PDA

צפייה בגרסה מלאה : אם הזויות של הדרייבשאפט לא מקבילות?



סופת המדבר
20-01-12, 22:38
לאחרונה אני מרגיש כמעט בכל מהירות רעידה קטנה בתדר גבוה שבאה מהחלק האחורי בגיפ
לצורך בדיקה הורדתי את הדרייבשאפט האחורי, לא נמצאה בו שום בעיה הצלבים עושה רושם תקינים המשקולות במקום
בשביל לבדוק באמת אם הבעיה זה משם יצאתי לסיבוב בלי הדרייבשאפט ובאמת נראה שהרעידות נעלמו
בפירוק הדרייב' שמתי לב ששתי היוקים (ביצה וטרנספר) לא מקבילים היוק שיוצא מהביצה והדרייב' כמעט באותו קו כמעט לי זוית ביניהם
לעמת זאת בין היוק שיוצא מהטרנספר לדרייב' יש זוית של בערך 10 -15 מעלות
השאלה אם מצב כזה יכול לגרום לרעידות? ואם יכול לקרות שדרייב' יצא מאיזון סתם ככה?


נ.ב
מאד מפחיד עד כדי מסוכן ליסוע בהנעה קידמית עם נעילה אוטו'.. הגיפ נוסע לאן שבא לו

סופת המדבר
21-01-12, 12:52
עכשיו ביצעתי איזה מדידה ככה של בערך תודות לאייפון שיש שם מד זוית
הטרנספר \היציאה של הטרנספר נמצאת בזוית של 5 מעלות והיוק שיוצא מהפיניון עומד על 10 מעלות
הכל ביחס לזוית 90 מעלות ניצבת לרצפה
אם זה כ'כ קריטי אז כמובן שאני צריך לשים קלינים מאחורי הסרן שיוריד את הפיניון טיפה לכיוון הרצפה
השאלה אם אני צריך להוריד 5 מעלות אז אני צריך קלינים של 5 מעלות? האם זה ביחס ישיר בין הקלינים לשיפוע שיתקבל?

נמרוד
21-01-12, 21:33
קודם כל - כן, היוקים צריכים להיות מקבילים, והבדל של חמש מעלות יכול לגרום לרעידות.

אבל - אתה ציינת שהרעידות התחילו "לאחרונה". אז תברר עם עצמך האם הם התחילו לאחרונה, או שהיו שם תמיד, והאם יש משהו אחר שהשתנה לפני שהתחילו הרעידות.

לגבי תיקון - אפשרות אחת זה קלינים. כן, כדי להוריד את זוית הפיניון בחמש מעלות את צריך קלין של חמש מעלות.

אפשרות שנייה ומקובלת היא להנמיך את הטרנספר - להוסיף ספייסרים בין גשר הגיר לבודי שיורידו את כל העסק למטה, וזה גם משנה את הזוית. שני הפתרונות מובילים לאותו דבר, תשקול מה מתאים לך יותר לבצע.

סופת המדבר
22-01-12, 08:14
בשתי המקרים אני מפסיד אם אני מוריד את הפיניון אז אני מקרב אותו יותר לרצפה ואז הוא יותר פגיע
ואם אני מנמיך את הגשר גיר אז גם אני מפסיד (אולי יותר קריטי) מרווח גחון
מבחינת עלויות שתיהם זה לא בשמיים זה או לקנות קלינים או לקנות ברגים יותר ארוכים לגשר כי את הבוקסות אני יבנה לבד (יש לי מחרטה)
השאלה מה עדיף? אם עדיף זוית של 5 מעלות בשתי הצדדים ואז אני צריך לדחוף קלינים בסרן ואז אני מוריד את הפיניון אבל מגדיל אז הזויות בין היוקים לדרייב'
ואם אני מוריד את הגשר גיר אז אני מקטין אז הזויות בין היוקים לדרייב'
בכל מקרה אני אקח את הדרייבשאפט לאיזון

מה שעדיין לא הכי ברור לי (סתם בשביל להבין) אם הפיניון והדרייב' כמעט באותו קו אז ז'תומרת שיש לי שם 0 רעידות
ואם הטרנספר והדרייב' נמצאים עם איזה זויות בינהם אז אולי שם יש רעידות
אז אני לא מבין איך אותה זויות בצד הפיניון תבטל את הרעידות שבאות מהטרנספר?

