צפייה בגרסה מלאה : נעילת דיפרנציאל "לוקרייט" לגראנד ויטארה 99 - האם מתאים או ש"עבדו עליי"?
עמרי ויהונתן
31-10-11, 06:45
שלום רב,
אני חדש בפורום.
ברשותי וויטארה 99 בנזין מנוע 2000 שכמעט כל חלק בה הוחלף (כולל מנוע וכו'...)
בהתייעצות עם לא מעט אנשים התקנתי נעילת דיפרנציאל אחורית מסוג לוקרייט שנרכשה דרך יבואן והתקנה במוסך שהוא המליץ עליו
ולא אציין את שמו כרגע בכל אופן.
מרגע ההתקנה אנחנו נתקלים ברעשים מהאקס האחורי והרכב נכנס ל-3!!! טיפולים מאז ההתקנה (4 חודשים) ואציין שאנחנו לא מטיילים
באזורים מורכבים ו/או מאתגרים את המשפחה יתר על המידה בשטח.
שאלתי היא האם נעילת דיפרנציאל לויטארה שמנסים לשווק בארץ היא קשקוש והנעילה פשוט לא מתאימה או שמדובר במתקין לא מוצלח.
לצערי ניסיתי "לחסוך" ולא התקנתי ARB והיום אני מצטער היות ועלות התיקונים עד כה הגיע לעלות הARB...
אשמח להתיחסותכם
לא כל כך ברור למה הכוונה שכל חלק בויטארה הוחלף, בעיות? שיפורים? מעבר לזה-איזה רעשים? ולמה הכוונה "נכנס לטיפולים"? אם אתה מתכוון שנכנס לתיקונים של הסרן האחורי- איזה תיקונים? הוא ננעל תוך נסיעה? דפק? חרק?
בכל מקרה- נעילה אחורית אוטומטית היא נעילה רועשת. היא מתקתקת בסיבובים ולפעמים "משחררת לחץ" בנסיעה (כשזה קורה אתה תדע, קשה לפספס את הדפיקה החזקה מאחור). נעילה תקינה אמורה לפעול באופן שבהחלט ניתן לחיות איתו ביום יום בסבבה, אז כמנראה שמישהו עשה לך חרא של התקנה, אחרת לא היית מגיע למוסך לתיקון ומגיע לעלות של נעילת ARB.
גרנד ויטרה יודע לחיות עם נעילה 1512 יופי.
תבדוק את איכות ההתקנה או דגם הנעילה. לא אמורות להיות לך בעיות.
בהצלחה
נעילה אוטומטית היא משהו שצריך להתרגל אליו (אני חי עם זה מצויין כבר יותר משלוש שנים). או שאתה לא מבין את אופי הפעולה, או שהדיפ׳ שלך ניזוק או שההתקנה לא טובה. הייתי מציע לקפוץ לעשות סיבו על רכב עם נעילה אוטומטית תקינה כדי להבין איך אמור להיות ואולי לקפוץ לבעל מקצוע אחר לחוות דעת נוספת.
אם תרצה המלצה תפנה בפרטי. בהצלחה.
motorica.net
31-10-11, 11:08
אני עם רכב זהה לשלך עם נעילה אוט' לוקרייט 1510 (אותו סיפור עם 1512) והיא עובדת ללא דופי.
גש לארז סנטו מטופ גיר רעננה ותסגור את הסיפור אחת ולתמיד.
עמרי ויהונתן
31-10-11, 11:51
ראשית תודה על התגובות ולהלן ממצאי המוסך בפעם הרביעית (הפעם שלחתי את אשתי...)
1. המוסך - "אני מזהה מכה קטנה בביצה..." - כל פעם הוא אומר את אותו משפט
2. המוסך - "תבדקי עם מי שמכר לך אולי מכר לך נעילה דפוקה" - תשובה קבועה
3. מוכר הנעילה - "אני מוכר מאות כאלו אין מצב"
בקיצור, אני שוקל להחזיר את המצב לקדמותו וחבל לי שלא אהנה מיכולת עבירות מעט יותר טובה בשטח כפי שציפיתי (ההתקנה היא לאחר שנתקענו בהצלבה חצי יום...)
ולשאלות המקצועיות שנשאלתי:
1. לא מדובר ברעש הנקישה המוכר והידוע לכולנו בסיבוב
2. הרעש הגיע בפעם הראשונה מהציר השמאלי אחורי והוחלף לו מיסב (כך טוען המוסך)
3. בפעם השניה הגיע שוב מאותו מיסב והוא טוען שהיה רק צריך לחזק ברגים...
