PDA

צפייה בגרסה מלאה : מישהו מכיר את הסוגיה שבהפיכת חיפושית לבאגי חוקית?



סופת המדבר
06-12-11, 18:34
אחי מעוניין לקנות חיפושית ולהפוך אותה ל''באגי'' חוקית
כמו אלו שרואים מפיבר שנעות על הכבישים
הוא הגיע לבחור שמייצר בודים כאלו לפי הזמנה הוא נותן לך את הבודי אתה מרכיב והולך לאשר
אבל הבחור לא מאשר ולא יודע איך לאשר אותם הוא רק מוכר
אבל הוא אמר שכל הבודים שהוא ייצר עד היום כולם עלו לכביש
האחרון היה ליפני 10 חודשים
מישהו יודע או מכיר מישהו שעשה את השינוי הזה? איפה עשה ואיך אישר?
או מישהו יודע איך עושים את זה?
אני מאמין שבעמדה 1 אבל השאלה אם זה לא לטחון מים

adh
08-12-11, 13:14
האם מתוכננים שינויים נוספים,או שרק בודי?

דרור ברלי
08-12-11, 13:47
שלא יהיו לכם אשליות - כבר שנים רבות אין שום אישור חוקי לזה.

פעם דווקא היה אישור - מעט הבאגים החוקיים שנותרו בארץ, מבוססים על שילדות (ריצפות) ישנות של חיפושיות משנות החמישים והשישים ואולי גם תחילת שנות השבעים, ו/או לפחות על רשיונות של חיפושיות משנות השישים/שבעים. מלכתחילה לא היו אז בישראל הרבה באגים כאלה, מעטים עוד יותר שרדו, ולכן הם נדירים = יקרים.... לפני כמה שנים התעניינתי ברכישת אחת כזו בחולון, נראתה כמו סמרטוט, מנוע 1.2 ליטר מקרטע של חיפושית מפעם... גרוטאה אבל נוסעת, עם רשיונות אמיתיים ולא מקומבנים. שנת הייצור הרשומה של השילדה/ריצפה היתה 1959, והבעלים לא התבייש לדרוש על הגרוטאה 40K שקלים ולא היה מוכן להתגמש אפילו באגורה. גם חצי מזה נראה לי מוגזם לגמרי לנוכח ההשקעה שהאוטו דרש (שיפוץ מלא של המרכב, שיפוץ/החלפת מנוע, צמיגים, מושבים וכו'). אתה חושב שהוא לא מכר את המציאה תוך כמה ימים?........

מרכבי הפיברגלס האלה מתעייפים מתי שהוא, אבל קל לתקן/להחליף אותם. מי שמחזיק בתבניות הישנות יכול לייצר מרכבים כרצונו... בעלי באגים ישנים שרוצים לשפץ או להחליף, יכולים לעשות את זה. אבל בעלי חיפושיות שרוצים להפוך אותן לבאגי, כבר לא יכולים. אסור.


בקיצור- רדו מזה. חבל על זמנכם ועל הזמן שתשחיתו במלחמה חסרת תוחלת בטחנות הרוח של משרד התחבורע. לא יתנו לכם אישור.

raanan
08-12-11, 15:21
זה מלכודת מוות ההכלאה הזאת !
הריצפה לא מתוכננת ולא בנויה לשרוד ללא תמיכת הבודי מלמעלה .
פעם זה אולי היה נורמלי מול רכבים כגון סוסיתא. היום זה לא שורד בהתנגשות חזיתית מול כול מכונית מיני חדשה.

רענן

danob
08-12-11, 15:44
לדעתי יהיה לו פשוט יותר ליבא אחת עם רשיונות כרכב אספנות.
כשהשתעשעתי ברעיון היו כמה באי ביי במחיר של 1500 - 5000 $.
יש גם אתרים שמתמחים בכאלה ושם יש יותר היצע.
גולת הכותרת היא לקנות אחת עם רשיונות ואז לקנות בודי מכאן http://www.meyersmanx.com/

ליאור

six 4 life
08-12-11, 15:56
אף פעם לא הבנתי את הקטע של אותם חבר'ה שנוסעים בגיגית הממונעת הזאת.

