PDA

צפייה בגרסה מלאה : קושי בהנעה בבקרים קרים



vico
07-01-12, 13:07
בבקרים קרים כשהטמפרטורה היא 12-13 מעלות, עושה רושם שלמצבר אין כח לתת את המכה הראשונית להנעה,
לעומת זאת כשהטמפרטורה נורמלית אין בעייה בהנעה, האם עליי להחליף מצבר? וכמה אמפר ?
דיסקברי 1996 דיזל.

shachar
07-01-12, 13:43
בן כמה המצבר?
ראשית תעבור על החיבורים שלו, וודא שהמגעים תקינים ולא מלאי קורוזיה
כמובן חיבורי (-) לשלדה והחיבור לסטרטר עצמו.

האם אתה ממתין את הזמן הדרוש על מנת שנירות החימום יחממו את הדלק לפני התנעת הבוקר?

vico
07-01-12, 15:06
בן כמה המצבר?
ראשית תעבור על החיבורים שלו, וודא שהמגעים תקינים ולא מלאי קורוזיה
כמובן חיבורי (-) לשלדה והחיבור לסטרטר עצמו.

האם אתה ממתין את הזמן הדרוש על מנת שנירות החימום יחממו את הדלק לפני התנעת הבוקר?

מצבר בין שנה וחצי , כל החיווטים תקינים, אני ממתין עד שנורת הסליל כבויה, ולמרות זאת לא מצליח להניע.
לאחר שניים או שלושה נסיונות הנעה ההרגשה היא שהמצבר חלש , ואז רק עזרה עם כבלים.
איזה מצבר הכי מתאים וכמה אמפר ?

shmulikbg
07-01-12, 15:09
בדוק את מצתי החימום אחד אחד כדי לוודא את תקינותם.

vico
07-01-12, 15:18
היכן הם נמצאים ( סליחה על הבורות )

shmulikbg
07-01-12, 15:23
בראש מנוע, ליד המזרקים. מחובר אליהם חוט חשמל או פס מתכת משותף.

gp1
07-01-12, 16:39
95 - 100 אמפר שעה המצבר , ותבדוק שיש מינוס טוב בין המנוע לגוף הרכב , עשית איזה טיפול לאחרונה ?? או טיימינג ? או משהו אחר ?

vico
07-01-12, 16:44
הרכב מטופל בזמן, נראה לי שאני צריך להחליף מצבר, מצתי החימום תקינים, המצבר הוא 70 אמפר, יכול להיות שזו הבעיה ?

איציק - 4X6ZH
07-01-12, 17:11
אני תמיד סקרן לדעת
איך בדקו את מצתי החימום

איציק

gp1
07-01-12, 20:13
השאלה לגבי טיפולים שנעשו לאחרונה היא במיוחד לגבי טיימינג (אפילו שנעשה בזמן) מפני שלפעמים (אפילו שנעשה בזמן) מכונאי עלול לפספס אפילו שן אחת בטיימינג או במשאבת ההזרקה ואז תתקשה להניע וגם שהרכב לא ייסע הכי טוב שבעולם.

rinzai
02-02-12, 12:32
יש לי את אותה הבעייה בדיוק. המצבר וולטה 350A / 60AH - הרכב אצלי כבר מעל 4 שנים ונרכש יחד עם המצבר הנוכחי, שלא היה חדש בעת הרכישה: מצד אחד מצבר "קטן" מצד שני שירת יפה 5 שנים (~). משבוע לשבוע, משך הזמן שהמצבר מחזיק בין התנעה מוצלחת להתנעה המוצלחת הבאה (בשעות) - הולך ומתקצר: התחיל ב-12 שעות, ירד לסביבות 9 שעות, ועכשיו סביבות 5 שעות.

אמיר ב.א
02-02-12, 18:03
המצבר שלך הולך ונחלש ,
במיוחד דיזל בחורף מעמיס על המצבר ,
ומצבר קטן וישן כבר לא עומד בדרישות...

rinzai
03-02-12, 11:47
שומעים אך ורק את הנקישה של הממסר = למצבר אין כח (לא מסוגל לספק את הזרם) לסובב את המתנע עצמו. לא ככה? לאחר כמה נסיונות, שהוא בסוף מצליח (..אם הוא מצליח; אם לא, אני מתניע עם כבלים), אז אין שום בעייה לתת פעולה רצופה כאילו המצבר תקין לחלוטין. אני מניח, שאם הבעייה הייתה עם סלילי החימום, התופעה הייתה מתנע פועל רציף רק שהמנוע לא היה נכנס לפעולה. יכול להיות מעצבן להחליף מצבר ולהשאר עם אותה תופעה.

---
מרבית הנסיעות שלי במהלך השבוע הן 2 נסיעות ביום בית-עבודה-בית של 20-15 דקות (חורף = עם אורות דלוקים + חימום) ..האם יכול להיות שפרופיל הנסיעה הזה לא מספיק על-מנת למלא את המצבר מספיק?

אמיר ב.א
03-02-12, 12:05
אם שומעים רק נקישות מהירות, משהו כמו טרררררר
ואחרי כמה ניסיונות לפעמים הוא כן מצליח להתניע , בלי כבלים ,
זה כניראה בעיה עם הסטרטר, תנסה לנקוש על הסטרטר קלות עם משהו מתכתי - אם זה משחרר אותו והרכב מניע - יתכן והגיע הזמן לשיפוץ סטרטר.
זה בלי קשר לזה שכניראה המצבר שלך הולך ונחלש - גם הרבה ניסיונות הנעה מעמיסים על המצבר ,
ואכן פרופיל הנסיעה שלך לא מאפשר הרבה זמן לטעינה.

rinzai
03-02-12, 12:08
לא נקישות מהירות. נקישה אחת בלבד(!) וזו הנקישה של הממסר (ריליי). לפעמים אחרי הנסיון הרביעי (נגיד) ..בכל נסיון הייתה נקישה אחת, כאמור - יש התנעה חלקה.. אבל אני מניח, שאם המנוע החל להסתובב אפילו לפני שהותנע, החיכוך הסטטי יצא מהמשוואה, ונשאר רק החיכוך הדינמי ולכן יותר קל למתנע (= צורך פחות זרם) לסובב את מה שצריך. עם כבלים זה לא קורה בכלל. גם שהרכב חם זה לא קורה בכלל.

