צפייה בגרסה מלאה : חיבור קשת קידמית לכלוב התהפכות
נכון להיות הקשת המרכזית והאחורית אצלי מרותכות ביחד ויוצרות תיבה.
את הקשת הקידמית אני מעוניין לחבר עם חיבור שאפשר לנתק ולא בריתוך.
חשבתי על שתי אופציות עיקריות:
א) בקצה הצינורות שמרותכים לקשת הקידמית (והולכים לכיוון הקשת המרכזית) לרתך צינור בקוטר יותר גדול מהקשת המרכזית ולחבר את זה עם ברגים לקשת המרכזית.
בסגנון הזה: http://imgsrv.pic4u.co.il/eb1e82f91d4c54d6c1498286a9c1a620020000.a spx
הבעייתיות בחיבור הזה מבחינתי היא שמפני שהקשת הקידמית אצלי מתחברת עם ברגים לדש בורד, ברגע שאני ארצה להוציא אותה אני לא אוכל (יהיה חסר לי 0.5 מקוטר הצינור) מפני שאני לא אוכל "לדחוף" את הקשת בקידמית קדימה או לחילופין למשות את הכלוב אחורה. ולכן בכדי להוציא אותה אני אהיה חייב להרים את כל הכלוב, דבר שאינ מעדיף להימנע ממנו.
ב) לרתך את המוטות שמחברים בין הקשת המרכזית לקידמית, לחתוך אותם במרחק 20 ס"מ מהקשת המרכזית, להשחיל על החיתוך צינור בקוטר גדול יותר ודרכו לקדוח 4 חורים (שניים בכל צד של החיתוך) ולחבר עם ברגים. בשיטה זו כל מה שצריך בכדי לפרק את הקשת הקידמית זה לפרק את הברגים ולהסיע את הצינור העבה יותר קצת אחורה.
בעיקרון אני מעדיף את שיטה ב' (יותר קלה לביצוע ותוצאה יותר טובה).
האם מבחינת חוזק יש לה חיסרון משמעותי?
האם צריך לחבר את זה עם 4 ברגים או ששנים יספיקו? (או אולי יותר?)
האם יש לכם רעיונות נוספים איך לחבר את הקשת הקידמית? (הפיתרון צריך ליהיות אסטטי בצורה כזו או אחרת)
עירא
שיטה ב' עדיפה, אני עובד ככה על כלובים ברכבים סגורים.
אבל הערה קטנה, הקשת הקדמית שלך מחוברת לדש בורד רק בברגים בחלק העליון שלו? זאת אומרת אין קיר/לפח שיורד לרצפה?
במידה ואין זה עלול להיות מסוכן וקטלני בזמן תאונה, אני לא בטוח שמבחינת עומסים הקשת לא תקרוס....
ארז, אשמח אם תכתוב מה המידת חפיפה בערך.
חשבתי על שרוול של 20 ס"מ (חפיפה של 10 ס"מ בכל צד)
ועם כמה ברגים אתה מחבר את זה.
לגבי החיבור של הקשת לדשבורד, הנה תמונה של איך זה מחובר אצלי, וקישור לדף שמתאר התהפכות של ג'יפ עם קשת קידמית באותו הסיגנון (את התאונה השבקישור, הקשת שרדה)
http://pic.hevre.co.il/Files/F952996254334F3DADE5B8F74BC6B0D9/norm_35BD69B70D054C0A8D473D53FEF6C8F2.JP G
http://www.stu-offroad.com/rollcage/roll-4.htm
עירה ,יש לי בעיה עם מסך המחשב שלי(מאוד כהה) אז אני לא רואה את התמונות טוב, אבל לדעתי הוא לא מחובר כמוך, שים לב, הוא מחובר לאורך כל הדש בורד עד הריצפה.
על הרצפה אגב בסוג כזה של חיבור יש גם מפזר לחץ שאליו הפלח מרותח....
http://www.spydercustoms.com/
כנס לחלק של הכלובים ותראה אך הם בונים את הכלובים.
