PDA

צפייה בגרסה מלאה : מי יודע למה בלם היד בדיפנדר משתחרר מעצמו עם הזמן?



torchak
13-11-11, 18:53
כמו בכותרת - פעם בכמה זמן, אני נכנס מתחת לאוטו ומהדק טיפה את הבורג 17 שמאחורי הדראם של בלם היד (זה שמרחיב טיפה את הרפידות) ובלם היד חוזר לגובה
נורמאלי. אממה, הדבר הזה משתחרר מעצמו. מישהו יודע למה ואם יש לזה פתרון?
אגב, באותו ענין - יש הבדל בין הידוק הבורג המדובר לבין מתיחת הכבל עצמו (שזאת נראת לי עבודה הרבה יותר מסורבלת שדורשת לפחות עוד בן אדם אחד)?

תודה,
נועם.

asafk
13-11-11, 19:33
הרפידות נהיות דקות יותר, המרחק בינן לדראם גדל.

אסף.

torchak
13-11-11, 20:30
הרפידות נהיות דקות יותר, המרחק בינן לדראם גדל.

אסף.

זה בדיוק מה שנראה לי מוזר. איזה סיבה יש לרפידות להשחק כל כך מהר? הן לא נוגעות בדראם כל הזמן. כמה שחיקה כבר יש להם מזה שהן מחזיקות את הרכב במצב סטטי?

e-sheta
13-11-11, 20:42
גם אצלי המצב דומה יש מצב שהרפידות במשך הזמן במקום שבו הם מורכבות משתחרר הקפיץ או מתעייף וקיימת שחיקה קבועה , בדרך כלל אין מצב שאנו נוסעים כאשר ידית בלם החרום משוכה אצלי כניראה הם לא הוחלפו כימעט כנראה 10 שנים .

torchak
13-11-11, 20:46
גם אצלי המצב דומה יש מצב שהרפידות במשך הזמן במקום שבו הם מורכבות משתחרר הקפיץ או מתעייף וקיימת שחיקה קבועה , בדרך כלל אין מצב שאנו נוסעים כאשר ידית בלם החרום משוכה אצלי כניראה הם לא הוחלפו כימעט כנראה 10 שנים .

דווקא לא כל כך מזמן עשיתי לסיפור הזה טיפול - החלפתי רפידות וחרטתי את הדראם. הבלם עובד יופי רק אני נגנב מזה שזה משתחרר כל הזמן.

e-sheta
13-11-11, 21:00
תבדוק את הקפיצים ותבדוק ייתכן שלכבל יש חופש בבית המוביל ולכן יש לך שחיקה .

idanw
13-11-11, 21:34
אני עם הרכב כבר 4 שנים - לא מתחתי אותו מעולם, והבלם עוצר עצירה מוחלטת ומתוח כמו שצריך.
כנראה שמשהו אצלך לא תקין.

razzamataz
13-11-11, 22:08
קודם כל הבלמים האחוריים עובדים בנסיעה על ידי לחיצת ברקס, זה לא רק למצב סטטי!

תגדיר כמה אתה נוסע (קמ) בין מתיחה למתיחה?

עוד דבר אתה לא אמור לגעת בבורג בין הרפידות, אתה אמור לעשות רגולאז (=סיבוב של גלגל משונן שקובע את הרווח בין הרפידות לדראם ואחכ למתוח את הכבל במצליב (איפה שהוא מצתלב ל 2 הדראמים)

בהצלחה

idanw
13-11-11, 22:24
רז, בדיפנדר בלם היד נפרד מהבלמים האחוריים. זה דראם נפרד שיושב על הטרנספר, לכן אין סיבה שהרפידות ישחקו.

אמיר ב.א
13-11-11, 23:13
נועם - אחרי סיפור דומה אצלי בדיפנדר המסקנות הם :

1) ניכנס לך גריז או שמן על הבורג המותח , אתה מכוון אותו , אבל הוא מסתובב חזרה בזמן קפיצות בנסיעה וכו,
צריך להוציא את הבורג , לרסס עם מסיר שומנים , לשים אפילו כמה גרגירי חול כדי שיסתובב קשה ולסגור חזרה.

2)ניתפסת לך אחת ה"בוכנות" שמחברות את הרפידות יש שתיים = אחת מצד אחד לכבל שמושך , שנייה מצד שני לבורג הכיוון,
מה שקורה , יש חלודה על המנגנון מבפנים - יש צילינדר שמעביר תנועה ב90 מעלות לשני הרפידות , אם הוא מתמלא במים בחורף ,
הוא מחליד , ואז מידי פעם הבוכנה ניתפסת ולא משתחררת וגורמת לשחיקה מוגברת של הרפידות.
אתה צריך לפתוח את הכל , לנקות עם ממיס שומנים , לשייף חלודה עם נייר לטש , לרסס עם WD40,
להפעיל כמה פעמים עד שמשתחרר ואז לשים גריז.

3)הכיוון לא מדוייק , וגורם לנסיעה כאשר הרפידות כל הזמן עובדות ,
אחרי נסיעה יפה , שים יד על התוף מבחוץ , עם הוא לוהט - הרפידות כל הזמן עובדות ואתה צריך לכוון מחדש.

בהצלחה !

אמיר ב.א
13-11-11, 23:18
לגבי השאלה השנייה שלך
"אגב, באותו ענין - יש הבדל בין הידוק הבורג המדובר לבין מתיחת הכבל עצמו (שזאת נראת לי עבודה הרבה יותר מסורבלת שדורשת לפחות עוד בן אדם אחד)?"

יש הבדל : אם תשים לב , הרפידות נישחקות תמיד בצד אחד יותר מהר מאשר בצד השני ,
זה בגלל שאנחנו תמיד מכוונים את הבורג כיוון ולא נוגעים בכבל,
אם מכוונים את שניהם (כל שחיקה אחד אחר), ניתן להגיע לשחיקה שווה בשני צדדי הרפידות , אבל זה לא משהו הכרחי.

torchak
14-11-11, 11:00
תודה אמיר,
אני אעשה את הפירוק והניקוי שאמרת. לגבי התחממות של הדראם - אני מכיר את התופעה הזאת, זה לא המצב אצלי - הרפידות לא נוגעות.

-->