אמיר ב.א
03-02-12, 12:10
אז כניראה זה המצבר בסוף חייו כמו שנאמר.

ד ו ר ו ן
03-02-12, 21:25
בדקת זליגות?
אחרי שהתחילו תופעות דומות ישר האשמתי את המצבר שהיה בסוף האחריות שלו, ובסוף, התברר שחיווט ישן של מגבר גרם לזליגת מתח די גדולה.
הבעיה הופיעה בבוקר או לאחר עמידה ממושכת.

asafk
03-02-12, 21:59
לגבי בדיקת מצתי להט -
פתח את הסוויץ', חכה שהנורה תכבה.
סגור סוויצ' ופתח שוב, עוד פעם לחכות.
אחרי שלוש-ארבע פעמים כאלה, נסה להתניעה. יותר טוב? זה אומר שלפחות אחד מהמצתים לא תקין (כלומר נדרש שהמצתים יעבדו זמן ארוך יותר כדי לחמם).

הדרך היחידה לבדוק מצתי להט כמו שצריך היא על ידי מדידת זרם. מודדים את הזרם על כל הארבעה, ואם הזרם נמוך ממה שאמור להיות (כלומר מחשבים כמה צריך להיות על כל אחד ומכפילים ב 4 ) - יש לפחות אחד שצריך להחליף.

אסף.

rinzai
19-03-12, 13:35
עידכון: בתכלס, אחרי שהתבשלתי עם התופעה: אין צורך להתניע עם כבלים: לאחר מספר נסיונות 5, 10, או יותר, שבכל אחד מהם יש נקישה אחת - בסוף הרכב מתניע. בדיקת מצבר (ע"י מכשיר בודק מצברים): "תקין! יש לטעון". המצבר 60HA, 350A. ב-2 תאים של המצבר היה חסר מים (הלוחות היו גלויים). לאחר הוספת מים נראה בימים הקרובים אם הבעייה תיפתר.

shachar
19-03-12, 13:49
רינזאי'
לדע,י יש סבירו, גבוהה שזה הסטרטר
יש ב,וכו מיגעו, נחוש, שנשחקו, עם הזמן ואז הרליי אכן מחבר אבל אין מגע ב,וך הסטרטר

כל נסיון נו,ן מכה קטנה ובסו; נוצר מגע שמספיק להניע/

idanw
19-03-12, 14:26
בלי להתיחס לבעיה, הצצבר המקורי בדיסקברי דיזל הוא 74 אמפר, ולא 95 כמו שנהוג לחשוב.

עידן

rinzai
19-03-12, 14:32
במקרה שלי מדובר בדיפנדר TD5. המצבר 60HA/350A נמצא אצלי כבר 4 שנים; מאז שרכשתי את הרכב ..וגם בעת שרכשתי את הרכב המצבר לא היה חדש. מאז ועד היום (היום התברר שחסרים מים ב-2 תאים) אפילו לא בדקתי מים במצבר - ועד לאחרונה עבד כמו שד.

idanw
19-03-12, 19:09
גם בדיפנדר, המקור הוא מצבר Varta 74 אמפר.
אבל בארץ אוהבים גדול, הרבה יותר ממה שצריך, וזו גם אחת הסיבות למוות מוקדם של המצבר.
5 שנים זה זמן חיים תקין למצבר טוב ברכב עם מערכת חשמל תקינה שעושה נסיעות ארוכות בעיקר.

saar9
21-03-12, 22:51
ידידי, תבדוק את הפלאג חימום ואת הריליי חימום

rinzai
28-03-12, 13:55
יש מצב שזה הסטרטר.
ניתן לתקן לבד?

rinzai
28-03-12, 19:08
התחלתי לברר בכיוון של "שיפוץ" סטרטר ..יותר נכון שיפוץ סלנואיד (פתחתי נושא חדש (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=64617&p=442426#post442426)).

rinzai
08-05-12, 14:47
הסלנואיד שופץ - הוחלפו מגעי הנחושת והתופעה קיבלה צורה אחרת:
הרכב היה מניע רק עם כבלים / או לאחר נסיעה, כיבוי והנעה מחדש תוך פרק זמן קצר.
אם הייתי מחכה כמה שעות מרגע הכיבוי - רק עם כבלים.
עם כבלים מניע בשנייה ראשונה כמו שד.
תופעה משתחזרת אחד לאחד - בכל פעם.

הראש אומר: מצבר. אם זה היה הסטרטר, הייתה צריכה להיות אותה בעייה גם עם כבלים.
אבל, שאיש מצברים בדק את המצבר, המד שלו היה כותב: "המצבר בסדר - צריך טעינה".
ד"א, המצבר וולטה 60AH 350A בן מעל 4.5 שנים.

היום החלפתי מצבר. המצבר החדש:
ACDelco 70AH 600A דגם 34H-6YR..עם 40 חודשי אחריות. בארה"ב הוא מקבל 6 שנות אחריות!
870 ש"ח כולל מע"מ (והמצבר הישן נשאר אצלי).

-->