PDA

צפייה בגרסה מלאה : LR3 כרכב יחיד במקום השניים שיש ?



KOOKE
14-01-12, 01:03
חבר למקצוע שמודע למחלת הלנדרובר שלי ולחיבתי הבלתי מוסתרת למותג הציע לי הצעה מפתה -

לרכוש את ה LR3 דגם HSE (הדגם המפואר יותר - ריפודי עור מתלי אויר וכו') של אחותו.

המדובר ב"סופר" רכב...רכב שאכן שימש רק את אחותו להסעת ילדים לחוגים ולקניות בסופר שמעולם לא ירד לשטח. מדובר בשנת 2005 עם קילומטראז' לא גבוה של כ- 120,000 ק"מ. יד ראשונה. לדברי החבר על אף השמועות הרכב גילה אמינות מופלאה ובמשך כל התקופה ביקר במוסך רק לצורך טיפולים שוטפים ללא שום תקלה מהותית. אני אישית עדיין לא ראיתי את הרכב ולא ראיתי בעיניי את היסטוריית הטיפולים אך יוצא מנקודת הנחה שכל הנאמר לי נכון.

אני מחפש כאן חיזוקים כדי שלא אתפתה לקבל הצעתו זו.

אני מתחיל עם שני שיקולי נגד שישר קפצו לי לראש:

כרגע אני עם פרייבט מפנק ביום יום (מרצדס C-200 ) + דיסקו בנזין שנת 96צשמשמש אותי רק לטיולים ומאד נהנה ומרוצה מהפרדת הרשויות הזו על יתרונותיה הרבים (יש גם חסרונות כמובן)

החשש היותר גדול שלי - אם עד היום ה LR3 התנהג למופת לפי חוקי מרפי (וגם לפי הדרישות שלי ממנו בשטח) יומיים אחרי שהוא יהיה אצלי הוא יהפוך את עורו ל"מפלצת מוצצת"..

בקיצור אנא ספקו לי חיזוקים נוספים כדי לעמוד בפיתוי.

yes1952
14-01-12, 10:01
למה לא לקנות.?
למה להרגיז את הרכב הישן
מרצדס זה מרצדס רק הביואיק שלי יותר טובה ממרצדס
lr3 זה לא ריינג' רובר
הכלכלה לא משהו והולך להיות יותר גרוע
הכלבים יהרסו את ריפוד העור
מזיעים בקיץ יותר עם ריפוד עור
תפסיד כסף כאשר תמכור את הישן ולעולם לא תקבל תמורה נאותה לחדש כשתרצה למכור אותו
למה כן--חייב לבלבל אותך
חדש זה חדש מה לעשות הריגושים שונים
אם היו מציעים לי gmc חדש זהה לשלי רק שנתון מתקדם מאוד במחיר סביר לא הייתי מהסס(וזה אחרי שהחלטתי לוותר סופית על מותג jeep
תמיד מוכן לבלבל לייעץ ולשתות וויסקי
יוסי

omri_t
14-01-12, 11:26
לא כתבת מה אתה עושה עם הרכבים- כמה בשטח וכמה בכביש.
מטפל לבד או מתפנק אצל אחד הגורואים במוסך.
היתרון הגדול של שני רכבים זה היכולת להיות עם אחד מהם מושבת ולנסוע בשני- כנראה שהLR מבלה במוסך ואתה עדיין יכול להגיע לעבודה.

אישית, אני בעד ההפרדה. במיוחד כשמדובר ברכב שאמינותו, מה לעשות, נתונה בספק.

הרבה יותר קל לחטוף מכה קטנה ברכב ב' מאוד להגיע ביום ראשון לעבודה עם הרכב ככה....

בקיצור- זה עובד לך, אל תשנה. זו כמובן רק דעתי ואני מבין קטן מאוד ב LR.

yes1952
14-01-12, 11:49
טוב
נכנסתי לאתרי לנד רובר לקרוא על ה lr3
מבלי לזלזל זה עדיין לא הריינג'רובר
ונכון שאני מאוד מקובע בדעותי הזקנות
היו היה לי פעם לנדרובר בוגר הצבא הירדני ששירת בחיל האוויר עד שיצא למכרזים(תחילת שנות השמונים)שעד היום נוסע בגאווה אי שם בערבה
ובמג"ב נהגתי הרבה על הדיפנדרים קצרים וארוכים
אך אני איש של קצוות
או הטוב ביותר או הישן ביותר(ולשפץ כמובן)
להזכירך-רכב שטח אמיתי לא יהיה רכב כביש אמיתי ולהיפך ובל נערבב את רכבי השירות של האלופים של פעם-הווגוניר הידוע ומאוחר יותר הבלייזרים למיניהם-כאשר הם חזרו לבסיס לרשותם עמדה מכונית "קטנה" בשם דודג' דארט או פליימוט-היום כבר זה אחרת
שמור על המרצדס ליום יום והשאר עם הלנדרובר שלך ותהנה ממנו
בהצלחה
יוסי

KOOKE
14-01-12, 15:54
תודה למגיבים

אכן אחד היתרונות הגדולים של "הפרדת הרשויות" הוא שאתה לא מושבת בגלל היעדר רכב כשאחד הרכבים במוסך.