4. בפעם השלישית החליף את החלק שמחבר בין גל ההינע לביצה (לא זוכר את השם) - זה קרה לפני חודש וחצי!!!!
5. הפעם הוא אומר שהרעשים מגיעים מהביצה עצמה
אני טוען שאו שנעילה זו לא מתאימה לרכב או שהמוסך קשקשן
אני מוכן לקבל שם של מוסך אמין ויגררו את הרכב אליו והוא יתקן מה שצריך לתקן היה ולוקח אחריות על ההתקנה והתקינות
אשמח למי שיש היכרות עם מוסכניק ישר ומקצועי שיודע לקחת אחריות
ולגבי המנוע שהוחלף - פשוט הטיימינג נקרעה (שרשרת) והיה יותר זול להליף מנוע מלתקן
תודה
בתור מתקין של נעילות (ARB ולעתים בולסטר. לא מוכרים אצלנו לוק-רייט) ב"גתוס", אני שמח שיש לי במה לכתוב בה כמה הערות לגבי נעילות..
את ההערות אני כותב מניסיוני הן כג'יפאי והן כמתקין - ולא כעובד בסדנה ספציפית.
1. בניגוד לדעה של חלק מחברי האתר, התקנת נעילה אינה פעולה פשוטה, שניתן לבצע בחצר הבית. כן - גם אני התקנתי בעצמי, לפני שהיה לי מושג מה אני עושה. במזל לא הלכו לי קורונה ופיניון.
בניגוד לדעה הרווחת בקרב מוסכניקי ישראל, אי אפשר לכוון קורונה-פיניון באמצעות "תחושה". צריך למדוד את המרווחים באמצעות הכלים המתאימים, ועל פי הוראות היצרן לדגם המדויק של הדיפ'. יצא לי להחליף יותר מדיי דיפרנציאלים שהושחתו בגלל התקנה חובבנית.
2. לפעמים אתם מכניסים את הרכב בשביל להתקין שיפור מסוים, ועל הדרך ממליצים לכם להחליף עוד 10 רכיבים ברכב.
זה לא בגלל שנוח להשחיל לכם עוד כמה מאות שקלים - זה בגלל שאם לא נחליף את החלקים האלה, אתם עלולים לזהות את התקלה בעצמכם ולקשר בינה לבין השיפור שהותקן. התוצאה - לקוח שחושב ש"עבדו עליו", מתבאס על ההתקנה, על הסדנה ועל הרכב.
3. לפעמים זה כן כי נוח להשחיל לכם עוד כמה מאות שקלים. רוצים להימנע מזה? לכו למוסכניק/סדנה אמינים.
4. נעילה אוטומטית אמורה להרעיש. הדרך היחידה שלך לדעת האם הרעש הוא סביר או מוגזם, היא לקחת לסיבוב חבר שמכיר את הנעילה, ויודע לזהות מה היא תקינה. אי אפשר ללמד אותך לזהות רעשים בהתכתבות.
עוד אופציה, כמובן, היא ללכת למוסך מקצועי ואמין (מקצועי גם בהתקנת שיפורים), שידע לאבחן את הבעיה - שמו של ארז נזרק כאן. יש עוד בעלי מקצוע מומלצים, ואני בטוח ששאר חברי האתר ידעו להפנות אותך..
למען הסר ספק, אין לי אינטרס כלכלי כאן - אנחנו לא מתעסקים עם "לוק רייט" בגתוס.
לגבי הנימוקים/אבחנות של המוסך - אני לא רוצה לתקוף טיעון אחרי טיעון. רק אומר שלי אישית נשמע שאין להם מושג מה הבעיה והם יורים לכל עבר.
אגב, אני גם חושב שזו טעות גדולה להתקין נעילה שהלקוח קנה במקום אחר... לך תדע מה תמצא בפנים. אבל שיאכלו את מה שהם בישלו...
לא צריך להגזים רון.
בהתקנת נעילה לא נוגעים בכיוון של הפיניון ואת כיוון הקורונה מול הפיניון ניתן לכוון בעזרת שעון פשוט.
לפחות ב-ARB מגיע מדריך התקנה שמתאים גם לילד המפגר :)
נעילה אוטומטית לא מרעישה - היא מתקתקת.
פעם בכמה שבועות היא משתחררת בקול גדול ומזעזעת את הג'יפ - לזה קוראים "מרעישה". הרעש מבהיל את מי שלא מכיר, אבל מתרגלים...
