PDA

צפייה בגרסה מלאה : חיישני חמצן



דורון לוי
10-01-12, 05:38
שלום
עקב עלייה בתצרוכת הדלק המליצו לי להחליף חיישני חמצן

(מאחר ויש לי מישהו ב USA שיכול להביא לי אותם והעלות זניחה
החלטתי להחליף אותם)

למישהו יש ניסיון בהחלפת חיישני חמצן ב-ZJ 5.2L 1997

כמה יש ? ואיפה הם נמצאים?

תודה

רוני תורג'מן
10-01-12, 22:11
היי דורון,

ככל הידוע לי :בגרנד כמו שלנו יש 2 חיישני חמצן ,
אחד קצת אחרי חיבור של שתי סעפות הפליטה בצד ימין הקדמי של תיבת ההילוכים בערך,
והשני באיזור דוד הפליטה באמצע הרכב.

המלצה:
תדאג לשים המון ספריי חלודה ולפתוח בזהירות שלא תישבר ההברגה.

רוני

ניר ל
10-01-12, 22:47
יש עליון ותחתון אחד לפני ואחד אחרי הממיר הקטליטי, העליון (up stream) הוא זה שמעדכן את מחשב ההזרקה והתחתון נותן חיווי על תקינות הממיר. אתה צריך להתחבר לסורק פשוט ולבדוק את תפקוד החיישנים, לא להחליף סתם . לדעתי זו לא הסיבה לעלייה בצריכת הדלק שלך ואתה יורה באפלה.

Saar
11-01-12, 10:43
קודם כל, ניר צודק.
אבל, אם הם עברו מעל 150K ק"מ סביר שהם כבר לא במיטבם וההמלצה היא להחליפם (גם המלצת היצרן היא החלפה כל 80K ק"מ אם אני זוכר נכון)
לגבי ההחלפה עצמה, רסס הרבה WD40, תן לזה יום ואז תרסס שוב....
הפתיחה עצמה, עם מפתח מתאים ומכות אימפקט קלות - בזהירות.
סער

דורון לוי
11-01-12, 11:17
תודה על העזרה
הרכב עבר 220K ואני לא יודע עם הבעלים הקודמים החליף
וסביר להניח שלא נגעו בהם

ניר ל
11-01-12, 17:13
קרה לי שרכשתי חיישן חדש והוא היה תקול או תפקד פחות טוב מהישן שעבר מעל 150 אלף ק"מ...

בדיקת התקינות של החיישן נחוצה בכל מקרה והיא פשוטה , לא צריך בשביל זה DRB יעודי , סריקת חיישנים היא הפעולה הכי בסיסית שיש לבצע אם יש תקלה , מיותר לעבוד בשיטת ניסוי ותהייה . ההמלצה שלי במקרה שלך, אחרי שביצעת סריקת חיישנים ותקלות, היא לבדוק את תקינות מע' ההצתה והאינג'קטורים, לעיתים אם המצב לא חמור - תוסף K44 יכול להספיק לניקוי משקעים ואתה תבחין בשינוי מהותי בצריכת הדלק מהר מאד.

דורון לוי
21-03-12, 11:35
הוחלף ולא בהרבה אלימות ויחסית די שיפר את התצרוכת (מהנסיעות הקצרות שבוצעו)

-->