PDA

צפייה בגרסה מלאה : תהודה \ גלגלים משתגעים בלחיצה על הברקס



סופת המדבר
25-11-11, 18:59
תופעה מוזרה שהתחילה לאחרונה (אחרי הרכבת נעילה דיקמית אוטו',לא יודע אם זה צירוף מקרים)
בלחיצה על הברקס ליפני רמזור לחיצה סבירה אבל לחיצה בשביל לעצור
הגלגלים הקידמיים מתחילים להישתגע ימינה שמאל ימינה שמאלה במהירות ממש האוטו מתחיל להישתגע עד שאני עוזב ברקס
שתי דברים לציין אחד כמו שאמרתי הורכה נעילה קידמית אוטו' ליפני שבועיים (ליפני זה לא היו בעיות)
דבר שני הצמיגים הקידמיים לא שווים כ'כ ז'תומרת הם מאותו דגם וסוג אבל אחד יותר שחוק מהשני (אחד שניקרע הוחלף ב''זמני'' )
אחרי הרכבת הנעילה ההגה ''משך'' קצת לכיוון של הצמיג השחוק אז הורדתי טיפה אויר בנגדי וזה יסתדר
כנראה שבשבוע הבא יוחלפו שתי הצמיגים הקידמיים בחדשים אבל השאלה אם זאת הבעיה (הצמיגים)
או להתמקד במשהו אחר?

hitoy
25-11-11, 19:19
דבר ראשון תעביר את האחוריים קדימה עם לחץ אוויר שווה ותעדכן.

shmulikbg
25-11-11, 19:37
קיים גם סיכוי שצלחות הבלם שלך מעוותות.

six 4 life
25-11-11, 19:57
עשית טיול בוץ ואחריו זה התחיל במקרה?

hogi
25-11-11, 20:17
הגלגלים משתגעים בזמן עצירה ונראה לך שמשהו לא תקין?
זה נראה לי שגרתי עבור סופה:)
פשוט תוסיף את הבעיה לשרשור הנעוץ 'אני יודע שאני נוהג בסופה כאשר...' וסע [עצור] הלאה.

רגב1971
25-11-11, 20:54
כניראה שכל גלגל בולם בעוצמה שונה לכן הנעילה ניכנסת לעבודה תיבדוק עוצמת בלימה בסרן קידמי כמו שבודקים בטסט
גם הבדלים בצמיגים יכולים ליגרום לתופעה אבל צריך להיות הבדל משמעותי
אסור להרכיב על סרן מניע צמיגים בעלי קוטר שונה מכיוון שזה יהרוס את הדיפרנציאל
כרגע ניראה לי מסוכן להמשיך לינסוע בצורה הזו

ניר ל
25-11-11, 21:35
יכול מאד להיות שזה קשור להרכבת הנעילה - כלומר , הרכיבו לך את הבלמים חזרה בצורה לא תקינה. נניח למשל שהלך התבריג של מוביל הקליפר. אתה צריך לבדוק היטב את כל מה שנגעו בו, אולי התעקם צינור , בדוק בבלימה הדרגתית האם יש משיכה לצד מסויים .

tzagi
25-11-11, 22:12
ככה?

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/aXN8YtSRm6k" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

סופת המדבר
25-11-11, 22:54
אני אנסה לענות לכולם.
שמוליק, אם הצלחות היו מעוותות אז ההגה היה רועד (מכיר את התופעה) אבל הגלגלים לא היו רוקדים ככה
ארז, כן אתה צודק עשיתי טיול בוץ שבוע שעבר וזה התחיל היום (הנסיעה הראשונה אחרי הטיול בוץ) ליפני הטיול נסעתי קצת עם הגיפ עם הנעילה וזה לא היה
HOGI למרות שזה סופה זה לא אמור ליהיות ככה ואף פעם זה לא קרה לי
רגב אם הנעילה היתה נכנסת לפעולה (מה שלא אמרו ליקרות) אז שתי הגלגלים היו עוצרים בצורה שווה לא? בעיקרון זה לא סרן מניע(תמיד) אז ככה שזאת לא הבעיה
ניר, את הנעילה הרכבתי בעצמי כמו כל דבר שאני עושה לבד בגיפ ולא היה שום בעיה שהיה צריך לסדר הכל חזר למקומו בשלום
TZAGI כן אם הבנתי נכון את הסירטון אז זה כמו אצלי ימין שמאל ימין שמאל ....
אם אני מוציא את הראש מהחלון בזמן שזה קורה אני ממש רואה את הגלגלים משחקים ממש מפחיד כאילו האוטו עומד להיתפרק

אמיר ב.א
25-11-11, 23:00
כמו שנירמז - גם חופשים במערכת ההגוי יכולים לגרום לתופעה הנ"ל...

tzagi
25-11-11, 23:06
זה נקרא DEATH WOBBLE
בדרך כלל אופיני לXJ,TJ, דודג פיקאפ וכדומה.
חפש ומצא, יש טונות של מידע.