בהתקנה של לוקרייט ושאר "נעילות קטנות" בכלל לא נוגעים בפיניון. למעשה, לפני שנים כבר יצא לי להכניס פעם בהצלחה לוקרייט לתוך קייס של דנה 30 בלי לפרק את הקסוות ולהוציא את מכלול הדיפרנציאל מהסרן - לא שזה מומלץ או נוח, אבל זה אפשרי. בסרן אחורי של ויטארה בכל מקרה מוציאים את כל ה-Third Member ועובדים מסודר על שולחן. הרבה יותר קל מאשר בסרנים של ג'יפ.
עמרי ויהונתן
31-10-11, 23:32
כולכם כתבתם דברי טעם אך להלן האבחנה:
לטענת המוסך, נשברה הקורונה.
ושאלתי בתחילת הדרך, האם הדבר הגיוני ויכול לקרות לג'יפ שנוסע מהבית לעבודה כל יום
וחווה 2 טיולים של סופ"ש בנגב במקומות שגם ללא הנעילות הג'יפ היה עובר?
האם להחליף את הקורונה ולהשאיר את הנעילה או לרדת מהנושא ולחזור לדיפרנציאל המקורי של הרכב?
אני שואל מכיוון שמחר אני צריך לקבל החלטה שבכל מקרה כבר גוררת עלויות
תודה רבה
כולכם כתבתם דברי טעם אך להלן האבחנה:
לטענת המוסך, נשברה הקורונה.
תן למישהו שמבין לפרק ולבדוק את הבאק-לאש
אני מתערב 1-1000 שה"מכונאי" שלך סגר אותו לאפס באק-לאש, מתכון מובטח לעקירת שיני הקורונה.
ולכל זה כמובן אין שום קשר לנעילה.
אותו "מכונאי מומחה" יגרום לנזקים גם כאשר יתקין שם ARB או כל נעילה נשלטת אחרת.
תן למישהו שמבין לפרק ולבדוק את הבאק-לאש
אני מתערב 1-1000 שה"מכונאי" שלך סגר אותו לאפס באק-לאש, מתכון מובטח לעקירת שיני הקורונה.
סגירה עד האפס לא גורמת לנעילה קבועה?
שלומי,
אם ב "נעילה קבועה" אתה מתכוון ל "הפיניון מרתך את עצמו לקורונה" אז כן.
עומרי
לא מחליפים קורונה בלבד, תמיד כסט קורונה ופיניון.
המלצתי, תבוא בעצמך, ועדיף עם מכונאי שמבין בדיפרנציאלים, למוסך שהתקין את הנעילה.
תן לבעל המוסך לפרק את הביצה בנוכחותכם.
תן לבעל המוסך למדוד בק -לאש עם אינדיקטור(BACK-LASH), לבדוק חתימת מגע השיניים עם צבע (PATTERN), לבדוק עומס מוקדם של מיסבי הקייס (PRE LOAD)
אתה והמכונאי שלך אל תיגעו ואל תייעצו, רק תשגיחו.
אם תוצאות הבדיקה תקינות, כנראה שלא הייתה בעיה בהתקנה.
אם בעל המוסך לא מכיר בדיקות אלו, או אין לו את הכלים לבצע אותן, כנראה שההתקנה לא היתה טובה מראש.
בברכה,טושי
אם תוצאות הבדיקה תקינות, כנראה שלא הייתה בעיה בהתקנה.
והסיכוי לזה XXX% (בבקשה מלא את החסר)
כולכם כתבתם דברי טעם אך להלן האבחנה:
לטענת המוסך, נשברה הקורונה.
ושאלתי בתחילת הדרך, האם הדבר הגיוני ויכול לקרות לג'יפ שנוסע מהבית לעבודה כל יום
וחווה 2 טיולים של סופ"ש בנגב במקומות שגם ללא הנעילות הג'יפ היה עובר?
האם להחליף את הקורונה ולהשאיר את הנעילה או לרדת מהנושא ולחזור לדיפרנציאל המקורי של הרכב?
אני שואל מכיוון שמחר אני צריך לקבל החלטה שבכל מקרה כבר גוררת עלויות
תודה רבה
גיסנו...אפשר להתווכח המון ובאמת לטחון את הנושא הזה למוות. הוצאת הרבה כסף, אכלת חרא, הכל נכון. זה מה יש. ברור לך שאתה לא תבוא עם מכונאי משלך למוסך וכיו"ב - זה זיבול מוח ונראה לי שאכלת מספיק חרא.