דומים למדי לכלוב של עירא.
יש שם אחד שהתושבת הקדמית שלו נראת מאוד דומה במימדים.
מה גם ששם מדובר על רכבים עם הרבה יותר פלסטיק - לפי מה שראיתי - מאשר ברזל.
דומים למדי לכלוב של עירא.
יש שם אחד שהתושבת הקדמית שלו נראת מאוד דומה במימדים.
מה גם ששם מדובר על רכבים עם הרבה יותר פלסטיק - לפי מה שראיתי - מאשר ברזל.
יש אכן דמיון, אבל שימו לב התושבת של הקשת הקדמית ממשיכה לאורך כל הקיר והרצפה
http://www.spydercustoms.com/tjparts/cage_kit/dsc02573.jpg
הרכבים האלו אומנם יפים ומצועצעים, אבל הם בהחלט בנויים לתלפיות מבכינת חוזק הכלובים, והחלקים שלהם, הלוואי עלינו......
שהוא מתלבש על הדש בורד. לפחות זה מה שהבנתי מהתצלום.
אישית, עקב היותי בן של קבלן וסתם פרנואידי, אני לא סומך על שו דבר שלא יצוק לרצפה עם איזה 700 ברגים וריתוכים שלא יביישו צוללת אטומית :D
לטאה....שים לב לתמונה ששמתי וגם לזו:
http://www.spydercustoms.com/tjparts/cage_kit/dsc02584.jpg
תושבת הקשת הקדמית אכן מתלבשת עם ברגים על הדש בורד, אבל ממשיכה עד הרצפה ושם היא מתחברת למפזר לחץ
כמו זה:
http://www.spydercustoms.com/tjparts/cage_kit/dsc02304.jpg
במידה ולא מוריד פלח כזה לרצפה ,לדעתי הקשת הקדמית תקרוס בהתהפחות.
עם כל הכבוד לקשת הקדמית, ויש כבוד, בCJ ישראלי הנהג יושב מתחת לקשת המרכזית. היא זו שבאמת חשובה.
בורד, אבל במבט דקדקני יותר רואים את התושבת כולה.
הם מוכרים את זה ב710 דולר או משהו כזה.
את השלדה עצמה הם מוכרים ב3500 דולר.
שלחתי להם מייל ושאלתי אם ניתן לרכוש תוכניות 8)
עירה לגבי חיבור בין הצינורות, אני משתמש ב2 ברגים מכל צד, הברגים לפחות 10 מ"מ.
ארז, אני מכיר את העבודה של POISEN SPIDER והם בונים דברים יפיפיים, ונכון שבכלוב שלהם התמיכה יורדת עד לריצפה, אבל אני העתקתי את הרעיון מO-R FAB
והנה תמונה של מה שהם מציאים ל-CJ http://www.orfab.com/images/customers/Davescj.jpg
הכתובת של -ORBAB: http://www.stu-offroad.com/rollcage/roll-4.htm
וכמו שכתבתי קודם תיכנס ל-http://www.stu-offroad.com/rollcage/roll-4.htm יש שם סיפור על התהפכות של TJ עם כלוב שלהם ועם חיבור של קשת קידמית לדש בורד (אומנם שם הוא יורד עוד קצת למטה על הקנט של הדלת אבל הוא לא מגיע לריצפה, וגם אין לו שום חיזוק לריצפה)
ובסוף מה שהכי חשוב זה שזה מוכן כבר.... ואם במקור ההגנה מתוכננת ליהיות המסגרת של החלון, אני בטוח שזה הרבה יותר חזק.
הבנתי שני ברגים, מה האורך של השרוול ראתה משתמש בו?
עירא
בדרך כלל משהו כמו 15 ס"מ מכל צד, אפשר גם 10 ס"מ....
yoavshefer
26-01-05, 19:23
עירא לפי מה שאני מבין, אם תרצה לפרק קשת קידמית, תשאר עם שני צינורות
באורך 20ס''מ מעל הראש. מצב לא סימפטי, אם אתה מתכנן לנסוע ללא קשת הקדמית.
