צפייה בגרסה מלאה : מי יכול לפענח נתונים מהמחשב ניהול מנוע שלי?
מקווה שהכותרת תתאים .
הרכבתי חיישן חמצן והתחברתי עם הלפטופ אל השקע של ה aldl והנה הנתונים של החיישנים ויש כמה שאין לי מושג מהם , מדובר על סרק כמובן .
ecm :16144288(מספר מחשב)
prom id: 6521*
kpa:29.9*
tps:0.7%\0.51 volts
scald tps :0*
o2:0.429 volts
rpm :850
coolant temp :177.1f \80.6c
iac:0
map:1.0 volts
blm :128*
knock counter:111,115,202(משתנה כל הזמן)
volt :13.8
rich \lean :170,4,250,46,84,91,145(גם משתנה כל שניה , נתתי כמה נתונים אחרונים ) *
סימנתי בכוכבית את הנתונים שאין לי מושג מהם בכלל , לגבי ה tps אני חושב שהוא לא מכוון טוב מה אתם אומרים?
מנוע צעדים אמור להראות לי 0 בסרק?
לגבי החיישן חמצן הוא עובד , רואים שהוולט שלו משתנה לאט לאט .
אגב אלו הנתונים שמצאתי ברשת לגבי המחשב שלי מה זה אומר?
16144288
Application: 1990-92 truck 4.3 V6 TBI “Z” LB4 (exc. “S” & “T” body)
1993 truck 4.3 V6 TBI “Z” LB4 w/ MT (“C” & “K” & “P” body)
1991 truck 4.3 V6 TBI “Z” LB4 w/ MT (“S” & “T” body)
1992 truck 4.3 V6 TBI “Z” LB4 (“S” & “T” body)
MEMPAK IDs: AWHH, …
CALPAK IDs: …
Program ID: 160 ($A0)
Pgm ID Addr: $D004
Scan ID Addr: $D002:$D003
EPROM type: 2732
EPROM offset: $D000
אהלן UNIX.
ה tps שלך בסדר גמור הוא צריך להיות בסרק 0.45 v ובפול מצערת הוא צריך להיות 4.7 v, זה שאצלך הוא עומד על 0.51v זה בגלל ששיניתה את מצב המצערת בעזרת הבורג כיוון, עד 0.7v זה סביר.
לגבי המנוע צעדים iac גם אצלי בסרק הוא ב 0 זאת אומרת שהוא חוסם את כל האויר.
לפי הספר זה לא צריך להיות כך, אבל יכול להיות שתוכנה לא מתאימה לג'יפ ולכן זה מתנהג כך.
עמיקם - מעניין לדעת איך אצליך, כמה עומד מנוע הצעדים (iac) אצלך ברכב בסרק ?
חיישן חמצן מראה לך בעצם מה יוצא מהאגזוז. מצב תקין של בערה טובה צריך להיות מינימום 250 300 והגבוה צריך להיות 650 700 , וזה כל הזמן צריך להשתנות בתחום הזה. אם יש תערובת ענייה כל הזמן או עשירה כל הזמן אז חיישן חמצן יראה כל הזמן נמוך או כל הזמן גבוה ולא יטייל בין התחומים.
לפי מה שאני רואה אצליך יש איזה בעיה מסוימת חיישן החמצן אצליך מראה על ערכים נמוכים מדי, 4 , 46, 84, גם 170 זה נמוך מדי, האם הוא לא עובר את ה 250 ?
ואם כן לכמה מקסימום הוא מגיע ?
יניב.
זה משתנה כל רגע ונראה לי שזהוא עובד גם את ה 250 אבל לא מגיע לאיזור ה 400 .
לא בודקים אותו לפי הוולט?
הוולט גם משתנה קצת לפה וקצת לשם , יש לי עוד חיישן אבל אין לי כח להחליף בינהם , יכול להיות שזה בגלל שאת החוט האפור של החיישן לא חיברתי לכלום?
