צפייה בגרסה מלאה : לצרכי בדיקת התכנות של "צעצוע" חדש - מחפש רכבת כוח קומפלט.
אני מחפש רכבת כוח שמורכבת ממנוע דיזל קטן, 4 בוכנות מקסימום, גיר ידני פשוט וטרנספר פשוט (אם כי אפילו לא חייב טרנספר אם זה מייקר, ה"רכב" יהיה 2X4 ולא 4X4 כמו שרציתי)..
לא אכפת לי שהמערכת תהיה כמו בסמוראי, שהגיר לא מחובר ישירות לטרנספר.
(הייתי אומר רכבת כוח של סמוראי 1000 או דומה אבל זה בטח יקר...)
ה"רכב" לא יסע מהר, לא יסע הרבה ולא מדובר על רכב עבירות אלא על סוג של מנוף.
אשמח להצעות וחשוב שיהיו זולות. לא בטוח שבכלל צריך מנוע של תחבורה אלא אולי סתם מנוע דיזל תעשייתי אבל אין לי מושג איך מחברים לדבר שכזה גיר.
(הוא חייב רוורס)
תודה
קשה להבין משהו מהחידות שלך... אבל נשמע כאילו כל יחידת מנוע+גיר של רכב הנעה קדמית יכול לענות על הצרכים שלך - זה מנוע ויש רברס, זה פחות או יותר הדרישה היחידה שלך. לא חסרות מכוניות נוסעות ב1000 שקלים - אני מכרתי לפני כמה שנים פג'ו 309 במצב נסיעה בלי טסט ב1,500.
חשבתי על זה, העדפה היא לדיזל שהוא יותר חזק.
לא חידות, פשוט רכבת כוח הכי פשוטה שיש, מנוע הכי פשוט שיש. לא צריך הרבה כוח לא צריך בכלל מהירות או כל דבר אחר. הרכב יסע אולי 100 מטר מנקודה לנקודה.
קטע נוסף זה....רצוי שהמערכת תהיה כבדה. בכל מקרה אני אצטרך להוסיף משקולות אבל אם מראש היא תהיה כבדה אז זה יהיה מצויין לי.
הרעיון הוא לבנות מנוף ממונע בעל 2 מפרקים. מאוד דומה בצורה לג'ק מנועים רק 2 מפרקים ולא 1. לא יעמיס משקל של יותר מ500-600 ק"ג לדעתי.
הסרן האחורי יהיה סרן היגוי הידראולי, הקדמי סרן אחורי. מנוע אחורי (סרנים הפוכים) ובמידה ולא אמצא טרנספר אז יכול להיות רק הנעה קדמית לסרן ללא ההיגוי (מה שגם יאפשר לי מידות שונות של צמיגים).
הסרנים יהיו סרנים צרים של CJ6. ללא קפיצים. משהו ממש ממש פשוט. המנוע פרט להנעה יפעיל משאבת לחץ שמן לבוכנות ההידראוליות.
סופת המדבר
14-12-11, 23:30
יש אצל ברגר בנס ציונה מנוע של חיפושית שמורכב על משאבת מים
הוא קונה מלא ג'אנק אז כנראה זה משהו שהיה בצבא או משהו כזה
המנוע ממש חדש אולי היה בחרום אם אני זוכר נכון
לזה אתה מרכיב גיר חיפושית אפילו גיר סובארו ויש לך אחלה דבר בלי רדיאטור ובלי וונטות ועיניינים
לא זוכר כמה הוא רצה עליו
אני לא מכיר את ברגר. זה השם של המקום?
לא חשבתי על קירור אוויר. כמו שכתבתי, משקל זו לא בעיה. אחת הסיבות למנוע דיזל זה בגלל שבמודלים הישנים שאני מחפש זה חתיכת בלוק פלדה כבד.
אני צריך משקל נגד למנוף.
ברשותך אצטט,
1.העדפה היא לדיזל שהוא יותר חזק.
2. לא צריך הרבה כוח לא צריך בכלל מהירות
3...רצוי שהמערכת תהיה כבדה
4.אני מחפש רכבת כוח שמורכבת ממנוע דיזל קטן, 4 בוכנות מקסימום, הייתי אומר רכבת כוח של סמוראי 1000 או דומה אבל זה בטח יקר...
5.לא חידות
http://serve.mysmiley.net/confused/confused0024.gif (http://www.blueislandsdiving.com)
שמע ג'ו אם אתה בא לריב אז בבקשה תלך.
אם לא באת לריב אז למה אתה מתערב בכלל?
כתבתי מה אני רוצה לבנות. כתבתי איך אני רוצה שזה יהיה וכתבתי את השיקולים שלי. מה לא ברור?
רק בשבילך, כי כנראה שתאה לא מבין, אכתוב שוב.
