PDA

צפייה בגרסה מלאה : חידה קשה למכונאי רכב ותיקים ולאלה שמבינים בסובארו בפרט.



סופת המדבר
18-12-11, 16:24
לדוד שלי יש סובארו טנדר שנת 90 מנוע 1.8 (4X4)
ליפני חודש בערך נשבר תלתל ושבר את כל מה שמסביבו (בלוק מנוע, קאמשאפט וכו')
הוא הביא מחבר מנוע 1.8 ש'דפק' אבל שלם וסגור
כמובן שמהמנוע המקורי אין מה לקחת חוץ משתי הראשים
ניסנו לפרק את הראשים מהמנוע שדפק כדי לפרק את המנוע לשתיים ולשלוח לשיפוץ, אבל ראש אחד לא רצה להשתחרר
הברגים שמחזקים את הראש לבלוק ''נדבקו' לראש (זה גוז'ון עם אום) והראש סירב לצאת
אפילו עם שתי ג'ק בודי ומכות פטיש כלום לא זז לבסוף ובלת ברירה ואחרי כמה שעות של מלחמה החלטתי לחתוך את הראש
חתכתי אותו לאורך הברגים קצת זז קל לבסוף הוא יצא (לפח)
המנוע (שדפק) נילקח לשיפוץ עם הראשים של המנוע שנישבר תלתל
עד כאן הכל טוב ויפה...
המנוע חזר מהשיפוץ סגור ומוכן להשתלה מכניסים את המנוע מחברים כל מה שצריך (חלקים שנחוצים להנעה)
והמנוע לא רוצה להניע מכוונים הצתה בודקים נקודה מתה עליונה יש דלק יש סטרטר חזק
וכלום האוטו לא משמיע ציוץ מפרקים את המכסה שסתומים לוקחים אחד מהראשים שירדו מהמנוע שדפק(השני בפח) ומשווים איפה השסתום יניקה ואיפה הפליטה הכל נראה פיקס
אחרי שעות של ניסיונות החלפת פלאגים וכו' הוזמנו שתי מכונאים רציניים לפתור את הבעיה
באים בודקים הצתה דלק וכו'.. הכל תקין האוטו לא מניע לא מגיב בכלל
שכחתי לציין שהוא זורק קומפרסיה מהקרבורטור= טיימינג לא מכוון
בודקים שהשסתומים נסגרים ונפתחים בזמן הכל תקין ופוסל את זה שהטיימינג לא מכוון
בקיצור מפה לשם ואחרי כל הסיפור הארוך הזה
מתגלה שהראשים שונים במיקום של השסתומים במנוע אחד השסתומיי פליטה קרובים אחד לשני ובמנוע השני הם דווקא הרחוקים
הקאמשאפט של המנוע שדפק מתאים לראשים שירדו ממנו
והראשים של המנוע שנשבר מתאימים לקאמשפאט שלו
ז'תומרת שבמצב יניקה הוא בכלל פתח את השסתומי פליטה וההיפך
אז היתה קומפרסיה אבל הוא שאב מהאגזוז ופלט מהקרב'
סתם בשביל הקטע השפרצנו ספריי קרב' דרך החורים של הפליטה נתו סטרטר והמנוע התחיל לעשות ''פק פק'' כאילו רוצה להניע חחחחח
מישהו מכיר ויודע למה יש הבדל בין הראשים? זה אותו מנוע, אותו דגם מנוע שתיהם 1.8
אפילו בחור אחד שמנהל מוסך סובארו לא מאמין לנו שיש הבדל בין שתי מנועים

talw
18-12-11, 18:49
בעבר היה ייבוא מנועים מפירוק של סובארו 1.8 שני קרבורטורים עם שוני במיקום השסתומים כפי שתארת .
אם תשים לב השסתומים והפתחים יותר גדולים בקוטר.
המנועים המיובאים שני קרבורטורים היו הכי חזקים בזמנו.
היינו מחפסים אותם בנרות עבור הבאגים....

בקיצור הרסת ראש של מנוע נדיר וחזק

טל

moriseven
18-12-11, 19:07
פעם הבאה תנסה להשתמש בכימיקלים לפני שאתה חותך כמו חומץ, קולה וכו' וכמובן הרבה סבלנות.
ולראייה תקרא את השרשור הבא

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=352383&highlight=%D7%A7%D7%95%D7%9C%D7%94&page=4

סופת המדבר
18-12-11, 19:08
ההיפך
את הראשים שכנראה יותר חזקים יש לנו
אבל הם לא מתאימים לקאמשפאט שמורכב על המנוע (כנראה קאמ' של מנוע ''מקומי'')
ואתה צודק בראשים שמורכבים כרגע הפתחי יציאה יותר גדולים ממה שהיו על המנוע שדפק וחבל עליהם
אבל צריך להחליף קאמשאפט אם רוצים להשאיר אותם
אבל בכל מקרה אם האוטו עם קרב' רגיל האם יהיה הבדל\ שינוי אם נשים ראשים רגילים \מקומיים?

talw
18-12-11, 19:24
הצלחת לבלבל אותי
כל ההבדל בין המנועים הוא סדר השסתומים, קוטרם,היציאות ,הקאמשאפט שתואם לכל אחד והקרבורטורים.
תחליף קאמ' ותמצא סעפת עם שני קרב',או שתמצא ראשים רגילים.

