PDA

צפייה בגרסה מלאה : רכב שעובד 'חם' מידי...



יואב פולס
17-12-11, 15:50
פאג'רו (להלן: 'עגלול' / 'מיצי' ) Q 2500 ידני.
ברכב מותקן מד חום דיגיטלי שנותן קריאה קבועה לטמפ' ראש מנוע.
מזה כמה חודשים אני רואה שטמפרטורת העבודה מטפסת אט אט.
מ 86-88 מעלות, ל 90-92 אח"כ 94-98, וכעת למעלה מכך.
מד החום המקורי של הרכב לא זז כמובן לאורך כל הזמן.
היום בדקתי את פילטר האוויר (שתיאורטית הוחלף ביולי האחרון), והוא היה מלא אבק (פודרה).
האם פילטר אוויר סתום (שמתמלא אט-אט) יכול לגרום לעליה של טמפ' העבודה של המנוע?
עיקר העבודה החמה היא בנסיעה מהירה, בה המנוע עובד קבוע בסביבות ה 3000 סל"ד. בשטח הרכב לא מתחמם כלל.

shmulikbg
17-12-11, 16:11
יואב,
סביר יותר להניח שהרדיאטור הולך ונסתם.

יואב פולס
17-12-11, 16:52
זה ברור,
אני הולך מהקל אל הקשה. יש לי סיבה טובה להאמין שיש בעיית מינוס ברכב, שמשפיעה גם על החיווי הדיגיטאלי. הבעיה תטופל מחר.
במקרה נתקלתי בפילטר אוויר.
ניקוי רדיאטור הוא הטיפול הבא.

זרקו
17-12-11, 21:22
מוכר?

אני מקווה לקפוץ למיודענו החדש ברעננה מחר- אין אורות באוטו.....
יש לך את הנייד שלו?

sportage
17-12-11, 22:36
היכן מותקן הרגש של מד הטמפרטורה הדיגיטאלי ?

לגבי מד הטמפרטורה המקורי - כבר היו דברים מעולם שהמנוע רתח, המים דלפו, הלך הראש ומד הטמפרטורה כאלו רתכו אותו למקומו.

חיבור מינוס לקוי לא אמור להשפיע על מד המתח הדיגיטאלי. יש לו מייצב פנימי. לכל היותר הוא יפסיק לעבוד.

מסנן אוויר סתום יכול להעלות טמפרטורת עבודה והגדלת תצרוכת דלק.
זה קל לבדוק. נקה או החלף בחדש.

sportage
17-12-11, 22:40
ועוד משו שהרגע צדה עיני..

אתה נוסע קבוע ב-3000 סל"ד עם מנוע 2500 ידני ?

מנוע דיזל של פג'רו ממש לא אוהב את הסל"ד הזה.

הסל"ד האופטימאלי הוא 2000 עד 2500 לכל היותר בנסיעה קבועה.
בסל"ד זה יש לו גם את המומנט המקסימלי.
מעבר לזה הוא הופך לשתיין דלק וכמובן מתחמם יותר.

יואב פולס
18-12-11, 07:10
לגבי מד הטמפ' - היתרון בהתקנת מד שכזה, בכל רכב, הוא בדיוק בגלל שלא תמיד המד המקורי נותן חיווי מדויק, ולא ניתן לעקוב אחרי התפתחות תהליכים כמו זו שאני ער לה עכשיו.
בלי המד הדיגיטאלי, לא הייתי יודע ש"קורה משהו", והייתי ממשיך לנסוע כרגיל.
יש בוודאות חיבור מינוס לקוי, שמשפיע על קריאת הטמפ'. כשאני לוחץ על המיקרופון של הקשר המד הדיגיטלי משתגע. ברגע שאני משחרר, המד חוזר ל'שגרה'.
לגבי מסנן האויר - תודה. הוא יוחלף.
לגבי הסל"ד - נסיעה ב 100 קמ"ש שווה ל 3000 סל"ד. נסיעה ב 2000 סלד תביא אותי לכדי 70 קמ"ש בערך, לא לחינם הוא זכה לכינויים "עגלול" ו "מיצי"...

hadtomer
18-12-11, 08:13
יש לי סיבה טובה להאמין שיש בעיית מינוס ברכב
אצלי הרכב הוא מה שיצר את המינוס. מכיר בנק שיכול לסייע?

