התחברות

צפייה בגרסה מלאה : הגבהה לספורטאז: ריכוז (יבנה בעזרת חברי הפורום).



Pageup
26-12-11, 18:37
שואל בשביל חבר, אבל אני מניח שזה יכול לחסוך לאחרים בעתיד.
חפרתי, חיפשתי וכו, אבל לא הצלחתי לגבש רשימה של האופציות
להגבהות. איזה סטים ניתן להרכיב על הרכב שנותנים תשובה טובה
להגבהה של "2. (במקרה הזה הרכב שנת 2003).
מה הקומבינציות של בעלי הרכבים ואם הם מרוצים.

תודה

hadtomer
27-12-11, 08:14
אני יכול להמליץ על 4 אינץ'.
כשהיתי על 2 אינץ' היו לי קפיצים של LOVELLS- האחוריים קשים מאוד, אלא אם אתה מעמיס את הרכב במאות ק"ג של ציוד. הקפיצים של KING לא רעים. קח בחשבון שהיצע הבולמים מוגבל - קייאבה, מונרו, קוני.

Pageup
27-12-11, 10:12
תומר,
4 אינצ' לא דורש החלפה של משולשים קדמיים ?

hadtomer
27-12-11, 15:54
לא- אך כן צריך מזלגות ארוכים יותר והנמכה של הדיפרנציאל

Pageup
27-12-11, 16:14
תומר נראה לי שהפחדת את כולם עם השרשור ההוא.
נראה לי שהכוון של "2 על בסיס בולמים קפיצים יותר "סולידי" למכוני הרישוי
וחברנו הכחולים.
מישהו ? הצעות ? רעיונות ?
תודה,
תומר

leo portner
31-12-11, 02:34
ככה כרגע אצלי ישנם ספיסרים שנבנו בהזמנה!! (מי שרוצה מוזמן לבוא להעתיק) בערך 5 אינץ גובה!
יש עוד אפשרות לבולמים מונרו וקפיצי אייבך שנותנים כ4 אינץ גובה!
פרטים לגבי מקום התקנה ומחירים בה"פ

hadtomer
31-12-11, 07:47
ככה כרגע אצלי ישנם ספיסרים שנבנו בהזמנה!! (מי שרוצה מוזמן לבוא להעתיק) בערך 5 אינץ גובה!
יש עוד אפשרות לבולמים מונרו וקפיצי אייבך שנותנים כ4 אינץ גובה!
פרטים לגבי מקום התקנה ומחירים בה"פ

יפה מאוד. אתה הראשון בעולם שהגביה ב5 אינץ (!!!) בלי להחליף לשני סרנים חיים. רוב האנשים שהגביהו ב5 אינץ גילו מהר מאוד שהדריישאפט האחורי נוגע בגשר, שהגרמושקות בציריות הקדמיות נקרעו ושאחרי כמה שבועות הצלבים בחיבור לטרנספר נשברו. שלא לדבר על זרועות הרדיוס וצנרת הבלימה שצריכים הארכה. אבל אתה הצלחת. עם ספייסרים...בואנה בן אדם-מרשים.

למי ששאל על הגבהה-

1. ספייסרים זה זבל. היה לי. ראשית-מקדימה ספייסר מוריד את כל הבולם-מהר מאוד האוטו יתחיל לאכול תושבות. גם הגרמושקות של הציריות ילכו מהר מאוד. אם תשים ספייסר מעל 3 אינטש אתה תגלה שהגרמושקות שלהציריות מתחככות בשקע של המזלגות שמקדימה-ונפתחת כמו קופסת שימורים. הדרך להגביה היא באמצעות מזלג מוארך. ספייסרים זה פיתרון למי שמתקמצן על האוטו. כשאני הורדתי את שלי וראיתי איזה נזק נגרם לכל מה שמסביב לספייסרים-מיסבים וכו-די נבהלתי.