סופת המדבר
26-11-11, 08:38
כמו שנירמז - גם חופשים במערכת ההגוי יכולים לגרום לתופעה הנ"ל...
חברים אין שום חופש בהגה שום חופש בתפוחים (האוטו עבר טסט ליפני חודש ובלי שום קשר אין שום חופש) זה התחיל כמו שאמר ארז אחרי טיול בוץ
http://www.youtube.com/watch?v=vwiv23dLhMY
זה מה שקורה אצלי שמסתכלים מבחוץ

moriseven
26-11-11, 08:48
אבל אתה טוען שזה רק כשאתה לוחץ על הברקס, אני הייתי הולך לכיוון שניר אמר ובודק שאין חופש או משחק בקליפרים.

zagi
26-11-11, 11:04
כמובן תשלול קודם את האופציה שזה קורה מבוץ על הנאבות , שטוף את הגלגלים טוב מבפנים ומבחוץ עד שיהיו נקיים לגמרי ובדוק שוב ..

סופת המדבר
26-11-11, 18:14
היום פירקתי את 2 הקידמיים ולא היה שום בוץ מיוחד אולי כמה גרגירים שכלל לא אמורים להפריע למשהו בכל זאת ניקתי את הקליפרים
והבעיה לא נעלמה
וגם על הדרך הצלחתי לצלם את הבעיה תוך כדי נסיעה\ עצירה
כרגע בינתיים לא החלפתי בין האחוריים(שבמצב טוב ושווים מבחינת שחיקה) לקידמיים כי לא היה לי זמן וגם כנראה שכבר השבוע אני יחליף לחדשים



לא מצליח להעלות את הסירטון

סופת המדבר
02-12-11, 17:37
היום הוחלפו 2 הצמיגים הקידמיים
והבעיה לא נפתרה!!!!!!!!!

gp1
02-12-11, 18:23
בדקת מיסבי גלגל ? אולי יש לך חופש באחד מהם ? הרכב בורח הצידה בזמן הבלימה ? אולי אחד הקליפרים לא מתפקד כראוי ?

זה שהרכב עבר טסט לא אומר שאין לך בעיה בתפוחים או בוקסות או במוטות וכל הפרונט עצמו .

שאל את עצמך כמה זמן לאחר התקנת הנעילה , התופעה החלה ( הרבה תקלות ברכב הן בעקבות משהו שנעשה בו : טיפול , תיקון, או שיפור ועוד. )
והריי לך הסבר מעניין באתר אמריקאי , ושים לב שהרכב שלך בעקיפין או במיישרין נמצא ברשימה הנגועה .

http://www.kevinsoffroad.com/how-to-fix-your-own-death-wobble/


http://www.jeepforum.com/forum/f13/death-wobble-cured-124861/

http://www.yuccaman.com/jeep/dw.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_wobble

סופת המדבר
02-12-11, 22:03
בימים הקרובים אני ארים את הסרן הקידמי ויבדוק חופשים עוד כיוון שחשבתי עליו זה שאולי הסנטר בולט של אחת הקפיצים מקדימה נשבר ואז הסרן זז טיפה אחורה או קדימה ואולי זה גם יכול לגרום לבעיה( כמובן שהגלגל הגה לא במרכז אבל אני לא זוכר מתי הוא היה במרכז)

אמיר ב.א
03-12-11, 07:46
הייתה לי פעם אחת שנישברה החתיכת מתכת שעליה יושב הקינג פין - ניגרמה אותה תופעה.

תבדוק את הקינגפין וחופש במיסב שלו .

אם לא - הייתי חוזר לכיוון חופש במערכת ההגה - במיוחד דראג-לינק - גם מניסיון שלי.

רגב1971
04-12-11, 00:41
כשאין פיתרון נורמלי מחפשים פיתרון שאולי נישמע נורמלי
דרך אגב בדקתי באופן כללי באינטרנת וזה ניראה כמו מה שצחי כתב DEATH WOBBLE
עדיין יותר פשוט קודם ליבדוק ולישלול הבדלים בעוצמת הבלימה מאשר לשבת ולפרק חצי אוטו
אולי בגלל שהתנועה מגיע מהגלגל ולא מגל ההינע הנעילה מישתגעת

סופת המדבר
20-12-11, 20:28
הבעיה נפתרה (בינתיים בטיול האחרון היא לא חזרה)
אחרי שחקרתי את כל הפרונט ושללתי את כל האפשרויות של חופשים ,קליפרים תפוסים תפוחים וכו.
ראיתי שהחלק האחורי של המאיה בקפיץ הקידמי זה שמתחבר לעין הקבועה בשלדה
טיפה יתעקם כלפי מעלה כאילו שהחלק האחורי של המאיה לא נוגע בעלה מתחתיו
ואז יוצא שהסרן בצד הזה נמשך טיפה אחורה- החלפתי עלה
וגם כיוון גלגלים קטן (היו סגורים מקדימה)
וזה נכון לעכשיו פתר את הבעיה
היה מפחיד רק לחשוב על זה שבדרך למדבר יהודה בשבת בירידות בדרך לירושלים ההגה היה משתגע מכל האטה

-->