טל

סופת המדבר
19-12-11, 07:34
קאמשאפט זה בעיה גדולה למצוא
סעפת עם שתי קרב' גם נראה לי שבעיה למצוא
ודווקא שתי ראשים רגילים מצאנו אבל השאלה אם שווה לשים אותם?

איציק - 4X6ZH
19-12-11, 08:08
הפתרון למחול השדים שאתה נמצא בו
הוא על ידי הרכבת גלגל מעלות על פולי המנוע ( אתה יכול לצייר לעצמך עם מחוגה על נייר בקוטר הפולי )
חלק את הנייר ל 360 מעלות ( זה לא בעיה גדולה תתמקד רק ברבע מהעיגול )
חיפוש קל באינטרנט יתן לך את מפרט המעלות זוית פתיחה סגירה של כל שסתום ( אתה צריך את הנתון בכמה מעלות מתחיל להפתח שסתום היניקה )
תדביק את גלגל המעלות על פולי המנוע
תתחיל לסובב את הפולי ( לכיוון סיבוב המנוע כיוון העבודה ! )
ותתמקד בנדנד שסתום היניקה של אותו צלינדר שאתה בודק
מתי שסתום היניקה מתחיל להפתח תרשום לך כמה מעלות יש על גלגל המעלות
מתי שסתום היניקה מתחיל לההסגר
כנ"ל לשסתום הפליטה
נתונים אלה קל מאד להוציא מכל מנוע ( ללא פרוק מיותר )
יתנו לך תשובה איפה נמצא גל הזיזים שלך ( ביחס לגל הארכובה )
איזה גל זיזים יש לך ( חם /קר / ספורטיבי / תעשיתי )
ואולי אתה בכלל בבעיה שנגזר לך השגם על גל הזיזים וגלגל השינים לא במקומו הנכון על גל הזיזים ( למרות שהסימנים במקום )
כל זה ניתן לבדיקה בשניה על ידי חפיפת שסתומים נכונה ומדויקת

אני ממליץ לך לעצור לשבת ליד המנוע ולעשות חושבים
אלימות פטישים \ דיסקים \ חומצות \ ותכשירי סבתא לא עובדים בלי מחשבה

איציק

eysham
19-12-11, 08:41
בהמשך למה שאיציק אומר, עברנו את ימי המחוגה והעיפרון....

תדפיס לך שרטוט מדוייק עם מעלות מדוייקות וכיתוב של מספרים ליד כל קו.
ייקח רבע זמן וייצא יותר מדוייק.

איל

איציק - 4X6ZH
19-12-11, 08:58
עכשיו זה יהיה ברור
אתה יכול לקחת מד מעלות ( כזה של פעם ...) מה לעשות זה עובד גם היום
ולהצמיד אותו על הציר

וזה סרט הסבר על איך עושים את הבדיקה \ כיוון
http://www.youtube.com/watch?v=la6-EgnCOl4

talw
19-12-11, 18:25
קאמשאפט זה בעיה גדולה למצוא
סעפת עם שתי קרב' גם נראה לי שבעיה למצוא
ודווקא שתי ראשים רגילים מצאנו אבל השאלה אם שווה לשים אותם?

בוודאי,אין לך ברירה אחרת.

תרכיב, כוון שסתומים ויאללה לעבודה

סופת המדבר
19-12-11, 20:47
אציק אני לא מזלזל במה שאמרת
אבל למה אני צריך את זה? כאילו מה אני יבדוק עם זה ומה זה יתן לי?
אם ידוע שיש שתי סוגי ראשים וכמובן גם שתי סוגי קאמשאפט
אז זאת הבעיה ואין מה לעשות או להחליף קאמ' או להחליף ראשים
היום דוד שלי הלך לבחור שחרט וסגר את המנוע ומצא אצלו שתי ראשים ''רגילים'' אחרי שיפוץ הרכיב אותם
וכמובן שלא השאיר לו במקום את הראשים האחרים (הביא אותם לכל מקרה)
מחר המנוע יורכב ונראה מה יהיה

-->