אולי גם הוא צריך מינוס \ פלוס?
אגב אצלי קדחתי 2 חורים במצערת ואני מתכנן לקדוח עוד שניים קטנים והם בעצם נותנים למנוע לנשום טוב יותר ככה שגם אם ה iac סגור זה לא מפריע כל כך .
כמו שאמרתי הוא אמור לנוע בין 250 ל 700 בערך והוא אמור להשתנות כאילו היה גל סינוס (גל ממש לא נקי, כאילו גל סינוס)) שהאמפליתודה שלו נעה בין מינימום 250 למקסימום 700 .
אם חיישן החמצן שלך מראה נמוך מדי (שוב אני לא זוכר אם זה מראה על תערובת עשירה או ענייה) והוא תקין והכל מחובר אז יכול להיות שהבערה שלך לא תקינה וזה תלוי אם זה עשיר אז בדיקות שונות, אם זה עני אז הבדיקות שונות. ויכול להיות שהוספת חורים לקלפות של המצערת באמת ישפרו את יחס התערובת.
חיישן החמצן המקורי במע' הזאת מחובר ע"י 3 חוטים, אני לא יודע כמה חוטים החיישן חמצן שלך, אבל צריך לחברו כמו בסרטוט ואם אין לך חיישן עם 3 חוטים אז צריך לראות איך ניתן לחבר אותו בהתאם לסרטוט ומה אומר כל חוט.
העובדה שעשיתה חורים בקלפות של המצערת אומרת שנתת לו אויר נוסף מעבר למה שהמנוע אמור לתת ע"י ה iac וזה מסתדר רק בגלל שהכנראה התוכנה של הPROM או ה EPROM שיש במחשב הרכב לא מתאימה לג'יפ אלא לGMC ספארי,סונומה,ואנדורה בנזין.
יניב.
החורים בקלפות פותרות בעיות של כיבוי מנוע ברכב אוטומט בעיקר גם ברכבים חדשים (מנסיון)
תסלח לי אם אני חולק עליך.
אם הכל תקין לא צריך רכב להיכבה בסרק, אם יש בעיה במנוע צעדים iac או בחיישן כזה או אחר ומחשב הרכב מקבל נתונים לא נכונים ולכן נותן הוראה לא נכונה אז זה משהו אחר.
אבל רכב תקין צריך לעבוד עגול ויפה ללא כל תוספת של חורים בקלפות בין אם הוא אוטומוט או גיר ידני.
עבדתי שנתיים במוסך מורשה של פורד מזדה, שם פתרתי כל מני בעיות, בינהן גם רכבים שנכבו בסרק, ואף פעם לא השתמשתי בחורים בקלפות. גם במונדאו חדשות וגם במזדה 3 ו 6 טיפלתי, אם הכל תקין אין סיבה לעשות חורים בקלאפות.
החורים נעשים רק אם לא מוצאים את התקלה, אז מתגברים עליה בעשיית חורים שזה אילתור, תאמין לי שמהנדסי הרכב שחשבו על תיכנון הרכב התאימו את כל הנתונים ולכן אם הכל תקין אז לא צריכה להיות בעיה.
אם אתה מדבר על מנועי דרג ורכבי מרוץ, שם כבר עושים חורים בכל מני מקומות, אפילו בבוכנה באלכסון (אבל זה כבר דיון אחר), ולכן זה לא דוגמה לרכב רגיל.
בידידות יניב.
אני מסכים איתך במליון אחוז אבל יש מכוניות שיוצאות מהמפעל לא תקינות ומה לעשות שמה שלא עושים "המהנדסים" של אותו סוג רכב מסוים הרכב עדיין נכבה לפעמים אז מצאו פיתרון שהוא זול ויעיל , נכון זה בעצם לרמות קצת את המחשב אבל עובדה זה עוזר ובמקרה שלי \ שלנו אם זה עוזר אז מה אכפת לי?
