PDA

צפייה בגרסה מלאה : סוגיית מדידת ל"א בצמיגים



heminew
09-12-11, 22:52
שלום לכולם,

השאלה נוגעת להפרשים בקריאות לחץ אויר בצמיגים במדידות באמצעים שונים.

יש לי מד לחץ שנקנה בל.כ. (לא העיפרון. גם חתיכה אחת אבל שיש לו שעון עגול שמראה את הלחץ). הוא תמיד מראה לחץ נמוך בהשוואה למדידה בתחנת הדלק, בערך ב 5-7 יחידות PSI.
השבוע החלפתי צמיגים. ביקשתי שימלאו ל"א לפי ספר הרכב ולפי מה שהייתי רגיל בצמיגם הקודמים: 23 מקדימה, 26 מאחורה. יומיים אח"כ נכנסתי לתחנת דלק ומדדתי 29-30 PSI בכל הצמיגים. מד ל"א שלי הראה בערך 20.
הקיצר - 3 אמצעי מדידה, 3 תוצאות שונות בהפרשים גדולים למדי.
יש למישהו הסבר?
אגב-איש הצמיגים אמר שיש שונות בין אמצעי מדידה שונים, ומה שחשוב הוא לעבוד עם מד לחץ אחד וללכת לפיו בכל מדידה. הסבר שנשמע קצת תמוה, ל"א הוא דבר די אבסולוטי, לא?

חמי

razzamataz
10-12-11, 00:57
אז יש כמה סיבות:
1. פנצרמאכרים ממלאים כמה שבא להם (מפתיע שהם הצליחו למלא שווה בכל הצמיגים :)
2. אחרי נסיעה הצמיגים מתחממים והלחץ עולה, ואת זה אני יודע כי לקח לי זמן להגיע לרמה הנכונה לנוחות והלחץ כל הזמן השתנה לי (תבדוק בבוקר)
3. אני נוהג בטנדר, והעמסה משנה את הלחץ (העמסת על הרכב באותו יום?)

rantop
10-12-11, 01:07
אכן. המדידה הכי מדויקת היא לפני הנסיעה, ולא לאחר שנסעת כי הצמיגים מתחממים והלחץ בפנים עולה.

joedavni
10-12-11, 07:08
חמי, אותי לימדו שמד הלחץ המכני דמוי העיפרון הוא המדוייק מכולם ולכן אני משתמש בו כאמצעי עיקרי לקביעת לחץ האויר. אכן-הלחצים המומלצים מתייחסים לצמיג קר טרם תחילת נסיעה. אם אתה רוצה-נפח אויר בכל הגלגלים כולל הרזרבי למידה כלשהי, סע לאן שתיסע ומדוד שוב לחץ אויר בגלגלים וברזרבי באותו אמצעי מדידה. תוכל להתרשם אז היטב מהשינוי שהנסיעה גורמת ללחץ האויר בגלגלי מכוניתך.

תמיר טל
10-12-11, 07:38
מצטרף לתגובות ומוסיף כי עליך להיצמד למכשיר מדידה אחד לעניין זה המדיד שלך.
בדוק תמיד בבוקר או לפני נסיעה,
לחץ אויר תקין מציל חיים - חושבים חיים..:D

heminew
10-12-11, 09:52
תודה. הכל טוב ויפה, עדיין לא נפתרה הבעיה לגמרי:
הגעתי לשטח (אחרי נסיעה בכביש), אני מוריד לחץ ומודד עם המד שלי - מראה 14. נוסע בשטח משהו כמו שעה בעבירות קלה-בינונית, מגיע לתחנת דלק ומודד 20 בתחנה.
ההבדל בין 4 1ל 20 הוא עצום. 20 זה כמעט הלחץ הרגיל בצמיגים שלי, 14 זה כמעט חצי מזה.
זה שיהיו הבדלים בין האמצעים אני מקבל, השאלה למי להאמין והדבר קריטי בשטח, אבל אולי יותר בכביש. כמו שאמרתי, אני מצפה של"א יהיה אבסולוטי (אם סטיות קלות לכאן או לכאן)
תסלחו שאני מקשה... חמי

benza
10-12-11, 10:29
נשמע שהמודד שלך מזייף בגדול

אני קניתי אחד בדיל אקסטרים (http://www.dealextreme.com/p/solar-powered-digital-tire-pressure-gauge-with-depth-measurer-and-flashlight-2623)

בכל מדידה עד היום היתה לי התאמה אל מול השעון של התחנת דלק

zerez
10-12-11, 16:29
אמצעי מדידה שונים צריכים לתת תוצאה קרובה מאוד לאותו לחץ, אם יש הפרש גדול בין מה שאתה מודד בתחנה לבין המדיד שלך אז אחד מהם (או שניהם) דפוק.
מציע לך לבדוק בכמה תחנות ואם תקבל תמיד אותה סטיה כנראה שכדאי להחליף את השעון.