אני חוזר להתחלה, ושואל למה אתה לא רוצה לחבר את הקשת הקדמית לאמצעית בריתוך? הרי מדובר בג'יפ פתוח.
1. פשטות ונוחות בפירוק והרכבת הכלוב (אני רוצה להשאיר לי את האופצייה לפרק אותו בעתיד)
2. אופצייה לפרק את הדשבורד, מבלי להסיר את כל הכלוב (דבר שיצריך גם פירוק של הברזנט), בשיטה זו אין לי בעייה להוריד את הקשת הקידמית.
יואב, זה לא נועד לנסיעה ללא הקשת הקידמית (היי, אם בניתי אותה אני לא אסע איתה?)
עירא
האם למישהו יש צינור 1.3/4 " באורך 60 ס"מ?
(או כל צינור אחר שאני אוכל להשחיל לתוכו צינור 1.5", קוטר חיצוני בערך 51 מ"מ)
עירא
תשקול ללכת למישהו שיחרוט לך כזה צינור. הקוטר הפנימי צריך להיות פיקס -אחרת זה מתכון לצרמוניה מעל הראש שלך, וגם כי החיבור צריך להיות מושלם בשביל שיהיה שווה משהו. הייתי עושה גם את הצינור המחליק הזה יותר עבה מצינור רגיל.
והאמת, אני לא הכי אוהב את השיטה הזאת. אתה בטוח שאתה לא יכול לבנות כלוב רגיל? אם כל מה שמפריע זה עניין הדשבורד, אז תנסה לחשוב טוב האם הבעייה קיימת. תאר לך שאתה מנתק את הרגליים הקדמיות מהדשבורד, ככה שהן באויר. אתה מפרק את כל ברגי הדשבורד, ומסובב אותו על בסיס ציר ההגה (מן הסתם החלון הקדמי מקופל בשלב הזה. אני לא חושב שצריכה להיות בעייה להוציא אותו ככה.
עירא פירקת ג'יפ שלם אז לפרק קשת אתה מתעצל?
כמה כבר יוצא לך לפרק את הדשבורד?
לי עוד לא יצא אף פעם :wink:
הסיבות לקשת הקידמית המתפרקת הן שתיים, 1 הדשבורד והשנייה נושא של פירוק והרכבת הכלוב. אני לא בטוח (אני צריך לבדוק) האם כשהקשת הקידמית מרותכת למרכזית אני יכול להוציא את הכלוב. אם זה אפשרי, אני באמת אשקול לרתך אותן ביחד וזהו (מה גם שלחתוך להרכיב עליהן תותב אח"כ תמיד יהיה אפשרי).
עירא
בסוף הקשת התחברה.....
בריתוך :twisted:
http://www.geocities.com/guy_ira/p2050112.jpg
http://www.geocities.com/guy_ira/p2050115.jpg
http://www.geocities.com/guy_ira/p2090120.jpg
http://www.geocities.com/guy_ira/p2090122.jpg
http://www.geocities.com/guy_ira/p2090123.jpg
http://www.geocities.com/guy_ira/p2090124.jpg
http://www.geocities.com/guy_ira/p2090125.jpg
http://www.geocities.com/guy_ira/p2090126.jpg
http://www.geocities.com/guy_ira/p2090127.jpg
עירא
yoavshefer
09-02-05, 20:30
עירא, יש לי רק שתיי מילים לומר על זה, מוש.....לם!
תתחדש בנאדם ,נראה מצויין !
ואם ההתאמה למושב השחור בכלל ... :wink:
AvigdorAharon
09-02-05, 20:57
עירא, האתר בו אכסנת את התמונות דורש סיסמא...
אביגדור
יצאת ג'יגה .
נראה מ ד ה י ם
אני רוצה גם :cry:
עבודה יפה מאוד, כל הכבוד.
שאלה: למה אין GUESSES בקשתות B וC?