קרא היטב, כי זה הפיתרון הכי טוב שיחסוך לך הרבה שעות הקלדה: קח את האוטו, שים אותו על גרר ותעביר אותו ישירות למישהו שמתמחה בסוזוקי. אתה יכול ללכת לארז סנטו, שעליו MOTORICA המליץ (הוא בהחלט יודע על מה הוא מדבר- היתי ולך לארז רק על סמך ההמלצה שלו)- הוא יושב באזור תעשי בצפון רעננה. אתה יכול ללכת למורי וגם לזוקילנד. שורה תחתונה- תפסיק להתבחבש עם המוסכניק הנוכחי, קח את הרגליים ואת האוטו ולך משם. כולה קורונה שבורה, דבר שבעצמו נשמע מאוד לא סביר, אלא אם הבפנוכו של הדיפרנציאל חטף חתיכת זעזוע.
גיסנו...אפשר להתווכח המון ובאמת לטחון את הנושא הזה למוות. הוצאת הרבה כסף, אכלת חרא, הכל נכון. זה מה יש. ברור לך שאתה לא תבוא עם מכונאי משלך למוסך וכיו"ב - זה זיבול מוח ונראה לי שאכלת מספיק חרא.
קרא היטב, כי זה הפיתרון הכי טוב שיחסוך לך הרבה שעות הקלדה: קח את האוטו, שים אותו על גרר ותעביר אותו ישירות למישהו שמתמחה בסוזוקי. אתה יכול ללכת לארז סנטו, שעליו MOTORICA המליץ (הוא בהחלט יודע על מה הוא מדבר- היתי ולך לארז רק על סמך ההמלצה שלו)- הוא יושב באזור תעשי בצפון רעננה. אתה יכול ללכת למורי וגם לזוקילנד. שורה תחתונה- תפסיק להתבחבש עם המוסכניק הנוכחי, קח את הרגליים ואת האוטו ולך משם. כולה קורונה שבורה, דבר שבעצמו נשמע מאוד לא סביר, אלא אם הבפנוכו של הדיפרנציאל חטף חתיכת זעזוע.
ואיפה האחריות של אותו מוסכניק שביצע התקנה דפוקה (במידה וכך הדבר), אם הוא יקח את האוטו למקום אחר יהיה לו קשה מאוד להוכיח את זה ולדרוש/לתבוע החזר
עמרי ויהונתן
01-11-11, 17:09
טוב,
תודה לכל הכותבים.
הרכב נלקח על ידי היום מהמוסך למוסך אחר (היה לא נעים אך איך כתבו לי "אכלתי מספיק...")
מפרקים הכל ואני אעביר את הממצאים של המוסך שמתמחה בג'יפים
תודה רבה
לא צריך להגזים רון.
בהתקנת נעילה לא נוגעים בכיוון של הפיניון ואת כיוון הקורונה מול הפיניון ניתן לכוון בעזרת שעון פשוט.
לפחות ב-ARB מגיע מדריך התקנה שמתאים גם לילד המפגר :)
"לכוון בעזרת שעון פשוט" זה בדיוק מה שדיברתי עליו. מעטים המוסכים בארץ שעושים את זה, ושיודעים לבדוק בספרות של היצרן מה החופש (BACKLASH) המותר.
המדריך של ARB אולי מתאים לילד המפגר, אבל הוא חסר מידע רב (מפנים לספרות היצרן), ולעתים התמונות בכלל מגיעות מדגמים אחרים.
הביקורת שלי על התקנות לא נובעת מהחלטה שרירותית - יצא לי להיתקל בנזקים שנגרמו בגלל הגישה הזאת של "מה כבר מסובך לכוון קורונה".
מה לעשות? אולי בסוזוקי ובסופה זה עובד (יחסית), אבל לא מעט קורונות טחונות של לנד-קרוזר טוענות אחרת.
עמרי ויהונתן
02-11-11, 21:58
להלן ממצאים ראשוניים מהמוסך החדש
1. לא נשברה קורונה ולא פיניון!
2. המתקין הראשון ריתך חלקים והריתוך התפרק לתוך הביצה ולכן יש שבבים "שהסתובבו" בביצה
3. יש פין שאינני יודע את שמו שאיבד אחיזה והוא נע
יצרתי קשר עם המוסך שהתקין התחילה וזה לא מכחיש שריתך
היחיד שלקח אחריות למרות שזו לא בעיה שלו זה יבואן הנעילות שנתן לי נעילה חדשה להתקנה לאחר ששמע את מסכת הבעיות שעברתי - אין דברים כאלו!!
מחר הרכב יסיים טיפול וכו' ואפרט שמות ותודות לכל מי שמגיע מכל הלב
וכן, אני מתכוון לתבוע מהמוסך הראשון את ה-1500 ש"ח שגובים ממני כרגע על ההתקנה הנוספת.
מסקנה ראשונית - שוק של חובבנים בתחום ושווה לשלם עוד שקל אך להכנס למקום שייקח אחריות על התקנה!