דווקא ה LR3 יחסית למותג מגלה אמינות גבוהה לפי כמה וכמה מבחני דרכים ארוכי טווח שקראתי ברשת.

בכל אופן תודה על ה"חיזוקים השליליים" זה מה שאני מחפש כדי לעמוד בפיתוי הדיי קוסם הזה..

ד ו ר ו ן
14-01-12, 17:08
שלמה,
לא היינו כבר בדיון הזה?

ניב151
14-01-12, 22:18
שלמה ,

אני אבלבל אותך עוד קצת(:
LR3 - רכב מדהים , נוח מפנק בכביש ! עביר בצורה מדהימה בשטח!
ומבחינת אמינות , יש לו בעיה סידרתית - המנעול של הדלת האחורית - הוא נדפק חופשי.

ניב

sgill
14-01-12, 22:31
גם אני בעד הפרדת רשויות למרות שכמעט פשעתי ואיחדתי אותם.
הצעה שלי - שים 20K על הידקו 96 בנזין (אתה יודע על מה...) ולא תרצה להפרד ממנו לעוד שנתיים לפחות.
בתור אחד שמפריד רשויות כדי להנות גם מהפרייבט, אני דווקא את ה: C-200 היתי מחליף :)

disckobi
14-01-12, 23:12
גם אני בעד הפרדת רשויות למרות שכמעט פשעתי ואיחדתי אותם.
הצעה שלי - שים 20K על הידקו 96 בנזין (אתה יודע על מה...) ולא תרצה להפרד ממנו לעוד שנתיים לפחות.
בתור אחד שמפריד רשויות כדי להנות גם מהפרייבט, אני דווקא את ה: C-200 היתי מחליף :)


+1
שלמה,
גם אני הייתי משפר את הדיסקו ומחליף את הנאצי (מרצדס) באיזה ביואיק חדשה (חלום של אוטו).

הLR3 לא מתאימה לטיולים של ברי (בלי כעס מנהיגנו) , אחרי שנתיים תמכור אותה לחלקים בלבד.
האחזקה של ה LR3 יקרה מאוד.
לפני חודש הייתה לי הזדמנות חד פעמית לLR3 2006 ראשונה 86.000 ק"מ במחיר מצחיק מכונס נכסים, התייעצתי עם דני מהמרכזי וירדתי מזה.
נשארתי עם דיסקו 2 + רנו פלואנס חדשה ומפנקת (יחסית) ליום יום.

עדיף רכב טיולים נטו, משופר ומשודרג ורכב שני ליום יום.

KOOKE
15-01-12, 01:22
תודה קובי - זה בדיוק החיזוק השלילי שחיפשתי.

Gilad
15-01-12, 01:26
הדיסקו 3 מפנק לפחות כמו מרצדס C200 על הכביש ואותו דבר גם בשטח.

להחזיק שני רכבים כשאחד יכול להיות מושבת זה נכון כשהרכב ב' הוא סוג של עגלה (ואין מה לעשות דיסקו בן יותר מ-15 הוא כזה) אם הרכב הבודד הוא במצב נורמלי אין סיבה להשבתה ארוכה (בטח אם אתה מטפל במוסך)



אבא שלי החזיק דיסקו3 במשך כמעט 250,000 ק"מ. רובם הגדול מן הסתם על הכביש אבל גם קילומטרז' שטח מכובד כולל שטח קשה. הרכב מדהים בשטח - גם מבחינת נוחות וגם מבחינת עבירות, מערכת בקרת המשיכה יחד עם נעילה אחורית (בדגם HSE) ומערכת מצבי הנסיעה (שכחתי את שמה) פשוט מעבירות את הרכב דרך מכשולים בזלזול, על גבול השעמום לפעמים :)

מבחינת אמינות - רב התקלות שהיו תוקנו במסגרת האחריות. לאחר מכן כמעט ולא היו הוצאות חריגות (5 שנים סהכ)



החסרון היחידי - צמיגים רגישים לקרעים בדופן. אפשר לפתור על ידי החלפת ג'נטים ל-17" וצמיגים קרביים יותר. אצלנו צמיגי ג'נרל עבדו יפה במידה המקורית והיו שילוב טוב בין נוחות בכביש לעבירות בשטח, כולל אורך חיים גבוה יחסית.

KOOKE
16-01-12, 18:19
55099

זו ההצעה המפתה - נמכרה לפני כמה דקות ב- 118,000 ש"ח בלבד.

