סופת המדבר
18-12-11, 16:24
לדוד שלי יש סובארו טנדר שנת 90 מנוע 1.8 (4X4)
ליפני חודש בערך נשבר תלתל ושבר את כל מה שמסביבו (בלוק מנוע, קאמשאפט וכו')
הוא הביא מחבר מנוע 1.8 ש'דפק' אבל שלם וסגור
כמובן שמהמנוע המקורי אין מה לקחת חוץ משתי הראשים
ניסנו לפרק את הראשים מהמנוע שדפק כדי לפרק את המנוע לשתיים ולשלוח לשיפוץ, אבל ראש אחד לא רצה להשתחרר
הברגים שמחזקים את הראש לבלוק ''נדבקו' לראש (זה גוז'ון עם אום) והראש סירב לצאת
אפילו עם שתי ג'ק בודי ומכות פטיש כלום לא זז לבסוף ובלת ברירה ואחרי כמה שעות של מלחמה החלטתי לחתוך את הראש
חתכתי אותו לאורך הברגים קצת זז קל לבסוף הוא יצא (לפח)
המנוע (שדפק) נילקח לשיפוץ עם הראשים של המנוע שנישבר תלתל
עד כאן הכל טוב ויפה...
המנוע חזר מהשיפוץ סגור ומוכן להשתלה מכניסים את המנוע מחברים כל מה שצריך (חלקים שנחוצים להנעה)
והמנוע לא רוצה להניע מכוונים הצתה בודקים נקודה מתה עליונה יש דלק יש סטרטר חזק
וכלום האוטו לא משמיע ציוץ מפרקים את המכסה שסתומים לוקחים אחד מהראשים שירדו מהמנוע שדפק(השני בפח) ומשווים איפה השסתום יניקה ואיפה הפליטה הכל נראה פיקס
אחרי שעות של ניסיונות החלפת פלאגים וכו' הוזמנו שתי מכונאים רציניים לפתור את הבעיה
באים בודקים הצתה דלק וכו'.. הכל תקין האוטו לא מניע לא מגיב בכלל
שכחתי לציין שהוא זורק קומפרסיה מהקרבורטור= טיימינג לא מכוון
בודקים שהשסתומים נסגרים ונפתחים בזמן הכל תקין ופוסל את זה שהטיימינג לא מכוון
בקיצור מפה לשם ואחרי כל הסיפור הארוך הזה
מתגלה שהראשים שונים במיקום של השסתומים במנוע אחד השסתומיי פליטה קרובים אחד לשני ובמנוע השני הם דווקא הרחוקים
הקאמשאפט של המנוע שדפק מתאים לראשים שירדו ממנו
והראשים של המנוע שנשבר מתאימים לקאמשפאט שלו
ז'תומרת שבמצב יניקה הוא בכלל פתח את השסתומי פליטה וההיפך
אז היתה קומפרסיה אבל הוא שאב מהאגזוז ופלט מהקרב'
סתם בשביל הקטע השפרצנו ספריי קרב' דרך החורים של הפליטה נתו סטרטר והמנוע התחיל לעשות ''פק פק'' כאילו רוצה להניע חחחחח
מישהו מכיר ויודע למה יש הבדל בין הראשים? זה אותו מנוע, אותו דגם מנוע שתיהם 1.8
אפילו בחור אחד שמנהל מוסך סובארו לא מאמין לנו שיש הבדל בין שתי מנועים
ליפני חודש בערך נשבר תלתל ושבר את כל מה שמסביבו (בלוק מנוע, קאמשאפט וכו')
הוא הביא מחבר מנוע 1.8 ש'דפק' אבל שלם וסגור
כמובן שמהמנוע המקורי אין מה לקחת חוץ משתי הראשים
ניסנו לפרק את הראשים מהמנוע שדפק כדי לפרק את המנוע לשתיים ולשלוח לשיפוץ, אבל ראש אחד לא רצה להשתחרר
הברגים שמחזקים את הראש לבלוק ''נדבקו' לראש (זה גוז'ון עם אום) והראש סירב לצאת
אפילו עם שתי ג'ק בודי ומכות פטיש כלום לא זז לבסוף ובלת ברירה ואחרי כמה שעות של מלחמה החלטתי לחתוך את הראש
חתכתי אותו לאורך הברגים קצת זז קל לבסוף הוא יצא (לפח)
המנוע (שדפק) נילקח לשיפוץ עם הראשים של המנוע שנישבר תלתל
עד כאן הכל טוב ויפה...
המנוע חזר מהשיפוץ סגור ומוכן להשתלה מכניסים את המנוע מחברים כל מה שצריך (חלקים שנחוצים להנעה)
והמנוע לא רוצה להניע מכוונים הצתה בודקים נקודה מתה עליונה יש דלק יש סטרטר חזק
וכלום האוטו לא משמיע ציוץ מפרקים את המכסה שסתומים לוקחים אחד מהראשים שירדו מהמנוע שדפק(השני בפח) ומשווים איפה השסתום יניקה ואיפה הפליטה הכל נראה פיקס
אחרי שעות של ניסיונות החלפת פלאגים וכו' הוזמנו שתי מכונאים רציניים לפתור את הבעיה
באים בודקים הצתה דלק וכו'.. הכל תקין האוטו לא מניע לא מגיב בכלל
שכחתי לציין שהוא זורק קומפרסיה מהקרבורטור= טיימינג לא מכוון
בודקים שהשסתומים נסגרים ונפתחים בזמן הכל תקין ופוסל את זה שהטיימינג לא מכוון
בקיצור מפה לשם ואחרי כל הסיפור הארוך הזה
מתגלה שהראשים שונים במיקום של השסתומים במנוע אחד השסתומיי פליטה קרובים אחד לשני ובמנוע השני הם דווקא הרחוקים
הקאמשאפט של המנוע שדפק מתאים לראשים שירדו ממנו
והראשים של המנוע שנשבר מתאימים לקאמשפאט שלו
ז'תומרת שבמצב יניקה הוא בכלל פתח את השסתומי פליטה וההיפך
אז היתה קומפרסיה אבל הוא שאב מהאגזוז ופלט מהקרב'
סתם בשביל הקטע השפרצנו ספריי קרב' דרך החורים של הפליטה נתו סטרטר והמנוע התחיל לעשות ''פק פק'' כאילו רוצה להניע חחחחח
מישהו מכיר ויודע למה יש הבדל בין הראשים? זה אותו מנוע, אותו דגם מנוע שתיהם 1.8
אפילו בחור אחד שמנהל מוסך סובארו לא מאמין לנו שיש הבדל בין שתי מנועים