התחברות

צפייה בגרסה מלאה : רעש מוזר - ויטרה



danikcha
14-01-12, 14:57
שלום לכולם,
מדובר בויטרה קצרה שנת 93.

ישנו רעש מוזר שמופיע בעת נסיעה במהירויות שמעל 90 קמ"ש ורק כאשר טיפה עוזבים את דוושת הגז.
כאשר מאיצים הרעש נעלם כאשר עוזבים את הדוושה לגמרי גם אין רעש.

הרעש מופיע רק בנקודת מעבר ממצב האצה למצב של שמירה על אותה מהירות ומגיע מכיוון החלק התחתון האמצעי-אחורי של הרכב.
קורה רק בהילוך חמישי.
הרעש עמום ונשמע כאילו משהו מתכתי משתפשף על הכביש.
הרעש מושפע מעט ועוצמתו משתנה כאשר הרכב עולה על שקעים או בליטות בכביש.

האם התיאור מוכר למישהו?

ישי.פ
14-01-12, 19:56
תבדוק אם הוא מופיע בסל"ד ספציפי נניח 2,000
האם יש לך ממיר קטליטי?

אם התשובות הן כן; סביר שהממיר התפורר מבפנים וזה גורם לרעש שתיארת של הוויברציה שלו.

danikcha
15-01-12, 15:04
כמו שציינתי בהודעה הראשונה, הרעש מופיע רק בהילוך חמישי במהירויות הגבוהות מ- 90 ק"מש ובסל"ד 3000 ומעלה.
לגבי הממיר, לא בטוח שיש, הרי עד לפני כשנתיים/שלוש הוא לגם אוקטן 96 וממה שאני מכיר עופרת פוגעת בממיר לכן לא נראה לי שמי מהבעלים הקודמים התקין ממיר.

danikcha
15-01-12, 15:09
בכל מקרה, איך אפשר לבדוק האם קיים או לא ממיר קטליטי?

* לי זה נשמע יותר כמו רעש מכיוון הדרייבשאפט אך זו השערה שלי בלבד. לכן אני רוצה לדעת האם מישהו נתקל בבעיה דומה.

ישי.פ
15-01-12, 17:09
לפי התיאור שלך כנראה שההשערה שלך נכונה.
רכב שלגם אוקטן 96 הוא רכב ללא ממיר ובנוסף הגיוני שזה צלב גמור.
למרות שלא הייתי שולל מייסב גלגל, כי צלב מרעיש בד"כ ב-70 קמ"ש ובמהירויות גבוהות יותר זה בד"כ מייסב.

עכשיו שמתי לב שרשמת שרק בהילוך חמישי זה קורה אתה בטוח? (אולי בגלל הרעש אתה לא מרגיש)
אם אתה נוסע ברביעי וב-90 קמ"ש אין רעש?

eyal1979
16-01-12, 02:30
התופעה שאתה מתאר התחילה פתאום או שעשית שינויים כלשהם?
האם הגבהת או שינית משהו בגובה הרכב לאחרונה?
גובה הרכב הוא סטנדרטי או לא?..

במידה והגבהת את הרכב לאחרונה ושמת לב לרעש רק אחרי זה,
סביר להניח שמדובר בזוית קיצונית מידי של הצלב בדרייבשאפט הקרוב לטרנספר - בגלל ההגבהה.
הדרייבשאפט מתחיל להרעיש כשמרפים את דוושת הגז עד שלב שאין עליו מומנט פיתול וכן להיפך.

במידה וזה המצב, ניתן להנמיך מעט את הגשר עליו יושב הטרנספר ובכך לשפר מעט את הזוית של הדרייבשאפט.
דבר נוסף שתבדוק(בהנחה שהבעיה נובעת לאחר הגבהה) הוא תושבות המנוע שלך - שוב, תושבות מנוע עייפות וגמורות שוקעות עם הזמן ויכולות גם הן ליצור זוית קשה בין הטרנספר והדרייבשאפט וליצור את התופעה הזאת.

הכי פשוט לבדיקה, במידה ויש לך מוסכניק שיכול להעלות את הרכב על ליפט ולתת לרכב "לנסוע במקום" ולאבחן את הרעש כשהרכב על ליפט באוויר.

בנוסף,
בעקבות התיאור שנתת אני נותן סבירות נמוכה לצלב בדרייבשאפט שקיבל חופש וצריך החלפה.
ובעדיפות אחרונה - אחד המיסבים בגיר או בטרנספר.

בהצלחה ותעדכן.

danikcha
16-01-12, 12:55
התופעה שאתה מתאר התחילה פתאום או שעשית שינויים כלשהם?
האם הגבהת או שינית משהו בגובה הרכב לאחרונה?
גובה הרכב הוא סטנדרטי או לא?..

הרכב בבעלותי כשנה, והרעש קיים מאז. פשוט עכשיו אני מנסה להבין את מקור הרעש.
הרכב כבר היה מוגבה כשקניתי אותו. אם אני מבין נכון זו הגבהה של ספייסרים 2" .

האם ממדידה פשוטה, עם סרגל, של גובה הספייסר עצמו אוכל להסיק בכמה מוגבה הרכב?
או שיש לבצע בדיקות אחרות?

danikcha
16-01-12, 13:03
אם אתה נוסע ברביעי וב-90 קמ"ש אין רעש?