עד שהחלטתי להתקשר ולברר הוא נמכר - משום מה יש לי תחושת פיספוס על אף שלא הייתי סגור עם עצמי אם אני בכלל רוצה.

sgill
16-01-12, 19:00
לא פיספוס, הרווחת !!!
נשארת עם רכב שטח אמיתי ופרייבט יחסית מפנק.

KOOKE
16-01-12, 19:54
נו שויין...באידיש עתיקה...

אבל לא הייתי מכנה דיסקברי דור I כ"רכב שטח אמיתי" - הוא תוכנן ויוצר כ"כבישטח" או בלעז SUV . אונם בעל יכולות שטח גבוהות ביחס לכבישטח אחרים מאותו השנתון.

הדבר שבאמת הופך את הדיסקו בנזין הישן והחבוט שלי לרכב שטח אמיתי היום הוא יחס העלות תועלת שלו והעובדה שפגעי השטח לא ממש כואבים בכיס או בכלל בכזה רכב.

אני יכול בקלות לדמיין לעצמי איך ארגיש אם אסע ב LR3 נוצץ ואשמע את החחחחיייייק...הזה שענף קוצני משמיע כנגד דופן הרכב בעת תימרון צפוף באיזה ערוץ נידח....אאוצ'....וזה במקרה הטוב...שלא נדבר על בולדר אימתני שיבדוק את גמישות הפגוש של ה LR3 ...בקיצור הבנת את כוונת המשורר שכרגע מנחם את עצמו שלא היה כאן פיספוס...

disckobi
17-01-12, 00:26
רק 118 ? נשמע הזוי..........
מוכרים אותם סביב 130-140וצפונה, בטח שלא יד ראשונה ושמור !!!

משהו מריח לא טוב כאן.

KOOKE
17-01-12, 00:53
קובי

ממש לא הזוי. מכיר טוב את האח של זו שמכרה את הרכב. אכן היא הייתה הנהגת היחידה על הרכב. הרכב שימש להסעת ילדים לחוגים ולקניות בסופר. הרכב לא ירד מעולם לשטח. טופל רק במוסך המרכזי ויש היסטוריית טיפולים מלאה וללא אף תקלה. הרכב חנה רוב הזמן בחניה מקורה הן בבית והן בעבודה.

בעלת הרכב קיבלה רכב מהעבודה והייתה לחוצה למכור. שום דבר לא הזוי כאן והכל אמין עליי בגלל ההיכרות עם האח ועם המשפחה בכלל.

כפי שציינת בצדק לי ולאופי הטיולים של חבורתנו אוליי לא ממש התאים הרכב הזה כרכב שטח אבל במחיר הזה הייתי קונה אותו שישמש אותי כ"פרייבט" במקום המרצדס שיש היום.

boaz avrahami
17-01-12, 01:48
ולפרק ולהרכיב בשביל כל טיול את המיטה והארון וכל האביזרים זה לא מטרד?

רכב שטח שאתה לא חס עליו ומצד שני רכב מפנק לכביש.

KOOKE
17-01-12, 10:22
היי בועז

אכן אתה מבליט את אחד היתרונות הגדולים של "הפרדת הרשויות".

רק לצורך הדיון התיאורטי - ב LR3 אין בכלל צורך להרכיב או לבנות מיטה מאחור מאחר ושורות המושבים האחוריים (השנייה והשלישית) מתקפלות אל תוך רצפת הרכב כך שכל המשטח האחורי הופך למשטח ישר אחיד שבקלות יכול להלין משפחה בנחת. רק לפרוש מזרונים + שמיכות פוך בחורף ואתה מסודר..חחחח...

sam1g
17-01-12, 10:56
נו שויין...באידיש עתיקה...

אבל לא הייתי מכנה דיסקברי דור I כ"רכב שטח אמיתי" - הוא תוכנן ויוצר כ"כבישטח" או בלעז SUV . אונם בעל יכולות שטח גבוהות ביחס לכבישטח אחרים מאותו השנתון.

הדבר שבאמת הופך את הדיסקו בנזין הישן והחבוט שלי לרכב שטח אמיתי היום הוא יחס העלות תועלת שלו והעובדה שפגעי השטח לא ממש כואבים בכיס או בכלל בכזה רכב.

אני יכול בקלות לדמיין לעצמי איך ארגיש אם אסע ב LR3 נוצץ ואשמע את החחחחיייייק...הזה שענף קוצני משמיע כנגד דופן הרכב בעת תימרון צפוף באיזה ערוץ נידח....אאוצ'....וזה במקרה הטוב...שלא נדבר על בולדר אימתני שיבדוק את גמישות הפגוש של ה LR3 ...בקיצור הבנת את כוונת המשורר שכרגע מנחם את עצמו שלא היה כאן פיספוס...

אין דין ענף שורט כדין בולדר בועט.
בהזדמנות תבחן את דפנות הרכב שלי מקורב ותראה שזה לא נורא כל כך.

-->