רני דקל
10-12-11, 17:33
מחזק את הדעה לפיה יש למד סטייה גדולה. אם בכל השוואה לתחנת דלק אקראית (לפי הבנתי המדים הדיגיטליים במשאבות אמורים ליהיות מדויקים יחסית לפעם) אתה נמוך ב30 אחוז זה כבר סטייה רצינית. מה שאיש הצמיגים אמר לך הוא שטויות במיץ לדעתי. כמובן שלחץ הוא דבר אבסולוטי ואם המד שלך מזייף ב-50% ותקשיב לעצתו של הצמיגאי תסתובב עם צמיג חצי מנופח בצורה עקבית. מעבר לזה כמו שאמר רז הטמפרטורה באמת משפיעה ישירות על הלחץ. ככל שיש יותר לחות באוויר בתוך הצמיג כך הלחץ ישתנה יותר בהתאם לטמפרטורה. אגב, בגלל זה אם רוצים להקטין את השפעת שינויי הטמפרטורה ממלאים חנקן או אוויר מיובש במקום אוויר רגיל בצמיגים. בקשר להערה השנייה שלו אני לא מסכים, צמיג שנמצא במגבלות העבודה התקינה שלו לא אמור לשנות את לחץ האוויר בצורה מורגשת בעומסים שונים (וכולם מוזמנים למדוד את לחץ האוויר באוטו כשגלגל על הקרקע ולחלופין כשהרכב על ג'ק). לפחות במכוניות זה כך, אולי בטנדר שמועמס בצורה קיצונית יהיה הבדל קטן.

heminew
10-12-11, 21:47
אני בדרך כלל מודד באותה תחנה - אבדוק בתחנות אחרות באזור לשם השוואה.
לגבי השעון - אקנה אחד חדש.
ורני - אני שמח שאיששת את מה שחשבתי לגבי מה שאמרו לי בפנצריה.
תודה לכולם

עידו לוריה
10-12-11, 22:12
אל תאמין לאף אחד , לכול מד לחץ הסטייה שלו , פשוט תבחר במי " להאמין " ותשתמש בו ורק בו .
כמו שנאמר לחץ בודקים בצמיג קר , חוץ משאין ברירה .
ההבדלים בין צמיג חם לקר יכולים להיות מאוד דרמתיים .
באמת המדידים המאכנים הם המדויקים ביותר.

עידו
53310

heminew
20-01-12, 20:01
מקפיץ כדי לסגור את הנושא-
קניתי מד לחץ אויר מכני עיפרון (הום סנטר, 10 ש"ח, תוצרת תיאלנד). והפלא ופלא-יש התאמה כמעט מושלמת בין המדידה שלו למדידות בתחנת דלק! תענוג!
את המד לחץ הקודם (עם המחוגים) אני זורק לפח.
חמי.

Tsafrir
20-01-12, 20:31
כל מכשיר מדידה ובודאי מכני סובל מסטיה בקריאה שלו.
יש לצאת מנקודת הנחה שיש הבדלים בקריאה בין תחנות דלק שונות ולכן רצוי מאדל להצמד לתחנת דלק אחת ובה לבצע את המילוי.
מאחר ויש סטיה בין מכשירי מדידה נהוג לבצע כיול במועדים קבועים כאשר ניתן לבצע זאת.
כדאי לבצע מדידת לחץ אורי עם מכשיר שידוע בודאות מידת הדיוק שלו ומיד אח"כ לבדוק בתחנת הדלק שאליה בוחרים להכנס.
גם אם יש סטיה בין הקריאות, ניתן יהיה לדעת להמשך הדרך מה הסטיה ולפיה לבצע את המילויים באויר.

-->