 שנים וחלקי המתכת שבו קיבלו קצת חלודה שטחית, שום דבר שמברשת פלדה וטורבינת אויר לא ייפתרו ואח"כ נצבע אותם..(כנראה ציפוי אבקה כמו במנוע הקודם)

אותי מעניין יותר לחצי השמן במנוע , מעבר לקוקטייל שינקה קצת את משאבת השמן יש מקום להחליף אותה בחדשה? (יש לי אחת במחסן)

ליאור

tzagi
24-12-11, 11:05
מה יש לצבוע?
רוצה אני מתקשר לג'יי לנו , יחתוף אותך לעבוד על העגלות שלו
משאבת שמן לא מתקלקלת מלשבת, כולו 2 גג'שים בתוך יציקה, יש לך חלקים מיותרים? בשביל זה המציאו את איביי.
בטוח איזה אנגלי אהבל ישלם לפחות 50 שטרליג על משאבה אורגינל.

lior_b.s
24-12-11, 11:14
האמת שיש לי המון חלקים..אבל המון, חדשים לגמרי ומשופצים בנוסף, אבל ככה זה שיש לך 3 ניבות ועבר של קרוב ל-15 שנה עם הרוסיות האלו..אנשים מגיעים אלי לבד למכור/לתרום לי חלקים שנשארו להם בבית...
אתה מוזמן לשלוח לג'יי לנו את המייל שלי :)

לעניין הקרטר ומכסה שסתומים.. אל תגיד שהם לא נראים יותר טוב ככה:

53963

במיוחד כשזה לא עולה כסף...

-->