שמע, קודם כל אני מצטער ומתבאס בשבילך שנפלת על חרא של מוסכניק, מה לעזאזל יש לרתך בהתקנה של לוקרייט ?!
ואני חושב שהמסקנה כאן, ואמרו את זה כבר, זה שבדברים האלה לא משחקים, רק בנאדם מומלץ מקוצוען ומנוסה
אני בטוח שכולם כאן כמוני, מחכים לשמוע מי זה החובבן...
עצוב לשמוע שיש כאלו ״בעלי מקצוע״.
כולנו נשמח לשמוע מי המוסך המדובר שנוכל לשמור מרחק.
נכחת בזמן פתיחת הביצה?
ראית בדיוק את הריתוך והנזק?
צילמת תמונות ואתה מסוגל להעלות אותן לכאן?
אל תשכח, גם מוסכים אוהבים ללכלך אחד על עבודתו של אחר.
כשאתה חם על המוסך הראשון, קל למכור לך לוקשים.
תעלה תמונות שיגבו את הממצאים לפני שאתה שורף שם של מוסך.
בכל מקרה, דיפרנציאל שעבד עם שבבים בפנים, חייב פירוק לעומק, ובחינה מדוקדקת של כל מיסב ומיסב.
ניקיון של הדיפרנציאל ללא פירוק מלא לא ישאיר שבבים בפינות ה אפלות ועלול להביא לשחיקת המיסבים תוך זמן קצר.
בברכה,טושי
מילים כדורבנות,
בלי תמונות אפשר לשכוח מהנושא.
עמרי ויהונתן
03-11-11, 20:45
שלום שוב,
לצערי הסיפור מסתבך
1. לאחר שהותקנה הנעילה החדשה שקיבלתי מנתי התברר שחסרים קפיצים לבלמים האחוריים (קשור לבלם היד...)
2. רכישה של החלקים מסוזוקי והתקנה
3. נסיעת מבחן והרעש לא מתפוגג
4. ככל הנראה בית הסטליטים נפגע
5. עוד הוצאות....
בקיצור, מי שיקנה ממני את הרכב אח"כ יהנה מרכב חדש לחלוטין...
לשמחתי בעל המוסך החדש ונתי מלווים אותי ונקווה שנשיג את בית הסטליטים או כל הבקקס במחיר שפוי
צירפתי תמונה שצילמתי מהריתוכים
ולנושא פרסום שמו של המוסך - אין סיכוי שאפרסם וחלילה אפגע בפרנסתו של זה או אחר אלא לאחר שאגיע עמו למצב בו הוא לא מכיר בחלקו בעלויות המטורפות שאני נושא בהן כרגע
או לפחות יחזיר עלות ההתקנה והטיפול הנוכחי.
אמשיך לעדכן
52078
הקובץ לא נפתח
תשתמש בזה: http://photobucket.com/
עצור עכשיו.
לך, לבד, לחפש סרן מושלם מפירוק.
כל פתרון אחר יוביל אותך עוד ועוד במורד המדרון החלקלק.
אסף.
52079
אכן תמונות קשות, יונית.
אסף.
עצור עכשיו.
לך, לבד, לחפש סרן מושלם מפירוק.
כל פתרון אחר יוביל אותך עוד ועוד במורד המדרון החלקלק.
אסף.
+1
חיפוש מהיר בJUNKYARD.CO.IL מעלה סרן מפירוק במס' הבא: 057-2344873
בהצלחה
נו מה יהיה עם האתר הזה!!!
0572344873
ואחרי שתקנה סרן מפירוק וירכיבו לך אותו במוסך, תסתכל כאן:
http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=1646-jeepolog-archive
וגם כאן:
http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=1166-jeepolog-archive
אסף.
למה להחליף סרן?
אם הוא יתקין כבר ARB הוא יקבל בית סטליטים חדש - ואת הנעילה שהוא באמת רצה מלכתחילה.
(בלי להעליב עמרי ויהונתן, אבל השאלה בגוף שלישי כי אני לא מדבר על חשק אלא על כדאיות..)
ברור שהסרן גם יצטרך בדיקה מקיפה + החלפה במידת הצורך של מיסבים ומחז"שים.
למה להחליף סרן?
כי כל דבר אחר אומר להפשיט את הקיים, לפרק את כל המיסבים וכל מחזירי השמן - פנימיים וחיצוניים - לבחון, לנקות, ואז להרכיב מחדש, ובהנחה שיהיה צריך לפחות מחזירי שמן חדשים אם לא לפחות חלק מהמיסבים, ואולי גם דראמים ורפידות "על הדרך".