motorica.net
18-12-11, 08:25
כל בנק רק לא בנק הזרע. הם קורעים בעמלות :-(

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

יואב פולס
18-12-11, 13:13
אצלי הרכב הוא מה שיצר את המינוס. מכיר בנק שיכול לסייע?
מכיר...מכיר...אני מכיר סניף בנק שגם מנהל הסניף וגם הסגן שלו חברים פעילים בג'יפולוג!
השמועות אומרות שהם מבטיחים תנאים מיוחדים לג'יפאים, בתוספת המון אמפטיה והשתתפות צער לבעלי ל"ר.

יואב פולס
18-12-11, 15:44
המינוס טופל. הוא אכן לא היה תקין, אבל הרכב עדיין עובד חם.
מד החום נותן קריאה מדוייקת. בוצעה השוואת טמפ' בין הקריאה לבין החום באמצעות מדידה חיצונית.
פילטר האוויר היה סתום, עבר ניקוי בלחץ אוויר, ויוחלף בקרוב.
כנראה שאין מנוס מניקוי רדיאטור.

hadtomer
19-12-11, 06:48
מכיר...מכיר...אני מכיר סניף בנק שגם מנהל הסניף וגם הסגן שלו חברים פעילים בג'יפולוג!
השמועות אומרות שהם מבטיחים תנאים מיוחדים לג'יפאים, בתוספת המון אמפטיה והשתתפות צער לבעלי ל"ר.
עזוב-בנק שאין לו דובר ראוי, או לפחות סגן דובר, כאילו לא היה בנק מעולם

רגב1971
20-12-11, 21:18
כאשר הרדיאטור סתום הרכב מיתחמם בנסיעה איטית ומיתקרר בנסיעה מהירה בגלל זרימת אויר חזקה יותר דרך הרדיאטור
אצלך המצב הפוך נישמע כמו ספיקה נמוכה של משאבת מים .

ד ו ר ו ן
20-12-11, 23:07
הפוך, גוטה, הפוך.
רדיאטור סתום המשמעות היא הפחתה של שטח הפנים היעיל לקירור, מה שאומר שלא משנה כמה רוח יש עליו, החלק הסתום לא משתתף במאמץ הקירור.
בנסיעה איטית, יש פחות חום לפנות, וגם רדיאטור סתום חלקי עדיין בעל שטח פנים מספק בשביל קירור יעיל, במיוחד במנוע דיזל טיפש כמו ברכב המדובר.
דוקא בנסיעה מהירה בה המנוע מנסה להפטר מהרבה חום, אין מה שיקרר את נוזל הקירור כי שטח הפנים של הרדיאטור לא מספיק.

זאת בדיוק התופעה שהיתה לי ברכב עם רדיאטור עייף, בנסיעה בין עירונית הרכב הראה מגמת התחממות איטית עם הזמן עד שטמפ׳ העבודה התקבעה על חצי כשהמקור היה על רבע.
בנסיעה איטית בשטח או נסיעה עירונית, הרכב היה במצב הרגיל של רבע מחוג.

פתיחת הרדיאטור העלתה שכשליש מהצלעות סתומות.

יואב פולס
21-12-11, 20:47
תודה.
ביום ראשון נבקר אצל הרדיאטוריסט.

יואב פולס
25-12-11, 20:12
טוב,
הרדיאטור נוקה, נוזל הקירור הוחלף, פקק המילוי הוחלף בחדש.
אליה וקוץ-בה, הרדיאטור היה נקי יחסית, ובוודאי לא סתום.
כרגע נראה כי הטמפרטורות ירדו מעט, אך עדיין גבוהות ממה שהיה קודם.
בשבוע הבא נחליף טרמוסטט ונראה מה קורה.
רעיונות נוספים? משאבת מים נחזית להיות תקינה, אולי לחפש בכיוון של פאן קלאצ'?

dice2
25-12-11, 21:05
לחץ אוויר בצמיגים בדקת?

ערן המסוקס
25-12-11, 21:31
סתימה באגזוז? EGR תפוס?

יואב פולס
25-12-11, 21:50
לחץ אוויר בצמיגים בדקת?

גם האיתות עובד...
ערן תודה, ייבדק.

-->