2.אייבאך לא יצרו מעולם קפיץ הגבהה של 4 אינטש. שום יצרן לא יצר לספורטאז' אי פעם קפיץ כזה. המקסימום זה 3 אינטש של דובינסון. החברה ממליצה להתקים איתו גם צנרת בלימה מוארכת וזרועות רדיוס מתכווננות (אפרופו 5 אינטש). כיום אין בישראל שום קפיץ הגבהה לספורטאז' בגובה של מעל 2 אינטש. כפי שכתבתי לך-יש כמה פירמות- קינג, לאוולס וכו. חוץ מהלאוולס, שהם באמת קשים מאוד מאחור ובנויים לעומס מרבי של הרכב-כולם די סבבה.

leo portner
31-12-11, 15:11
שמע אתה 100% צודק בנזקים אבל אני סה"כ ילדון בן 23 עובד ב 2 עבודות זהו ג'יפ ראשון שלי ואין לי תקציב להתחיל להשתגע!! מה שכן עשיתי זה גומיות ציריה צרות מאוד שנכנסו בלחץ ולא נוגעות במשולש התחתון ספיסרים אצלי עשוים מברזל מאוד כבד!!! (בערך 3 וחצי קילו כל אחד) והם מחזיקים יפה מאוד ציריות והכל מחזיק יפה לגבי האחורהלא נתקלתי בבעיה רצינית עם הגל הנע האחורי לא נוגע או משהו (מה שכן באחד הטיולים לקח לי קצת זמן לצאת מ4X4 אבל זה סודר הבעיה היתה בגשר עצמו).
לגבי צינורות בלם שוב צודק לחלוטין הוחלפו לצינורות בלם של קרניבל הישנות יותר.
דילמה היחידה שהיתה לי היא ספיסר אחורי מעל או מתחת לקפיץ! בסוף הוחלט מעל!!

leo portner
31-12-11, 15:13
ולאחר מדידה עכשיו הספיסרים הם 3.8 אינץ עם הגומיות שהם יושבים זה 4
ואם נוסיף את הצמיגים שבמידה גדולה יותר בסה"כ האוטו 5.5 אינץ מוגבה

Pageup
31-12-11, 20:23
תומר, מסתבר שעם עובדות אי אפשר להתווכח.
היום עשינו סיבוב, הרכב אכן דורש הגבהה. יכולות יש,
אבל לשמוע את החיכוכים שחסר עוד קצת זה לא נעים.
ספייסרים לא באים בחשבון.
נשמח לשמוע עוד חוויות משתמש לפני שתבוא ההחלטה.

תודה,
תומר

Pageup
25-01-12, 22:23
למען הדורות הבאים, תיעוד של הנעשה. כדי להמנע משינויים מאסיביים במתלה הוחלט על
בולמים Monroe Adventure וקפיצים של King Spring. בפועל ההגבהה בין "2 ל "3.
שפורקו הקפיצים המקוריים והושוו לקפיצים החודשים נתגלה שהם באותו גובה. בפועל הם
יותר קשיחים וסיפקו את ההגבהה.
הרכב טיפה יותר נוקשה (מרגישים קצת יותר את הכביש) אבל עדיין בגבול הסביר. הוא מגלגל
פחות בסיבובים, מגהץ באמפים לא רע. וסה"כ נראה שיש שיפור בהתנהגות על הכביש לטובה.
דיווחים מהשטח בהמשך.

eliran84
14-02-12, 21:52
1. ספייסרים זה זבל. היה לי. ראשית-מקדימה ספייסר מוריד את כל הבולם-מהר מאוד האוטו יתחיל לאכול תושבות. גם הגרמושקות של הציריות ילכו מהר מאוד. אם תשים ספייסר מעל 3 אינטש אתה תגלה שהגרמושקות שלהציריות מתחככות בשקע של המזלגות שמקדימה-ונפתחת כמו קופסת שימורים. הדרך להגביה היא באמצעות מזלג מוארך. ספייסרים זה פיתרון למי שמתקמצן על האוטו. כשאני הורדתי את שלי וראיתי איזה נזק נגרם לכל מה שמסביב לספייסרים-מיסבים וכו-די נבהלתי.


