PDA

צפייה בגרסה מלאה : חריטת דיסקים של ברקס



eysham
18-12-11, 12:01
היי

החלה החמרה של רעידות בהגה/ויברציה בזמן שיוט (80~ קמ"ש) ונגיעה עדינה בברקס.
בבלימה חזקה אין בעיה.
ממה שאני יודע זה אומר שהגיע הזמן לחרוט/להחליף את הדיסקים של הבלם הקדמי.

יש עוד סיבות הגיוניות לרעידות?
כמה מותר לחרוט? מתי זה יותר מידי?

אני לא יודע אם הבעלים הקודמים של הברקסים האלה אם אי פעם חרטו את הדיסקים.

תודה,

איל

ishc
18-12-11, 13:07
דווקא לפי מה שכתבת תתחיל מהקל לקשה, איזון גלגלים, כיוון גלגלים, חופשים במערכת ההיגוי.
אם היה מדובר בדיסקים היית מרגיש בבלימה חזקה וחלשה ולא היית אמור להרגיש שום דבר בשיוט.

eysham
18-12-11, 13:43
היי.

תקרא את כל המשפט: רעידות בהגה/ויברציה בזמן שיוט (80~ קמ"ש) ונגיעה עדינה בברקס.
כשאני לא נוגע בברקס אין שום רעידה.

איל

ishc
18-12-11, 13:54
סליחה, לא היה לי מובן

paul1
18-12-11, 13:58
עוד סיבות: חופשים בתפוחים\הגה, בולמים לא תקינים,

grand
18-12-11, 15:18
אייל.
תופעה ידועה ב WJ, "גלים" על הדיסקים.
אני החלפתי בעבר את הדיסקים הקידמיים, סיפור לא זול כל כך.
נסה לחרוט ושתף אותנו..

eysham
18-12-11, 15:38
כן. בינתיים חפרתי קצת בנושא ומתברר שהיה על זה TSB אפילו...
אח"כ גם קרייזלר החליפו (בסוף 2002) את הקליפרים מ-TEVES ל-AKEBONO
http://www.wjjeeps.com/brakes.htm

GRAND CHEROKEE 1999-2002 BRAKE ROUGHNESS/JUDDER PROBLEMS

The problem is excessive rotor thickness variation generated by poor caliper centering. This causes steering wheel shake. Grand Cherokee brakes up through May 10th 2002 were designed by Teves. Same brakes used on BMW & Ford Expedition but the Grand Cherokee was the first to use a twin piston caliper design. Chrysler wanted twin pistons because of the weight of the vehicle. The caliper spring causes the inboard pad to drag.

השאלה היא כמה מותר לחרוט? מתי חייבים חדש?
לא בא לי לזרוק כסף, אבל אני לא משחק עם בטיחות...

איל

נמרוד - מערד
18-12-11, 17:27
איל
על כל דיסק רשום את המידה המינימלית שמותר להגיע בחריטה, היתה לי אותה בעיה חריטה פתרה את הרעידה.
נמרוד

נ,ב
חרטים שעוסקים בחריטת דיסקים, יודעים את מידות המינימום שמותר לחרוט, ולא יאפשרו חריטה מתחת למינימום.

eysham
18-12-11, 18:55
היי נמרוד.

חרטת רק את הקדמיים? או גם את האחוריים?

איל

נמרוד - מערד
18-12-11, 19:05
איל
רק את הקידמי, תתחיל בזה ואם לא יעזור תעבור לאחורי.
נמרוד

berdi
18-12-11, 21:53
היי אייל!
אם הדיסקים מקוריים כמו שאני הורדתי, אז המידה רשומה על הצלחות באותיות בולטות, המינימום הוא 24! הם פשוט בודקים עם קליבר את העובי הפנימי.
החלפתי צלחות+רפידות קדמיות- תחליפיות, לא זוכר חברה, צריך לרדת למחסן, הכל 350-400 ש"ח.
חבר החליף והכל סבבה, אני פשוט הרגשתי בלימה חלשה וכמובן שמן הברקס ירד במיכל.
לא יקר כמו שחושבים-הכל ביחס לגודל.
בהצלחה
נתן

eysham
19-12-11, 08:06
אחלה נתן,
תודה על המידע.

אפרק ואקח לחריטה.

אם צריך, איפה קנית את הדיסקים החלופיים? יש מקום מומלץ?

איל

sam1g
19-12-11, 11:33
התופעה הייתה גם אצלי (פטרול)
החלפת צלחות בלם מקוריות (כ 400 ליחידה)- הפסיק וחזר אחרי 5000 ק"מ
החלפת צלחות בלם תחליפיות (כ 140 ליחידה) - כנ"ל
חריטת צלחות, חשוב להדגיש שבוצע על הרכב ולא פורק (כ 70 ליחידה)- בינתיים נעלמה התופעה כבר 7000 ק"מ.

אייל67
19-12-11, 17:47
איל,

כמו שציינתי בטלפון, סט צלחות מתוצרת אמריקאית (רייבסטוס, וגנר וכד') + רפידות = 700 ש"ח +-
מקורי - הרבה יותר וללא הצדקה.

אייל

berdi
19-12-11, 21:22
אחלה נתן,
תודה על המידע.

אפרק ואקח לחריטה.

אם צריך, איפה קנית את הדיסקים החלופיים? יש מקום מומלץ?

איל
בכיף אייל!
את שלי קניתי במלאבס=פ"ת, חלפים פ"ת שמו, או כל חנות חלפי רכב, לא לכולם יש אך תשאל טלפונית בכמה חנויות, בטוח אחד יצוץ או יביא לך תוך שעתיים.
בהצלחה ותעדכן, מה נשתנה
נתן

tooshey
28-09-13, 08:08
התופעה הייתה גם אצלי (פטרול)
החלפת צלחות בלם מקוריות (כ 400 ליחידה)- הפסיק וחזר אחרי 5000 ק"מ
החלפת צלחות בלם תחליפיות (כ 140 ליחידה) - כנ"ל
חריטת צלחות, חשוב להדגיש שבוצע על הרכב ולא פורק (כ 70 ליחידה)- בינתיים נעלמה התופעה כבר 7000 ק"מ.

אהלן
איפה יש ציוד לחריטת דיסקים על הרכב ?
איך חרטו את הצד הפנימי של הדיסק ? פירקו קליפר ? ( מגן הפח אמור לכסות את כל הצד הםנימי של הדיסק )

בברכה,טושי

motorica.net
28-09-13, 09:48
ככה זה נעשה
http://www.youtube.com/watch?v=qAOFErcUMoE

-->