PDA

צפייה בגרסה מלאה : באיזה נקודה בודקים זוית סרן בסופה?



סופת המדבר
31-12-11, 19:40
אני חושב שהסרן הקידמי שלי צריך לשכב עוד אחורה יש לי כל מיני רעידות ותחושות מוזרות עם ההגה שאני מסתכל על היוק שיוצא מהטרנספר לקדימה אני רואה שיש זוית בין היוק לדרייבשאפט (הדרייבשפט יורד למטה) ובין הדרייבשאפט ליוק הקידמי כמעט ואין זוית לפי מה שאני זוכר שתי היוקים צריכים ליהיות באותה זוית. מאיפה אני בודק זוית של הסרן אני יודע שמשתי הבולטגוייניט אבל אולי יש איזה נקודה מסיימת? ואם אני בודק על המקום שיושב המחזיר שמן של הפיניון האם הזוית שם תתן לי את הזוית של הבולטגויינים/ סרן?

yanivcj
31-12-11, 20:45
זוית של סרן קדמי בניגוד לסרן אחורי לא מכוונים לפי הזוית בין הדריבשאפט לבין הפיניון.
זה קשור לכיוון פרונט, מה שיותר חשוב.
כמובן שאפשר ורצוי להתחשב בזוית הזאת שבין הפיניון לדריבשאפט אבל זה לא העיקר.
הכיוון שאתה מדבר עליו זה ניקרה קסטר. קסטר ניתן לכוון באמצעות הקלינים שבין הקפיץ לסרן.
בעצם קסטר מכוון לך את זוית ציר הסיבוב של ההגה, אם תכוון את הפיניון לכיוון הריצפה יותר מדי הגלגל יסתובב בחופשיות יתרה וכל סיבוב כאילו יעלה למעלה.
אם תכוון יותר מדי למעלה הגלגל בסיבוב ירצה להכנס לרצפה, תרגיש התנגדות לסיבוב ההגה.
לכל רכב יש מידת קסטר רצויה שנעה בין לבין, בכיוון פרונט ממוחשב יש לו נתונים על המחשב כמה אמור להיות הקסטר ברכב כמו ושלך.
כמובן שאם בניתה רכב מיוחד וההגבהה לא מאפשרת להיות בתחום הרצוי, אתה יכול מאט לשחק עם זה לטובת הזוית של הדריבשאפט מול היוק של הפיניון.
לגבי הרעידות, תבדוק אם יש לך חופשים ביוק של הפיניון ואת היוק בטרנספר אם יש חופש בצלבים של הדריבשאפט וגם את הדריבשאפט עצמו, יכול להיות שהוא
יצא מאיזון או שהוא עקום.

הסבר לזוית קסטר אתה יכול למצוא בשירשור הבא עם סרטוט ע"י נמרוד http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=2788&page=1
יניב

סופת המדבר
31-12-11, 22:10
אין לי ממש רעידות, לא מהצלבים ולא משום חופש (כאילו יש טיפה מהדרייבשאפט אבל לא לזה אני מתכוון)
אני מדבר על זה שאם יושב לי זבוב על אחד הגאנטים אז במהירות של 40-50 קמ'ש הגלגלים הקדמיים נכנסים לשיגעון רציני של ימינה שמאלה
ואי אפשר ליסוע באוטו, זה התחיל אתמול אחרי שעשוע קטן בבוץ הגאנטים התלכלכו כמו אצל כולם ברור שלא יהיו מאוזנים
אבל רק אצלי ההגה התחיל להשתגע ימינה שמאלה ימינה שמאלה (ממש זורק את הגיפ ימינה שמאלה) לא יכולתי לעבור את ה40 קמ'ש
זה קצת יותר הגיוני אם הסרן לא ''שוכב'' אחורה והציר של ההגה ניצב לרצפה ואז אין שום דבר שיגרום לו לשאוף להתיישר תמיד

תמיד נסתי להבין איך בכיוון פרונט הוא יכול ליבדוק את זה? הרי הוא שם חיישנים על הגלגל והגלגל עגול אז איך הוא יודע מה זווית הציר?

זה כבר משגע אותי כל פעם התופעה הזאת מתחילה בגלל משהו אחר
פעם אני עובר איזה בור בכביש וזה קורה
אחרכך זה קרה בלחיצה על הברקס
מוזר שרק לי זה קורה

איזה מידה של קלינים שמים בד'כ בסופה ? האוטו מוגבה טיפה
יש למישהו אולי קלינים לבדיקה \ למכירה?

סופת המדבר
02-01-12, 16:45
מישהו משהו

-->