דרור ברלי
08-12-11, 16:42
ארז, אנשים חסרי חיים שנוסעים במשפחתומטיות אומרים בדיוק את אותו דבר עלינו ועל הג'יפים שלנו.

ועכשיו ברצינות:
זה אוטו מדליק. הוא שוקל כלום, ועם מנוע חיפושית משופר הדבר הזה טס! אני יודע כי נהגתי לא מעט על הדברים האלה.

לרענן - ריצפת חיפושית היא חזקה ביותר, היא נוסעת בקלות גם ללא מרכב. שוב - חיפושית זה אוטו קל (פחות מ-800 ק"ג) ורוב המשקל שלו זה בכלל המרכב.
לעניין עמידות בתאונות? גם וולבו 940 מסוף שנות ה-90 אוט ושהיה אז סמל הבטיחות, תגן עליך פחות טוב מסופר-מיני חדישה. עשו בחו"ל ניסוי מעניין של התנגשו תחזיתית בים 940 סטיישן וטויוטה יאריס חדשה, והתוצאות היו מפתיעות. מה לעשות, הקידמה...

דרור ברלי
08-12-11, 17:00
בבקשה:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1963-Volks-Wagon-Meyers-Manx-Dune-Buggy-Complete-needs-Restoration-Not-Running-/130612163043?pt=Dune_Buggies_Sand_Rails&hash=item1e691771e3


מאיירס מנקס אמריקאית מקורית. 1963. מבחינתנו זה רכב אספנות.
לא נוסעת, זקוקה לשיפוץ = מס נמוך יותר כאן בארץ...
הבודי נראה לא רע.
מנוע חיפושית הוא מאד פשוט אבל צריך לדעת לבנות אותו כמו שצריך. אתה יכול לשפץ ולשפר כאן בארץ אצל רון אוחנה מ"מוסך רון" בת"א (לא יודע אם הוא ישמח להתעסק עוד פעם במקוררי אוויר כמו פעם, הוא עוד יאכל לי את הראש אם יבואו אליו לבלבל לו במוח ויגידו שאני שלחתי...) או אצל ד"ר בני ממועדון החיפושיות, שהוא מומחה אמיתי למנועים האלה.
בסה"כ זה אוטו הכי פשוט שיש. אמינות של חיפושית, קירור אוויר (אין מערכת קירור, צינורות מים וכו') משקל קל = ביצועים טובים. ומכיוון שכאן זה ג'יפולוג - הבאגים האלה גם ובעיקר - נוסעים נפלא בשטח!

הייתי אומר שזו די מציאה למי שאוהב את הז'אנר. אם היה לי כסף מיותר להתחיל פרוייקט הייתי הולך על זה....

יש גם את זו:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1969-Meyers-Manx-Dune-Buggy-/220907262767?pt=Dune_Buggies_Sand_Rails&hash=item336f19532f#v4-40
הרבה יותר יקרה, אבל נראית מושלמת.

אומי5
08-12-11, 17:01
כמו שדרור אמר, אין דרך חוקית לאשר את זה.
הציעו לי פעם רשיונות בלבד ב5000, מכיוון שאני לא טוב בקומבינות ויתרתי.

דרור ברלי
08-12-11, 17:03
5000 עבור רשיונות? מציאה.

raanan
08-12-11, 17:10
לרענן - ריצפת חיפושית היא חזקה ביותר, היא נוסעת בקלות גם ללא מרכב. שוב - חיפושית זה אוטו קל (פחות מ-800 ק"ג) ורוב המשקל שלו זה בכלל המרכב.

זאת אגדה אורבנית !
רצפת החיפושית מתקפלת כמו נייר בתאונה.
ראיתי כזאת קבריולה עצמית מקופלת .
קבריולה מקורית יש לה ריצפה אחרת ושוקלת יותר משמעותית.