אני רוצה לבנות מנוף. במקום לקנות מלגזה ב20 אלף שקל. אז אני חושב לבנות מנוף שמנגנון ההרמה שלו יהיה בסגנון ג'ק מנועים אם כי אני הייתי רוצה 2 מפרקים בגלל גמישות טובה יותר. כמו זרוע אחורית של מחפרון.
.
המנוע יהיה אחורי, סרן ללא היגוי קדמי ועם היגוי הידראולי אחורי. אני רוצה מנוע פשט ללא מחשבים, צמות חשמל גדולות וכדומה. 2 עלות כמה שיותר נמוכה כי אם הפרוייקט חורג מ20 אלף שקל או קרוב לזה אז אני מעדיף מלגזה. 3. לא אכפת לי שהרכבת כוח תהיה כבדה כי בכל מקרה אני אצטרך לשים משקולות כדי לאזן את הכלי..
קפיש?
לא לריב, לא לא לריב,
לא להתערב, לא לא להתערב,
לא עשיתי דבר מעבר לציטוט של הדרישות שאתה כתבת בעצמך.
את המסקנות, אתה וכול השאר, תעשה-תעשו לבד.
העיקר שכמו שאתה טוען- זה לא חידה.
מה החידה פה? כתבתי בדיוק מה אני רוצה, לא שאלתי אם אני צריך X או Y, שאלתי אם למישהו יש מושג מאיפה להשיג את מה הרכבת כוח ששאלתי לגביה.
מיכה
קנה מלגזה.
בברכה,טושי
http://www.yad2.co.il/Cars/hotPicSpecial.php?CatID=1&SubCatID=6&CarID=200396&Code=9cff44248f6b1298d689121741add446
http://www.yad2.co.il/Cars/hotPicSpecial.php?CatID=1&SubCatID=6&CarID=214538&Code=9cff44248f6b1298d689121741add446
http://www.yad2.co.il/Cars/hotPicSpecial.php?CatID=1&SubCatID=6&CarID=210752&Code=9cff44248f6b1298d689121741add446
בקיצור, למה שאתה מחפש קוראים... טרקטור...
או אם אתה רוצה מוכן:
http://www.yad2.co.il/Cars/hotPicSpecial.php?CatID=1&SubCatID=6&CarID=211175&Code=9cff44248f6b1298d689121741add446
http://images.yad2.co.il/Pic/201110/22/1_6/o/o1_6_1_172285_20111022011015.jpg
איל
אם היה לי כסף לטרקטור אז לא הייתי שואל.
עידו לוריה
15-12-11, 20:13
מיכה אני כמו טושי חושב שיותר זול לקנות מלגזה , גם לאחר הקניה יותר פשוט היה לתחזק אותה .
20K זה סבבה של מחיר , מה גם שתוכל למכור אותה עם מינימום הפסד .
וגם מבחינת בטיחות , מלגזה זה כלי שתוכנן לעומסים שצריך , וגם מבחינת ההידרוליקה תוכנן לעמוד בעומסים .
בקיצור גם עם תשיג מנוע + גיר ב 1K קשה לי להאמין שתגמור את זה בפחות מ 20K וגם עם כן זה לא היה כלי שמשתווה למלגזה .
עם צריך כלי עבודה שישמש אותך על בסיס כמעט יומי 20K על 300 ימים זה 66.6 ש"ח ליום , זו תוספת לא גדולה לחישוב ביום עבודה .
עם זה לעבודה חד פעמית תשכיר מלגזה ותכניס את העלות של ההשכרה בחישוב של העבודה .
עידו
עידו אתה כמובן צודק, אני לא מתווכח על זה. מה שמעצבן אותי זה שכולה שאלתי שאלה פשוטה מאוד. במקום זה יצא השירשור הזה.
מילא, אני אפסיק לנסות לשאול פה אנשים. חבל
עידו לוריה
15-12-11, 21:19
מיכה לא צריך לראות פינה איפה שאין , עם יש מי שבוחר לענות/לעצבן/להעליב וזה לא לטעמך אתה לא חייב לענות .
לעומת זאת עם לא תשאל פה גם לא תקבל את התשובות הטובות .
עידו
ראיתי פעם מישהו שבנה מעין מנוף קטן על טרקטור מכסחת, כזה מהסוג שההיגוי שלו מתבצע ע"י סטיקים.
(בסגנון הזה- http://img.alibaba.com/photo/201819902/zero_turn_riding_lawn_mower_diesel_engin e_ride_on_mower_lawn_tractor_.jpg)
זה היה אחד מעט יותר גדול ממה שרואים בד"כ, וגם די ישן.