אגב המנוע עובד היום עגול , יפה ונקי וממבט ראשוני ללא מספרים (עדיין)נראה שהוא אוכל קצת דלק .
אבל עדיין יש את בעיית הטורים המעצבנת , פתאום לאחר נסיעה של רבע שעה (לא תמיד) הטורים קופצים מ 850 ל 1000 , אני מכבה מחכה שניה ומדליק וזה חוזר ל 850.
ככל הנראה אין ברירה וחייבים למחוק את חיישן המהירות מהצ'יפ , אבל לזמן הקרוב אי יחיה עם זה .
עכשיו אני מסכים איתך.
זה נכון שיש רכבים שיצאו מהמפעל לא תקינות, אבל זה לא בעיה של המהנדסים, המהנדסים תיכננו נכון, משהו בביצוע לא יצא טוב.
לרוב אפשר לפתור את הבעיה ע"י החלפת חלק או חיישן או מה שזה לא יהיה.
וכמו שאמרתי קודם אם כבר צריך לעשות חורים בקלאפות זה בגלל שלא מצאו פיתרון ויש צורך לאלתר, המיקרה שלנו זה דוגמא קלאסית.
לגבי בעיית הטורים, אכן ניראה כי הפתרון הוא למחוק את חיישן המהירות מהמחשב, החשש הכי גדול שלי זה שבזמן ירידה בשטח, בשילוב ראשון low כאשר צריך בלימת מנוע, פתאום תדלק הנורית והטורים יעלו. מזה אני מפחד, בכביש אין לי בעיה, גם אני מכבה את המנוע שזה קורה וגם אם אני מתניע מיד זה נעלם.
יניב.
קודם כל תיקון טעות, רכבים תקינים ולא תקינות, צטערת :oops:
מעניין אם המחשב רכב של הקיט מחו"ל הוא אותו מחשב ?
כי אם כן אפשר להזמין את הג'וק מחו"ל ואולי זה יצא יותר זול מלמחוק את חיישן המהירות כאן בארץ.
יניב.
לי זה קרה בשטח והתוצאות לא היו נעימות :evil: .
אולי אפשר לתת איזה נגד מסוים במקום חיישן שבעצם יגדיר מהירות מסוימת ואז
התופעה תיעלם .
אני כמעט בטוח שהבעיה עם הטורים נובעת מזה שהציפ צרוב לרכב עם תיבת הילוכים אוטומאטית.
אם יש לך דרך לקרוא את הציפ תוכל לדעת בוודאות.
אין שום בעיה להזמין ציפ צרוב מחול, אבל אני חושב שהדרך הטובה ביותר זה מישהו שיתכנת לך פה,כך תוכל לעשות שינויים במקום.
לי יש מחשב של אסטרו 89 מספרו 1227747.
יוניקס כנס ללינק הזה
http://www.tbichips.com/orders.htm
מנליק שנתת עמיקם :
Service number 16144288 was used by GM in 1991-1992 S10's with 4.3L V6 and the 92 fullsize 4.3L trucks
כמו שאתה רואה על המחשב שלי לא פירטו יותר מדי אבל על שלך רשום שהוא היה גם ברכבים עם תיבה ידנית .
עוד משהו שעלה לי בראש זה יש חוט אחד מהמחשב שנקרא park/neutral switch a/t
אולי פה קבור הכלב והמערכת מזהה שהרכב קבוע בפרקינג ובגלל זה הכל משתבש , ה tps נשאר גבוה (מצערת פתוחה) יותר מדי זמן והמנוע צעדים משתולל ובאלאגן שלם ואולי בגלל זה גם המנוע צעדים שלו מראה 0 בסרק?
אני יבדוק את זה ע"י חיבור מתג , בזמן נסיעה אני יפעיל אותו והמתג בעצם יתן 12 וולט לחוט ובעצם אני ידמה שיש לי רכב אוטומט .