המשמעות היא הרבה כסף, בחלקים אבל יותר מזה בשעות עבודה. אני לא רואה איך מוסך שמכבד את עצמו וכבר יודע שמהלקוח הזה צריך להיזהר ולא לחפף - יעשה את זה בפחות מ 2000 ש"ח. יותר זול לקנות סרן קומפלט.
אסף.
לא בטוח שסרן מפירוק יעלה פחות
לא בטוח שסרן מפירוק יעלה פחות
זאת הייתה המחשבה שלי.. וזה לא שסרן מפירוק מגיע חדש. גם שם אתה או מהמר, או מחליף הכל...
ואז מגלה שהוא עקום..
סליחה על הבורות הטכנית אבל מה בדיוק מרותך שם? קשה לי להבין מהתמונה.
עמרי ויהונתן
05-11-11, 19:46
היי
מחר אני אסע למוסך בגנות ואז נראה מה הלאה.
הראש אומר, להחזיר מצב לקדמותו ולא להכנס שוב להרפתקאה הזו.
הפעם היחידה שנסעתי עם נעילה בשטח אומרת - "אל תוותר על הנעילה"...
ההוצאות אומרות - תעיף את הג'יפ הזה לכל הרוחות...
מחר אני מקווה שאהיה יותר חכם
דרך אגב רון, הייתי במו"מ עם הנפלד ובמקביל מול מתקין מורשה מאיזור ירושלים והגעתי עד לרמת מחיר של כ-7500 ש"ח לARB עם הקומפרסור הקטן.
היות וההוצאה אז היתה גדולה (המנוע כאמור...) בחרתי להתקין לוקרייט ב-3000 לערך כולל התקנה כמובן...
סרן מפירוק עולה כ-2000 ש"ח והעבודה שהושקעה תגיע לעוד 2000 ש"ח לפחות כך שהסיכוי לARB לא רלוונטי כרגע לצערי
לגבי מה שניסיתי להראות בתמונה (המינוחים שלי לא מקצועיים) הרי שיש גליל בצבע כסף שחוצה את בית הסטליטים מצד לצד.
הפין הזה נע בחופשיות בתוך בית הסטליטים ומכיוון שכך המוסכניק הראשון ריתך אותו בפיקים משני הקצוות.
בתמונה רואים את הפיק שהוא ביצע והצד השני שבור והפין נע בחופשיות.
המוסך הנוכחי פירק הכל והתקין 1512 שנתי נתן לי והחזיר את הפין וריתך שוב במקביל לפיני חיבור שהוא הכניס וזאת מכיוון שההתקנה הראשונה כבר גרמה
לכך שהפין לא יישב טוב במקום שלו.
אחרי שהתקין גילה שקפיצים של הבלמים האחוריים לא קיימים וצינוריות נוזל בלם לא הותקנו ולא לקחנו סיכון והוא הזמין חלקים מסוזוקי.
אחרי הכל יצא לנסיעה ועדיין יש רעש מבית הסטליטים ואז הציע לי לרכוש סרן קומפלט.
כל מה שאני כותב זה ע"ב השיחות עם המוסך, אין לי שמץ של ידע מעבר.
אציין שפניתי לשמאי רכב לייעוץ בנושא (מי שמעוניין בשם של מומחה לתחום מול מוסכים שיפנה אלי בפרטי) והוא ביקש שבשלב ראשון אנסה לסגור
מול המתקין הראשון פיצוי הגיוני (סביב 2000 ש"ח) והיה ולא יסכים, הרי שמתיאור הדברים יש מקום לתביעה עם סיכוי גבוה לזכות בבית משפט.
אני מציין את הדברים רק מכיוון שעדיין לא זכיתי אפילו לרמיזה של לקיחת אחריות לכל הבלאגן שהתחיל בהתקנה שאמורה להיות סופר פשוטה.
חבל
אמשיך לעדכן
סליחה על הבורות הטכנית אבל מה בדיוק מרותך שם? קשה לי להבין מהתמונה.
כמו שזה נראה,נעשה נסיון לרתך פין קרוס שאפט אל הקייס (בית סטליטים) במטרה לקבע אותו (ניסיון לרתך חומר חרוט מחוסם ליציקת מתכת)
אכן המוסך עשה שטויות חב"לז.,ואין לו מושג קלוש לגבי העבודה הנ"ל.. (אין לי שמץ של מושג במי מדובר...)
אם אני צריך לנחש-הריתוך המטופש התפרק והשבבים טחנו את הקורונה פיניון.לגבי למה לרתך מלכתחילה? - בויטרה יש קפיצי אבטחה לפינים כדי שלא יזוזו לכיוון הקורונה ומסיבה כלשהי לא השתמשו בהם.