מה ההבדל בדיוק בין ספייסר לבין מזלג מוארך?
שתי האופציות מאריכות את אותו המכלול, כאשר הקפיץ והבולם נותרים באותו האורך....

leo portner
03-03-12, 22:49
טוב אז ככה החלטתי שזה השרשור הנכון להוסיף את המידע:
1) בעקבות שבירת הקפיץ האחורי עקב עומס שנוצר מהספיסר העצום שהיה מאחור החלפתי לקפיצים TJ ניתן למצוא באינטרנט יד שניה ולהביא לארץ אני החלטתי פשוט להביא דרך ינוביץ בתל אביב יש לו במלאי כאלו.
2) לגבי בולם מאחורה אני זקוק לעזרת הפורום עקב החלפת הקפיץ הרווחתי 5.5 ס״מ בפתיחה של הבולם כלומר אני צריך בולם עם פתיחה ארוכה יותר אני צריך המלצה לבולם רציני משהו חזק שיחזיק את הרכב בגובהה כרגע אני בכיוון של בילשטין סדרה 5 או 6 אם יש למישהו המלצה לבולם אחר אשמח לשמוע!
3)בשבוע האחרון יצרתי מגעים עם איש קשר בקוריאה ואני מתחיל את שלב רכישת המזלגות הארוכים אני רוצה לדעת אם יש עוד מתעניינים ועוד אנשים שרוצים להביא כי אפשר להביא כמות יפה במשלוח אחד! מי שמענין הודעות פרטיות ונתחיל ביצירת קשר עם האדם בקוריאה. אחרי המזלגות הכל פתוח קפיצים בולמים קדימה הכל לבחירתכם..

aviranmalca
05-03-12, 22:14
חברים יקרים אני מתפרץ לדיון...

ביום שישי האחרון התחדשתי בספורטאז 97 יד שניה שמורה להפליא, מוגבהת 2" אייבך ובולמים בילשטיין, מציגי שטח מלא,
איך לא ישר יצאתי לעשות חניכת בוץ לרכב, נכון, מאוד התרשמתי מהעבירות של הרכב ( גילוי נאות- אני ג'יפאי מתחיל ) אבל...
האמת "התגרזנתי" לא מעט והרגשתי שחסר לי עוד קצת גובה.
בהצעתו האדיבה של ליאו (הבחור מלמעלה) אני מנסה לבדוק האם החלפת מידת צמיגים לרכבים יותר יעזרו? האם זה בכלל אפשרי להחליף צמיגים למידה רחבה ברשיון?
יש רעיונות נוספים להגבהה??

leo portner
05-03-12, 22:26
את הקרדיט לרוב המידע אני מעביר לתומר.. באמת הבן אדם מבין המון בספורטאז׳ לגבי הצמיגים אין אפשרות לאשר את המידה בדרכים המקובלות (המבין יבין)
קפיצים אחוריים אפשר להביא בeBay אני אישית בגלל מחסור בזמן העדפתי לרכוש פה בארץ אצל ב.ינוביץ בתל אביב אחלה שירות סופר מהיר הגעתי ולקחתי
ההתקנה עצמה פשוטה (כמובן שיש לי ליפט פנוי) למי שאין ליפט בבית, מרימים את הרכב עם ג׳ק גבוהה מאוד! מעמידים את התחת על בלוקים כשהגלגלים באוויר (מומלץ להרים כל צד בנפרד) לאחר שהחלק האחורי באוויר מרימים עם ג׳ק את אחד הבולמים (יש מאיפה!!) ממש מעט להרים ולשחרר את הבורג התחתון של הבולם להתחיל להוריד את הג׳ק עד שחרור הקפיץ והכנסת הקפיץ החדש. כנ״ל לצד השני (מומלץ להוריד גלגלים למרות שלא חייב)

aviranmalca
05-03-12, 22:33
היי ליאו
האם החלפת הקפיצים האחוריים מצריך החלפה/הארכה של חלקים נוספים( משום מה זה נשמע לי קל מדי- לקנות , להרים, להחליף וזה?!)
דרך אגב, אצלך כבר זה מותקן?