עירא, הגי'פ נראה מדהים, אל תעיז להסתיר עם ברזנט!!! הפרופורציות של הכלוב, הזויות, הדברים שלא קשורים להנדסה אלא לאסטטיקה - ילד, יש לך את זה! :lol:
אהבתי את החיבור עם הכיפוף בין AלB. נותן לכלוב טאצ' מיוחד. באמת יפה.
בשלב הבא, אני ממליץ לך להרכיב רק על החלק העליון של הכלוב (ולכל האורך, שלא תישרף בעורף) רשת צל צפופה במקום ברזנט, ככה שהג'יפ יישאר פתוח, ולא יהיו תוספות מכוערות על הכלוב.
אחרי זה נשאר לך רק SKIDPLATES בשני הצדדים- וזהו.
אסף.
א. תודה לכל המפרגנים (והתומכים הטלפוניים, פיזיים, ספקי ציוד וכלים וכו') :wink:
ב. אלון, אין GUESSES, כי מה אני אעשה כשאני אקנה נעילות, אני אהיה צריך תעסוקה לא??? לפרק כלוב וכו'...
ג. אסף, נמרוד את הפוזה הג'יפ יאלץ לעשות בקיץ, בחורף מה לעשות הכלוב יסתתר מתחת לברזנט.
ד. יש כמה דברים שהיום הייתי עושה קצת אחרת (הכנה לחגורות, GUESSES וכו') אבל בסה"כ אני מאוד מרוצה מהתוצאה.
עירא
תענוג להסתכל..
סבלנות ועוד סבלנות , ולמדוד שוב. :wink:
http://www.geocities.com/guy_ira/p2090124.jpg
רק לחשוב שכל זה התחיל מרקבון בשילדה,התחלת לסדר את הפינה ותראה לאן הגעת.
עירא,
אמרו לך שאתה אובססיבי במידה קיצונית??
:mrgreen:
עבודה יפיפיה,תתחדש!
ד. יש כמה דברים שהיום הייתי עושה קצת אחרת (הכנה לחגורות, GUESSES וכו') אבל בסה"כ אני מאוד מרוצה מהתוצאה.
עירא
רגע רגע רגע...
אין חגורות?
גועל נפש. חרא של עבודה.
ברצינות- סדר חגורות -ויפה שעה אחת קודם (אורי, תסביר לו)
אסף.
אסף,
אל חשש, כרגע יש חגורות מותן פשוטות, ובשאיפה שבשבוע הקרוב יהיו חגורות נורמליות מותקנות בצורה יפה וטובה.
עירא
http://img206.exs.cx/img206/9442/dscn113515xq.jpg
אל חשש, כרגע יש חגורות מותן פשוטות
זה לא מספיק.
שמע סיפור: 110 ארוך פתוח עם 2 קשתות התהפכות (הקדמית ממוקמת כמו הקידמית בכלוב שלך פחות או יותר). בקיצור, נהג הדיפנדר מחליט לבדוק את יכולות הרכב בנפילה חופשית - נופל מצוקון של 3 מטר בערך. אני שישבתי במושב הימני מקדימה חגור בחגורת בטן בלבד התקפלתי מהמכה ו"זכיתי" שהקשת תמעך לי את הקסדה...
קח בחשבון:
א. לך אין קסדה.
ב. אני 160 ס"מ - אם הייתי יותר - היום הייתי 160 ס"מ :twisted:
ג. מסקנה - דיפנדר זה כואב בראש :evil:
שים חגורות מלאות ותשתמש בהם - במיוחד ברכב פתוח, אחרת הכלוב יהרוג אותך...
כנראה שהבנת לבד, כי אתה בדרך להרכיב חגורות 3 נקודות. אל תדחה את זה.
התפקיד של החגורה- לשמור אותך בצד הנכון של הכלוב התהפכות. תזכור את זה.
אסף.
מאיר רוטברג
13-02-05, 10:21
אהבתי במיוחד את מפזרי הלחץ ואת זה מאחורי המושב עם הכיפוף
קבל שאפו ענק על ההשקעה
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.