זה מה שחשבתי שעשו אבל לא הייתי בטוח. די מזעזע
כמו שזה נראה,נעשה נסיון לרתך פין קרוס שאפט אל הקייס (בית סטליטים) במטרה לקבע אותו (ניסיון לרתך חומר חרוט מחוסם ליציקת מתכת)
אכן המוסך עשה שטויות חב"לז.,ואין לו מושג קלוש לגבי העבודה הנ"ל.. (אין לי שמץ של מושג במי מדובר...)
אם אני צריך לנחש-הריתוך המטופש התפרק והשבבים טחנו את הקורונה פיניון.לגבי למה לרתך מלכתחילה? - בויטרה יש קפיצי אבטחה לפינים כדי שלא יזוזו לכיוון הקורונה ומסיבה כלשהי לא השתמשו בהם.
בויטרה גם יש צינורות בלם, קפיצים לרפידות ועוד כל מיני דברים, את כולם מפרקים לפעמים על מנת לפרק את הציריות ולהתקין את הנעילה - ואת כולם לא הרכיבו חזרה. זו רשלנות לשמה, וצריך להתלונן באיגוד המוסכים ויפה שעה אחת קודם.
אסף.
בויטרה גם יש צינורות בלם, קפיצים לרפידות ועוד כל מיני דברים, את כולם מפרקים לפעמים על מנת לפרק את הציריות ולהתקין את הנעילה - ואת כולם לא הרכיבו חזרה. זו רשלנות לשמה, וצריך להתלונן באיגוד המוסכים ויפה שעה אחת קודם.
אסף.
וזה, למי שלא הבין, עונה על השאלה "מה הקשר בעיות בבלמים?!?"
מסתמן שדווקא כדאי שתפרסם את שם המוסך - כי גם אם הוא לא יפצה, רכב שיוצא משם הוא סכנה לבעליו ולסביבה...
ולא דיברנו על איכות הריתוך....
...ובדיוק בגלל זה צריך, כדאי, ומומלץ להתקין לבד.
כי אתה לא תחפף בסגירה של הסרן.
(ובמאמר מוסגר - דווקא בסוזוקי ההרכבה של לוקרייט טיפה יותר מורכבת ודורשת יותר דיוק מאשר בג'יפים - בגלל שצריך להחזיר את כיוון הקורונה למקום)
אסף.
...ובדיוק בגלל זה צריך, כדאי, ומומלץ להתקין לבד.
כי אתה לא תחפף בסגירה של הסרן.
(ובמאמר מוסגר - דווקא בסוזוקי ההרכבה של לוקרייט טיפה יותר מורכבת ודורשת יותר דיוק מאשר בג'יפים - בגלל שצריך להחזיר את כיוון הקורונה למקום)
אסף.
פרדוקס מוחלט,
חוקי ארץ ישראל אוסרים על עבודה עצמי (מטעמי בטיחות כמובן) כשבמציאות הדרך היחידה לודא שהעבודה נעשית כראוי זה לעשות לבד.
קפקא היה ישראלי?(שאלה רטורית)
עמרי ויהונתן
07-11-11, 22:01
היי
הסרן שהגיע מפירוק הסתבר כמרעיש ומחר מפרקים אותו.
אשמח באם למי מכם יש סרן תקין למכירה על מנת לסיים את הסאגה הזו
כמו כן, למי שהיו ספקות, המוסך מתנער מאחריות להתקנה רשלנית...
החלטתי להחזיר מצב לקדמותו ולא להתקין נעילה
אשמח לסיועכם במציאת סרן
תודה רבה
היי
כמו כן, למי שהיו ספקות, המוסך מתנער מאחריות להתקנה רשלנית...
ראשית - נשמח לדעת מי המוסך - "המציל נפש אחת..." וגו',.
שנית - איגוד המוסכים. יש אוזן קשבת, תתפלא עד כמה זה עוזר.
שלישית - מכשירי תנועה. אם זה מוסך מורשה שלהם, שידעו שהוא מתרשל בפתיחת פסגירת סרנים.
אסף.
באותו עניין
נתקלתי במוסך מורשה מכובד מת"א שלא הצליח להתקין נעילה לג'מיני, (הנעילה לא נפתחה בסיבובים)
הלקוח לא חוייב על ההתקנה ואף הרכב נגרר על חשבונם לאחד המומחים כאן בפורום.
וזאת למרות שהמוסך יכל לטעון שהנעילה שהלקוח הביא לא תקינה וכו'
רונן
חבל, כל יום שעובר מבלי ששם המוסך הזה לא מפורסם מסכן אנשים אחרים...