leo portner
05-03-12, 22:38
אפשר ומומלץ להחליף גם בולמים אחוריים על מנת לנצל את אורך הקפיצים החדשים ולהשיג מהלך מתלה ארוך יותר
אתה מוזמן לבוא לראות את הרכב שלי מתי שתרצה נוסע פצצה מותקן בו: ספיסר קדמי 2״ קפיץ קדמי אייבך אחורה TJ בולמים אחורה בשלבי החלפה צמיגי 235 100% שטח
פאן הארד ירד למען עבודה עליו אז הרכב לא נוסע כרגע

eliran84
14-03-12, 14:45
בולמים אחוריים של טויוטה ראב 4 משנת 99, יתנו לך מקסימום מיצוי לאורך הקפיץ (מהלך מתלה יפה מאוד :))

aviranmalca
14-03-12, 15:06
סליחה על הבורות, האם הבולמים רק לחלק האחורי של הרכב או גם לקדמי? במידה ורק לאחורי מה עושים כדי להגבייה את החלק הקדמי?
עוד דבר- במידה ואני מחליף לבולמים אלו מה עם הקפיץ ( כרגע אני עם קפיץ אייבך 2")?

danob
15-03-12, 09:07
אין בולמים קדמיים ארוכים מהמקוריים לחלק הקדמי. אני הרכבתי ספייסר שמנמיך את יחידת הקפיץ-בולם מקדימה (ספייסר של 3 ס"מ יתן הגבהה של בערך 5 ס"מ...לא ממליץ על ספייסר של יותר מ-5 ס"מ)
חלק אחורי, כמו שכבר כתבו לך...קפיץ מקורי של רנגלר TJ יחד עם בולמים של ראב 4 מודל 98-00 יתן הגבהה של בערך 7 ס"מ ומהלך מתלה ארוך בהתאם.

ליאור

hadtomer
16-03-12, 14:41
את הקרדיט לרוב המידע אני מעביר לתומר.. באמת הבן אדם מבין המון בספורטאז׳

וואלה....תודה.

עכשיו בואו נעשה סדר - וזה באופן כללי לטובת כל מי שקונה קיה ספורטאז' ומעוניין להגביה אותה. הנה כל מה שצריך לעשות, מי, למה כמה וכו....חשוב מאוד לציין שאני מעולם כמובן לא ניסיתי לעשות אף אחד מהדברים שמתוארים כאן... שיפורים הם לא חוקיים בחלקם, פוגעים באחריות היצרן, מסכנים את חייהם של בעלי כנף ושבלולים ולא עוברים טסט. בקיצור- על אחריותכם.....

חשוב מאוד- הרבה אנשים טוענים שיש להם ככה וככה אינטש, זה קיבל 4 אינטש עם ספייסרים, זה קיבל 8 אינטש עם קפיצים של משאית ריו וכו וכו וכו - שורה תחתונה- ספורטאז' אפשר להגביה גג 4 אינטש מקדימה, 5 מאחור. אחרי זה צריך לפרק חצי אוטו. יש עם זה המון בעיות. מעבר לזה-זה ששמת 4 אינטש ספייסר לא אומר שתקבל 4 אינטש גובה. מכלולים ילחצו, ישברו, האוטו ירד וכו (כמו שליאו אמר-הוא שם ספייסר של 4 אינטש. אחרי שבוע קפיץ נשבר). ככה תעשו את זה כמו שצריך:

1. ההגבהה הכי פשוטה: 2 אינטש. איך מגביהים את הרכב בשני אינטש? הכי פשוט - הולכים לכל אחד מהמשפרים בישראל- גתוס, אספיר ודומיהם - וקונים קפיצים. אפשר גם לקנות אצל עידן ב"איש שטח". אחלה שירות. איזה קפיצים? יש של KING, יש של LOVELLS, יש יש TJM. הLOVELLS מאוד קשים. יש הרבה אנשים שהתקינו קפיצים של אייבאך. אזהרה: אייבאך לא מייצרת קפיצים לקיה ספורטאז'. הזכיין הישראלי מייצר קפיצים לספורטאז'. הקפיצים האלה סובלים מצניחה. קנית הגבהה 2 אינטש, אחרי שנתיים שלוש זה יכול להפוך לאינטש. כל קפיצי ההגבהה האלה סובלים ממכנה משותף אחד: מכיוון שמדובר בפתרון בסיסי וזול,שלא נועד לגרום לבעל הרכב להוציא כסף מיותר על סט בולמים, הקפיצים האלה הם באורך של הקפיץ המקורי. הם עובדים על מהלך המתלה המקורי של הרכב. זה אומר שבעצם הרכב "שוקע" פחות. מהלך מתלה מן הסתם לא יכולים להרוויח מזה-אתה עם בולם מקורי, או באורך של מקורי, אז איך תרוויח עוד מהלך מתלה? כאן עולה עוד שאלה - איזה בולמים להתקין? התשובה-בכל הנוגע לבולמים מקדימה היא "גבר, קנית קיה, תגיד תודה שבכלל יש לה חלקים". או "מה שיש בחנות". זה לא רנגלר, אין יותר מדי מלאי של בולמים. מה כן לקנות? KYB, מונרו, מקורי. זה בערך מה שיש. רוצים להוציא יותר כסף על קוני? שיהיה בהצלחה.... מאחור- זה כבר סיפור אחר. צריך להרים את האוטו עם גלגל אחד על ליפט, לשחרר את העין של הבולם ולהתחיל להרים (בלי להפוך את האוטו בבקשה). כמה נפתח לפני שהקפיץ נופל? יופי...זה מה שאתם צריכים. אחרי שיש מידה-ניגשים לחנות כמו "אפק סוכנויות"-נותנים מידות ומקבלים בולם. מה מתאים? לדוגמה איסוזו רודאו ישן או אופל פרונטרה ארוך מהקיה טיפונת. תחפשו באתר של בולמי מונרו (האתר האמריקאי)-יש שם קטלוג ענק עם מידות. כמובן שאפשר פשוט לקנות בולמים שמיועדים לספורטאז'.

חשוב לעצור שניה ולהסביר שיש אופציה נוספת: ספייסרים. אני אישית לא בעד. והיו לי על האוטו ספייסרים. למה? אפשר לשאול כמובן את ליאו, שהסביר כאן לכולנו איך הוא הגביה את האוטו ב4 אינטש- ואחרי שבועיים שבר קפיץ (גבר...אמרתי לך) ואפשר להקשיב: הקטע הוא כזה-ספייסר פשוט לוקח את יחידת הקפיץ בולם - ומוריד אותם בכמה סנטימטרים. מקדימה זה יוצר לחץ על מכלולים כמו תושבות אנטי רול באר, תושבות זרועות היגוי. מאחור-זה פשוט "אוכל" חלק ממהלך המתלה (אלא אם מתקינים בולמים ארוכים). כמובן-דעתי הוא לא תורה מסיני. יש לך ספייסר? מרוצה? מגניב. יש גם מצבים בהם אפשר לשים ספייסר - כמו סעיף 2:

2. 3 אינטש. בשביל להגביה את הרכב ב3 אינטש צריך לשנות מעט מאוד דברים - אבל הגבהה של 3 אינטש כבר תשדרג את הרכב באופן משמעותי. דבר ראשון- קדימה: הכי פשוט בעולם. חורטים ספייסר של 1 אינטש- ומתקינים מעל קפיצי ההגבהה שלכם (שהם 2 אינטש). ספייסר של עד אינטש אחד לא יחרבש לכם את האוטו יותר מדי. אפשר לחיות עם זה. הפרונט מוגבה, לילה טוב. אפשר גם לחסוך את הספייסר- ולהתקין קפיץ 3 אינטש. יש דבר כזה. מייצרת אותו חברה אוסטרלית שנקראת DOBINSON. היה לי. אפשר להביא אותו מחברה שנקראת אאוטבק טכנולוגיות. הם יושבים ליד רמלה. מאחור- כאן צריך להחליף קפיצים וגם בולמים. הקפיץ מאחור צריך להיות של ג'יפ רנגלר TJ. למה רנגלר TJ? כי הוא מתאים. הוא זהה לזה של הקיה מבחינת מבנה. כאן יש קטע חשוב: בג'יפ יצרו כמה סוגים של קפיץ לרנגלר TJ. חיצונית, כל קפיצי הTJ נראים אותו דבר-אבל הם לא....לקפיץ עצמו יש דירוג קשיחות - מ103 עד 106-זה מופיע בסטיקר קטן על הקפיץ. מה ההבדל? קפיץ עם דירוג 103 מיועד לרנגלר פתוח - אז הוא בנוי לשאת פחות משקל. יש לדוגמה קפיץ שמיועד לרנגלר TJ אנלימיטד-שהוא כבד יותר. ולכן הקפיץ קשיח יותר. משמע - הקיה תהיה יותר גבוהה. ויש גם רוביקון . ובל נשכח-אפשר גם לקנות קפיצים משופרים שמיועדים לרנגלר. ככה בכלל מדובר בהגבהה רצינית. עכשיו.....הקפיצים החדשים של הרנגלר דורשים בולם מתאים. אם לקחתם קפיץ בדירוג 103 או 104-יש בולם אחד שמתאים הכי טוב - של טויוטה ראב 3 -סביבות מודל 98. הדבר היחיד שלא מתאים שם הוא ה"עין" שבתחתית הבולם-צריך להחליף את הגומיה. שזה שטויות.