הוא גילח ממנו את כל ציוד הכיסוח מן הסתם, והוסיף עליו מערכת הידראולית פשוטה של מדחס ושתי בוכנות עבור מנוף עם שני מפרקים שצחובר מעל שני הגלגלים המניעים. על כל החלק האחורי איפה ששני הגלגלים על הציר הוא שם די הרבה משקולות.
נשמע כאילו זה בדיוק מה שאני מחפש.
ראיתי מחפרון שיכול לענות על הדרישה אבל שוב זה מתחיל להיות יקר.
אולי באמת ההצעה של נמרוד היא הריאלית ביותר. רכב באיזה 1000 ש"ח ולהשתמש במכלולים שלו להנעת 2 סרנים.
מיכה
אם המטרה היא אך ורק הנפה אנא שקול תחליף זול למלגזה נקרא מלגזת אדם הולך
מרים לגובה של 3 מטר בערך משקל של שני טון
יש גם יכולת נסיעה (על מצבר) אך צריך קרקע מוצקה וישרה
וזול זה זול
משומש יכול לנוע בין 3000 ל8000 במצב מעולה
לא יכול מלגזת אדם הולך, תנאי השטח לא מתאימים בשביל זה.
שטח אדמה בוצי ולא ישר.
התייעצתי בקשר למלגזות ונאמר לי שבגלל תנאי השטח אני חייב מלגזה דו גלגלית מקדימה על מנת שהיא לא תתחפר (גם מלגזה קטנה רגילה מונעת חשמל או דלק לא תתאים לי). עלויות ההתחלתיות של מלגזות כאלה במצב הוא 20 אלף.
חשבתי להשתמש במכלולים שאני מחליף מהCJ6 שלי לצורך העניין.
בתכל'ס יש לי מנוע V8 וגיר אוטומט שאני יכול לשים על זה אבל נראה לי קצת בזבוז.
למה לא תחפש לך מיכלזון קטן (אפרון) ?
אסף.
נראה לי שיעלה לא פחות ממלגזה.
מיכה
איני עונה במדוייק על שאלתך המקורית, אבל אל תעלב ותתרגז...
הרעיון הפשוט והזול ביותר לביצוע הוא מנוף שמורכב על פגוש הג'יפ ומשתמש בכננת להרמה.
אתה יכול לראות תמונות ולשאוב רעיונות כאן http://www.google.co.il/search?q=crane%20on%20jeep&hl=iw&client=firefox-a&hs=16y&rls=org.mozilla:he:official&prmd=imvns&biw=1366&bih=639&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=-pzrTtTDM8yq-galz424CQ
ג'יפ עם כננת כבר יש לך, בניית המנוף פשוטה מאד, והכל מתפרק תוך דקות ספורות בתום השימוש.
מעולה לשינוע משאות בתליה בשטח משובש בזיל הזול.
בברכה,טושי
טושי אתה אחלה אתה. לא מאמין שלא חשבתי על זה. אפילו יש לי אישור לכננת בטנדר.
זה אמנם לא בדיוק מה שרציתי אבל זה יעבוד.
מקווה לתמונות בקרוב.
אני שמח שאתה שמח.
שרשור שלם מהפירטים http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=615906
בברכה ,טושי
...אם יש לך טנדר עם כננת...
אז אכן, משולש וכננת הולכים יחד כבר הרבה זמן.
הנה איור מתוך הספר של רכב הטיולים המשפחתי...
53716
אסף.
אני לא בטוח אם כדאי לשים את הכננת בארגז או מקדימה. התושבות שיש לי מקדימה לכננת נראות לי חלשות. ברשיון מצויינת שיש כננת אבל לא מורכבת כננת על הרכב. אני חושב לקנות מל.כ כננת הרמה ולחבר אותה( גם הכננת שהייתה מורכבת הייתה לצרכי הרמה לדעתי כי היא כולה 800 קילו). השאלה היא איך לחבר את המשולש. אני אוריד פגוש ואחשוב על משהו. מצד שני הפגוש האחורי מברזל ונראה לי יותר אפקטיבי לחבר מנוף שם.
Sent from my GT-I9100T using Tapatalk
את המשולש אתה מחבר לקצוות של קורת השלדה. את הכבל שמחזיק אותו בזווית המתאימה לוו גרירה, וזה רק בתנאי שהוא מספיק גבוה כדי לא למעוך את הקבינה בדרך.
קח בחשבון שהמשולש מפעיל על השלדה כוח כלפי מטה ואחורה - בעוד הכננת מותחת את השלדה.
כננת בשלוחה האחורית זו התקנה קלה מאוד, אבל מסרבלת את הגישה להטענת הארגז מאחורה.