תכנון ריצפת קבריולה זה ידע שלא קיים אצל כול יצרן.
לידיעה כללית, פיג'ו (קונצרן ענק) הזמין את ריצפות ה 205 קבריולה (CTI נקראו) מיצרן גרמני.

רענן

דרור ברלי
08-12-11, 17:25
זו לא אגדה אורבנית, זו עובדה.

בתאונה קשה כל אוטו בעולם מתקפל - שוב, אתה מדבר על מכונית שתוכננה לפני 70 שנה.
לדגם הקבריוהל אכן היתה ריצפה אחרת, הוא גם הרבה יותר כבד מהחיפושית הרגילה. לכיוון 1 טון.
ברור שלמרכב החיפושית יש חלק בקשיחות שלה, אבל הוא גם שוקל המון - מספיק שתחתוך ממנו את הגג וכבר הוא יתקפל טיפנות ולא תוכל לסגור את הדלתות... כל מי שחתך פעם חיפושית יודע טוב מאד על מה אני מדבר.
למרכבי הפיבר המקוריים של המנקס יש חיזוקים בדפנות. אם אתה מרכיב גם כלוב הכי בסיסי (קשת קדמית ואמצעית), אתה מקשיח מאוד את הריצפה.
המכוניות האלה גם התחרו פעם, ממש אין מה לפחד מהן.

raanan
08-12-11, 17:31
למרכבי הפיבר המקוריים של המנקס יש חיזוקים בדפנות. אם אתה מרכיב גם כלוב הכי בסיסי (קשת קדמית ואמצעית), אתה מקשיח מאוד את הריצפה.
המכוניות האלה גם התחרו פעם, ממש אין מה לפחד מהן.

יפה אמרת , "אם אתה מרכיב ...."
הבעיה שרוב החיפושיות החתוכות (אז שהייתי בעניין כשזה היה הרכב הראשון שלי) היו ללא כול חיזוק .
למזלנו בתחילת ה-80 לא הייתה שכיחות גבוה בתאונות דרכים כמו היום.

רענן

דרור ברלי
08-12-11, 18:36
לפי התיאוריה שלך, זו סכנת חיים לנסוע בכל רכב ישן.
אם אתה יוצא לכביש בידיעה שאתה הולך להיות מעורב בתאונה, אולי יש בזה משהו...

העניין הוא שזו ממש לא חיפושית חתוכה.

סופת המדבר
08-12-11, 22:10
אם בכל זאת אנחנו נרצה לקנות אחת בייבוא נגיד אחת ב2500 ד כמו שדרור העלהמה לדעתכם תיהיה העלות הסופית? מה... או למי צריך לשלם על הדרך? מכס מיסים וכו׳

דרור ברלי
08-12-11, 23:52
צריך קודם כל לוודא שבכלל מותר להביא אוטו כזה...
זה שבאמריקה יש לו יצרן וניירת והוא חוקי לכביש, לא אומר שמשרד התחבורע היהודי יאשר להכניס אותו בכלל...

בוא נניח שמותר להביא אותו ואפשר לקבל רישוי.
להערכתי, ניחוש גס: 2500 דולר בארה"ב יהפכו למשהו כמו 25-35K שקל כאן בישראל רק כדי לשחרר את האוטו מהנמל. זה לפני הגרר ועלויות השיפוץ (חלקים ועבודה), ועלויות הרישום והרישוי.... אולי אני טועה וזה יקר/זול יותר?.... תקנו אותי.


יש סוכני ייבוא אישי שמתמחים בליווי הלקוח בהליכי היבוא של רכבי אספנות. לדעתי כדאי להתייעץ איתם. נכון שהם גובים עמלה לא קטנה, אבל הם מקושרים היטב ויכולים לחסוך לך הרבה כאבי ראש והתרוצצויות... כי כידוע, במדינה כמו ישראל, "אם יש לך עזרה ממישהו שמקושר, זה יותר טוב מפרוטקציה"... וזה גם שווה כסף.

tzagi
09-12-11, 09:59
אתם ממש לא בכיוון,
באגי שמאגי
אם כבר, אז כבר
http://www.thunderranch.com/550.html

-->