3. כאן כבר מדובר בבניה של ספורטאז' לעבירות רצינית. 4 אינטש וצפונה. דבר ראשון - החלק הקדמי. אפשר כמובן לשים ספייסר ענקי של 5 סנטימטרים. ככה גם מבטיחים פרנסה בשפע לקיה יפו....ספייסר של 5 סנטימטרים יצור לחצים רציניים מאוד על כל מכלולי ההיגוי שיתבטאו בסדקים בשלדה באזור תיבת ההגה.זה לא קורה בדקה-אבל אחרי שנה שנתיים-פתאום האוטו נכשל בטסט על שבר בשאסי. לא נעים. ויש עוד בעיה- הציריות בספורטאז' עוברות בתוך מזלג. ספייסר מנמיך את כל יחידת הקפיץ בולם-ולכן אם מנמיכים עם ספייסר גדול, בסופו של דבר הקצה של המזלג יורד ויורד-עד שכל פעם שהציריה נלחצץ למעלה, נגיד במעבר על סלע, המזלג נותן ביס קטן מהגרמושקה של הציריה. תוך כמה חודשים כמובן שהציריה עוברת לגן עדן.....הפיתרון הוא קפיץ הגבהה של 2 אינטש- ומזלג קדמי מוארך. המזלגות אינם סיפור יקר-ואפשר לקנות בקיה יפו.בסך הכול המזלג מגביה את החלק הקדמי-עם קפיץ הגבהה-ב10 סנטימטרים-זה המון אוויר..הנה המחשה של איך זה נראה עם המזלגות....
https://picasaweb.google.com/108546094129487904656/TrackfinderLiftForks#5623260361501475266


..כאן נוצרת עוד בעיה: הציריות מקבלות זווית מפגרת. אפשר לחיות עם זה-אבל זה בפירוש לקחת סיכון, איזה בור בשטח במהירות גבוהה ושלום לציריה. מה עושים? מייצרים פלטת הנמכה קטנה לדיפרנציאל (עידו 4X4) - למה קטנה? כי חבל על מרווח גחון. עד כאן הקדימה....עכשיו החלק האחורי. כאן מתחילים השינויים הרציניים. דבר ראשון - לפני שמתחילים בכלל עם שינויי קפיצים שווה להסתכל על כל החבר'ה בארה"ב שעשו שינוי למיקום של הבולמים עם קיט של רוקספורט
http://www.4x4wire.com/forums/showthreaded.php?Cat=0&Number=1186803&an=0&page=1#Post1186803

זה עובד יפה מאוד - מי שרוצה לראות אחד מהקיטים האלה מוזמן להעיף מבט ברכב של דורון מקיה יפו. מהלך המתלה שם מטורף.