ב-90 קמ"ש לא הרגשתי דבר. האצתי ל- 100 קמ"ש בהילוך 4, 4000 סל"ד, ובמצב זה
כאשר אני מרפה מעט מהדוושה הרעש המדובר קיים אבל בעוצמה נמוכה באופן משמעותי
ואפילו בקושי מורגש בהשוואה למצב של הילוך 5, 100 קמ"ש, בין 3000-3500 סל"ד.

הרעש המתואר בהילוך החמישי כה חזק שאפילו אישתי שמה לב :p והתחילה לחקור אותי

asypeer
16-01-12, 13:26
יכול להיות שזה מהגיר? תנסה לשלב ל-5 במהירות נמוכה יותר ותראה אם יש רעש, אצלי בויטרה גם הגיר הרעיש בהילוכים מסוימים, אם אני לא טועה - ב-4 יש הכי פחות גלג"ש מעורבים אז הרכב אמור להיות שקט יותר, החלפת שמן גיר ותוסף הפחיתה במידה מסוימת את הרעש.

danikcha
17-01-12, 00:10
יכול להיות שזה מהגיר? תנסה לשלב ל-5 במהירות נמוכה יותר ותראה אם יש רעש

בהילוך חמישי, במהירות הנמוכה מ-90 קמ"ש אין שום רעשים. גם אם אשלב ל-5 במהירות 60 או 70 לא יהיו רעשים.
הם מופיעים אך ורק בהילוך חמישי, במהירות העולה על 90 קמ"ש ובתנאי שאני מרפה קלות מהדוושא.

שמן גיר הוחלף ללא קשר לרעשים ולמרות זאת אין שינוי.

הרעש נשמע מהחלק האחורי-אמצעי של הרכב, בערך מהאזור שמתחת למושב האחורי ולא מכיוון התיבה.

Ranster
17-01-12, 00:28
שלב את הטרנספר ל-N ותעבור בין ההילוכים בזמן שהרכב עומד במקום, זה יכול להוסיף לך מידע לגבי מקור הרעש.
מעבר לזה, יכול להיות כיוון קורונה פיניון בנוסף לדברים שצוינו קודם לכן.

eyal1979
17-01-12, 01:02
הרכב מוגבה ע"י ספייסרים וכמובן שמאז, זוית היציאה בדרייבשאפט מול הטרנספר השתנתה והוא כבר לא ישר מולו.
מהתיאור שלך הרעש כנראה נובע מהדרייבשאפט בגלל זוית שהוא לא אמור לעבוד בה ועובד בגל סינוס גדול מידי

http://www.cjclub.co.il/files/measure_driveshaft_angles.pdf

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A4%D7%A8%D7%A7_%D7%90%D7%95%D7 %A0%D7%99%D7%91%D7%A8%D7%A1%D7%9C%D7%99

סביר גם שבמקרה זה הוא יכניס ויברציות ברכב במהירויות נמוכות אבל את זה יהיה לך קצת קשה להשוות למצב שלפני ההגבהה.
במקרה שהיה אצלי, מנסיון דומה לאחר הגבהה הרעש נבע ממנו במהירות גבוהה כשעוזבים כמעט לגמרי את הגז(בשלב שלפני בלימת המנוע) והוא גובר כשהרכב נוסע במהירות גבוהה.
בהילוך רביעי, במהירות 90-100 קיים מומנט פיתול גבוה יותר מהמנוע מאשר הילוך חמישי ולכן סביר שהרעש אז קטן יותר.

תנסה לבדוק את המצב הבא - תיסע במהירות 100 קמש בהילוך חמישי, תשלב לניוטרל ותבדוק טוב שוב אם יש לך רעש או לא.
בנוסף תתכופף מתחת לרכב ותנסה למצוא אם קיים חופש בדרייבשאפט ואז כנראה שאחד הצלבים בו קיבל חופש.

שוב פעם, כמו שרשמתי לך כבר קודם, תעלה את הרכב על ליפט במוסך,
"תיסע" ברכב כדי לאפשר לדרייבשאפט להסתובב במהירות ותנסה לאבחן את הרעש ומאיפה הוא נובע בוודאות. אולי בנוסף הוא גם לא מאוזן.
קשה לאבחן את הבעיה פה דרך המחשב.

תוודא קודם שזאת לא הבעיה ואם לא אז צריך להמשיך לבדוק אולי מדובר באחד המיסבים בטרנספר או בגיר.

danikcha
17-01-12, 14:33
תנסה לבדוק את המצב הבא - תיסע במהירות 100 קמש בהילוך חמישי, תשלב לניוטרל ותבדוק טוב שוב אם יש לך רעש או לא.

שכחתי לציין שהמצב המתואר כבר נבדק וכאשר בזמן נסיעה בהילוך חמישי משולב ניוטרל כל הרעשים נעלמים.




בנוסף תתכופף מתחת לרכב ותנסה למצוא אם קיים חופש בדרייבשאפט ואז כנראה שאחד הצלבים בו קיבל חופש.

אבדוק ואעדכן.

-->