כננת בחלק הקדמי של הארגז - לא מאוד פשוט, אבל גם לא מסובך. דורש לחתוך בפח של הארגז. כדי ליצור "גשר" על השלדה. עדיין יותר קל מהתקנה כננת בפגוש קדמי. היתרון בהתקנת כננת בחלק הקדמי של הארגז הוא שקל לקבע משולש בסוף הארגז קרוב לפגוש האחורי - על צירים - באופן קבוע שהוא יוכל להישען קדימה על קשת העמסה קדמית כשהוא לא עובד, ואפילו לרדת לקרקע ולהיות "מגלשה" להעמסה במשיכה. לדעתי זו התצורה העדיפה למה שאתה צריך.
אם זה לא ברור אני יכול לעשות לך סקיצה.
אסף.
מה שאסף מציע עובד נפלא. היה לנו במקום העבודה נ.נ. ללא כיסוי ברזנט עם כננת כשהכבל שלה עבר דרך משולש צינורות מרותק לפגוש בזווית 45 מעלות קדימה עם גלגלת במפגש הצינורות. הייתה תמוכה אחורית מרותקת לריצפת הארגז לחיזוק המשולש הקידמי. [אפשרי גם עם כבל פלדה ומותח מסתובב]כל זה היה לפני העגורנים ההידראולים. ההפעלה דרך מפסקי קפיץ לחיץ לדיוק בהרמה והורדה.[כננת ללא שלט אלא הפעלה עם ידית מסורבלת] יותר מאוחר גם השתמשנו בחיבור פלשינצ'וק בקצה משולש ההרמה כשמנוע הרכב בכלל דומם. אם היה צורך הנחנו בוקים מעץ מתחת לפגוש למניעת נטיה כלפי הקרקע.וזה עבד ועבד ועבד
שרשור שהתחיל ב:
אני מחפש רכבת כוח שמורכבת ממנוע דיזל קטן, 4 בוכנות מקסימום, גיר ידני פשוט וטרנספר פשוט (אם כי אפילו לא חייב טרנספר אם זה מייקר, ה"רכב" יהיה 2X4 ולא 4X4 כמו שרציתי)..
לא אכפת לי שהמערכת תהיה כמו בסמוראי, שהגיר לא מחובר ישירות לטרנספר.
(הייתי אומר רכבת כוח של סמוראי 1000 או דומה אבל זה בטח יקר...)
ה"רכב" לא יסע מהר, לא יסע הרבה ולא מדובר על רכב עבירות אלא על סוג של מנוף.
היה יכול להתחיל ב:
אני צריך להעביר חפצים במשקל של כמה מאות קילוגרמים, מדי פעם, מרחקים של עד 100 מטר, בשדה. יש למישהו רעיון איך לעשות את זה בהשקעה מינימלית?
היה חוסך 20 תגובות, רובן ציניות, ובצדק גמור. הבעייה היא בצורת המחשבה, ואני עכשיו נכנס קצת לפילוסופיה של הנדסה אם יורשה לי... אתה חושב כבר על פתרונות לבעיה שלך, מניח שאתה צריך לבנות משהו, כבר מתכנן אותו בראש, ומנסה להתייעץ רק לגבי הפרטים הספציפיים שבהם המחשבה שלך נתקעת.
התהליך הנכון הוא הפוך - לשכוח מפתרונות, פשוט לפנות אותם בכוח מהראש. ואז לזקק את שורש הבעייה, ולנסח אותו בצורה של כמה משפטים - דרישות. זה הדרך להגיע לפתרון בכל פרויקט מכל סדר גודל.
ולגופו של עניין - יש יתרון להרכבה של המנוף בחזית הג'יפ - בדיוק כמו במלגזה, הנהג רואה את המטען בעיניים. אם המנוף יהיה מאחורה, אתה תהיה חייב עוזר/מכוון כדי להזיז את המטענים שלך בחצר.
לא רוצה להכנס לוויכוחים, הדרך שטושי ואסף הציעו זו פשרה שאני כנראה אנקוט בה על מנת להמשיך את רצף העבודה. מודה שלא חשבתי על זה.
עדיין מה שאני רוצה לבנות יהיה יעיל יותר לצרכים שלי, אם כי כמובן יעלה כסף לבנות את זה.
אם זה יקרום עור וגידים זה יהיה יעיל יותר ממלגזה.
ד"א- כבר ב-48 חשבו על רעיון כזה כדי לפרוץ מחסומי אבנים.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b6/PikiWiki_Israel_8981_armored_vehicle_fro m_the_independence_war.jpg/800px-PikiWiki_Israel_8981_armored_vehicle_fro m_the_independence_war.jpg
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b6/PikiWiki_Israel_8981_armored_vehicle_fro m_the_independence_war.jpg/800px-PikiWiki_Israel_8981_armored_vehicle_fro m_the_independence_war.jpg)
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.