A vehicle speed sensor also requires a functioning Park neutral switch (for auto transcalibration proms), or use of a manual transmission calibration prom
מחיפוש מהיר בגוגל נראה לי שאני בכיוון
מצטער אם אני מציף (מנהלים מקווה ש תוכלו לרכז את זה להודעה אחת)
מצאתי כתבה של מישהו שהתקין על הג'יפ שלו tbi ןתראו מה הוא אומר:
I used my speed sensor for a while, then removed it. I'm much happier without it. But there are complications with it's removal. In order to eliminate it you must have the park/neutral switch set to park/neutral, not to run. However, this means the EGR, the charcoal canister purge, and torque converter lock up feature will all be inoperative. All these problems are very easy to work around. But if it must be legal to the letter, then put it together the way it was designed.
A vehicle speed sensor also requires a functioning Park neutral switch (for auto transcalibration proms), or use of a manual transmission calibration prom
מחיפוש מהיר בגוגל נראה לי שאני בכיוון
לפי מה שאתה מצטט, צריך להשתמש במתג N/P פעיל ביחד עם חיישן מהירות הרכב.
אופציה שניה, לפי הציטוט הזה היא להשתמש בROM של רכב עם גיר ידני.
איציק - 4X6ZH
22-01-05, 20:05
חשיבות מפסק PN היא לטובת קבלת פיצוי סרק בזמן שילוב הילוכים ( עמידה ברמזור במצב D )
החשיבות של מפסק מצערת היא לאשר למחשב הרכב שהנהג אינו לוחץ על דוושת הדלק
וזה המקום בו מנוע הצעדים צריך לקחת פיקוד על עבודת הסרק של המנוע .
מנוע הצעדים מגיב בצורה שונה על רכב שיש בו ממסרה אוטומטית ( נדרש סלד גבוה יותר )
כל המגבלות האלה קימות גם כאשר מדחס המזגן נכנס לפעולה .
בדרך כלל מנוע הצעדים מסתדר טוב עם העומס הזה ( מנוע הרכב מספיק חזק )
יש כאן מגבלה נוספת ולדעתי היא לא קיימת בארץ . וזה נושא זיהום האויר . בדגמים האמריקאים יש מערכות מניעת זיהום אויר המשבשות כליל את עבודת המנוע בסרק .
לכן מחשב הרכב מתוכנת לנתק את מערכות הקינסטר וה EGR כפונקציה של חום המנוע מצב ידית הילוכים מצב מצערת ....
בקיצור בהחלט יתכן מצב שאתה מוצא קודי תקלה או נתונים שאינם טובים !!
אבל ברכב שלך המערכות האלה בכלל לא קימות .
במקרה כזה יש להחליף את תוכנת ההפעלה ( מסובך )
או לזהות את הרגליים הקשורות למחשב הרכב ומעבירות את נתוני ידית הילוכים לנתק / לקצר בהתאם . כך שמחשב הרכב לא יראה את חוסר המפסק כתקלה .
*****
איציק
הבעיה היא כזאת:
ברכב הנל יש מערכת מחשב ניהול מנוע די פרמיטיבית, בכל רכב מודרני יותר, אחרי נסיעה של כמה מטרים בודדים, המחשב היה מזהה שחיישן מהירות לא מדווח לו ומדליק נורית C.E, במערכת הזאת לא.
כאשר אתה ללא חיישן מהירות, כל המצבים יכולים להתקיים למעט מצב אחד.
כאשר אתה עומד במקום למשל, חיישן מהירות מראה על 0 , אתה יכול ללחוץ על דוושת ההאצה ולא יקרה כלום, זאת אומרת לא תהיה בעיה כי זה מצב מקובל, זאת אומרת שגם אם חיישן מהירות לא מחובר לא תהייה בעיה.
אבל: כאשר אתה בנסיעה, יש מצב אחד שהוא בלתי אפשרי שחיישן מהירות מראה 0.