אם אין לכם כוח לשינוי מיקום בולמים- אז צריך לשנות את החלק האחורי. דבר ראשון - קפיצים. איזה קפיצים לשים? יש המון קפיצים-הבעיה היא שחלקם קשים מדי, חלקם לא נפתחים כמו שצריך, חלקם לא נסגרים כמו שצריך.....אני אישית מאמין גדול בכמה סוגים. ראשית - וולבו. כן, וולבו. 240. ישנה כזאת, קופסה. הם יושבים בול במקום ונותנים מהלך מתלה מפגר. מישהו כאן כתב לי שהוא השיג מהלך מתלה מאוד גדול-פתיחת בולם של 58 סנטימטר. אז....כמו שאומרים חבר'ה צעירים....חחחחח.....הבולמים שהולכים עם הקפיצים של הוולבו נפתחים ל72 ס"מ. הנה תמונה של רכב עם פתיחה כזאת (איזה קטע, נראה בדיוק כמו שלי...)

https://picasaweb.google.com/108546094129487904656/Jun82011?authkey=Gv1sRgCLbf1MbqnPrf7AE#5 615863285767111810

אפשרות נוספת היא לשים קפיצים של גרנד צ'רוקי מודל 95-98. אחוריים כמובן. גם- תוצאות דומות לוולבו. וכמובן של רנגלר- פשוט קונים קפיצי הגבהה שמיועדים לרנגלר. הכי טוב 2 אינטש הגבהה. בולמים? - גם כאן צריך למדוד פתיחה על ליפט. איזה בולם לקחת? השמיים הם הגבול. החל בסט זול של מונרו וכלה בבולמים של פוקס. העיקר אוזן למטה הברגה למעלה. ועוד משהו-צריך גם להאריך את הזרועות העוקבות.

עד כאן זה נראה די פשוט-קפיץ גבוה, בולם ארוך ושלום. הבעיה היא שזה לא....

דבר ראשון - צנרת בלימה. צריך צינורות ארוכים יותר בכ5 ס"מ. אפשר אורגינל-של קיה קרניבל - ואפשר לייצר בטכנו צינור.

דבר שני- דרייבשאפט. הגבהה של 4-5 אינטש מאחורה מביאה את הדרייבשאפט למצב בו הוא כמעט ונוגע בקורת החיזוק האחורית. בהצלבה הוא גם יגע ויצא מאיזון...שזה סרט. אפשר לטפל בזה בכמה דרכים- או להגביל את תנועת הדרייבשאפט באמצעות רצועה, או לתפוס דיבור עם הקורה, שכולל שימוש בברנר ופטיש 5 קילו.

דבר שלישי - וכאן הסרט הרציני ביותר- פאנארד. מה זה בכלל פאנארד? - זה המוט שמאחורי הסרן האחורי-זה שמחובר בצד אחד לסרן ובצד שני לשלדה. התפקיד שלו הוא לשמור את הסרן מאוזן. הבעיה היא שכאשר הרכב עולה עוד ועוד בגובה הפאנארד תופס זווית יותר רצינית ומושך את הסרן עוד ועוד הצידה. מה שקורה זה שהאוטו מתחיל לנסוע כמו סרטן...על העוקם. אחרי כמה חודשים הצד של הנהג גם יהיה נמוך יותר מהצד של הנוסע. ויש עוד בעיה: הבולם האחורי בצד של הנוסע עובר מאוד קרוב לתושבת של מוט הפאנארד. אז אם מתקינים פשוט מוט פאנארד ארוך יותר, הבולם מתנגש בתושבת ונשבר אחרי נסיעה של 20 דקות.

מה עושים? מזיזים את כל העסק. בונים תושבת פאנארד ארוכה יותר שתביא את הפאנארד לזווית שפויה יותר וגם בונים אתה ככה שתעבור רחוק מהבולם.

https://picasaweb.google.com/108546094129487904656/PanhardRodMount?authkey=Gv1sRgCIad1KKViq WBYw#5631798336615189778

זהו פחות או יותר.אלה כל ה"סודות המקצועיים" שנוגעים להגבהה של ספורטאז' - מפה - זה בידיים שלכם. ולי כואבות לי האצבעות....

שתהיה לכם קיה גבוהה ומוצלחת - אני לשרותכם בשאלות, טענות ומענות.

https://picasaweb.google.com/108546094129487904656/Marsaba#5712790480643190050

-->