הרעידות היו שם אבל רק לאחרונה הם התחילו לעצבן והחלטתי לבדוק מאיפה זה

פלג_
22-01-12, 10:24
באותו עניין

זה המצב אצלי, לאחר הגבה של אולדמן.
(פראדו 2002 קצר)
באותו זמן אחת מזרועות הרדיוס העליונים היה שבור, פירקתי את המוט והחלפתי למוט מרכזי קצת יותר עבה.
אחרי טיול או שניים נשבר גם השני, ביצעתי בדיוק את אותו דבר למוט השני.
פרוק וריתך מוט חדש.

אצלי אין בעיה לשנות את הזויות, פעולה קצרה של חיתוך וריתוך מחדש של המוט.
השאלה אם יש לכך סיבה, לפי התמונות יש הבדל גדול.

תודה
פלג

ניר ל
22-01-12, 13:23
פלג,
בתמונות שצירפת נראה שיש לך קרדן כפול בצד הטרנספר (CV) - כלומר הגיאומטריה הנכונה אצלך היא זווית 0 בצד הפיניון (גל הינע מיושר עם הפיניון) ואין משמעות לזווית בצד הטרנספר (קרדן כפול מקזז אותה) . על פניו נראה שזה המצב אצלך וזה תקין.

לגבי סופת המדבר - הרעידות הן של גל ההינע לא בטרנספר או בפיניון , גיאומטריה נכונה לגל הינע כמו שלך (צלב אחד בכל קצה) היא פיניון וסליפ-יוק מקבילים. יכול להיות שהזווית אצלך השתנתה בעקבות שקיעה של הקפיצים ובגלל זה התחלת להרגיש רעידות. או שגל ההינע אכן נפגע (או שעפו ממנו משקלות) , או שהצלבים לא תקינים, או שהרעידות מקורן בכלל אחר.

סופת המדבר
22-01-12, 16:10
ת'אמת שלאחרונה הצד הימני שקע טיפה ואולי בגלל זה התחלתי להרגיש את זה עכשיו יותר חזק
בכל מקרה מה עדיף?
לשים קלינים בסרן האחורי?
להנמיך את הגשר גיר? (מה שפחות כדאי לדעתי)
לשפר את הדרייבשאפט עם קרדן כפול בצד הטרנספר? (מה העלות של דבר כזה בערך? מה צריך בשביל שדרוג כזה? הפיניון והדרייב' נשארים
מה שצריך זה רק החלק ה''כפול'' ועוד צלב לא?) האם לכל מי שמתעסק בדרייב' יהיה לו את הקרדן כפול?
כמובן שגם השקיעה של הקפיצים תטופל ליפני הכל

ניר ל
22-01-12, 17:15
מיותר להתעסק עם cv במקרה שלך , זה עסק יקר , דורש גם שינוי של קצה הטרנספר (ביטול סליפ-יוק) . הפתרון הפשוט והמקובל הוא הוספת קלינים בין הקפיץ לסרן. אם יש לך בעיה בקפיצים אז קודם כל תטפל בה כמובן. בדוק צלבים בגל ההינע.

סופת המדבר
22-01-12, 20:40
הצלבים תקינים לגמרי לדעתי, אבל יוחלפו למען הסר ספק ואת הישנים לספייר
גם הקפיצים יטופלו כשתגיעה השמש

ישי.פ
26-01-12, 21:59
נזכרתי במשהו שהיה כאן ויכול לעזור לגבי זוויות ההנע הרצויות

סופת המדבר
27-01-12, 17:27
טוב אז היום סוף סוף היה לי זמן נסעתי לינוביץ ביקשתי קלין של 5 מעלות.. ואין דבר כזה רק 4 או 6
בגלל שאני צריך בסביבות 5 -4.5 אז לקחתי של 4 (במקרה קריטי תמיד אפשר להוריד טיפה את הגשר גיר)
כמובן שצריך להגביהה את הראש של הבורג המרכזי שמחבר את כל הקפיצים כי הוא צריך לעבור את הקלין וגם להיכנס לסרן (לא בעיה)
נכון לעכשיו הפיניון ירד קצת- הרבה ונראה יחסית מקביל לטרנספר בנסיעת מבחן נראה שהרעידות נעלמו
(טוב מדובר בסופה תמיד יש ביוורציות אבל הרעידות שהרגשתי בכסא בגב נעלמו)
תודה לכל המייעצים

-->