אני אסביר:
נגיד שאתה במצב של נסיעה ללא חיישן מהירות, חיישן מצערת מראה על נגיד 2v שזה בערך חצי לחיצה על הדוושה. חיישן MAP מראה על תקין והכל בסדר. מקרה זה יכול להיות גם בעמידה, כלומר גם בעמידה, ע"י לחיצה קבועה על המצערת נקבל את אותם נתונים.
אבל אם אנחנו מאיטים, ועוזבים את דוושת ההאצה (הגז) כלומר: חיישן מצב מצערת עומד על מינימום, ואתה מאט לאורך זמן בעזרת בלימת מנוע, חיישן MAP מראה על ואקום מאוד גבוהה בסעפת היניקה, מתי מתאפשר ואקום כזה גבוהה בסעפת, או בזמן האטה עם בלימת מנוע (הגיר בהילוך) או בעמידה במקום ע"י מכת גז ועזיבה, בעזיבה של דוושת ההאצה הואקום עולה מעבר לואקום של מצב סרק, אבל רק לכמה שניות וחוזר למצב נורמלי.
לכן אם אתה מאט עם בלימת מנוע לאורך זמן או בלימת מנוע חזקה, מעבר למה שאפשר להסיג בסרק, רק אז המחשב ניהול מנוע מבין שחסר לו נתון, מכיוון שמצב מצערת סגור, חיישן MAP מודיע על ואקום גבוהה מהרגיל לאורך זמן, חייב להיות רכב בהאטה, אין מצב אחר, לכן מזהה מחשב הרכב שמשהו לא בסדר ומדווח על חוסר בהימצאות חיישן מהירות.
מקווה שהסברתי טוב.
יניב.
כמו שאיציק כבר אמר, מתג P/N בא לפצות או להעלות את הטורים ברגע שהנהג מעביר ממצב P/N למצב של נסיעה, D,R,1,2,3. ברכב אוטו'. לפי דעתי אין קשר לתקלה שאנחנו נתקלים בא, וההסבר למה הוא בהודעה הקודמת שלי.
אם תחבר מתג P/N ותעביר אותו ידנית למצב של לא P/N כלומר לדמות מצב נסיעה, מה שתקבל בסה"כ זה טורים יותר גבוהים, כי המחשב חושב שהעברת להילוך ורוצה לפצות על העומס שיוצר הגיר האטו' במצב סרק.
גם אם תחבר את המתג ותעביר אותו ידנית למצב נסיעה בזמן נסיעה, ותגיע למצב שהגדרתי מקודם (האטה עם בלימת מנוע ממושכת) תדלק לך נורית C.E והטורים יעלו.
כי חיישן מהירות לא נמצא.
יש שני פתרונות:
1. חיישן מהירות לא מתחבר ישירות למחשב ניהול מנוע (ראה סרטוט) יש לו יחידה נוספת שמתרגמת לו את הנתונים, צריך להסיג את היח', לחבר לו נגד שידמה לו מהירות מסוימת ואז פתרת את הבעיה.
2. תוכנה חדשה לג'וק של המחשב.
יניב.
לדעתי פתרון של נגד המדמה מהירות מסויימת לא ישים במקרה כזה בגלל שהמחשב מצפה לאות המשתנה באופן דינמי (על פי מהירות הרכב).
אם נשים נגד שיגרום למחשב לחשוב שהרכב נוסע לדוגמא ב-50 קמ"ש, אז המחשב ישתגע עוד יותר. תחשבו על מצב שהמנוע בסרק והמחשב חושב שהוא נוסע ב-50 קמ"ש. אני חושב שהדרך מכאן ל-C.E קצרה.
הפתרון היעיל היחיד לסוגיה הזאת הוא להשיג מחשב/ROM של מחשב שפורק מרכב עם TBI וגיר רגיל. הבעיה היא למצוא כזה בארץ. ישנם טנדרי S-10 ו-S-15 בודדים שבאו עם גיר רגיל, אבל יהיה קל יותר למצוא מחט בערימת שחת מאשר רכב כזה בפירוק.