עמרי ויהונתן
11-11-11, 07:53
בוקר טוב לכולם
תחזיקו אצבעות היום מתקינים סרן חדש אחרי ששניים מפירוק נמצאו לא מתאימים.
שבוע של לוגיסטיקה ובלאגן אנשאללה מגיע לסיומו.
אעדכן
בוקר טוב לכולם
תחזיקו אצבעות היום מתקינים סרן חדש אחרי ששניים מפירוק נמצאו לא מתאימים.
שבוע של לוגיסטיקה ובלאגן אנשאללה מגיע לסיומו.
אעדכן
???
עמרי ויהונתן
15-11-11, 07:02
בוקר טוב,
אז מה היה לנו?
1. הותקן בית סטליטים ראשון שלא היה תקין - פורק.
2. מחפשים בכל השוק בית סטליטים ולבסוף מוצאים אחד ב-3000 ש"ח (תחסכו לי את פראייר יש ב-2000 וכו' - נגמר, רכשתי כבר...)
3. אני מחליט להתקין ARB - אין ליבואן
4. הלוגיסטיקה המשפחתית עם רכב אחד מכניעה ואני מאשר רכישת הביצה ב-3000 ש"ח (אפרופו החלקים שנותרו למכירה פורסמו למכירה...)
5. מוציאים את הרכב ביום שישי מהמוסך בעלות כולל הקפיצים לבלמים וכו' - 4800 ש"ח!!!!!!!!!!!
6. נשמעים רעשים ויוסי מהמוסך לא מתפשר ומבקש שאחזיר את הרכב לבדיקה נוספת.
7. מחליט שאלו מיסבים (אני מזכיר שהוחלף שמאלי אחורי לפני חודשיים לטענת המוסך הראשון)
8. אתמול יוצא הרכב סופית (אנשאללה) ואני נפרד מעוד 1000 ש"ח בגין מיסבים, צינור מיים שעל הדרך החלפנו ושמן.
עלויות המשוייכות להחלטה להתקין את הנעילה:
1. הנעילה - 1700 ש"ח
2. התקנה - 1200 ש"ח
3. תיקון ראשון - 800 ש"ח
4. תיקון שני - 1000 ש"ח
5. תיקון נוכחי - 5500 ש"ח
6. סה"כ עלות ישירה - כ- 9000 ש"ח!!!!!
7. עלות עקיפה של שעות עבודה וכו' - עוד 2000 לפחות.
ובקיצור, שכל הכסף הזה ילך ככפרה על בני משפחתי היקרה.
ולכל מי שנחשף לפורום יש לי רק המלצה אחת:
1. לא להתפשר ולו בקטנה על מוסך אמין שייקח אחריות על ההתקנה ועל המוצר שהוא עתיד להתקין.
2. להקליט את השיחה עם המוסכניק ובדגש על הנקודה בה הוא אומר את המשפט הקבוע "בטח שיש אחריות", "כפרה אני מתקין עשרות כאלו".
3. לא לוותר ולהלחם על המגיע לך כולל מול בית משפט.
במקרה שלי המוסך מתעלם לחלוטין מאחריותו לתקלות.
מי שמכר את הנעילה לקח אחריות על המוצר ונתן חלופי ובכך קנה את עולמו מבחינתי.
ואני, חרף בקשת רבים שאפרסם את שמו של המוסך, נעמנע מכך, מכיוון שחושב שהעולם עגול...
וצחוק הגורל, יכולתי כבר להתקין ARB ולהישאר עם עודף...
יאללה,
מספיק עם הנושא, בריאות לכולם ורק שלא נתקע עם הג'יפון בעוד הצלבה...
שבוע טוב
במקרה שלי המוסך מתעלם לחלוטין מאחריותו לתקלות.
מי שמכר את הנעילה לקח אחריות על המוצר ונתן חלופי ובכך קנה את עולמו מבחינתי.
ואני, חרף בקשת רבים שאפרסם את שמו של המוסך, נעמנע מכך, מכיוון שחושב שהעולם עגול...
אם יש בעל מקצוע שהוא רמאי/נוכל/גנב או סתם לא מקצועי למה לא להזהיר אנשים אחרים, שלא יקרה להם מה שקרה לך? זה העניין בכוח קניה, מי שרוצה לשרוד בשוק צריך להרוויח את זה, כמו מי שמכר לך את הנעילה שמגיע לו פה קרדיט מלא...
השירשור הזה מפספס חלק גדול מהמהות שלו ברגע שאתה מחליט להשאיר את הנוגעים בדבר אנונימיים
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.