זה מביא אותנו לפתרון של להשיג ROM בארה"ב. צריך לברר עלויות.
עוד אפשרות היא להשיג את הקובץ הבינרי שמכיל את ה-ROM ואז אין לי בעיה לצרוב אותו על צ'יפ שמתאים למחשבים שיש לכם.
הנה, שלחתי את לחמי על פני המים....
איפה משיגים קבצים כאלה בד"כ?
תודה מראש
אהלן חימושניק.
תגיד, אפשר לעתיק מהPROM של עמיקם את התוכנה לPROM אחר בעזרתך ?
כמובן רק אם עמיקם יסכים לכך.
כי אם כן אז לא צריך להסיג את הקובץ ואפשר גם לצרוב PROM נוסף שיהיה רזרבה.
יניב.
אני די בטוח שזה אפשרי, אבל כדי להיות בטוח אני צריך להעיף מבט ב-PROM כזה (כדי לדעת אם אני יכול לשים אותו במכשיר הצריבה שלי).
אם כן, אז אין בעיה בכלל, ואשמח לעזור לכם בנושא.
מתי שתרצו ,אין לי שום בעיה
קודם כל אני רוצה להודות לעמיקם ולחימושניק על הנכונות.
שנית רציתי לשאול אותך חימושניק, האם יש לך ג'וק PROM כזה ? ואם לא מהיכן ניתן להסיג וכמה זה אמור לעלות ?
אם אתה רוצה לראות כזה PROM, אני מוכן לקפוץ עם הרכב מתי שתגיד, תשאיר ה"פ עם מס' פלאון ואני אצור קשר לתאם.
נ.ב היום בדתי וגם אצלי זה בדיוק אותו מספר מחשב ניהול מנוע כמו שעמיקם כתב למעלה.
תודה מראש יניב.
קודם כל אני רוצה להודות לעמיקם ולחימושניק על הנכונות.
שנית רציתי לשאול אותך חימושניק, האם יש לך ג'וק PROM כזה ? ואם לא מהיכן ניתן להסיג וכמה זה אמור לעלות ?
אם אתה רוצה לראות כזה PROM, אני מוכן לקפוץ עם הרכב מתי שתגיד, תשאיר ה"פ עם מס' פלאון ואני אצור קשר לתאם.
נ.ב היום בדתי וגם אצלי זה בדיוק אותו מספר מחשב ניהול מנוע כמו שעמיקם כתב למעלה.
תודה מראש יניב.
אז ככה:
היות ומדובר במחשבים די ישנים, אז סביר להניח שיש לי כמה וכמה צ'יפים כאלו שאפשר לצרוב עליהם. אם אין לי כאלה אז קרוב לוודאי שאני יכול להשיג כאלה, או שבמקרה הגרוע, אנחנו יכולים להסתכן בלצרוב על אחד הצ'יפים הקיימים.
לצערי, בתקופה של החודש הקרוב לא נוכל להיפגש, היות שאני גם חימושניק וגם סטודנט בתקופת מבחנים, כך שבקושי יש לי זמן אפילו לעיין בפורום הזה.
אבל, אם תוכלו לצלם את הצ'יפ ולצרף לשרשור זה יכול לעזור. חשוב לי לראות מה כתוב על המדבקה שעליו, ובמיוחד מה כתוב מתחת למדבקה.
אם לא יתאפשר לכם לצלם (או לסרוק - זאת גם אפשרות) אז תעתיקו את מה שכתוב לשרשור ומשם נתקדם.
אני מקווה שמה שאני די בטוח שיתאפשר לנו לעשות באמת יתממש על הצד הטוב ביותר, וגם שאני אעבור את הבחינות האלה...חבל שהן לא בנושא חשמל/מכונאות רכב..... :?
אז שוב תודה.
ואני היום אצלם את הצ'יפ ויעביר תמונה לכאן, על מנת שתהיה לך אפשרות לראות מה כתוב עליו.
יניב.
אני רוצה גם להודות לעמיקם ולחימושניק , זה כיף שיש אנשים כמוכם , אנשים
שמוכנים ורוצים לעזור .
חימושניק אצלי מספר המחשב שונה זה אומר שהציפ שונה אני מניח תהיה בעיה עם זה??
בהצלחה בבחינות .
UNIX אני לא חושב שתהייה בעיה עם המחשב שלך, יש שני דגמים של מחשבים, גם אני החלפתי בינהם מספר פעמים עד שהחלטתי מה יותר טוב בשבילי.
מקסימום התוכנה שצרובה על שלך שונה משלי, אבל אתה ממילה צורב חדש כך שזה ממש לא משנה. אני משוכנע שזה יעבוד.
דרך אגב - צילמתי את הצ'יפ ואפילו פרקתי אותו היום וצילמתי מלמטה את המספר של הג'וק, אני מניח שבצהלך היום או מחר אני יעביר את התמונות לכאן.
יניב.
חנן-ג'יפולוג
18-09-05, 23:52
כמו שאמרתי הוא אמור לנוע בין 250 ל 700 בערך והוא אמור להשתנות כאילו היה גל סינוס (גל ממש לא נקי, כאילו גל סינוס)) שהאמפליתודה שלו נעה בין מינימום 250 למקסימום 700 .
נשמע לי מוזר, ואולי ההסבר לכך הוא שאתם מדברים על יחידות שונות.
בROW DATA של הALDL כל הנתונים מגיעים במספרים הקסדצימליים שמבוטאים על ידי בייט אחד, שזה אומר שמונה ביטיים בינאריים שבמקסימום יכולים לבטא 255 .
מה שקורה ברוב הערכים זה ש255 מייצג את המקסימום ו0 את המינימום של הערכים שיכולים להגיע בנתון מסוים. אם למשל מדברים על חיישן הMAP אז מקבלים 255 עבור חמישה וולט ו0 עבור 0 וולט .
כל זה לגבי הO2 RAW DATA .
לגבי הRICH/LEAN COUNTER אז זה בכלל מונה, שערכו מתחיל מאפס ונגמר ב255 והוא מונה אירועים. אני לא בטוח מהו סוג האירועים האלה. אולי מעבר מתערובת ענייה לעשירה, או להיפך. בכל מקרה הערך של הקאונטר הזה לא עולה אף פעם על 255 .
האמת שחנן צודק, אני דיברתי על משהו אחר.
לא התיחסתי לCOUNTER אלא לחיישן חמצן עצמו, לא שמתי לב.
חיישן חמצן במצב תקין מדווח בערכים של וולט שנעים בין 0.2 ל 0.7 וולט או במיליוולט בין 200 ל 700. וחוזר חלילה. (כמו שאמרתי מקודם בערך גל סינוס שנע בין 0.2 ל 0.7 וולט.)
המקסימום שהחיישן מדווח זה 0.9 וולט והמינימום הוא 0.1 וולט.
תערובת עשירה המתח יהיה גבוה כלומר: בסביבות 0.6 וולט ומעלה וישאר שם.
תערובת ענייה בסביבות 0.3 וולט.
לגבי הCOUNTER הוא סופר כמה פעמים היגעת למצב שבו המערכת הייתה במצב עני/עשיר לאורך זמן (לא במהלך שינוי כמו בעבודה תקינה).
דבר נוסף שביררתי בUMI מחשבים עד שנת 93 הגיעו עם תוכנה רק במעגל פתוח כלומר ללא חיישן חמצן. מ 93 ועד למנוע וורטק שזה משהו אחר לגמרי שיצא ב 95, יש חיישן חמצן.
יניב
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.